יש הבדל גדול בין 3 סוגי השולחנות שהזכרת.השולחן של החברות לא יעשה כלום
השולחן של המשתלמות עם הסבתא בקורס גימלאיות לא יעשה כלום
השולחן של החברות של המחותנת מהיסודי לא יעשה כלום
וכו' וכו'
יש הבדל גדול בין 3 סוגי השולחנות שהזכרת.
החברות של הכלה הן אלו שהיו איתה בשנים האחרונות, חוו איתה את ההמתנה ליום המרגש הזה (לאלה שהתחתנו אחרי גיל 20 וצפונה...) וברור שהכלה רוצה אותן איתה כשהיא צועדת לחופה.
בכל מקרה לא מדובר על יותר מ10 כאלה מקסימום, אז ברור שזו לא הבעיה, אלא יותר האלה מההשתלמות של הסבתא וכ'ו.
תיכנסו לראש של כלה אחרי שיש כבר נורמה שמחתנים באולם של 200 מנות.יש הבדל גדול בין 3 סוגי השולחנות שהזכרת.
החברות של הכלה הן אלו שהיו איתה בשנים האחרונות, חוו איתה את ההמתנה ליום המרגש הזה (לאלה שהתחתנו אחרי גיל 20 וצפונה...) וברור שהכלה רוצה אותן איתה כשהיא צועדת לחופה.
בכל מקרה לא מדובר על יותר מ10 כאלה מקסימום, אז ברור שזו לא הבעיה, אלא יותר האלה מההשתלמות של הסבתא וכ'ו.
אין סיכוי בד"כ שכלה תוותר על כמה חברות לפחות.תיכנסו לראש של כלה אחרי שיש כבר נורמה שמחתנים באולם של 200 מנות.
כמובן מחשבנים מראש מי הולך להגיע לחופה ולסעודה, ולפעמים מגלים שאחרי המחותנות והסבתות והגיסות והדודות (שאף אחד לא הולך להגביל אותם) - לא נשאר מקום מיותר.
מה היא תעשה? היא תזמין חברות על אף שאין מקום?
מניח שילמדו להסתדר עם מה שיש. אם יהיה מקום - יזמינו חברות, לא יהיה - לא יזמינו.
ואם לא יהיה להם מקום לשבת?אין סיכוי בד"כ שכלה תוותר על כמה חברות לפחות.
צריך שהכל יישאר ריאלי.אני יכולה להגיד שאנחנו משפחה חסכנית , והחתונות שלנו היו מאד ומתמיד במינימום החסידי המקובל:
אולם סטנדרט (גוטניק, וולף , או הגפן בביתר, אסתרייכר וכו')
צלם בייסיק, שמלת כלה הגיונית
אחיות הכלה / החתן לובשות בגד לא זהה, והאחיניות הקטנות - מגמ"ח
ברבע לשתיים עשרה החתונה מסתיימת אחרי תמונות משפחתיות.
ועדיין , יש פה כל כך הרבה הוצאות מיותרות שהן מעצם זה שהאירוע הוא במתכונת הסטנדרטית הזו,
כיוון שעוד לא מקובל לעשות חתונות מצומצמות, כמו בר מצוות למשל.
ולא, זה לא פייר לומר לנו : למה אתם שמים על אנשים אחרים ?
כי ככה. כי יש צד שני, ובדרך כלל הוא לא שותף ל'קריזה' שלנו, כמו שהם מסתכלים על זה,
כי יש חתן וכלה צעירים בגיל 20 , שקשה להם ליצור שינוי ולשבור מקובלות בעצמם .
אני בעצמי , חלמתי לעשות חתונה בבית כנסת , אבל נראה לי שאפילו לא העזנו להעלות את האפשרות הזו בפני הצד השני, וכמובן שהם לא היו בענין.
לעומת זאת , אחותי התחתנה בחתונת קורונה , ונהנתה עד הגג.
הזמנות למשל , זה מצרך כל כך מיותר.
מי שלא קם בבוקר מרוגש כי היום החתונה שלי - שלא יבוא!
ממש אין צורך שאנשים יוטרדו כי הם מקבלים הזמנה מחברה בצוות, ואוף , צריך לכבד,
וממש אין צורך לממן אותם ,
ואם יש כאלו שדווקא נהנים מלבוא לחתונות ולפגוש אנשים - שיממנו את המפגשים האלו בעצמם!...
ולמרות שכתבתי פה באשכול שעלה קצת כסף להפוך את בית הכנסת לאולם , זה עדיין עלה רק 5000 לשני הצדדים כולל כסא כלה, חסכנו מנות שזה עוד כמה אלפים טובים , הזמנות (במקרה שלנו לא נחסך , הן פשוט הפכו לבלתי רלוונטיות)
כמובן שאם זה ימשיך ככה, גם הצלם יוכל להיות פשוט יותר , ולמה שהבת דודה שלמדה צילום לא תסריט קצת?
יבואו אנשים שחשובים באמת לחתן ולכלה, וקצת גם בשביל ההורים , וכל השאר לא יעלבו כי זה פשוט יהיה סטנדרט.
אגב, מדהים איך שאפשר לצמצם, בהתחלה חשבנו שלא נכנס ב200 איש, ובסוף בסעודה היו 80 סה"כ בכל החדרים.
באמת מי אמר שאחיינים חייבים לבוא לכל החתונה ?
אם אתם זוכרים , פעם לא היה מקובל לעשות בר מצוות קטנות , ועכשיו זה כל כך הגיוני.
הלוואי שגם חתונות יעברו את הסוויצ' הזה.
תיכנסו לראש של כלה בכל מקרה.תיכנסו לראש של כלה אחרי שיש כבר נורמה שמחתנים באולם של 200 מנות.
כמובן מחשבנים מראש מי הולך להגיע לחופה ולסעודה, ולפעמים מגלים שאחרי המחותנות והסבתות והגיסות והדודות (שאף אחד לא הולך להגביל אותם) - לא נשאר מקום מיותר.
מה היא תעשה? היא תזמין חברות על אף שאין מקום?
מניח שילמדו להסתדר עם מה שיש. אם יהיה מקום - יזמינו חברות, לא יהיה - לא יזמינו.
וגם ככה, במגזר החסידי ברוב החתונות, הכלה נמצאת בחדר הייחוד לאורך כל הסעודה, כך שאין לה מושג קלוש מי נמצאת באותו זמן בסעודה.להרבה חברות, הסעודה ממש לא קריטית. אין להן עניין ליטול ידיים ולאכול שלוש מנות כבדות באמצע הלילה. רובן מגיעות מעיסוקים קודמים, ושמחות לבוא בתשע וחצי-עשר כדי לשמח.
בדיוק על הדבר הזה יושבים עסקנים ומומחים עם ביצועיסטים מהשורה האחרונה.השינוי צריך לבוא כשינוי תפיסתי
ולא שינוי נקודתי האם החברות ישבו לסעודה או לא.
חתונה לא אמורה להיות ארוע ראווה של כל מי ששמע את שמו של החתן או הכלה.
זה ארוע מרגש ואינטימי לאנשים הקרובים לזוג הנישא.
היום, ששוכרים אולם גדול- צריך למלא אותו.
אם היה השינוי המיוחל מתבצע
היה מתקבל על הציבור ארוע מכובד באולם יפה וקטן
עם מס' מוזמנים מצומצם הכל ישתנה.
לא כל דיירי הבנין של הורי הזוג צריכים "לדפוק כרטיס"
ולא כל מי שראתה אי פעם את הכלה מיום הוולדה ועד היום צריכה להגיע.
ומרגישה לא נעים לא להגיע והאמא נפגעת אם היא לא מגיעה
ולשלוח 1000 הזמנות לכל המי ומי בלי קשר
ומקבלים 10 הזמנות כל יום מאנשים שאין לכם מושג מי הם
כי כך מקובל...
אפשר גם ליצור חתונה מחולקת באופן הגיוני,
חופה וסעודה למשפחה ולאורחים המכובדים
ושמחת חתן וכלה עם חברים/חברות שירקדו בסיום הארוע.
ובמשפחות גדולות שמגיעות כל המשפחות בהרכב מלא- שזה בהחלט משמח אבל ממש לא הכרחי
צריך לעשות סדר אמיתי בדברים
ולטבוע מוסכמות חדשות לגמרי מהיסוד.
לא מכיר כזה נוהגברור שאם מדובר על חתונה ליטאית שמתחילה בשבע בערב ונגמרת בחצות אחרי צילומים, אין טעם ואין מאיפה לקצר.
יש ספקטרום רחב של נוהגיםלא מכיר כזה נוהג
בדרך כלל החתונה עד חצות, ואחרי זה הצילומים לעוד שעה - שעה וחצי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: