זו אמורה להיות התנצלות?לבמבה נוגט
מתנצלת על התגובה הצורמנית אולי התנסחת מידי בוטה.
בהמשך תיקנת את עצמך. שבוע טוב
זו אמורה להיות התנצלות?לבמבה נוגט
מתנצלת על התגובה הצורמנית אולי התנסחת מידי בוטה.
בהמשך תיקנת את עצמך. שבוע טוב
נכוןיש ספקטרום רחב של נוהגים
תלוי בדרך כלל באולם...
בוולף למשל החתונות מסתיימות ב11:15, פלוס מינוס אחרי כל הצילומים מסיימים ב12:30
כלומר, אתה מכיר מספר מצומצם של אולמות. אלו המאפשרים יותר.על זה אמרתי שאני לא מכיר כזה נוהג כי אם האולם מאפשר עד 12:00,
103 כ"כ צודקת
אנא תפעלו שמקבלי ההחלטות בציבור שלי יטביעו מוסכמות חדשות
זה הזמן!
אגב, אני תוהה מה קורה אצל כל המטיפים לדור הבזבזן שלנו, איך הם נוהגים( אני לא מדברת על חסכונות קטנים כמו שמלה לאחות הקטנה שתשתתף בתמונה אלא על האולם הגדול שזה ההוצאה העיקרית)
מה קורה אצל ראשי ישיבות רבנים, גדולי ישראל אדמורים?
האם הם מחתנים באולם בר מצוות?
אם זה באמת עוול, פשע, לא ייתכן,בזבוז ומשווע וכו אז למה שם אין שינוי?
כשגדולי ישראל מטיפים על מכשירים טמאים הם לא מחזיקים אותם בעצמם!
אני לא מדברת נגד חלילה אני רק שואלת את עצמי אולי זה סתם דיבורים שלנו וכך צריך לנהוג?
שוב, לא הטפות! מעשים!
אני מכיר גם את אלה שמאפשרים עד 11:00 (ארמונות פרידמן, וגשל, תמיר ועוד)כלומר, אתה מכיר מספר מצומצם של אולמות. אלו המאפשרים יותר.
אבל מה זה משנה...
!!!!!ואולי עם העדפה לשיפור איכותי שלהן
זאת צריכה להיות החלטה גורפת מקיר לקיר.
נראה לי פעם היה יוזמה כזו עם החתמות אבל בפועל זה לא השתנה בציבור הרבה (אם אני לא טועה...)צריך שהכל יישאר ריאלי.
בתי הכנסת לא הולכים לנדב את עצמם לחתונות באופן קבוע. ותפאורה זה סיפור יקר.
כשרוצים לעשות נורמה - צריך לעשות את זה בשום שכל.
כשעושים באולם קטן, ויש אמרגנים יחודיים שאמורים לארגן חתונות כאלו מהכסא כלה עד הגראמער למצווה טאנץ,
זה אמור להצליח, בכפוף לכך שכמה אלפי משפחות מתחייבות בו זמנית על ההשתתפות במיזם.
וואו נשמע מפוצץ.בדיוק על הדבר הזה יושבים עסקנים ומומחים עם ביצועיסטים מהשורה האחרונה.
לייצר מוסכמות חדשות.
באו ניהיה מציאותיים
ב"ה ארסתי פני שבועיים ( ולא בת ראשונה)
האם מישהו מתכוון שהבנות שלי ילבישו בגדי שבת רגילים? מה המחיר לבגדי שבת רגילים? אנחנו תופרים וזה יוצא פחות.
ברב החתונות מכניסים את התמונות המשפחתיות בחבילת הזמן של הצלם. זה לוקח זמן מטבע הדברים אבל חשוב במיוחד שכבר שילמנו על צלם במילא.
יש לי ב"ה כמנין אחיות לכל אחת בממוצע 10 ילדים (לגדולים יותר כולל כמה נשואים+בן זוג ילד 1,2 בסה"כ 128)
כפול 4 צדדים הרי 400 מנות(בצמצום)
דודים וסבתות עוד 40
5 חברות לכלה (מינינמום?)
5 שכנות
הרי 450 מנות
האם אני יכולה להגיד לאחיותי או גיסי לא להגיע או לא להביא ילדים? מישהו פה יכול להגיד לי למי להתקשר ולהגיד שלא יבא???
שלום אחותי, אין לי כסף לתת לבן שלך מנה..
במציאות לא כולם מגיעים וצריך לפחות 350 מנות!
אולם שמכיל 350 מנות בביתר יש 2:
גולדן סקי 50000 ש"ח
הגפן 45000 ש"ח (כולל מנות באר וכו')
שתיהם תפוסים כבר עד סוף הקיץ!
בירושלים חברות לא יגיעו. מציאות מחתונות קודמות
בית שמש לא לוקחים חתונות מביתר.
עכשיו שימו לב
אולמות שמכילים 150 מקומות יש אין ספור
ומחירם נע בין 750-1500 ש"ח
150 כפול 45-55 למנה הרי 8250 -6750 ש"ח
כסא וחופה 1800
מנות בר 1500* 2ש"ח 3000
הרי 13000 ש"ח!!!
עכשיו תשאלו את עצמיכם איך יכול להיות שכפול מנות עולה כפול 4???
התשובה היא פשוטה: האולמות הבודדים שיש להם 400 מקומות וגם ציוד ומערך ל400 מנות מנצלים את העובדה שאין אופציה אחרת ולוקחים עיסקת חבילה כפול 4 שאין אפשרות לפרק אותה בידיעה שאין אופציה לאולם אחר.
(כותבת מידיעה. בעלי הוא משגיח כשרות באולמות החתונות)
לסיכום
די לברברת כאילו אפשר לחסוך
די להאשים את הציבור כאילו הוא בזבזן!
השינוי צריך לבא מגבוה!!
אם היתה יוצאת הוראה שאוסרת חתונות מעל 150 איש- הרבה (בהחלט לא כולם) היו שמחים להוריד את העלויות לרבע.
אז בבקשה שמי שצריך לפעול בנדון יפעל!!
זו הזדמנות חיים!
כי שינוי אמיתי ועמוק מגיע מהמציאות עצמה.נראה לי פעם היה יוזמה כזו עם החתמות אבל בפועל זה לא השתנה בציבור הרבה (אם אני לא טועה...)
נראה לי שזה היה יותר לגבי נתינת דירות, משהו כמו לפני 15 שנהנראה לי פעם היה יוזמה כזו עם החתמות אבל בפועל זה לא השתנה בציבור הרבה (אם אני לא טועה...)
אבל היא לא הורידה את הסכום, אז מה הועלנו.כי שינוי אמיתי ועמוק מגיע מהמציאות עצמה.
מצוקת הדיור לדוגמא הורידה את אחוז מימון הדירות על ידי ההורים ולא שום תקנה אחרת.
מכל דבר לומדים לקח, לא?נראה לי פעם היה יוזמה כזו עם החתמות אבל בפועל זה לא השתנה בציבור הרבה (אם אני לא טועה...)
עסקני קהילות מהמגזר החסידי, בשיתוף מובילי דעת קהל. כאלו ש'יכולים' לבצע מהלכים מהסוג הזה.וואו נשמע מפוצץ.
מי הם האנשים האלה לדוגמא?
היא תוריד.אבל היא לא הורידה את הסכום, אז מה הועלנו.
מה שאומר שזה לא רלוונטי למגזרים אחרים כמו ליטאי וספרדי.עסקני קהילות מהמגזר החסידי, בשיתוף מובילי דעת קהל. כאלו ש'יכולים' לבצע מהלכים מהסוג הזה.
לא חושב שמדברים על ספרדים.מה שאומר שזה לא רלוונטי למגזרים אחרים כמו ליטאי וספרדי.
בהם השינוי אמור לבוא מהשטח ומצורך אמיתי ולא רק מתקנות כי אין להם מנטליות של ציות לתקנות קהילתיות.
כללתי את הספרדים והליטאים ביחד כי לעניין ציות לתקנות קהילתיות המנטליות שלהם דומה.לא חושב שמדברים על ספרדים.
בציבור הליטאי מתכוונים בשלב מאוחר יותר, לעשות חריש פרסומי וחינוכי בתוך המסגרות,
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: