-"די, אל תלחץ עלי!"

-"תלחץ תלחץ אחי, כן בדיוק פה, עכשיו, לא, אל תצא מהאתר לפני שאתה לוחץ על הכפתור!"

-"די, אל תלחץ עלי!"


איך מניעים לפעולה? איך גורמים לגולש ללחוץ על הכפתור ולהפוך לעוד לקוח מרוצה שלך?
איך גורמים לו ליצור קשר, לרכוש, לתת פרטים אישיים, ובעצם לממש את המטרה שלשמה
פתחנו את הכיס והוצאנו לא מעט מהתכולה שבתוכו לפלטפורמה שתקדם את העסק?


הסוד (בכל תחום בחיים וגם כאן) הוא: תמיד תחשבו על הלקוח ולא על האגו או המטרה האישית שלכם,
מה הוא צריך ואיך לממש לו את הצורך בצורה טובה ונכונה.
ולא העיקר שיתן פרטים או ירשם לרשימת תפוצה וכדו'

בשביל לא לבלבל אותו, או לגרום לו לחוסר מודעות,
ובשביל לגרום לו להתחבר ולתקשר דווקא איתנו ולמסור פרטים בצורה חווייתית ומלאת אמון,
'תלחצו על הכפתור' בצורה נכונה ובעיתוי הנכון.

והנה כמה טיפים נחוצים שלא תאבדו לקוחות:

1. איפה כדאי למקם כפתורים והנעות לפעולה באתר?

← במקום ששם הכפתור עומד תמיד, ז"א אם כפתור עגלה נמצא תמיד למעלה בהדאר
אל תורידו אותו למטה, כי שם הלקוח מחפש אותו אוטומטית.
(אפשר גם להוסיף במקומות נוספים, אבל לא לוותר על המיקום הידוע)
אם טופס יצירת קשר נמצא לרוב בתחתית העמוד או בדף מיועד לפרטי יצירת קשר אל תזיזו אותו משם,
כי הלקוח מחפש שם את הדרך ליצור איתכם קשר.

← בשטחים נדל"נים חשובים.
המקום הכי חשוב וקריטי באתר זה ההדאר, הוא נמצא כל הזמן על המסך, בכל עמוד.
שם המקום שתשימו את הדבר שהכי חשוב לכם שיראו ויפעלו, שם תכניסו את הקישור ליצירת קשר / לרכישה וכו' תלוי במטרה שלכם בהקמת האתר.
וכמובן שזה צריך להיות בטעם טוב ובעיצוב ממקד ומודגש.

← מה עם פופאפים? האם כדאי להקפיץ ביציאה מהאתר או בכניסה אליו?
התשובה במרבית המקרים לא!
למה?
זאת שאלה תמימה שרבים נפלו בה,
"תביא ת'כסף , תביא תביא..."
זאת ההרגשה של הגולש שמקבל את מתקפת הפופאפים,

הוא חש כי מישהו נלחם על תשומת הלב שלו ועל פרטיו האישיים.
כאשר גולש נכנס לאתר בד"כ הוא עוד לא מכיר אותך ולא יודע מי אתה,

תגיד לי, אני לא מכיר אותך למה שאני ארכוש ממך? ולמה שארשם לרשימת תפוצה?
עדיין לא מעניין אותי לא לרכוש ולא להצטרף לרשימת תפוצה (או בשפה עממית יותר - ניוזלטר)
למה שיזין פרטים אישיים וירשם לאתר? הוא דבר ראשון רוצה להכיר אותך לראות האם אתה יכול לספק לו את הצורך שלו,
אם הוא מתחבר אליך ונותן בך אמון.

לכן ממש כדאי להמנע מהקפיצות הלא מאוזנות בכניסה לאתר של הנעות לפעולה, כן, גם לא הנחות.
ובטח שאין מה להקפיץ לו את הפופאפ מספר פעמים,
ממחקר רב ומעקב אחרי גולשים באתר, ברוב המקרים, אם הם לא ביצעו פעולה עד שהגיעו ליציאה, הם גם לא יבצעו אותה עכשיו, אולי בהזדמנות אחרת, כשיחזרו אליו.

2. עיצוב נכון, מניע ומושך תשומת לב.
  • עיצוב רגוע לא מידי מצועצע אבל מודגש וממקד למטרה, העיצוב הכי חזק הוא דווקא כזה שבנוי מצבע אחד שנועד להדגשה כמו בכפתור שמניע לפעולה, או בכותרות, הוא יופיע לא במדי הרבה מקומות כדי למשוך את העין במקומות שאנחנו רוצים. צבע נוסף בהיר מאד כמו לבן, שמנת ועוד, פעמים רבות הוא יופיע כרקע האתר, וצבע נוסף כהה מאד, ליצירת קונסטרקט ושינוי.
  • טקסט מובן וקריא, לא דק מידי ולא קטן מידי, סימטרי, מיושר לצדדים, גובה שורה בהתאם לגודל הפונט.
  • אנימציות רגועות ולא מסחררות או מציקות בעין.

3. מיקרו קופי- שמלווה את הגולש ונותן לו להרגיש טוב עם מה שהוא עושה.
  • אל תתנו לגולש להרגיש טיפש, אל תתנו לו ביקורת ותחושה שלילית אם הוא לא יבצע את הפעולה הרצויה.
  • תחברו אותו, תנו לו להרגיש כמה טוב הוא עושה לעצמו, כמה המצב שלו ישתפר ומה הערך מוסף שיקבל.
  • תרגשו אותו, תצחיקו אותו (בגבול הטעם הטוב).
  • תנו לו להבין מה הוא עושה וללכת בבטחון על הפעולה.
  • דברו כמה שיותר עליו ואליו. על הרווחים שהוא יפיק.

המון הצלחות בביצוע.
על המחבר
כבי צישינסקי

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

More from כבי צישינסקי, סטודיו רץ.

שתף את המאמר

למעלה