אל תתן ללקוח שלך לאבד ידיים ורגליים!

AlbedoBase_XL_A_little_boy_lost_in_the_computer_dont_know_wher_0 (1).jpg


נכנסתי הבוקר למטבח שלי במטרה לתור אחר הסכין האהובה עלי למריחת ערימת הסנדוויצי'ם שמטבטאת כרגע בדמות ערימת הפרוסות הממתינה ומחייכת אלי מאריזת הלחם השקופה-אדומה, דבר ראשון פניתי ישירות אל המגירה אשר נחה בה בשלווה מידי לילה, רק נתתי הצצה קטנה וכבר הבנתי ששם היא הבוקר לא נמצאת, יצאתי במבצע חיפושים אטרקטיבי בה כל המשפחה השתתפה, אפילו התינוק שהתחיל זה עתה ללכת הוסיף נפח לבלאגן והגדול שכבר רץ ומדבר ושר ורוקד ו- כמובן הוא "הכי" עוזר לאמא לא נפקד מהמחפשים, ופתאום משום מקום אחרי 15 דק' של חיפושים קדחתניים החל משימת הלב לילדים ועד לסנדוויצי'ם שחיכו די בסבלנות למציאת המליון דולר של אותם דקות נצחיות של בוקר.
אהה, והסכין נמצאה בתוך המקרר 😧, כן, שם החליטה לנוח הלילה!

זהו בדיוק אפיון חווית משתמש

להניח כל דבר במקום נוח, נגיש וברור - שכאשר נצטרך אותו, נמצא אותו בקלות ובמינימום זמן. לכל אתר יש קהל יעד שונה, יש קהלי יעד צעירים וישנו העם המבוגר שקשה לו להסתדר טוב עם דיגיטל, אתר למידה עבור ילדים בני 12 ואתר של סטארטפים שמחפשים לשכלל מערכת חכמה יהיו שונים בתכלית היות וקהל היעד שונה מאד, לכל קהל יעד צריך להתאים את ערכי המותג בצורה שבה יחוו חוויה חיובית מהשימוש באתר.

היום המוח נמצא בעומס קוגניטיבי מטורף: פעולות שצריך לבצע, מידע בכמות מוגברת שהוא רואה, שומע וקורא.

האפיון מגיע כדי להעלות את שביעות הרצון וההנאה של המשתמש מהשימוש באתר שיהיה קל וברור - נתכנן היכן נמצא כל תוכן ואלמנט, על מה צריך ללחוץ ולהיכן להיכנס, פעולות ברורות ומנווטות לביצוע הפעולה הרצויה כמו: יצירת קשר, קניית מוצר, וכדו'

יעילה- עוזרת למשתמש להבין מה עליו לעשות כעת, ואיך לעשות זאת בכמה שפחות מהלכים ופעולות.

נוחה ומהנה - עיצוב מרשים ומדבר, כניסה לאווירת המותג האופי והערכים ע"י תמונות ואלמנטים מרשימים.

כתיבה כיפית בגובה העיניים, שמתקשרת עם הגולש כאילו הוא משוחח עם נציג השירות שלכם.

מאפייני חווית משתמש דואגים לכל מה שקשור למשתמש, מתכננים תסריט שימוש, היכן המשתמש יעבור, על מה ילחץ כדי להגיע למטרה שלשמה הקמנו את האתר במינימום זמן ותהליכים.


האפיון כולל:
מה יהיה באתר - טקסטים תמונות, תוכן וכו'

היררכיה - היכן ימוקם כל רכיב, מה יימצא בתפריט הגלוי ומה בתת התפריט הנפתח.

פונקציונליות- איך יתנהג כל רכיב, איך יוצג, באיזה רזולוציה,

הגדרת האופי- מה החוויה שתיווצר בשימוש באתר שלכם.


כשבאים לאפיין אתר חושבים גם על:

המשתמשים- שיהיה להם קל לבצע פעולות, חווית רכישה, צרכים ורצונות אישיים.

בעלי העסק– יעדים עסקיים, תוצאות חיביות.

טכנולוגיה– שתהיה מהירה, מינימום באגים ותקלות, טעינה מהירה וכו'.


וכמו תמיד אנחנו אוהבים לתת טיפים מעשיים:

ראשית כל תבדקו בכל עמוד באתר האם הלקוח יודע להיכן הוא הגיע?

בד"כ לוגו מספיק, אבל לפעמים ממש לא כי לפעמים בלוגו מופיע השם של העסק/ הבעלים ולא מה הוא עושה.

אחר כך תבדקו אם הוא מקבל כאן ערך, אם הוא יודע למה שווה לו להמשיך לגלול ולבצע פה פעולות.

ודבר שלישי תבדקו אם הוא יודע איך להמשיך מכאן, האם יש לו כפתור או ניווט אחר שמראה לו את המשך הדרך.

המון הצלחות באתר המקצועי שלכם!!!
על המחבר
כבי צישינסקי

תגובות

לוח מודעות

More from כבי צישינסקי, סטודיו רץ.

שתף את המאמר

למעלה