בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לעניות דעתי השינוי לא יקרה בשום צורה, אלא אם כן יתחולל קודם שינוי בתרבות.
התרבות החרדית העכשיות משתקף הלכה למעשה בעולם החתונות.
וחתונה היא תמונת מראה לכל תת מגזר, וכך למעשה מהתבוננות בחתונה ניתן ללמוד על סולם הערכים של המגזר המסויים שמקיים אותה.
כצלם חתונות השתתפתי בחתונות של רוב תתי המגזרים בציבור החרדי, ואני יכול למנות כמה תחומים שבהם נבדלות קהילות אלה מאלה, ויש מכנים משותפים רבים, שמאפיינים את רוב הקהילות, ובלי שישנו אותם, אין סיכוי לשינוי טכני בחתונות.
לדוגמה בצילומים שלפני החתונה.
באופן טבעי ובכלל מבחינה מקצועית, צלם אירועים הוא צלם שאמור לצלם את האירוע.
נקודה.
יש חשיבות לתיעוד של המשפחה הקרובה של החתן והכלה, ואולי אורחים מסויימים שרוצים לראות אותם ולזכור שהם הגיעו.
יש חשיבות לתמונות חתונה יפות מלפני החתונה, רואים את הכלה עם השמלה, בנוף יפה, או על רקע בתאורה מהממת.
זה יפה, זה שווה, זה מחבר בין בני הזוג, וזה ממש מעולה.
יש חשיבות גדולה לתמונות הזוגיות של הזוג עצמו, ולמעשה בשביל זה שווה להביא צלם לאירוע.
צלם אירועים צריך לתעד את הכתובה, החופה, את החברים ששרים לחתן, את החברות שרוקדות לכלה, ולתפוס קטעים מרגשים וסמליים במהלך האירוע.
אבל יש נושא אחד חשוב יותר, ועליו שמים את הדגש העיקרי - צילומי המשפחות.
אם אין תמונה מסודרת וסימטרית של כל המשפחה, גברים בשחור בצד אחד - חתן וכלה והורים באמצע, ונשים בסגול חציל בצד שמאל, ועל הרצפה שורה ארוכה של אחייניות עם חצאית פורחת, יושבות בשיכול רגליים, הצלם יכול ללכת הביתה בלי כסף.
זה הנושא הכי חשוב והכי בולט, והכי גורם להוצאות.
זה לתפור שמלות מיוחדות ואחידות לכל אירוע, זה לשלם שעות נוספות לצלם, כי לוקח הרבה זמן לצלם כל כך הרבה אנשים בנפרד וביחד, זה להישאר באולם עד שעה מאוחרת ולשלם אלפי שקלים על מוניות לכולם.
זה לעשות מצווה טאנץ ארוך עד 5 בבוקר, כי צריך להזמין כל דוד בנפרד לרקוד.
העוד 200 מנות זה הכסף הקטן, הכסף הגדול זה ההופעה המושלמת, השואו הגדול, האביזרים, השיר באולפן, הצילומים הארוכים והמתישים, ועצם המריחה של האירוע.
הייתי באירועים רבים, שהיה ניתן לקצר אותם בחצי, אבל העדיפו בכוח למשוך, באופן מלאכותי למדי, למרות שמבחינה טכנית היו צריכים לקפל ציוד וללכת הביתה, אבל היוקרה לא איפשרה להגיע למצב נורמלי שבו עוצרים את החוויה כשהיא בשיאה, כדי להשאיר טעם של עוד.
תכלס זה סוד די גלוי שצלמים עושים את הכסף שלהם מהשעות הנוספות, ולכן יש לי את כל האינטרס שהמצב הזה יימשך לנצח.
אבל אני באמת בא ברחמים - תרפו, שחררו מה"אירוע המושלם", תשקיעו בחוויה, אבל באופן הגיוני ולא מסורבל, תזמינו גראמן שיודע לעבוד גם מהר, גם מרגש וגם מצחיק, אין חובה להעיר את הישנים בסוף הטקס, זאת לא מצווה.
זה לא האירוע שגורם להוצאות, אל הנורמות שבאים מכורח התרבות שדורשת את זה מחד, ומאפשרת את זה מאידך.
כל מילה
אלא שמטבע הדברים אירועים קטנים יותר ופחות נוצצים, מחייבים פחות הופעה מושלמת.

אגב, הפוסט הזה הוא כתב אישום. שמראה לנו כי אנו מוכנים להוצאות מטורפות בשביל התמונות.
אם נגיד להורים - אין צלם, זה לא יגרום להם להשקיע הרבה פחות בביגוד??
(אל תיבהלו, לא בטוח שיש כוונה להוריד צלם מהתפריט. אולי כן. אל תסיקו מסקנות).
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כל מילה
אלא שמטבע הדברים אירועים קטנים יותר ופחות נוצצים, מחייבים פחות הופעה מושלמת.

אגב, הפוסט הזה הוא כתב אישום. שמראה לנו כי אנו מוכנים להוצאות מטורפות בשביל התמונות.
אם נגיד להורים - אין צלם, זה לא יגרום להם להשקיע הרבה פחות בביגוד??
(אל תיבהלו, לא בטוח שיש כוונה להוריד צלם מהתפריט. אולי כן. אל תסיקו מסקנות).
חד משמעית כן
אנשים משקיעים המון בביגוד בגלל התמונות.
אני רואה הרבה הורים לתינוקות שמביאים אותם עם בגד מסויים רק לתמונות.
או שבכלל מביאים את הפעוט רק לתמונות, ואחר כך שולחים אותו לבייביסיטר - כמעט בכל חתונה זה קורה.
ושלא נדבר על הסיוט שעוברים הילדים, במקום להנות מהאירוע, הם עומדים כמו גלמים, חנוטים בחליפות וממתינים לתורם להצטלם, וחס וחלילה שישתו או יאכלו משהו לפני התמונות, הם הרי עלולים להתלכלך..
 
נערך לאחרונה ב:

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
משפחה נכללים בקטגוריה.
כמה 'חברים' מגיעים לחתונות במרכז?


למה שלא לדבר עליהם? לדבר. כן.
שיגיעו לריקודים. שיאכלו מנות בר. למה לא?
ברור
התכוונתי לחשב גם אותם
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
לעניות דעתי השינוי לא יקרה בשום צורה, אלא אם כן יתחולל קודם שינוי בתרבות.
התרבות החרדית העכשיות משתקף הלכה למעשה בעולם החתונות.
וחתונה היא תמונת מראה לכל תת מגזר, וכך למעשה מהתבוננות בחתונה ניתן ללמוד על סולם הערכים של המגזר המסויים שמקיים אותה.
כצלם חתונות השתתפתי בחתונות של רוב תתי המגזרים בציבור החרדי, ואני יכול למנות כמה תחומים שבהם נבדלות קהילות אלה מאלה, ויש מכנים משותפים רבים, שמאפיינים את רוב הקהילות, ובלי שישנו אותם, אין סיכוי לשינוי טכני בחתונות.
לדוגמה בצילומים שלפני החתונה.
באופן טבעי ובכלל מבחינה מקצועית, צלם אירועים הוא צלם שאמור לצלם את האירוע.
נקודה.
יש חשיבות לתיעוד של המשפחה הקרובה של החתן והכלה, ואולי אורחים מסויימים שרוצים לראות אותם ולזכור שהם הגיעו.
יש חשיבות לתמונות חתונה יפות מלפני החתונה, רואים את הכלה עם השמלה, בנוף יפה, או על רקע בתאורה מהממת.
זה יפה, זה שווה, זה מחבר בין בני הזוג, וזה ממש מעולה.
יש חשיבות גדולה לתמונות הזוגיות של הזוג עצמו, ולמעשה בשביל זה שווה להביא צלם לאירוע.
צלם אירועים צריך לתעד את הכתובה, החופה, את החברים ששרים לחתן, את החברות שרוקדות לכלה, ולתפוס קטעים מרגשים וסמליים במהלך האירוע.
אבל יש נושא אחד חשוב יותר, ועליו שמים את הדגש העיקרי - צילומי המשפחות.
אם אין תמונה מסודרת וסימטרית של כל המשפחה, גברים בשחור בצד אחד - חתן וכלה והורים באמצע, ונשים בסגול חציל בצד שמאל, ועל הרצפה שורה ארוכה של אחייניות עם חצאית פורחת, יושבות בשיכול רגליים, הצלם יכול ללכת הביתה בלי כסף.
זה הנושא הכי חשוב והכי בולט, והכי גורם להוצאות.
זה לתפור שמלות מיוחדות ואחידות לכל אירוע, זה לשלם שעות נוספות לצלם, כי לוקח הרבה זמן לצלם כל כך הרבה אנשים בנפרד וביחד, זה להישאר באולם עד שעה מאוחרת ולשלם אלפי שקלים על מוניות לכולם.
זה לעשות מצווה טאנץ ארוך עד 5 בבוקר, כי צריך להזמין כל דוד בנפרד לרקוד.
העוד 200 מנות זה הכסף הקטן, הכסף הגדול זה ההופעה המושלמת, השואו הגדול, האביזרים, השיר באולפן, הצילומים הארוכים והמתישים, ועצם המריחה של האירוע.
הייתי באירועים רבים, שהיה ניתן לקצר אותם בחצי, אבל העדיפו בכוח למשוך, באופן מלאכותי למדי, למרות שמבחינה טכנית היו צריכים לקפל ציוד וללכת הביתה, אבל היוקרה לא איפשרה להגיע למצב נורמלי שבו עוצרים את החוויה כשהיא בשיאה, כדי להשאיר טעם של עוד.
תכלס זה סוד די גלוי שצלמים עושים את הכסף שלהם מהשעות הנוספות, ולכן יש לי את כל האינטרס שהמצב הזה יימשך לנצח.
אבל אני באמת בא ברחמים - תרפו, שחררו מה"אירוע המושלם", תשקיעו בחוויה, אבל באופן הגיוני ולא מסורבל, תזמינו גראמן שיודע לעבוד גם מהר, גם מרגש וגם מצחיק, אין חובה להעיר את הישנים בסוף הטקס, זאת לא מצווה.
זה לא האירוע שגורם להוצאות, אל הנורמות שבאים מכורח התרבות שדורשת את זה מחד, ומאפשרת את זה מאידך.
כמו תמיד. תמצות מדהים וקולע
 

chiclook

משתמש פעיל
באו ניהיה מציאותיים
ב"ה ארסתי פני שבועיים ( ולא בת ראשונה)
האם מישהו מתכוון שהבנות שלי ילבישו בגדי שבת רגילים? מה המחיר לבגדי שבת רגילים? אנחנו תופרים וזה יוצא פחות.
ברב החתונות מכניסים את התמונות המשפחתיות בחבילת הזמן של הצלם. זה לוקח זמן מטבע הדברים אבל חשוב במיוחד שכבר שילמנו על צלם במילא.
יש לי ב"ה כמנין אחיות לכל אחת בממוצע 10 ילדים (לגדולים יותר כולל כמה נשואים+בן זוג ילד 1,2 בסה"כ 128)
כפול 4 צדדים הרי 400 מנות(בצמצום)
דודים וסבתות עוד 40
5 חברות לכלה (מינינמום?)
5 שכנות
הרי 450 מנות
האם אני יכולה להגיד לאחיותי או גיסי לא להגיע או לא להביא ילדים? מישהו פה יכול להגיד לי למי להתקשר ולהגיד שלא יבא???
שלום אחותי, אין לי כסף לתת לבן שלך מנה..
במציאות לא כולם מגיעים וצריך לפחות 350 מנות!
אולם שמכיל 350 מנות בביתר יש 2:
גולדן סקי 50000 ש"ח
הגפן 45000 ש"ח (כולל מנות באר וכו')
שתיהם תפוסים כבר עד סוף הקיץ!
בירושלים חברות לא יגיעו. מציאות מחתונות קודמות
בית שמש לא לוקחים חתונות מביתר.
עכשיו שימו לב
אולמות שמכילים 150 מקומות יש אין ספור
ומחירם נע בין 750-1500 ש"ח
150 כפול 45-55 למנה הרי 8250 -6750 ש"ח
כסא וחופה 1800
מנות בר 1500* 2ש"ח 3000
הרי 13000 ש"ח!!!
עכשיו תשאלו את עצמיכם איך יכול להיות שכפול מנות עולה כפול 4???
התשובה היא פשוטה: האולמות הבודדים שיש להם 400 מקומות וגם ציוד ומערך ל400 מנות מנצלים את העובדה שאין אופציה אחרת ולוקחים עיסקת חבילה כפול 4 שאין אפשרות לפרק אותה בידיעה שאין אופציה לאולם אחר.
(כותבת מידיעה. בעלי הוא משגיח כשרות באולמות החתונות)
לסיכום
די לברברת כאילו אפשר לחסוך
די להאשים את הציבור כאילו הוא בזבזן!
השינוי צריך לבא מגבוה!!
אם היתה יוצאת הוראה שאוסרת חתונות מעל 150 איש- הרבה (בהחלט לא כולם) היו שמחים להוריד את העלויות לרבע.
אז בבקשה שמי שצריך לפעול בנדון יפעל!!
זו הזדמנות חיים!
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
באו ניהיה מציאותיים
המציאות כרגע היא שונה. כשנשנה את המציאות - תנהגי לפי המציאות.

יש לי ב"ה כמנין אחיות לכל אחת בממוצע 10 ילדים (לגדולים יותר כולל כמה נשואים+בן זוג ילד 1,2 בסה"כ 128)
כפול 4 צדדים הרי 400 מנות(בצמצום)
דודים וסבתות עוד 40
5 חברות לכלה (מינינמום?)
5 שכנות
הרי 450 מנות
האם אני יכולה להגיד לאחיותי או גיסי לא להגיע או לא להביא ילדים? מישהו פה יכול להגיד לי למי להתקשר ולהגיד שלא יבא???
שלום אחותי, אין לי כסף לתת לבן שלך מנה..
במציאות לא כולם מגיעים וצריך לפחות 350 מנות!
לא מתקשרים. כפי שאתם לא מתקשרים בברית לסכם מי מגיע עם כמה ילדים.
אם הנורמה שמגיעים בלי ילדים - לא מגיעים עם ילדים. אפילו לא תצטרכו להתקשר לתאם. זה הנורמה.

השאלה איך יוצרים את הנורמה הזו? והתשובה היא באמצעות כמה אלפי חתונות באולמות קטנים.

תארו לעצמכם שאתם מודיעים לכולם שאתם מחתנים באולם בן 200 מקומות,
כל אחד מחשבן לבד אם הוא צריך להגיע ועם מי הוא צריך להגיע.

ה'כמה אלפי חתונות' נצרכים כדי שזה כבר לא יהיה מוזר, ואז זה ייכנס אט אט בציבור הרחב.

דבר כזה ישבור את המונופול של האולמות הגדולים וספקיהם.

הכיוון הוא במקרה שלכם:
משפחות החתן והכלה עם הנשואים וילדיהם. בין 20 ל-100 מוזמנים.
הדודים והדודות ללא ילדים במהלך הסעודה, מקסימום ילדים קטנים. עוד 100 מוזמנים.
זהו.
ללא חברות כלל!
להוציא אותם מהנורמה. הכלה ממילא לא רואה אותם, כי היא עסוקה בחדר ייחוד.
בני ובנות הדודים גם הילדים וגם הנשואים מגיעים לריקודים.
החברים והחברות מגיעים לריקודים.
החברים מהכולל ומהעבודה והשכנים והמכרים וכו' - מגיעים לריקודים.
 

דיתי חן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
האם אני יכולה להגיד לאחיותי או גיסי לא להגיע או לא להביא ילדים? מישהו פה יכול להגיד לי למי להתקשר ולהגיד שלא יבא???
אצלינו בחתונת קורונה היתה הגבלה.
כן,
אמרו לכל משפחה להביא 2 ילדים בלבד.
וגם - רק חלק מועט מהם נשארו לסעודה.
(זה היה בתחילת הבלאגן, עשו לפי הכללים)
מה רע?
ולהפך,
במשפחות ברוכות יש לא מעט שמחות.
אז עושים תורנות בין הילדים...
תאמינו לי, היה מושלם.
וגם לאמהות זה כייף, לשבת בנחת ולהנות:)
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לחשב - כן. לריקודים. למנת בר.
לא למנת הסעודה שהיא מטבע הדברים יקרה.
תלוי מה הקרבה
כמי שהתחתנה כמה שנים אחרי הלימודים אספתי עוד כמה חבירות קרובות שבהחלט
רציתי שתישארנה.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מענין לשמוע את הכלות והחתנים שהתחתנו בצל הקורונה..
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
תלוי מה הקרבה
כמי שהתחתנה כמה שנים אחרי הלימודים אספתי עוד כמה חבירות קרובות שבהחלט
רציתי שתישארנה.
אינני יודע איך נהוגה חתונה במגזר ממנו אתם באים.
אצלנו במגזר הכלה כמעט לא משתתפת בסעודת החתונה. ממילא לא יהיה לה כלום מזה שהחברות ישתתפו.

בכל אופן טובת הציבור היא לפני טובת הכלה הספציפית.
ולכן אם אחרי שהנורמה תשרור - תתעקש כלה מסויימת על חברות, היא תהיה העוף מוזר. וזה בסדר. מותר להיות שונה.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אינני יודע איך נהוגה חתונה במגזר ממנו אתם באים.
אצלנו במגזר הכלה כמעט לא משתתפת בסעודת החתונה. ממילא לא יהיה לה כלום מזה שהחברות ישתתפו.

בכל אופן טובת הציבור היא לפני טובת הכלה הספציפית.
ולכן אם אחרי שהנורמה תשרור - תתעקש כלה מסויימת על חברות, היא תהיה העוף מוזר. וזה בסדר. מותר להיות שונה.
ליטאי אם זה מענין.

אני לא חושבת שהחבירות פה זה הנקודה
כי ה 10 מנות פה לא משנות כלום.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ליטאי אם זה מענין.

אני לא חושבת שהחבירות פה זה הנקודה
כי ה 10 מנות פה לא משנות כלום.
אם הן נכללות ב-200 המנות - זה באמת לא משנה.
אם מדובר במשפחות גדולות - החתן-כלה יהיו מוגבלים בהזמנת חברים וחברות.
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אינני יודע איך נהוגה חתונה במגזר ממנו אתם באים.
אצלנו במגזר הכלה כמעט לא משתתפת בסעודת החתונה. ממילא לא יהיה לה כלום מזה שהחברות ישתתפו.

בכל אופן טובת הציבור היא לפני טובת הכלה הספציפית.
ולכן אם אחרי שהנורמה תשרור - תתעקש כלה מסויימת על חברות, היא תהיה העוף מוזר. וזה בסדר. מותר להיות שונה.

אם הכלה רוצה שהחברות תהיינה בחופה וגם בריקודים, היא חייבת לתת להן להשאר לסעודה, או שהיא יכולה להיות ממש מוזרה ולומר להן שתלכנה הביתה לאכול ותחזורנה לריקודים.
וחברות זה דבר חשוב, נמצאים איתן ומבלים איתן קצת יותר מבנות דודות שפוגשים במקרה הטוב פעם בשנה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם הכלה רוצה שהחברות תהיינה בחופה וגם בריקודים, היא חייבת לתת להן להשאר לסעודה, או שהיא יכולה להיות ממש מוזרה ולומר להן שתלכנה הביתה לאכול ותחזורנה לריקודים.
וחברות זה דבר חשוב, נמצאים איתן ומבלים איתן קצת יותר מבנות דודות שפוגשים במקרה הטוב פעם בשנה.
לא יודע.
גם נורמת ההשתתפות בחופה תוגבל ותשתנה במהלך הזה.

בחסידויות הגדולות יקריבו את הקבלת-פנים שתיערך במתכונת שונה מעד היום, מאותה סיבה שאין מקום לבחורים במהלך הסעודה.
 

עיניים צוחקות

משתמש מקצוען
אם הכלה רוצה שהחברות תהיינה בחופה וגם בריקודים, היא חייבת לתת להן להשאר לסעודה, או שהיא יכולה להיות ממש מוזרה ולומר להן שתלכנה הביתה לאכול ותחזורנה לריקודים.
וחברות זה דבר חשוב, נמצאים איתן ומבלים איתן קצת יותר מבנות דודות שפוגשים במקרה הטוב פעם בשנה.
זה לא רק להיות מוזרה כלה רוצה את חברות שלה בחתונה
מי שמשמח את הכלה באמת זה החברות!!
והחברות האלה שכל החתונה הולכות לרקוד יותר מכולם והכלה צריכה את ברכתם הכי מכולם
אני רוצה להזכיר שהכלה היא זאת שמתחתנת לא האמא שלה ומי שהכלה צריכה יותר מכל בשמחה שלה זה חברותיה
שאיתם גדלה וחותה את השנים
חברות הן אלו שיעשו את השמחה הן אלו שדואגות לאביזרים ומשחות חתן וכלה בדיוק להן להגיד ללכת ????
אני מזמינה את כל הכיתה לא רק 10 בנות
 

chiclook

משתמש פעיל
לספרא: אני מסכימה בתנאי ש
אתם הבאים בתור
מישהו לוקח אחריות שהכלה הבאה שלי תרצה להכנס למשפחה מוזרים וקמצנים.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
כמעט ואינני מכירה משפחות ליטאיות שנותנות מעבר לשליש דירה.
צריך להבין, במגזר הליטאי יש יותר נוהג של 'כל אחד לגורלו', לטוב ולמוטב.
מעניין. כנראה אנחנו מכירות שני קצוות שונים של המגזר.
בכיתתי אחוזים נכבדים של בנות ליטאיות קיבלו סכום שמתקרב לדירה מתחרדת בירושלים.
(בעלות של נכון ללפני 4-5 שנים;))
ולאו דווקא מהמשפחות העשירות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה