אישית
מאד מאד לא אוהבת את הגישה הזו.
זה לא אתה, זה היצר שלך.. אתה טוב, זה הוא..
שוב, זה דיבור שמשדר שני ערוצים סותרים,
האחד אמת והשני שקר,
האמת היא שזה הילד שלא התגבר, וזה הילד שאנחנו מענישים,
וזה הדבר הברור והבלתי נאמר - אבל הברור כשמש,
ובחלק המילולי אנחנו סותרים את עצמנו עם מילים מנותקות והפוכות מהאמת הכנה כמות שהיא.
לא ברור לי מה ילדים אמורים לעשות עם זה חוץ מלהתבלבל.
לפי הבנת הנקרא שלי,האם יצר הרע הוא אישיות זרה שקיימת בעולם?
יצר הרע הוא הפנים של הילד. החלק שבו שגורם לו לרצות להתנהג רע.
הילד לא היה ילד רע. ההתנהגות שלו היתה רעה = הוא נתן לחלק הרע שלו לשלוט = יצר רע.
הילד יודע שהיצר הרע הוא חלק ממנו - עובדה- הוא זה שמרגיש את ה"עונש של היצר הרע".
זו דרך שמנסה לפשט לרמה של ילד קטן את העובדה שהוא טוב ביסודו ויש לו את היכולת לבחור בטוב.
לא רואה פה שום ערוץ סותר. זה בדיוק הערוץ הישיר אל המטרה.
הפעם אני מסכימה עם כל מילה!לדעתי כבר הבינו כאן את הפואנטה.
מבחינתי אפשר לסגור את האשכול.
וטוב שכך.הפעם אני מסכימה עם כל מילה!
לפי הבנת הנקרא שלי,
את בעצם כותבת את מה שאני אמרתי
זו לא אישיות זרה, זה חלק ממנו
ולכן מוזר ומנותק להאשים/להעניש רק את החלק הזה,
כביכול היה מדובר באישיות זרה,
'דיבוק' שמשתלט עליו בניגוד לרצונו.
בעיני זה לא מפשט, זה מסבך.
תצליחילא נראה לי מוזר ומנותק להעניש רק על ההתנהגות הרעה
ועל החשיבה הרעה
בעיני זו ורק זו הסיבה לעונש.
החשקים הרעים משתלטים עלינו בניגוד לרצוננו. אכן.
אנחנו טובים בעצם. ושורש נשמתינו הוא טוב.
אני לא רוצה בפירוש להעניש את הילד - אלא רק את ההתנהגות הרעה שלו.
בהרמב"ם לא כתוב כךלפי הבנת הנקרא שלי,
את בעצם כותבת את מה שאני אמרתי
זו לא אישיות זרה, זה חלק ממנו
ולכן מוזר ומנותק להאשים/להעניש רק את החלק הזה,
כביכול היה מדובר באישיות זרה,
'דיבוק' שמשתלט עליו בניגוד לרצונו.
בעיני זה לא מפשט, זה מסבך.
צחקתי-כי לא היה לי רעיון...לא ממש הבנתי את כוונתך
אבל סבבה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: