דרוש מידע עונש בגן

אילה ב

משתמש צעיר
לא חושבת כך
אבל זה בסדר
כשם שפרצופיהם שונים דעותיהם שונות
 

michal23

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לדעתי כבר הבינו כאן את הפואנטה.
מבחינתי אפשר לסגור את האשכול.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אישית
מאד מאד לא אוהבת את הגישה הזו.
זה לא אתה, זה היצר שלך.. אתה טוב, זה הוא..
שוב, זה דיבור שמשדר שני ערוצים סותרים,
האחד אמת והשני שקר,
האמת היא שזה הילד שלא התגבר, וזה הילד שאנחנו מענישים,
וזה הדבר הברור והבלתי נאמר - אבל הברור כשמש,
ובחלק המילולי אנחנו סותרים את עצמנו עם מילים מנותקות והפוכות מהאמת הכנה כמות שהיא.
לא ברור לי מה ילדים אמורים לעשות עם זה חוץ מלהתבלבל.

האם יצר הרע הוא אישיות זרה שקיימת בעולם?
יצר הרע הוא הפנים של הילד. החלק שבו שגורם לו לרצות להתנהג רע.
הילד לא היה ילד רע. ההתנהגות שלו היתה רעה = הוא נתן לחלק הרע שלו לשלוט = יצר רע.
הילד יודע שהיצר הרע הוא חלק ממנו - עובדה- הוא זה שמרגיש את ה"עונש של היצר הרע".
זו דרך שמנסה לפשט לרמה של ילד קטן את העובדה שהוא טוב ביסודו ויש לו את היכולת לבחור בטוב.

לא רואה פה שום ערוץ סותר. זה בדיוק הערוץ הישיר אל המטרה.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
האם יצר הרע הוא אישיות זרה שקיימת בעולם?
יצר הרע הוא הפנים של הילד. החלק שבו שגורם לו לרצות להתנהג רע.
הילד לא היה ילד רע. ההתנהגות שלו היתה רעה = הוא נתן לחלק הרע שלו לשלוט = יצר רע.
הילד יודע שהיצר הרע הוא חלק ממנו - עובדה- הוא זה שמרגיש את ה"עונש של היצר הרע".
זו דרך שמנסה לפשט לרמה של ילד קטן את העובדה שהוא טוב ביסודו ויש לו את היכולת לבחור בטוב.

לא רואה פה שום ערוץ סותר. זה בדיוק הערוץ הישיר אל המטרה.
לפי הבנת הנקרא שלי,
את בעצם כותבת את מה שאני אמרתי :)
זו לא אישיות זרה, זה חלק ממנו
ולכן מוזר ומנותק להאשים/להעניש רק את החלק הזה,
כביכול היה מדובר באישיות זרה,
'דיבוק' שמשתלט עליו בניגוד לרצונו.
בעיני זה לא מפשט, זה מסבך.
 

קצרה

משתמש מקצוען
מי אמר שסובלים מבעיות בגלל העונש שקיבלו בגן?
המטפלת הרגשית.....

לא מקובלת עלי שיטת הנבירה בעבר.
חוץ מלסבך אנשים בעוד סיבוכים ולתת עוד פרנסה למטפלים הרגשיים - איזו סיבה יש להטריד את האדם בתוספת ברגשות זעם על מישהו ??

מכירה מישהו שיחסיו עם הוריו עלו על פסים לא רגילים - והכל בגלל שיועץ כלשהו הודיע לו שיש לו חסמים בגלל שאמא שלו אמרה לו כשהוא היה ילד "אוף , תמיד אתה לא נזהר ושופך את כל הפטל על הרצפה"... ולטענת המטפל זה מה שחוסם אותו רגשית לכל החיים.
עכשיו היחסים שלו עם האמא הבאמת מדהימה שיש לו - די מוזרים. היא לא יודעת שהוא חושב שהיא גרמה לו לבעיות. וכל התקשורת ביניהם הפכה למעושה . כמה חבל.
שאלתי אותו האם בחיים לא יצא לו בטעות לילד שלו משפט שהוא לא הכין אותו מראש במדויק תוך ישיבה עם יועץ - ואולי גם המשפט הזה יהרוס לילד שלו את החיים בעתיד--

אין שום תועלת בנבירות האלו בעבר. לא בטוח שהן באמת גרמו לנו למשהו. ועוד יותר - זה לא מקדם אותנו הלאה בחיים...

ויסלחו לי כל המתפרנסים וחיים מהפסיכולוגיה המודרנית הזאת - שמוצאת "אשמים" (ועוד בדיוק את אותם אלה שנתנו לנו את עצמם וחייהם..) במקום להביט קדימה --
 

קצרה

משתמש מקצוען
לפי הבנת הנקרא שלי,
את בעצם כותבת את מה שאני אמרתי :)
זו לא אישיות זרה, זה חלק ממנו
ולכן מוזר ומנותק להאשים/להעניש רק את החלק הזה,
כביכול היה מדובר באישיות זרה,
'דיבוק' שמשתלט עליו בניגוד לרצונו.
בעיני זה לא מפשט, זה מסבך.

לא נראה לי מוזר ומנותק להעניש רק על ההתנהגות הרעה
ועל החשיבה הרעה
בעיני זו ורק זו הסיבה לעונש.

החשקים הרעים משתלטים עלינו בניגוד לרצוננו. אכן.
אנחנו טובים בעצם. ושורש נשמתינו הוא טוב.

אני לא רוצה בפירוש להעניש את הילד - אלא רק את ההתנהגות הרעה שלו.

היות ואני יודעת ומחדירה בילדים שלי שהם טובים ורוצים להיות טובים - נראה לי מוזר ומנותק דווקא להעניש ילד ולא את ההתנהגות הרעה.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לא נראה לי מוזר ומנותק להעניש רק על ההתנהגות הרעה
ועל החשיבה הרעה
בעיני זו ורק זו הסיבה לעונש.

החשקים הרעים משתלטים עלינו בניגוד לרצוננו. אכן.
אנחנו טובים בעצם. ושורש נשמתינו הוא טוב.

אני לא רוצה בפירוש להעניש את הילד - אלא רק את ההתנהגות הרעה שלו.
תצליחי :)
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לפי הבנת הנקרא שלי,
את בעצם כותבת את מה שאני אמרתי :)
זו לא אישיות זרה, זה חלק ממנו
ולכן מוזר ומנותק להאשים/להעניש רק את החלק הזה,
כביכול היה מדובר באישיות זרה,
'דיבוק' שמשתלט עליו בניגוד לרצונו.
בעיני זה לא מפשט, זה מסבך.
בהרמב"ם לא כתוב כך
כתוב בתורה שאדם שנדר להקריב קרבן, כופים אותו להקריב 'שנאמר "יקריב אותו" יכול בעל כרחו, תלמוד לומר "לרצונו" הא כיצד ? כופין אותו עד שיאמר רוצה אני'
וכתב בערוך השולחן (אורח חיים סימן תקנד)
"וזהו כמו שהסביר הרמב''ם ז''ל בפרק שני מגירושין, בעניין ''כופין אותו עד שיאמר רוצה אני'': מפני שכל נפש מישראל רוצה באמת לעשות רצון קונו, אף שאין הגוף רוצה, עיין שם."

יוצא מהדברים שכוונתו שיש את הרצון הפנימי שלנו האמיתי, ויש את היצר הרע שהוא לא רוצה
וכשהוא מקבל כפיה, זה הולך ליצר הרע ואז האדם ממש את רצונו האמיתי
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
חשבתי שאני בחכמת נשים... טעות שלי
בכל אופן אני עדיין מחזיקה בדעתי שזו אמירה מבלבלת ולא כנה,
אבל לא מתכוונת להמשיך כאן את הדיון. :)
הרבה הצלחה לכל המחנכים והמחנכות והגננים והגננות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה