דרוש מידע עונש בגן

רחליR

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נא להבדיל בין אוכל לממתק
אף אחד ךא מת מזה שלא קיבל ממתק
רוצה ממתק? תאסוף!!

זה לא משנה ממתק או אוכל לא מערבבים עם חינוך
ילדים בגן שמחנכים אותם לאסוף עם עידוד ומילים חיוביות לא צריכים ממתקים אם לא מרגילים אותם לזה
אפשר גם באמצע היום פתאום להוציא ממתק ולחלק בלי קשר לחינוך
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

michal23

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
ילד שיודע שעל מעשה לא טוב הוא יכול לקבל עונש (גם אם זה יקרה לעיתים רחוקות) הוא ילד שיותר יכול לרסן את עצמו ויותר גדל בריא, מאשר ילד שגדל בבית שההורים שלו דוגלים בחוסר ענישה.
גם בבית "שלא מענישים" מענישים שם במילים לא יפות ובמבטים נזעמים ובצעקות.
עונש זה לא חייב להיות להעמיד בפינה או לתת סטירה או למנוע משחק או אי ירידה לחצר.
כל גרימת חוסר נעימות לילד עקב מעשיו - זה עונש

נכון מאוד! הגדרה מדויקת ביותר!
ואני ראיתי חברה שלי שאימא שלה "לא דוגלת בעונשים"
וראיתי איך היא עושה מה שבא לה ומתחצפת למורות כי ממילא אימא שלה לא תעניש אותה, היא הרי "אימא טובה" שלא דוגלת בענישה.....
ולא רק שאימה לא מענישה אותה היא גם מאשמה את הצוות ומתקשרת למורה שביתה נפגעה...
ולמחרת היא היתה באה לכיתה ומודיעה בניצחון שאימא שלה עשתה אתמול בערב קציצות מהמורה...
זה לא חינוך- זה ההיפך הגמור מחינוך, ואני רואה איפה הבת הנ"ל נמצאת היום. בלי גבולות ר"ל.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ילדים בגן שמחנכים אותם לאסוף עם עידוד ומילים חיוביות לא צריכים ממתקים אם לא מרגילים אותם לזה
האמת שהתחשק לי לכתוב הרבה חהחהחהחהח וכמה סמיילים של צחוק,
אבל זה עצוב!!!:(
עונש זה לא חינוך, אבל אי אפשר לחנך בלי עונשים!
רק עם מילים חיוביות זה לא אפשרי בשום מקום,
מאד מעניין אותי איך זה אצלכם בבית?
אין ביקורת אף פעם? אין עונשים?
הכל ככה עם שירים ופזמונים?
נו באמת...
זה מסוג הדברים שרק בתיאוריה אפשר להגיד מי שמתעסק עם זה ביום יום בשטח יודע את האמת...
 

רחליR

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
האמת שהתחשק לי לכתוב הרבה חהחהחהחהח וכמה סמיילים של צחוק,
אבל זה עצוב!!!:(
עונש זה לא חינוך, אבל אי אפשר לחנך בלי עונשים!
רק עם מילים חיוביות זה לא אפשרי בשום מקום,
מאד מעניין אותי איך זה אצלכם בבית?
אין ביקורת אף פעם? אין עונשים?
הכל ככה עם שירים ופזמונים?
נו באמת...
זה מסוג הדברים שרק בתיאוריה אפשר להגיד מי שמתעסק עם זה ביום יום בשטח יודע את האמת...
עונש זה הפעלה זה לא חינוך
זה נושא מאוד רחב שכאן לא המקום להרחיב
שיש סמכות ומשמעת וגבולות ותקשורת נכונה בין המבוגר לילד
הילד מרגיש בטוח ומקבל את המענה שלו אז יהיו פחות קונפליקטים
שוב הכל אני כותבת מנסיון בתחום החינוך בגילאי הגן
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עונש זה הפעלה זה לא חינוך
מסכים לחלוטין..
עונש זה לא חינוך,
שיש סמכות ומשמעת וגבולות
הבעיה שילדים בודקים גבולות, מאד מעניין אותי איך אפשר לשמור על גבולות בלי עונשים בכלל,
לא אומר שתמיד צריך להעניש בשביל לשמור על הגבולות אבל לפעמים צריך להשתמש בכלי הזה,
אגב, "חושך שבטו שונא בנו" זה בדיוק העונש הכי גדול!!!
 

.Ana

משתמש פעיל
חינוך לא קשור לאוכל!
להחסיר מילד ממתק בו בזמן שכולם מקבלים זה עוול!!!
אם יש סמכות ומשמעת בגן יש חינוך
כמובן שלהוציא ילד מהגן לגן אחר זה לא פותר שום בעיה אין פה חינון ויש פה השפלה ואפילו פחד שנכנס לילד הילד מרגיש במקום לא בטוח בלי מבוגר שיכול להגן עליו
אני כותבת את הדברים ברוך ה' מנסיון בחינוך של הרבה שנים עם כל שכבת גילאי הגן
ממתק זה לא אוכל. זה צ'ופר.
כמובן שאומרים לילד, שהוא יכול לקבל את הממתק, ולהשאיר לו כמה משחקים שהוא יאסוף. צריך לעשות את זה בצורה מושכלת ונכונה.
אוכל לא אמור להיות נשק בחינוך זה טעות גדולה!
כשאת משתמשת במילה: "נשק" בחינוך, אני קצת מודאגת.
בחינוך ילדים אין נשק בכלל. יש אהבה, חשיבה, דאגה וכו', אבל נשק?
לכן אני לא משתמשת בכלל במונח "עונש", אלא תוצאה.
זה יוצר מצב שהילד אחראי למעשיו, הוא עשה את המעשה והתוצאה ידועה וברורה מראש.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לכן אני לא משתמשת בכלל במונח "עונש", אלא תוצאה.
זה יוצר מצב שהילד אחראי למעשיו, הוא עשה את המעשה והתוצאה ידועה וברורה מראש.
נכון מאד שעונש זה תוצאה, אבל גם סוג של תשלום...
שברת? שילמת!
כלומר יש מחיר לכל התנהגות...
 

michal23

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
זה יוצר מצב שהילד אחראי למעשיו, הוא עשה את המעשה והתוצאה ידועה וברורה מראש.
התוצאה היא ענישה.
ואיך שלא תקראי לזה כל ילד יודע מהו עונש.
 

.Ana

משתמש פעיל
לא אנשים בני 30 וגם לא בני נוער נהיו מדוכאים כי כשהם היו בני 4 הגננת שמה אותם בפינה...נו באמת... שאלת אותם פעם ממה הם מדוכאים??לא מדברים כאן על סתם אנשים עם משקעים
מדברים כאן על אנשים עם משקעים מהגן....ואת זה אין!
דברתי באופן כללי על ההנחה הרווחת: כך וכך אנשים עברו, והם חיים וקיימים.
לאו דווקא על מקרה ספציפי זה.
זאת הנחה שגויה מיסודה.
אנשים לא מתים מטעויות חינוכיות, מהתמודדויות, מהשפלות, מפגיעות.
אבל אף אחד לא יודע כמה הנפש שלהם מתה בפנים.
ולכן אנחנו, בתור הורים, צריכים לשמור על האוצרות שלנו מכל משמר. וזה לא אומר לא לשים גבולות, ההיפך!
אבל לשמור על הכבוד הבסיסי שלהם כבני אדם.
 

רחליR

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
ממתק זה לא אוכל. זה צ'ופר.
כמובן שאומרים לילד, שהוא יכול לקבל את הממתק, ולהשאיר לו כמה משחקים שהוא יאסוף. צריך לעשות את זה בצורה מושכלת ונכונה.

כשאת משתמשת במילה: "נשק" בחינוך, אני קצת מודאגת.
בחינוך ילדים אין נשק בכלל. יש אהבה, חשיבה, דאגה וכו', אבל נשק?
לכן אני לא משתמשת בכלל במונח "עונש", אלא תוצאה.
זה יוצר מצב שהילד אחראי למעשיו, הוא עשה את המעשה והתוצאה ידועה וברורה מראש.
אני בעד גישה חיובית בחינוך שמכילה אמפתיה תקשורת נכונה וטובה עם הילד הכלה
אולי המילה "נשק" היא מילה קצת קיצונית כוונתי הייתה שלא מאיימים על ילד כי איום זה לא חינוך!
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני בעד גישה חיובית בחינוך שמכילה אמפתיה תקשורת נכונה וטובה עם הילד הכלה
אולי המילה "נשק" היא מילה קצת קיצונית כוונתי הייתה שלא מאיימים על ילד כי איום זה לא חינוך!
הכל מילים מאד יפות
הדיון פה זה איך להפוך את המילים האלו למעשים בשטח
ובשטח המילים האלו כוללות גם עונשים!!!
 

.Ana

משתמש פעיל
ברור שלא מאיימים.
הגננת מבטיחה שמי שאוספת את המשחקים מקבלת עדש.
היא פשוט צריכה לעמוד במילה שלה, ומי שלא אספה, לא תקבל.
אין פה שום איום.
גם כשאני, בתור מבוגרת, לא הולכת לעבודה, אני לא מקבלת את השכר של אותו היום.
אף אחד לא איים עלי. זאת היתה תוצאה ידועה מראש.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ברור שלא מאיימים.
הגננת מבטיחה שמי שאוספת את המשחקים מקבלת עדש.
היא פשוט צריכה לעמוד במילה שלה, ומי שלא אספה, לא תקבל.
אין פה שום איום.
גם כשאני, בתור מבוגרת, לא הולכת לעבודה, אני לא מקבלת את השכר של אותו היום.
אף אחד לא איים עלי. זאת היתה תוצאה ידועה מראש.
אויויויויי
"זה פוגע בנפש הילד"
"מערבים אוכל עם חינוך.."
רק שלא יעשה קילקול קיבה...
 

michal23

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אנשים לא מתים מטעויות חינוכיות, מהתמודדויות, מהשפלות, מפגיעות.
אבל אף אחד לא יודע כמה הנפש שלהם מתה בפנים.
ולכן אנחנו, בתור הורים, צריכים לשמור על האוצרות שלנו מכל משמר. וזה לא אומר לא לשים גבולות, ההיפך!
אבל לשמור על הכבוד הבסיסי שלהם כבני אדם.

אני לא חושבת שילד שהגננת שמה אותו בפינה הנפש שלו מתה מבפנים...
אם בכלל הוא יזכור על מה הוא נענש בגן הייתי מכתירה אותו למלך הזיכרון. זיכרון פנומנלי ממש!
אנחנו צריכים לשמור על האוצרות שלנו מכל משמר כשקורים דברים חריגים ולא מוצדקים!
לדוג'
כשפעם המורה היה מכה תלמיד עם סרגל ברזל בעוצמה על הידיים- זה חריג ולא חינוכי
מורה מושך לתלמיד באוזן/ נותן לו סטירה- זה לא חינוכי, חריג ביותר!
מורה שמוציאה תלמידה מהכיתה כי הפריעה בשיעור/ גננת ששמה ילד בפינת המחשבה כי הפריע בריכוז וכו'- לגיטימי וחינוכי בהחלט! לא יזיק לילד לחשוב קצת על מה שעשה
 

רחליR

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
ברור שלא מאיימים.
הגננת מבטיחה שמי שאוספת את המשחקים מקבלת עדש.
היא פשוט צריכה לעמוד במילה שלה, ומי שלא אספה, לא תקבל.
אין פה שום איום.
גם כשאני, בתור מבוגרת, לא הולכת לעבודה, אני לא מקבלת את השכר של אותו היום.
אף אחד לא איים עלי. זאת היתה תוצאה ידועה מראש.
כשגננת מרגילה את הילדים לקבל כל פעם ממתק או פרס אם הם אוספים זה לא חינוך
חינוך זה שהילד מקבל עידוד מהמבוגר ומילים טובות על זה שאסף וכך הוא מתחנך לאסוף בלי לקבל פרס על זה
אני דיברתי על זה שלפעמים גננת מחליטה לא לתת לילד ממתק כי הוא עשה כך וכך זה עוול!!
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כשגננת מרגילה את הילדים לקבל כל פעם ממתק או פרס אם הם אוספים זה לא חינוך
נכון מאד ו...??
אף אחד לא דיבר על ממתק כחינוך, אלא האם אפשר דרך זה להעניש
אני דיברתי על זה שלפעמים גננת מחליטה לא לתת לילד ממתק כי הוא עשה כך וכך זה עוול!!
מה יש?
אם נניח הילדים ידעו שהיום מחלקים ממתק והיתה התראה שמי שלא יתנהג יפה/לא יסדר וכדו' לא יקבל
אז מה הבעיה?
רק אם זה ממש נוחת בהפתעה זה בהחלט לא יפה
 

vhsvchch

משתמש מקצוען
נזכרתי בסיפור אמיתי:
קבוצת מלמדים שמעה הרצאה מפסיכולוג חילוני, בהרצאה טען המומחה שיש לקבל כל ילד ולהכיל גם את המפריעים ובלהבלהבלה.
אחד המלמדים רצה לבדוק את יעילות השיטה והחל להזיז קלות את הכיסא הסמוך אליו מימין ומשמאל, ורשרש והרעיש. הפרופסור ביקש, יש כאן הטרדה. אבקש להפסיקה.
והכיסא עדין מרשרש, ריש רש ריש רש, אחרי כמה דקות צרח לפתע הפסיכולוג: אני לא מסוגל להמשיך ככה. קם ויצא בזעם מהאולם!!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה