שוב, דברתי באופן כללי. על לגיטימציה להשפלת ילד כי "הוא לא יזכור את זה" "הוא חי היום ואפילו נשוי ואב לילדים" וכו' וכו'.אני לא חושבת שילד שהגננת שמה אותו בפינה הנפש שלו מתה מבפנים...
אם בכלל הוא יזכור על מה הוא נענש בגן הייתי מכתירה אותו למלך הזיכרון. זיכרון פנומנלי ממש!
אנחנו צריכים לשמור על האוצרות שלנו מכל משמר כשקורים דברים חריגים ולא מוצדקים!
לדוג'
כשפעם המורה היה מכה תלמיד עם סרגל ברזל בעוצמה על הידיים- זה חריג ולא חינוכי
מורה מושך לתלמיד באוזן/ נותן לו סטירה- זה לא חינוכי, חריג ביותר!
מורה שמוציאה תלמידה מהכיתה כי הפריעה בשיעור/ גננת ששמה ילד בפינת המחשבה כי הפריע בריכוז וכו'- לגיטימי וחינוכי בהחלט! לא יזיק לילד לחשוב קצת על מה שעשה
אין הצדקה להשפלה משום סיבה שהיא.
ברור שיש מקום וחובה לתת מקום לגבולות. ופינת מחשבה- כשהיא נעשית בצורה נכונה, לא מתוך מטרה שהילד יתבייש, אלא כדי שיחשוב כמה דקות על מה שהיה, זה מצוין.