סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
היה תענוג לקרוא את מופע האימה של יוסף.
אסטרטג חד, מוביל מהלך, סוגר קצוות עד הסוף,
ובעיקר, נהנה מכל טיפת זיעה שנוטפת מהחיילים ההלומים.
(ככה זה הרגיש כשקראתי את הקטע, אלופה!)
תודה רבה :)
אני לא בטוחה שזה נכון אצל פסיכופתים. יוסף הוא פסיכופת מושלם.
אני לא בטוחה שהוא פסיכופת מושלם, אבל זה כבר נתון לוויכוח ואחרי הכול זאת דמות שמיה בנתה...
דווקא הציקה לי תחושת דה ז'ה ווה העמוקה מידי...
היו כמה סצנות שהועתקו בסגנון קונטרול סי קונטרול וי,
לבגידה, למשל, כל דמות מגיבה אחרת.
לא כולם הופכים לשקטים וכבויים, יש כאלה שבגידה ממריצה בהם דם...
בעיני אולה לא טיפוס חמום מוח שישתולל כשישמע על בגידה קרובה. אני חושבת שדווקא מתאים כאן שלב די נפוץ של 'אבל' - שלב ההכחשה שמאופיין בדרך כלל באדישות. ועוד דבר קטן - בעיני קצין קרבי כמו אולה שנמצא במשימה רגישה יודע לדחוק את המחשבות הללו הצידה.

לגבי הסצנות 'שהעותקו' לדעתך חשוב לי להדגיש משהו :)
אני כמובן לא הלכתי לחפש סצנות מתאימות וחזרתי לכתוב (למען האמת, חוץ מפעם פעמיים לצורך בירור מילה מסיומת לא זכור לי שחזרתי לקרוא את הספרים במהלך הכתיבה) אבל אני כותבת פאנפיק. לא סיפור משלי. ממש ממש לא.
אלו לא הדמויות שלי, לא אני יצרתי אותן ואת סיפורי חייהם, וכל משפט שהן אומרות מושפע לחלוטין משלושת הספרים הקודמים בהם הכרתי אותן. ואם נתעלם מהעובדה הזאת הרי שכל הסיפור הזה הוא העתקה אחת גדולה לא...?
ומכיוון שזה פאנפיק והמאפיין הכי רציני של פאנפיקים הוא ההיצמדות לסיפור המקור, האווירה והאפיון - אלו הדברים שהרגישו לי מתאימים לכתוב. האם יצא דומה לדברים שאת מכירה מהספרים? יכול מאד להיות. האם זה מראה על העתקה? אני לא חושבת...
 
נערך לאחרונה ב:

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בעיני אולה לא טיפוס חמום מוח שישתולל כשישמע על בגידה קרובה. אני חושבת שדווקא מתאים כאן שלב די נפוץ של 'אבל' - שלב ההכחשה שמאופיין בדרך כלל באדישות
בדיוק!
במיוחד אולה.
טיפוס שהיה משתולל: שלוואן לפני השינוי. פאר לדעתי. משואל מן הגי

ועוד דבר קטן - בעיני קצין קרבי כמו אולה שנמצא במשימה רגישה יודע לדחוק את המחשבות הללו הצידה.
לגמרי
כי האופי שלו בנוי.
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אהבתי מאד. הכל עם ניחוח כל כך כוזרי. כל כך אולה, כל כך יוסף, מדהים.
אהבתי את האקשן שהולך שם.
תוכלי להפוך את השבי שלו ליותר סיוט פיזי ומנטלי? אנחנו רוצים התעללות ברגשותיו, סחיטה באיומים על חייו וחיי חבריו. סודות שנחשפים על עבר ועתיד, דרמה, אקשן.

לי הציק חוסר ההגיון של יוסף-
לגרום להשתוללות דיאלידאנית במחנה צבאי, לשתול רמזים וסודות מדינה ולשרוף מרגלים נחוצים,
רק בשביל מה? רק כדי להכניס חבורת חיילים לכוזר הישנה, דבר, שעל פי פדהאל קל עד קליל מאד לעשות?(החצייה של איסתרק, טורנאיל, ואלרון לכוזר, )
במאה דרכים אחרות יוסף היה יכול לעשות את זה. וגם אם לא. הסיכונים לא שווים את התכנית הזו.
היא התרחשה לו בנס.
כמה סיכויים היו שאיסתרק באמת יפעל כמו שהם חושבים ולא יחליט פתאום להקשיב לקצין אחר, כמה סיכויים שאלרנן יציע בדיוק את הרעיון הזה, שימצאו את אליצור כמרגל?
הוא לקח יותר מדי סיכונים על פחות מדי שווי.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אהבתי מאד. הכל עם ניחוח כל כך כוזרי. כל כך אולה, כל כך יוסף, מדהים.
אהבתי את האקשן שהולך שם.
תוכלי להפוך את השבי שלו ליותר סיוט פיזי ומנטלי? אנחנו רוצים התעללות ברגשותיו, סחיטה באיומים על חייו וחיי חבריו. סודות שנחשפים על עבר ועתיד, דרמה, אקשן.
תודה :)
רק בשביל מה? רק כדי להכניס חבורת חיילים לכוזר הישנה, דבר, שעל פי פדהאל קל עד קליל מאד לעשות?(החצייה של איסתרק, טורנאיל, ואלרון לכוזר, )
טוב שאת מזכירה את זה כי כתבתי את זה כבר בפרטי אבל כדאי לומר בצורה ברורה יותר.
הסיפור הזה מתעלם מפדהאל. מה זה מתעלם? כאילו הספר מעולם לא קרה. והנקודה שהעלית לגבי הגבולות בפדהאל כל כך לא הגיונית בעיני שטרחתי להדגיש בתחילת הפרק שיש שם גבול עם שמירה קפדנית.

לגבי חוסר ההיגיון. הסיפור עוד לא נגמר... אז כשיסתיים אשמח באמת לשמוע מכולם עד כמה הוא לא הגיוני.
אבל כרגע קצת קשה לי להסביר או להתדיין על הנקודה הזאת בלי פחות או יותר לספר הכול :)
 

נחמת שוטים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ספר יפה לא מתחשב תמיד בהגיון, זה מה שכיף!

לגבי הסצנות 'שהעותקו' לדעתך חשוב לי להדגיש משהו :)
אני כמובן לא הלכתי לחפש סצנות מתאימות וחזרתי לכתוב (למען האמת, חוץ מפעם פעמיים לצורך בירור מילה מסיומת לא זכור לי שחזרתי לקרוא את הספרים במהלך הכתיבה) אבל אני כותבת פאנפיק. לא סיפור משלי. ממש ממש לא.
אלו לא הדמויות שלי, לא אני יצרתי אותן ואת סיפורי חייהם, וכל משפט שהן אומרות מושפע לחלוטין משלושת הספרים הקודמים בהם הכרתי אותן. ואם נתעלם מהעובדה הזאת הרי שכל הסיפור הזה הוא העתקה אחת גדולה לא...?
ומכיוון שזה פאנפיק והמאפיין הכי רציני של פאנפיקים הוא ההיצמדות לסיפור המקור, האווירה והאפיון - אלו הדברים שהרגישו לי מתאימים לכתוב. האם יצא דומה לדברים שאת מכירה מהספרים? יכול מאד להיות. האם זה מראה על העתקה? אני לא חושבת...
מתנצלת שהובנתי ככה
העלתי את הביקורת רק בגלל שהסגנון שלך חדשני ומרתק, עם המון יצירתיות, וניחוח אישי שלך...
הסיפור שלך לחלוטין לא העתקה, לכן תענוג לקרוא אותו.
אני לא בטוחה שהוא פסיכופת מושלם
היה מרתק לשמוע את דעתך עליו, סתם עריץ אוהב שליטה?
או שאולי איש חסד שהסופרת עשתה לו עוול והציגה כנבל:confused:
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
היה מרתק לשמוע את דעתך עליו, סתם עריץ אוהב שליטה?
או שאולי איש חסד שהסופרת עשתה לו עוול והציגה כנבל:confused:
הוא לא סדיסט פסיכופט.
הוא לא עושה דברים בשביל להרע לאחרים אלא כדי לדאוג לעצמו.
הוא רואה רק את עצמו כבר ללא התירוצים לעצמו בהתחלה על רצון להיטיב לאחרים.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הוא לא סדיסט פסיכופט.
הוא לא עושה דברים בשביל להרע לאחרים אלא כדי לדאוג לעצמו.
הוא רואה רק את עצמו כבר ללא התירוצים לעצמו בהתחלה על רצון להיטיב לאחרים.
אני גם חושבת ככה
לכן מתאימה לו ההתפארות במעשים שלו. הוא באמת בטוח שבאמצעותם הוא עושה טוב בעולם!
 

אפרת תהל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
וואוו! אחד הקטעים הכי טובים שלך!

נתת לי הזדמנות לחזור לדמויות ההרואיות הללו, סוף סוף יוסף הוא המלך הנבל- אותו יוסף שאיבדנו קצת בשני החלקים האחרונים בסדרה.

הכתיבה שלך היא אחת היפות, אני נהנית לקרוא אותה גם אם לא הייתה כאן עלילה כלשהי.
התיאורים מדויקים, אני ממש יכולה לדמיין את הסצנה מול עיני, שאפו!

אני יכולה לצטט הרבה קטעים שאהבתי בפרק האחרון (על שלושת חלקיו), אבל מחוסר זמן אני אצטט לך את הטוב ביותר בעיני:
למילים כבוד רב יכולה להיות גם משמעות אחרת, איומה למדי, ואולה לא מוצא בתוכו את הכוח לחזור על שאלתו בשנית.

תודה רבה על דקות העונג שהסב לי הפרק! מחכה בכיליון עיניים להמשך..

הדבר היחיד שביאס אותי ששלושת הקטעים הללו הופיעו בהודעה אחת ככה יכולתי ללייק רק פעם אחת, באסה!
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מתנצלת שהובנתי ככה
העלתי את הביקורת רק בגלל שהסגנון שלך חדשני ומרתק, עם המון יצירתיות, וניחוח אישי שלך...
הסיפור שלך לחלוטין לא העתקה, לכן תענוג לקרוא אותו.
תודה! הכול בסדר :) יש גם הרבה צדק במה שאמרת ולקחתי לתשומת ליבי לשים לב לזה יותר בהמשך...
גם את שאר הדברים שהוזכרו כאן רשמתי לעצמי. בהחלט נקודות חשובות שטוב שנאמרו עכשיו והוסיפו לי הרבה חומר למחשבה.
היה מרתק לשמוע את דעתך עליו, סתם עריץ אוהב שליטה?
או שאולי איש חסד שהסופרת עשתה לו עוול והציגה כנבל:confused:
נראה לי בפרקים הבאים יהיה יותר מובן מה אני חושבת עליו :)
וואוו! אחד הקטעים הכי טובים שלך!

נתת לי הזדמנות לחזור לדמויות ההרואיות הללו, סוף סוף יוסף הוא המלך הנבל- אותו יוסף שאיבדנו קצת בשני החלקים האחרונים בסדרה.

הכתיבה שלך היא אחת היפות, אני נהנית לקרוא אותה גם אם לא הייתה כאן עלילה כלשהי.
התיאורים מדויקים, אני ממש יכולה לדמיין את הסצנה מול עיני, שאפו!

אני יכולה לצטט הרבה קטעים שאהבתי בפרק האחרון (על שלושת חלקיו), אבל מחוסר זמן אני אצטט לך את הטוב ביותר בעיני:


תודה רבה על דקות העונג שהסב לי הפרק! מחכה בכיליון עיניים להמשך..

הדבר היחיד שביאס אותי ששלושת הקטעים הללו הופיעו בהודעה אחת ככה יכולתי ללייק רק פעם אחת, באסה!
תודה רבה! כיף לשמוע!
לגבי הלייקים - שמתי לב שכשאני מעלה הודעות נפרדות יש כאלו שטורחים שלא לסמן אחת מהם, שלא יהיה חלילה וחס איסור בל תוסיפו או משהו... אז למענם וגם למעני שלא יחשבו חלילה שכל רצוני בלייקים העליתי ככה. (נראה לי גם מסודר יותר)
אבל אם העם דורש רפורמה בלייקים מי אני שאתנגד?
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
כן, כן, אני יודעת, לא יפה להקפיץ בלי פרק חדש. אבל עוד מעט כמעט עובר חודש מהפרק הקודם ועוד לא העליתי אחד חדש אז רק מעדכנת כאן שלא תחשבו שברחתי...
בעז"ה מקווה מאד להספיק להעלות עד שבועות, אם לא - שבוע הבא. בכל אופן - הסיפור עדיין ממשיך :)
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כן, כן, אני יודעת, לא יפה להקפיץ בלי פרק חדש. אבל עוד מעט כמעט עובר חודש מהפרק הקודם ועוד לא העליתי אחד חדש אז רק מעדכנת כאן שלא תחשבו שברחתי...
בעז"ה מקווה מאד להספיק להעלות עד שבועות, אם לא - שבוע הבא. בכל אופן - הסיפור עדיין ממשיך :)
חשבתי שגם זה נסגר מחשש להפרת זכויות יוצרים..

תודה.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
חשבתי שגם זה נסגר מחשש להפרת זכויות יוצרים.
כן... קצת נלחצו כאן. אבל אני בררתי על כל נושא הפאנפיקים כבר מתחילת הכתיבה של הסיפור הזה, כל עוד לא ידוע לי על בעיה מצידה של הסופרת עצמה - הפאנפיק ממשיך.
 
נערך לאחרונה ב:

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כן, כן, אני יודעת, לא יפה להקפיץ בלי פרק חדש. אבל עוד מעט כמעט עובר חודש מהפרק הקודם ועוד לא העליתי אחד חדש אז רק מעדכנת כאן שלא תחשבו שברחתי...
בעז"ה מקווה מאד להספיק להעלות עד שבועות, אם לא - שבוע הבא. בכל אופן - הסיפור עדיין ממשיך :)
הי! באמת לא ממש יפה... כבר התרגשתי... :)
מחכה להמשך, ושלא יקח הרבה זמן, פליזזזז
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
כמה הבהרות קצרות וחשובות לפני הפרק(ים), בעקבות ההערות על הפרקים האחרונים:
  • זכויות יוצרים: הפאנפיק נכתב למטרת הנאה בלבד. ציינתי זאת כבר בתחילתו של הסיפור אבל אחזור כאן שוב: הדמויות כולן והעולם בו הן פועלות - שייכים למיה קינן בלבד.
    השגות, הערות והארות על הנושא אשמח לקבל באישי. (אפשר לפנות במייל שיש בפרופיל המשתמש).
  • הפאנפיק מתרחש בציר הזמן שבין יוזבד לפדהאל ולכן גם מתעלם מהספר פדהאל עצמו. כלומר, אירועים והנחות הקיימים בספר האחרון בסדרה אינם תקפים בסיפור הזה.
  • הגבול בין הממלכות שמור מאד וקשה למעבר כיאה לגבול בין מדינות אויב. (ההנחה הזאת שונה קצת מהמתואר בספרים).
תקציר: אולה מספר לאונמר על מותו של יקוואל. תקיפה מתרחשת באזור הקרוב לגבול, בתוך תחומי שליטתו של אולה. שלוואן ואלרון פוגשים את קנז ואמציה בדרך ליריד המתקיים באיינה ונכלאים איתם במרתף פונדק יחד עם שכיר החרב - סאלם שנשכר על ידי מטריאס ככל הנראה כדי להרוג את אולה. מיכאל ואיסתרק מגיעים ביחד עם אבירי המחוזות והפמליה המלכותית לאיינה בה מתקיים הטקס הצבאי. אבירם ואולה יוצאים בלילה לפעולה בכוזר החדשה. אולה מגלה על בגידתו של אליצור. הפעולה משתבשת בעקבות ידיעתו של יוסף על התוכנית כולה ממקור לא ידוע. אולה, אבירם והחיילים נופלים בשבי. קבוצת החיילים חוזרת לכוזר הישנה תחת מסווה הדסקיות האישיות של החיילים ועוברת את הגבול. אונמר מטפלת במאני (רעיתו של אליצור) שנפצעה בתחום האחוזה ומגלה על בגידתו של אליצור.


שעת בוקר מוקדמת מאד, הדרך הראשית מראטון לאיינה

תמיד חשבה אונמר שהיא וטור שונות. שונות מאד. גם בחזות החיצונית וגם באופי. ועל אף שאפשר להבין כי בנות לאימהות אחרות יחלקו במובן מסוים הרבה פחות תכונות אופי זהות – עדיין הפתיע השוני את אונמר בכל פעם מחדש.

טור היא אישה נחושה, מה שאמנם אפשר לומר גם עליה. חכמה, הגיונית יחסית ורצינית מאד בכל הנוגע להומור השחור של אחותה הקטנה. היא גם אימהית מאד, נוחה ורכה. אבל על כך מוכנה אונמר לסלוח לה, לכל הפחות עד שיהיה לה ילד משלה שיהפוך אותה לאמא ויאפשר לה לבדוק באופן אישי האם אחותה מפריזה לעיתים בתגובותיה.

טור גם מעריכה דמעות. או במילים פחות נאצלות וגבוהות – נוהגת לבכות בחופשיות יחסית כל אימת שתחפוץ בכך והמעמד יאפשר לה לעשות זאת.

אונמר לעומת זאת, לא ממש אוהבת לבכות. מתעבת דמעות במילים ברורות יותר. וזה לבד יוצר לה בעיה גדולה במיוחד – אותו נוזל שקוף ומטושטש כידוע, לא נוהג לבקש רשות כניסה לפני בואו.

היא ממצמצת, מעבירה את המבט במהירות אל הדלת הכרכרה ומשתדלת עד מאד להמשיך לנעוץ מבט מתעניין בקישוט הכסוף המייפה אותה. עיטור גדול, מורכב למדי, ומשעמם עד מאד.

אולי בכלל מוטב שתתמקד עכשיו במחשבות על המפגש עם בני משפחתה שלא ראתה מאז הסתיימו חגיגות הנישואין שלהם? אולי כדאי שתנסה לחשב כמה זמן עבר מאז ראתה בפעם האחרונה את איסתרק ומיכאל?

אבל השינוי הרצוי בזרם המחשבות שלה אינו נראה כמביא תועלת. רק המחשבה על איסתרק גורמת לידיה הקפוצות להיקמץ עוד קצת, ולשפתיה להלבין.

היא כועסת.

כמה פשוט ככה כואב.

כשהיא נושכת את שפתה התחתונה מזדקפת אונמר במושבה, והתנועה הפתאומית גורמת לסוכנת הבית המבוגרת להעיף בה מבט דואג.

היא מותחת את שפתיה מעט – פעולה שאמורה לדמות חיוך מרגיע ויוצאת דומה יותר להעוויה לא מוצלחת, ומקווה שטיארה תסתפק בחיוך העלוב הזה ולא תוסיף לחקור.

זה מוזר למען האמת, מוזר ומפתיע כאחד. איך במקום לפחד כעת עד אובדן עשתונות או להזיע מבהלה – מעדיף מוחה להתעסק בכעס על אדם אחר.

כעס על אדם אחד בשל פעולותיו של אדם אחר.

טיפשי להאשים את איסתרק במותו של אחיו הצעיר. אפילו במוחה נשמעת המחשבה אכזרית. אבל הלב, כצפוי, אינו מתחשב במיוחד בהיגיון.

יקוואל לא רצה למות, היא די בטוחה בכך גם בלי לשאול לדעתו הספציפית על הנושא. ועל אף שאין בידיה הוכחות לכך היא רוצה להאמין שלא היה חובר מרצונו לחבורת אנשים שאיימה באופן ישיר על המשך קיומה של משפחתו הקרובה.

הוא רצה לחיות. גם זאת עובדה הגיונית, נראה לה. רצה כנראה לצאת לעולם הגדול ולנסות לחפש את גורלו וחייו במו ידיו. ואם להיות הוגנים – בארמון באמת לא היה לו סיכוי.

מהצד השני, גם לא הוגן להאשים אדם שעוד לא הגיע לגיל שלושים בכישלון חינוכו של נער בן שבע עשרה. לא הוגן בכלל בייחוד אם האדם הזה הינו בעל משפחה בעצמו ומולך על ממלכה קרועה בשאר יומו העמוס.

היא מתנשפת מעט ומנסה להתמקד בהאזנה לרעש התקתוק של פרסות הסוסים. אבל הקצב המונוטוני אינו מצליח להאט את מהירותן של המחשבות בראשה.

הרבה אנשים יגידו שזה כעס טיפשי, אולה גם חשב ככה למען האמת. ואם תהיה כנה מספיק עם עצמה – תודה גם היא שאין הרבה היגיון בזעם השקט הממלא אותה מאז סיפר לה בעלה על מותו הטראגי של אחיה הצעיר.

יקוואל הרי בחר מרצונו החופשי לעזוב את הארמון. לא?

אבל כעס הוא לא תמיד דבר הגיוני. בדרך כלל לא. בייחוד כשנזכרים בהצבעה הקולקטיבית אותה ערך המלך על הצעתו שלא לחפש אחר יקוואל. החלטה שנודעה לשאר אחיו ואחיותיו רק לאחר קבלתה הסופית.

האם אבא, מנוחתו עדן, היה מחליט אחרת?

הדמעות שנדחו על ידה קודם בתקיפות גודשות את עיניה של אונמר פתאום. והיא עוצמת את עיניה ומשעינה את ראשה על האריג האדום המרפד את מושב הכרכרה.

הרבה זמן לא חשבה על אביה. הרבה מאד זמן שלא זכרה את הילדה הקטנה ההיא שגיששה את דרכה בחושך אליו רק כדי לחפש נחמה. המון זמן שהניחה לגעגוע השורף לזלוג בשקט, בהיחבא, להעלם אט אט בתוך שטף החיים הגואה.

היא בולעת וגרונה כואב כשהיא עושה זאת.

בכלל לא בטוח שאביה לא היה מקבל את אותה ההחלטה שקיבל איסתרק, בייחוד כשאותו האב ידע תמיד לשים את טובתה של הממלכה על פני טובתו האישית שלו.

היא ממצמצת, מנסה לסלק בנחישות את השכבה השקופה המטשטשת עדיין את ראייתה.

השאלה היפותטית בכל מקרה. לו היה אביה עוד בחיים, לו היה נשאר למלוך על הארץ הקרועה הזאת וזוכה ולראות את ילדיו הקטנים גדלים - די ברור לה כי יקוואל לא היה בורח מהארמון. ומכיוון שכך, גם די ברור לה כי לא היה מת כשהוא לבוש במדי שודד, ונקבר כשבלווייתו אין אפילו מניין.


הכרכרה מתקרבת עכשיו אל שער העיר המרכזי של איינה, ואל הזקיפים הממתינים בפתחו, וריח חם ופריך של לחם קלוי מתפזר בחללה הדחוס של הכרכרה ומאוור את הנשימה.

בהתחשב בכך שנכבדיה השמורים ביותר של הממלכה מבקרים בעיר – הדוקה השמירה על שער העגלות מעבר למקובל בימים כתיקונם, וגם תור הכניסה ארוך מן הרגיל.

לפניהם, במרחק קצר מהסוסים הדוממים, ממתינה עגלה פשוטה למראה, מהסוג הגס בו משתמשים בדרך כלל פועלים ומשרתים, ומנהיגה – גבר גבוה ושחור שיער, מתעכב מעט כשהוא מציג בפני השומרים את אישורי המעבר שלו ושל חבריו לנסיעה, והעיכוב השלו הזה מורט את עצביה של אונמר באיטיות מענה.

באנחה היא מרימה את ראשה על השמים הבהירים שמעליה, מנסה להתנחם במראהו הנקי של הרקיע. מולה, על ראשיהם של מגדלי השמירה, מתנופפים ברוח הבוקר הקלילה דגליה של משפחת המלוכה וצבעם התכול, הזוהר בשמש, צורב את עיניה.

אולי זאת העובדה שיקוואל תמיד דמה לה קצת יותר משאר האחים, אולי זה הפחד לגורלו של אולה שצובט את מעיה במלקחיים קרות, אולי זה בכלל הגעגוע אל החיים שהיו ואינם ששורף עדיין את ליבה - אבל אונמר פוחדת עד מאד לפגוש כעת את אחיה הבכור.

אולה לא רצה לספר לאיסתרק על מותו של יקוואל. ועל אף שהיא לא הסכימה באופן גורף עם החלטתו היא חשבה שיהיה הוגן יותר לאפשר לו לגלות למלך את הבשורות בעצמו.

אבל מה שנראה היה פשוט וברור בטרקלין הסעודה לצידו של אולה – נראה קשה עד מאד קרוב כל כך אל ההזדמנות לגילוי האמת.

איך תצליח לפגוש את איסתרק, להישיר אליו מבט, ובד בבד להמשיך להסתיר ממנו את מותו של אחיו הקטן?

ידה מתעוותת קצת על נרתיק הבד הקטן המכיל את מכתבו המפליל של אליצור. לא נראה שיש לה כרגע ברירה אחרת מלבד להיפגש עם אחיה בעצמה. ומה שצריך לעשות – עושים. גם אם כל החושים מתמרדים במחאה אל מול ההחלטה.

בשלווה מזויפת בעליל היא מיטיבה את הרדיד שעל כתפיה ורוכנת קדימה כדי להביט דרך חלון הכרכרה.

איינה עיר יפה למדי. הדרך הראשית משער העיר נקייה ומוצפת דגלי בד ססגוניים, ואור בוקר בהיר וקורן מאיר ברכות את פניהם של העוברים ושבים. גם כיכר גדולה ומטופחת ניצבת בצומת הדרכים שאחת מפניותיה מובילה אל ארמון המושל, ומושבי האבן שלצידה ממורקים וחלקים.

ואין אריות בכיכר. אפילו לא חיות אחרות. רק כתמים אדומים וכתומים של סתיו מעטרים את האבנים החלקות שמרצפות אותה, ועץ אחד בודד עומד במרכזה וענפיו ריקים וערומים מעלים.
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
שעת בוקר מוקדמת, איינה

מוזר איך הפרטים הקטנים משפיעים עלינו לפעמים באופן המשמעותי ביותר. ועל אף שהעדרו של נאיתן מהמסע לאיינה בשל מחלת המעיים הפתאומית שלו אינו אמור להשפיע באופן ישיר על סדר היום של הוד מלכותו, וברול, אחיו ומחליפו, מקצועי ויעיל לא פחות ממנו - משפיעה היעדרותו של העבד על מצב רוחו של איסתרק באופן שלא ציפה לו.

סביר להניח שהאשמה לכל זה היא בכלל במוחו, ובחופשיות בה הוא יוצר את ההקשר בין הפעם האחרונה בה נעדר נאיתן ממסע אליו הצטרף איסתרק, לבין התוצאות העגומות מאד של אותה הנסיעה. ועל אף שאיסתרק יודע היטב שאין כל קשר ממשי בין פרטי המידע הללו הוא אינו מצליח לסלק את התחושה המציקה שהתנחלה בליבו מאז עזבה השיירה המלכותית את שעריה המגוננים של אתיל.

מחלונותיו הבוהקים של חדר הדיונים ניתן לראות את שמי הבוקר התכולים של איינה, מוכתמים קלות בלבן רך ומטושטש. ורק השוני הזה, בין מזג האוויר האפרורי והקודר ששלט לפני כמעט שבע שנים תמימות באזור ניקרת באטר, לבין התכלת הקורנת שבחוץ – גורם למצב רוחו להשתפר, ולמוחו להתמקד בדיון הסוער שנערך סביב השולחן על אף שעת הבוקר המוקדמת. דיון אשר נוגע בפרטיו הקטנים ביותר של הטקס הצבאי המפואר שיערך בשעות אחר הצהריים המאוחרות יותר, אם ירצה הבורא. ובפירוט תפקידיהם ומיקומיהם של השרים המשתתפים, הנואמים הנכבדים, ושאר חברי הפמליה המלכותית.

דיונים מעין אלו הינם תהליך מתיש, ארוך ומלא בהחלטות קטנות ומרגיזות. ואיסתרק אינו מופתע לחוש את עצמו עייף למדי בסיומה של הוועידה הארוכה, ומראהו של מיכאל הממתין בפתחו המקושת של אולם הדיונים גורם לו לבלוע אנחה קטנה ובלתי נשמעת.

מאז הגיעו לאיינה עסוק אחיו בהעברתם של פסקי דין חשובים העוסקים בנפגעי התקיפה בגבול, מבית הדין המרכזי באתיל לידיהם של רבני הערים הסמוכות. מה כבר יכול להשתבש במלאכה רגישה שכזאת שיצריך את התערבותו באופן אישי?

״אבקש את סליחתכם נכבדי", בזריזות חוצה מיכאל את השטח הקצר המפריד בינו לבין הפמליה המלכותית. הוא נראה נסער קצת, לא באופן בולט אומנם, אבל מספיק נראה לעיניו החדות של איסתרק. "הגבירה טרסדיאן מבקשת להיפגש עם המלך בדחיפות".

אונמר? ראטון לא רחוקה מאד מאיינה. אבל למיטב ידיעתו של איסתרק אמורה אחותו לשהות כעת בביתה יחד עם הגבירה רנה ולהינות ממפגש עליז. לא לשוטט בדרכים.

אבל מבט עיניו של מיכאל מספר לו דברים אחרים. "מיד", הוא אומר. ועקצוץ קריר חולף בעמוד השדרה שלו כשהוא מתרומם ממקומו על מנת לצאת מחדר הדיונים.



אונמר מחכה להם בטרקלין קבלת הפנים הסמוך המעוטר בווילונות קטיפה כבדים, וצבעם הכהה של הבדים הופך את האווירה בחדר לאפלה וקודרת במקצת.

"מה קרה?", שואל איסתרק מיד בכניסתו לחדר, ועל אף שזאת הפעם הראשונה בה נפגשים בני המשפחה המלכותיים מאז נישואיה של אונמר, הוא מדלג על ברכות שלום מנומסות.

אבל אונמר אינה עונה, לאט היא קדה. סוקרת את המלך, את הפמליה המצומצמת שמאחוריו ואת ארבעת שומרי הראש אטומי המבט. "אם יטה לי הוד מלכותו חסד, אשמח לשוחח עמו ועם הנסיך מיכאל בפרטיות".

שריר נע בהפתעה בלחיו של איסתרק אבל הוא אינו אומר כלום, רק מחווה בידו לעברו של ראש הפמליה המלכותית שממהר לאסוף את אנשי המלך ושומרי הראש.

אבל גם כשהחדר מתרוקן לא ממהרת אונמר לפתוח את פיה. בעצבנות, שאינה תואמת כלל את גילה ואופייה, היא פוסעת הלוך וחזור על ראשיהם של הסוסים הרקומים על השטיח היקר, וממוללת בידיה חבילת בד קטנה הקשורה בחוט פשתן אפרפר.

"אונמר?" קולו של איסתרק מתרכך קצת כשהוא פונה אל אחותו. "מה אירע?" הוא חוזר על שאלתו, ומתיישב על הכיסא היחיד שנמצא בחדר. בקצהו השני של הטרקלין הקטן נשען מיכאל על האח הכבויה כשהוא שותק. ונראה לאיסתרק שגם הוא אינו יודע יותר ממנו על הסיבה הדחופה בשלה עשתה אונמר את דרכה עד לכאן.

אונמר נושמת עמוקות ומלטפת קלות את שמלתה. "הנושא הוא אולה", היא אומרת לבסוף וקולה על אף שניסתה למסוך בו יציבות נשמע רעוע. "או יותר נכון המקום אליו שלח אותו הוד מלכותו. יש לי סיבה טובה להניח כי הוא ואנשיו נמצאים עכשיו במצב של סכנה מיידית״.

"סכנה?", עיניו של איסתרק מצטמצמות מעט וגופו נוטה עכשיו קדימה בריכוז. "למה את מתכוונת כשאת משתמשת במילה הזאת?"

פסיעותיה של אונמר מאטות באחת. "סכנה זו מילה בה משתמשים האנשים לתאר—", היא מתחילה, ובקולה יש ציניות דקה ומושחזת.

גבתו השמאלית של איסתרק מתרוממת מעט.

שוב פעם משתתקת אונמר, ונושמת עמוקות בפעם השלישית בניסיון נואש לסדר את מחשבותיה.

"הבעיה היא אליצור", היא פותחת. וכשהיא עושה זאת היא מצליחה סוף כל סוף להשתלט על קולה. "רנה ואני טיפלנו ברעייתו מאני, היא נפצעה בתחום האחוזה", היא עוצרת לרגע ושואפת אוויר שוב. "מצאתי בבקתת הגנן שלנו מכתב המראה כי סגנו של אולה עמד בתקופה האחרונה בקשר הדוק עם גורמים זרים, ככל הנראה עם שליחיה של המחתרת הדיאלידאנית הפועלת בתחומיה של כוזר האמיתית".

שפתיו של איסתרק מתכווצות קצת כאילו רצה לומר דבר מה ואז נסוג בחזרה. "יש לך את המכתב כאן?", הוא שואל לבסוף וקולו רגוע.

ידה הימנית של אונמר נעה מעט בתנועה קצרת רוח, אבל היא אינה אומרת דבר. רק מושכת מעט את החוט הקושר את החבילה שבידיה ומושיטה את הצרור לאיסתרק.

"תודה", ידו של המלך מרפרפת מעט על הבד הדק שעל הקלף אבל הוא לא פותח את קישורי החבילה. "מה עוד את יודעת על כוונותיו של הדריאטור אליצור, הנסיכה אונמר?"

"עוד?", עיניה של אונמר גדלות מעט. "ההתכתבות החסויה אינה מספיקה? הוא בוגד ועומד כנראה בקשר עם שליחיו של יוסף גם עכשיו, ולאולה שנמצא יחד אתו כמעט בכל שעות היממה אין ולו מושג קלוש".

בתנועה עייפה שולח איסתרק את ידו לשפשף את עורפו. "הידיעה על בגידתו של אליצור נודעה כבר לפני כחודש תמים לאביר מקאן". הוא אומר לבסוף באיטיות ומישיר את מבטו לעיניה של אחותו.

עיניה של אונמר מתרחבות בהפתעה, וצבען התכול הופך בולט על רקע פניה החיוורות. "האביר מקאן ידע על הבגידה ובכל זאת החליט הוד מלכותו לשלוח את אולה למשימה מסוכנת לצידו של בוגד?" הצרימה בקולה בולטת עכשיו אפילו לאוזניה.

"האם יצא לך לשמוע על המושג סוכן כפול, הגבירה טרסדיאן?", שואל איסתרק בשלווה. "מקומו הגבוה של אליצור בשרשרת הפיקוד, והעובדה כי הבולשת הנגדית בכוזר החדשה נראית כנותנת אמון רב בדבריו - גרמו לאביר מקאן לחשוב כי אולי עלינו להפוך את המצב לטובתנו, ולהשתמש אנחנו בו כדי להעביר לאויב מידע מטעה. בכל אופן כל תנועותיו של אליצור מפוקחות היטב על ידי סוכני מערך הריגול הנגדי שלנו מן הרגע בו נודעה בגידתו".

פניה של אונמר מתעוותות כאילו בלעה משהו מר במיוחד. "ידעת על זה?" היא שואלת תוך כדי שהיא מניחה את ידיה על מותניה ומסתובבת לכיוונו של מיכאל.

מיכאל השעון עדיין על האח הכבויה מרים את ידיו בתנועה שלילה זעירה. "לא", הוא משיב, ועל אף שקולו רגוע ושקול כתמיד, יכולות אוזניה הרגישות של אונמר לשים לב לתמיהה הדקה המרחפת אי שם ומוסתרת היטב. "אבל היי בטוחה אונמר ששלומו של אולה עמד בראש מעייניו של האביר מקאן בטרם אישר את יציאתו לפעולה מכל סוג שהוא".

"וודאי", מסכימה אונמר, "בכוונותיו של האביר מקאן מעולם לא פקפקתי".

שקט משתרר בחדר. וההדגשה הקלה שנלוותה אל תחילתו של המשפט גורמת לדממה להעמיק עוד יותר, כמעט כאילו יש לו לשקט צבע, כהה וכבד כגוון הארגמן של הווילונות.

עיניו של מיכאל מתרוצצות לצדדים במהירות, מדלגות בין סנטרה הזקוף של אחותו הצעירה לבין פניו של איסתרק שהפכו פתאום נוקשות כאילו חוצבו משיש.

"האם תואילי להסביר את מילותייך בפירוט רב יותר הגבירה אונמר?", שואל המלך בצינה ומתרומם על רגליו.

בשלווה, שרק לעיניה בולטת בשבריריותה, מושכת אונמר בכתפיה. "רק ציינתי כי סמכתי ואמשיך לסמוך על כנות כוונותיו של שר המלחמה בנוגע לשלומה של משפחתו הקרובה".

גבותיו של איסתרק מתרוממות מעט ונמתחות, אבל הוא רק משלב את ידיו בדממה, ושפתיו מתהדקות לקו צר וארוך כשהוא ממתין להמשך דבריה של אחותו.

אנשים יכולים לעשות דברים מוזרים פתאום. מעשים העומדים בניגוד מוחלט להיגיון הבריא והפשוט שליווה אותם עד לאותה נקודה ממנה אין חזור. החלטות שרגעים בודדים אחר כך לא ברור להם איך הסכימו לקחת. והפעם הזאת, הדבר ברור לאונמר, בהחלט הולכת להיות מן הפעמים הללו.

פתאום, כאילו הייתה שליטתה העצמית קרח דק המצפה נהר גועש בשלהי חורף – נעלמים גם כל תירוצי ההיגיון הפשוטים שליוו את החלטתה שלא לספר לאיסתרק מאומה על אותו הסוד, והיא לא מופתעת כלל לגלות כי ידיה הפכו לחות במקצת ורועדות.

"יקוואל", היא אומרת על אף שכל שריר בגופה זועק לה לעצור, וקולה חותך את השקט המוזר שסביב כאילו היה סכין. "או שאולי הספיק הוד מלכותו למחות את זכרו של האח הרביעי במשפחה מליבו?"

"אונמר". באחת מתנתק מיכאל ממקומו שעל יד האח ומתקרב למרכזו של הטרקלין. "אני לא חושב שזהו הזמן המתאים לדיונים מעין אלו".

אבל אונמר מתעלמת ממנו, וכשברק מוזר מופיע בקצות עיניה היא פוסעת צעד נוסף לעברו של איסתרק. "אם זכרוני אינו מטעה אותי", היא ממשיכה, ולקולה עדיין יש את אותו הברק מוזר כמקודם, "האביר מקאן היה היחיד שלא הסכים עם החלטתו הגורפת של הוד מלכותו שלא לחפש אחר הנסיך הנעלם, והתנגד להנחה הרווחת כי טוב יהיה לממלכה אם יניחו ליקוואל לבנות את חייו לבדו מחוץ לגבולות הארמון".

"ולמה את חושבת כי ההחלטה הזאת אינה נכונה?", שואל מיכאל ומעיף מבט מהיר לעברו של אחיו. הוא חיוור במקצת, או שאולי זאת רק התאורה העמומה שבחדר. "אף אחד לא בחר במקומו של יקוואל, אונמר. הבחירות והתוצאות היו שלו בלבד. וכמו שכבר הזכרת, יכול בהחלט להיות שהמעבר לחיים אזרחיים מחוץ לגבולות הקריה המלכותית הביא לחייו רק טוב".

"כמה משכנע". לשונה של אונמר מלחלחת את שפתיה. "כמה בהיר ורהוט. הלוואי רק ויכולתי לומר שאתה צודק".

היא לא מדברת מרגש. הדבר ברור כעת לאיסתרק כשם שברור לו מעמדו. "יש ברשותך מידע שאינו ידוע לנו?" הוא שואל וקולו שקט מאד.

פתאום, ללא כל קשר למעמד, חולף במוחה של אונמר זכרונו של איסתרק הצעיר, האח הבכור, זה שסקר מתרשם אי אז לפני שנים את סולם הגנבים שהמציאה. "הוא—" היא מתחילה לומר וקולה בוגד בה פתאום. ובעוד חלק אחד ממנה משתוקק כל כך לשחרר את העול הכבד הזה מליבה, חציה השני רוצה פתאום לשוב ולהחביא את הסוד תחת שכבות עבות של הסתרה כאילו לא ארע מעולם.

לרגע היא רק רוצה לברוח, לרוץ מכאן את כל הדרך לאתיל הרחוקה, ולהחביא את פניה בכרית הרכה שבחדר ילדותה. למה הייתה צריכה לומר את זה?

"הוא--", היא חוזרת שוב ונתקעת, חשה היטב בגוש מציק המטפס בגרונה. באילו מילים כדאי לה לאחות להשתמש כדי לספר לאחיה על מותו של אח קטן אחר?

"הוא?" מעודד אותה מיכאל בעדינות.

אין דרך לחזור מפליטת פה. אף פעם לא הרגישה אונמר את העובדה הזאת בצורה ברורה כל כך כמו עכשיו. אין באמת דרך לשנות את המציאות לאחר שאפשרת למילים לשטוף החוצה ולעצב את העולם אותו הכרת מחדש. אפשר רק אולי לנסות להמעיט את הנזק. אפשר רק לקוות שהוא לא יהיה רב מידי.

היא נושמת עמוקות, פותחת את פיה בכוונה לנסות להשלים את המשפט שהחלה. אבל איסתרק, כך נראה, אינו צריך יותר את הסבריה המקוטעים.

לאט, או שאולי רק לה נדמה כי הזמן זז בצורה איטית ומעוותת, הוא מרים את ידו אל הצווארון הרקום של חולצתו ומושך בו כאילו ניסה להרחיב את נתיבי אוויר אל גופו. ועיניו, בתוך האישונים הדומים כל כך לאלו של יקוואל רואה אונמר בבירור את הרגע בו נופל הכיסוי ברעש על הרצפה, שואלות אותה את השאלה אותה לא העז עדיין לנסח במילים.

"לא", היא עונה, מגלה כי במקום קול יוצאת מפיה נשיפה קלושה וחסרת משמעות ורק תנועת הסנטר הקטנה שלה מצליחה לגלות מה התכוונה לומר.

משמאלה היא יכולה להרגיש את מבטו התמה של מיכאל, כמעט יכולה לשמוע את גלגלי מוחו עובדים כשהוא מנסה לפענח את מה שעוד לא העזו שפתיה לבטא. אבל מולה היא רק מצליחה לראות את הרגע בו מכה ההבנה באיסתרק, זה שכונה פעם הוד נסיכותו, ובאותם ימים רחוקים לימד אותם, אחיו הקטנים, איך לקלוע אבני חצץ בצליפה מדויקת אל האגם.

"הוד מלכותך?", היא לוחשת וקולה מחוספס כאילו לא פגש גרונה מים במשך שעות ארוכות. אבל איסתרק רק מתרומם ממקומו, מפנה את פניו אל החלון היחיד הקרוע בקיר.

הרבה זמן דמיינה אונמר את הרגע הזה. ניסחה במוחה את המילים המדויקות בהן תספר לאחיה כי קשיחותו הבלתי מתפשרת והחלטתו הנוקשה הן שגרמו לאחיהם הצעיר לסיים את מסעו בעולם עוד לפני שהגיע לגיל עשרים. אבל עכשיו כל מה שהיא רק יכולה לעשות הוא לבהות בגבו של איסתרק ולייחל כי מעולם לא פתחה את פיה.

חסרת אונים היא מפנה את מבטה לכיוונו של אחיה השני, מתנגשת באפור המבריק שבעיניו. "מה קרה לו?" שואל מיכאל וקולו צרוד. "מה את יודעת, אונמר?"

"הוא נפצע אנושות", היא לוחשת, מתייסרת מן הצורך לומר זאת בקול, ומודעת היטב לכך שכל אחת ממילותיה מגיעה לאוזניו של אחיה הבכור. "בקריסה הגדולה שהתקיימה בשנה שעברה על יד אחוזת בנטיליאן, נפגע קשות בהתרסקות של ההר ולא שרד. אולה מצא אותו".

זה משפט קצר שאינו מפרט הרבה. אבל דווקא העדרן של המילים העיקריות ממנו הופכות אותו לברור וצועק יותר, ואונמר מבחינה היטב ברטט קטן וכמעט בלתי מורגש החולף בגבו של איסתרק.

דממה שוררת בטרקלין הגדול, מועכת אותם תחת משקלה הכבד, כמעט כאילו שאבו המילים את האוויר כולו מהחדר.

יש שאלות רבות שכנראה עוד צריכות להישאל. תמיהות לא מעטות שצריכות בירור. בעיקר איך התגלגלו הנסיבות שהובילו את בנו של רעואל להילחם כתף אל כתף לצד אויביה של משפחתו. אבל משום מה נדמה לה לאונמר שכל זה אינו באמת משנה עכשיו.

ולמה שישנה אם בסופו של יום כל שנותר להם לעשות הוא לעמוד בדממה החונקת הזאת, ולהביט זה בעיניו של זה חסרי אונים מול החידלון הקר שבמוות?

"דין שמועה רחוקה", מפר מיכאל את השקט פתאום, וקולו מעובה כאילו ניסה להדוף בכוח דמעות. "הוד מלכותך?"

אבל הוד מלכותו מביט עדיין בחלון. כמעט כאילו נפרשו לפניו נופיה הפראיים היפים ביותר של כוזר ולא רק חצרו האחורית והמאובקת של ארמון המושל.

מיכאל ממצמץ, מעביר את ידו על עיניו במהירות. "אנחנו צריכים לעשות מעשה שניכרת בו האבלות", הוא אומר בשקט. "אפשר פשוט לשבת על הארץ".

איסתרק מסתובב. עיניו, בזאת יכולה אונמר להבחין בברור, יבשות כאילו לא פגשו רטיבות תקופה ארוכה מאד. "כן", הוא מהנהן בראשו פעם אחת ופניו חתומות. "נעשה זאת עכשיו".


אין אנשים נוספים בחדר הגדול. לא משרתים עמלניים ולא פמליה מצומצמת, לא שומרי ראש וגם לא אנשי לשכה. רק שלושה אחים יש שם בטרקלין המאובק הזה, שווילונות כבדים מסתירים ממנו את יופייה של השמש הזורחת.

וכיוון שכך, כיוון שאין אף אחד בחדר שיכול להבין או להושיט יד, חולצים שלושת האחים המלכותיים את נעליהם בעצמם, פורשים צעיף רקום על הרצפה הבוהקת, ומתיישבים עליו כאילו קפא הזמן לדקה אחת ארוכה לנצח.
 
נערך לאחרונה ב:

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
שעת בוקר מוקדמת, איינה

מוזר איך הפרטים הקטנים משפיעים עלינו לפעמים באופן המשמעותי ביותר. ועל אף שהעדרו של נאיתן מהמסע לאיינה בשל מחלת המעיים הפתאומית שלו אינו אמור להשפיע באופן ישיר על סדר היום של הוד מלכותו, וברול, אחיו ומחליפו, מקצועי ויעיל לא פחות ממנו - משפיעה היעדרותו של העבד על מצב רוחו של איסתרק באופן שלא ציפה לו.

סביר להניח שהאשמה לכל זה היא בכלל במוחו, ובחופשיות בה הוא יוצר את ההקשר בין הפעם האחרונה בה נעדר נאיתן ממסע אליו הצטרף איסתרק, לבין התוצאות העגומות מאד של אותה הנסיעה. ועל אף שאיסתרק יודע היטב שאין כל קשר ממשי בין פרטי המידע הללו הוא אינו מצליח לסלק את התחושה המציקה שהתנחלה בליבו מאז עזבה השיירה המלכותית את שעריה המגוננים של אתיל.

מחלונותיו הבוהקים של חדר הדיונים ניתן לראות את שמי הבוקר התכולים של איינה, מוכתמים קלות בלבן רך ומטושטש. ורק השוני הזה, בין מזג האוויר האפרורי והקודר ששלט לפני כמעט שבע שנים תמימות באזור ניקרת באטר, לבין התכלת הקורנת שבחוץ – גורם למצב רוחו להשתפר, ולמוחו להתמקד בדיון הסוער שנערך סביב השולחן על אף שעת הבוקר המוקדמת. דיון אשר נוגע בפרטיו הקטנים ביותר של הטקס הצבאי המפואר שיערך בשעות אחר הצהריים המאוחרות יותר, אם ירצה הבורא. ובפירוט תפקידיהם ומיקומיהם של השרים המשתתפים, הנואמים הנכבדים, ושאר חברי הפמליה המלכותית.

דיונים מעין אלו הינם תהליך מתיש, ארוך ומלא בהחלטות קטנות ומרגיזות. ואיסתרק אינו מופתע לחוש את עצמו עייף למדי בסיומה של הוועידה הארוכה, ומראהו של מיכאל הממתין בפתחו המקושת של אולם הדיונים גורם לו לבלוע אנחה קטנה ובלתי נשמעת.

מאז הגיעו לאיינה עסוק אחיו בהעברתם של פסקי דין חשובים העוסקים בנפגעי התקיפה בגבול, מבית הדין המרכזי באתיל לידיהם של רבני הערים הסמוכות. מה כבר יכול להשתבש במלאכה רגישה שכזאת שיצריך את התערבותו באופן אישי?

״אבקש את סליחתכם נכבדי", בזריזות חוצה מיכאל את השטח הקצר המפריד בינו לבין הפמליה המלכותית. הוא נראה נסער קצת, לא באופן בולט אומנם, אבל מספיק נראה לעיניו החדות של איסתרק. "הגבירה טרסדיאן מבקשת להיפגש עם המלך בדחיפות".

אונמר? ראטון לא רחוקה מאד מאיינה. אבל למיטב ידיעתו של איסתרק אמורה אחותו לשהות כעת בביתה יחד עם הגבירה רנה ולהינות ממפגש עליז. לא לשוטט בדרכים.

אבל מבט עיניו של מיכאל מספר לו דברים אחרים. "מיד", הוא אומר. ועקצוץ קריר חולף בעמוד השדרה שלו כשהוא מתרומם ממקומו על מנת לצאת מחדר הדיונים.



אונמר מחכה להם בטרקלין קבלת הפנים הסמוך המעוטר בווילונות קטיפה כבדים, וצבעם הכהה של הבדים הופך את האווירה בחדר לאפלה וקודרת במקצת.

"מה קרה?", שואל איסתרק מיד בכניסתו לחדר, ועל אף שזאת הפעם הראשונה בה נפגשים בני המשפחה המלכותיים מאז נישואיה של אונמר, הוא מדלג על ברכות שלום מנומסות.

אבל אונמר אינה עונה, לאט היא קדה. סוקרת את המלך, את הפמליה המצומצמת שמאחוריו ואת ארבעת שומרי הראש אטומי המבט. "אם יטה לי הוד מלכותו חסד, אשמח לשוחח עמו ועם הנסיך מיכאל בפרטיות".

שריר נע בהפתעה בלחיו של איסתרק אבל הוא אינו אומר כלום, רק מחווה בידו לעברו של ראש הפמליה המלכותית שממהר לאסוף את אנשי המלך ושומרי הראש.

אבל גם כשהחדר מתרוקן לא ממהרת אונמר לפתוח את פיה. בעצבנות, שאינה תואמת כלל את גילה ואופייה, היא פוסעת הלוך וחזור על ראשיהם של הסוסים הרקומים על השטיח היקר, וממוללת בידיה חבילת בד קטנה הקשורה בחוט פשתן אפרפר.

"אונמר?" קולו של איסתרק מתרכך קצת כשהוא פונה אל אחותו. "מה אירע?" הוא חוזר על שאלתו, ומתיישב על הכיסא היחיד שנמצא בחדר. בקצהו השני של הטרקלין הקטן נשען מיכאל על האח הכבויה כשהוא שותק. ונראה לאיסתרק שגם הוא אינו יודע יותר ממנו על הסיבה הדחופה בשלה עשתה אונמר את דרכה עד לכאן.

אונמר נושמת עמוקות ומלטפת קלות את שמלתה. "הנושא הוא אולה", היא אומרת לבסוף וקולה על אף שניסתה למסוך בו יציבות נשמע רעוע. "או יותר נכון המקום אליו שלח אותו הוד מלכותו. יש לי סיבה טובה להניח כי הוא ואנשיו נמצאים עכשיו במצב של סכנה מיידית״.

"סכנה?", עיניו של איסתרק מצטמצמות מעט וגופו נוטה עכשיו קדימה בריכוז. "למה את מתכוונת כשאת משתמשת במילה הזאת?"

פסיעותיה של אונמר מאטות באחת. "סכנה זו מילה בה משתמשים האנשים לתאר—", היא מתחילה, ובקולה יש ציניות דקה ומושחזת.

גבתו השמאלית של איסתרק מתרוממת מעט.

שוב פעם משתתקת אונמר, ונושמת עמוקות בפעם השלישית בניסיון נואש לסדר את מחשבותיה.

"הבעיה היא אליצור", היא פותחת. וכשהיא עושה זאת היא מצליחה סוף כל סוף להשתלט על קולה. "רנה ואני טיפלנו ברעייתו מאני, היא נפצעה בתחום האחוזה", היא עוצרת לרגע ושואפת אוויר שוב. "מצאתי בבקתת הגנן שלנו מכתב המראה כי סגנו של אולה עמד בתקופה האחרונה בקשר הדוק עם גורמים זרים, ככל הנראה עם שליחיה של המחתרת הדיאלידאנית הפועלת בתחומיה של כוזר האמיתית".

שפתיו של איסתרק מתכווצות קצת כאילו רצה לומר דבר מה ואז נסוג בחזרה. "יש לך את המכתב כאן?", הוא שואל לבסוף וקולו רגוע.

גבתה הימנית של אונמר מתרוממת בתנועה קצרת רוח, אבל היא אינה אומרת דבר. רק מושכת מעט את החוט הקושר את החבילה שבידיה ומושיטה את הצרור לאיסתרק.

"תודה", ידו של המלך מרפרפת מעט על הבד הדק שעל הקלף אבל הוא לא פותח קישורי החבילה. "מה עוד את יודעת על כוונותיו של הדריאטור אליצור, הנסיכה אונמר?"

"עוד?", עיניה של אונמר גדלות מעט. "ההתכתבות החסויה אינה מספיקה? הוא בוגד ועומד כנראה בקשר עם שליחיו של יוסף גם עכשיו, ולאולה שנמצא יחד אתו כמעט בכל שעות היממה אין ולו מושג קלוש".

בתנועה עייפה שולח איסתרק את ידו לשפשף את עורפו. "הידיעה על בגידתו של אליצור נודעה כבר לפני כחודש תמים לאביר מקאן". הוא אומר לבסוף באיטיות ומישיר את מבטו לעיניה של אחותו.

עיניה של אונמר מתרחבות בהפתעה, וצבען התכול הופך בולט על רקע פניה החיוורות. "האביר מקאן ידע על הבגידה ובכל זאת החליט הוד מלכותו לשלוח את אולה למשימה מסוכנת לצידו של בוגד?" הצרימה בקולה בולטת עכשיו אפילו לאוזניה.

"האם יצא לך לשמוע על המושג סוכן כפול, הגבירה טרסדיאן?", שואל איסתרק בשלווה. "מקומו הגבוה של אליצור בשרשרת הפיקוד, והעובדה כי הבולשת הנגדית בכוזר החדשה נראית כנותנת אמון רב בדבריו - גרמו לאביר מקאן לחשוב כי אולי עלינו להפוך את המצב לטובתנו, ולהשתמש אנחנו בו כדי להעביר לאויב מידע מטעה. בכל אופן כל תנועותיו של אליצור מפוקחות היטב על ידי סוכני מערך הריגול הנגדי שלנו, מן הרגע בו נודעה בגידתו".

פניה של אונמר מתעוותות כאילו בלעה משהו מר במיוחד. "ידעת על זה?" היא שואלת תוך כדי שהיא מניחה את ידיה על מותניה ומסתובבת לכיוונו של מיכאל.

מיכאל השעון עדיין על האח הכבויה מרים את ידיו בתנועה שלילה זעירה. "לא", הוא משיב, ועל אף שקולו רגוע ושקול כתמיד, יכולות אוזניה הרגישות של אונמר לשים לב לתמיהה הדקה המרחפת אי שם ומוסתרת היטב. "אבל היי בטוחה אונמר ששלומו של אולה עמד בראש מעייניו של האביר מקאן בטרם אישר את יציאתו לפעולה מכל סוג שהוא".

"וודאי", מסכימה אונמר, "בכוונותיו של האביר מקאן מעולם לא פקפקתי".

שקט משתרר בחדר. וההדגשה הקלה שנלוותה אל תחילתו של המשפט גורמת לדממה להעמיק עוד יותר, כמעט כאילו יש לו לשקט צבע, כהה כגוון הארגמן של הווילונות.

עיניו של מיכאל מתרוצצות לצדדים במהירות, מדלגות בין סנטרה הזקוף של אחותו הצעירה לבין פניו של איסתרק שהפכו פתאום נוקשות כאילו חוצבו משיש.

"האם תואילי להסביר את מילותייך בפירוט רב יותר הגבירה אונמר?", שואל המלך בצינה ומתרומם על רגליו.

בשלווה, שרק לעיניה בולטת בשבריריותה, מושכת אונמר בכתפיה. "רק ציינתי כי סמכתי ואמשיך לסמוך על כנות כוונותיו של שר המלחמה בנוגע לשלומה של משפחתו הקרובה".

גבותיו של איסתרק מתרוממות מעט ונמתחות, אבל הוא רק משלב את ידיו בדממה, ושפתיו מתהדקות לקו צר וארוך כשהוא ממתין להמשך דבריה של אחותו.

אנשים יכולים לעשות דברים מוזרים פתאום. מעשים העומדים בניגוד מוחלט להיגיון הבריא והפשוט שליווה אותם עד לאותה נקודה ממנה אין חזור. החלטות שרגעים בודדים אחר כך לא ברור להם איך הסכימו לקחת. והפעם הזאת, הדבר ברור לאונמר, בהחלט הולכת להיות מן הסוג הזה.

פתאום, כאילו הייתה שליטתה העצמית קרח דק המצפה נהר גועש בשלהי חורף – נעלמים גם כל תירוצי ההיגיון הפשוטים שליוו את החלטתה שלא לספר לאיסתרק מאומה על אותו הסוד, והיא לא מופתעת כלל לגלות כי ידיה הפכו לחות במקצת ורועדות.

"יקוואל", היא אומרת על אף שכל שריר בגופה זועק לה לעצור, וקולה חותך את השקט המוזר שסביב כאילו היה סכין. "או שאולי הספיק הוד מלכותו למחות את זכרו של האח הרביעי במשפחה מליבו?"

"אונמר". באחת מתנתק מיכאל ממקומו שעל יד האח ומתקרב למרכזו של הטרקלין. "אני לא חושב שזהו הזמן המתאים לדיונים מעין אלו".

אבל אונמר מתעלמת ממנו, וכשברק מוזר מופיע בקצות עיניה היא פוסעת צעד נוסף לעברו של איסתרק. "אם זכרוני אינו מטעה אותי", היא ממשיכה, ולקולה עדיין יש את אותו הברק מוזר כמקודם, "האביר מקאן היה היחיד שלא הסכים עם החלטתו הגורפת של הוד מלכותו שלא לחפש אחר הנסיך הנעלם, והתנגד להנחה הרווחת כי טוב יהיה לממלכה אם יניחו ליקוואל לבנות את חייו לבדו מחוץ לגבולות הארמון".

"ולמה את חושבת כי ההחלטה הזאת אינה נכונה?", שואל מיכאל ומעיף מבט מהיר לעברו של אחיו. הוא חיוור במקצת, או שאולי זאת רק התאורה העמומה שבחדר. "אף אחד לא בחר במקומו של יקוואל, אונמר. הבחירות והתוצאות היו שלו בלבד. וכמו שכבר הזכרת, יכול בהחלט להיות שהמעבר לחיים אזרחיים מחוץ לגבולות הקריה המלכותית הביא לחייו רק טוב".

"כמה משכנע". לשונה של אונמר מלחלחת את שפתיה. "כמה בהיר ורהוט. הלוואי רק ויכולתי לומר שאתה צודק".

היא לא מדברת מרגש. הדבר ברור כעת לאיסתרק כשם שברור לו מעמדו. "יש ברשותך מידע שאינו ידוע לנו?" הוא שואל וקולו שקט מאד.

פתאום, ללא כל קשר למעמד, חולף במוחה של אונמר זכרונו של איסתרק הצעיר, האח הבכור, זה שסקר מתרשם אי אז לפני שנים את סולם הגנבים שהמציאה. "הוא—" היא מתחילה לומר וקולה בוגד בה פתאום. ובעוד חלק אחד ממנה משתוקק כל כך לשחרר את העול הכבד הזה מליבה, חציה השני רוצה פתאום לשוב ולהחביא את הסוד תחת שכבות עבות של הסתרה כאילו לא ארע מעולם.

לרגע היא רק רוצה לברוח, לרוץ מכאן את כל הדרך לאתיל הרחוקה, ולהחביא את פניה בכרית הרכה שבחדר ילדותה. למה הייתה צריכה לומר את זה?

"הוא--", היא חוזרת שוב ונתקעת, חשה היטב בגוש מציק המטפס בגרונה. באילו מילים כדאי לה לאחות להשתמש כדי לספר לאחיה על מותו של אח קטן אחר?

"הוא?" מעודד אותה מיכאל בעדינות.

אין דרך לחזור מפליטת פה. אף פעם לא הרגישה אונמר את העובדה הזאת בצורה ברורה כל כך כמו עכשיו. אין באמת דרך לשנות את המציאות לאחר שאפשרת למילים לשטוף החוצה ולעצב את העולם אותו הכרת מחדש. אפשר רק אולי לנסות להמעיט את הנזק. אפשר רק לקוות שהוא לא יהיה רב מידי.

היא נושמת עמוקות, פותחת את פיה בכוונה לנסות להשלים את המשפט שהחלה. אבל איסתרק, כך נראה, אינו צריך יותר את הסבריה המקוטעים.

לאט, או שאולי רק לה נדמה כי הזמן זז בצורה איטית ומעוותת, הוא מרים את ידו אל הצווארון הרקום של חולצתו ומושך בו כאילו ניסה להרחיב את נתיבי אוויר אל גופו. ועיניו, בתוך האישונים הדומים כל כך לאלו של יקוואל רואה אונמר בבירור את הרגע בו נופל הכיסוי ברעש על הרצפה, שואלות אותה את השאלה אותה לא העז עדיין לנסח במילים.

"לא", היא עונה, מגלה כי במקום קול יוצאת מפיה נשיפה קלושה וחסרת משמעות ורק תנועת הסנטר הקטנה שלה מצליחה לגלות מה התכוונה לומר.

משמאלה היא יכולה להרגיש את מבטו התמה של מיכאל, כמעט יכולה לשמוע את גלגלי מוחו עובדים כשהוא מנסה לפענח את מה שעוד לא העזו שפתיה לבטא. אבל מולה היא רק מצליחה לראות את הרגע בו מכה ההבנה באיסתרק, זה שכונה פעם הוד נסיכותו, ובאותם ימים רחוקים לימד אותם, אחיו הקטנים, איך לקלוע אבני חצץ בצליפה מדויקת אל האגם.

"הוד מלכותך?", היא לוחשת וקולה מחוספס כאילו לא פגש גרונה מים במשך שעות ארוכות. אבל איסתרק רק מתרומם ממקומו, מפנה את פניו אל החלון היחיד הקרוע בקיר.

הרבה זמן דמיינה אונמר את הרגע הזה. ניסחה במוחה את המילים המדויקות בהן תספר לאחיה כי קשיחותו הבלתי מתפשרת והחלטתו הנוקשה הן שגרמו לאחיהם הצעיר לסיים את מסעו בעולם עוד לפני שהגיע לגיל עשרים. אבל עכשיו כל מה שהיא רק יכולה לעשות הוא לבהות בגבו של איסתרק ולייחל כי מעולם לא פתחה את פיה.

חסרת אונים היא מפנה את מבטה לכיוונו של אחיה השני, מתנגשת באפור המבריק שבעיניו. "מה קרה לו?" שואל מיכאל וקולו צרוד. "מה את יודעת, אונמר?"

"הוא נפצע אנושות", היא לוחשת, מתייסרת מן הצורך לומר זאת בקול, ומודעת היטב לכך שכל אחת ממילותיה מגיעה לאוזניו של אחיה הבכור. "בקריסה הגדולה שהתקיימה בשנה שעברה על יד אחוזת בנטיליאן, נפגע קשות בהתרסקות של ההר ולא שרד. אולה מצא אותו".

זה משפט קצר שאינו מפרט הרבה. אבל דווקא העדרן של המילים העיקריות ממנו הופכות אותו לברור וצועק יותר, ואונמר מבחינה היטב ברטט קטן וכמעט בלתי מורגש החולף בגבו של איסתרק.

דממה שוררת בטרקלין הגדול, מועכת אותם תחת משקלה הכבד, כמעט כאילו שאבו המילים את האוויר כולו מהחדר.

יש שאלות רבות שכנראה עוד צריכות להישאל. תמיהות לא מעטות שצריכות בירור. בעיקר איך התגלגלו הנסיבות שהובילו את בנו של רעואל להילחם כתף אל כתף לצד אויביה של משפחתו. אבל משום מה נדמה לה לאונמר שכל זה אינו באמת משנה עכשיו.

ולמה שישנה אם בסופו של יום כל שנותר להם לעשות הוא לעמוד בדממה החונקת הזאת, ולהביט זה בעיניו של זה חסרי אונים מול החידלון הקר שבמוות?

"דין שמועה רחוקה", מפר מיכאל את השקט פתאום, וקולו מעובה כאילו ניסה להדוף בכוח דמעות. "הוד מלכותך?"

אבל הוד מלכותו מביט עדיין בחלון. כמעט כאילו נפרשו לפניו נופיה הפראיים היפים ביותר של כוזר ולא רק חצרו האחורית והמאובקת של ארמון המושל.

מיכאל ממצמץ, מעביר את ידו על עיניו במהירות. "אנחנו צריכים לעשות מעשה שניכרת בו האבלות", הוא אומר בשקט. "אפשר פשוט לשבת על הארץ".

איסתרק מסתובב. עיניו, בזאת יכולה אונמר להבחין בברור, יבשות כאילו לא פגשו רטיבות תקופה ארוכה מאד. "כן", הוא מהנהן בראשו פעם אחת ופניו חתומות. "נעשה זאת עכשיו".


אין אנשים נוספים בחדר הגדול. לא משרתים עמלניים ולא פמליה מצומצמת, לא שומרי ראש וגם לא אנשי לשכה. רק שלושה אחים יש שם בטרקלין המאובק הזה, שווילונות כבדים מסתירים ממנו את יופייה של השמש הזורחת.

וכיוון שכך, כיוון שאין אף אחד בחדר שיכול להבין או להושיט יד, חולצים שלושת האחים המלכותיים את נעליהם בעצמם, פורשים צעיף רקום על הרצפה הבוהקת, ומתיישבים עליו כאילו קפא הזמן לדקה אחת ארוכה לנצח.
אי.
איזה פרק כואב
כתוב יפה הרבה יותר מאיך שכתבה על זה מיה
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
פרק מדהים!!
בדיוק אני באמצע יוזבד, אז אני ממש בעניינים ;)

משהו קטן שהפריע לי, ואולי תוכלי לשנות זה שאונמר ואיסתרק ביצעו את אותה פעולה, בהפרשים קטנים זה מזה, לדעתי יהיה יותר טוב אם תנסי למצוא תחליף לאחד מהשתיים.

גבתו השמאלית של איסתרק מתרוממת מעט.

גבתה הימנית של אונמר מתרוממת בתנועה קצרת רוח,
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה