סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
עוד לפני שיצא 'פדהאל' הסתובבה הסצנה הזאת אצלי בראש, בתוך הלב הייתה לי ציפייה לפגוש משהו דומה לה בספר, כשראיתי שרק אזכור קטן הופיע על מותו של יקוואל החלטתי לכתוב אותה בעצמי.
---
הצהרה חשובה כיאה לכללי עולם הפאנפיקשיין: הדמויות אינן שלי, הן כולן שייכות למיה קינן בלבד.
---

כמו גרעין טמון עמוק באדמה, מתפתח לאט בחושך ורק קצהו מבצבץ מעל הרגבים התחוחים - סודות כך לימדה אותו אמא שלו כשהיה קטן הם כמו צמחים. שים גרעין אחד עמוק באדמה, השקה אותו במים והמתן. הוא כבר יצמח, יתפתח ויוציא עלעלים קטנים.

הסוד לעולם לא יישאר כמו שהיה כששמעת עליו לראשונה, גולמי, חזק וראשוני. הזמן שעובר בונה עליו תוספות חדשות, השלכות גדולות ותילי תילים של השערות וגם אם תתאמץ מאד עדיין יבצבץ לו מבעד לפניך לפעמים.

הרבה פעמים חשב לספר לה. בסיום סעודת שבע הברכות האחרונה שלהם כשהזכירה לראשונה את יקוואל או כשהגיעו לטירה ואונמר בעליזות שאפיינה אותה הצהירה שאין שום סיכוי בעולם שיקוואל יסכים לבוא לבקר אותם בחור הנידח הזה כשיחזור.

לא הרבה הזכירו בני משפחת המלוכה את הנסיך הנעלם, אבל הזמן שחלף מאז נישא לאונמר, לימד את אולה כי על אף שהציגו פנים אחידות ביחסם כלפי בן המשפחה המרדני, מתחת לפני השטח היו הדברים שונים.

מיכאל שלא ראה את יקוואל מאז עזב את כוזר ואונמר שטענה באוזניו מספר פעמים כי אופייה המרדני השתווה ליקוואל לעיתים, לא הסכימו עם דעתו של המלך. מילים לא נאמרו במפורש מעולם אבל בפעמים היחידות בהן הזכיר מישהו את שמו של הנסיך, יכול היה אולה לראות את מיכאל משפיל את מבטו ואת שפתיה של אונמר מתהדקות בהבעת כעס שלמד עם הזמן לזהות.

בזמנים כאלו הייתה החלטתו הראשונית שלא לספר לאף אדם על מותו של יקוואל מתחזקת מחדש. כי גם אם יתעלם מנסיבות מותו של יקוואל ולא יספר על האנשים איתם נלחם בקרב האחרון של חייו. בעובדת מותו יהיה מספיק בכדי להצית אש של ממש בין אחיו ואחיותיו וגורם לכך לא רצה להיות.

אונמר הייתה סיפור אחר. סוד כבד המרחף בין יסודותיו של הבית אותו הקימו לא היה רעיון נבון במיוחד אבל כל פעם שפתח את פיו ורצה לומר משהו, מצא סיבות חכמות ומנומקות למה כדאי יותר לשתוק.

בתחילה היה הכול חדש, העיר, הטירה והאנשים. וכמו כל זוג טרי וצעיר בשנתם הראשונה התמודדו עם הרבה מכשולים, קטנים וגדולים. לא היה זה הזמן ולא המקום המתאים לפתוח נושאים כבדים כגון אלו, תפקידו בשנה הזאת אחרי הכול היה לשמח את אשתו אשר לקח, לא להכניס לחייה מוות ושכול.

אבל הימים חלפו להם וגם החודשים, ולילה אחד, עת ישב בחדר עבודתו ממצמץ בעייפות מול רקיע זוהר ומלא כוכבים, נזכר אולה כי היום בלילה תמלא בדיוק שנה לנישואיהם. ושוב החל מצפונו מתעורר.

בארוחת הערב סיפרה לו אונמר בהתלהבות על מכתבה של רנה שהגיע באותו היום ועל הביקור שהיא מתכננת באחוזה, ובוקר יום הנישואין שלהם שהפציע למחרת בוודאי לא היה הזמן המתאים להעלות את הנושא. אבל שבוע אחר כך עת הזכירה אונמר בגעגוע את חיבתו של יקוואל לסוסים, חיבה ששיתפו גם היא ואיסתרק מאז ומתמיד, לא יכול היה יותר לשתוק.

"יקוואל—" אמר ונתקע משפיל את מבטו, המילים הסדורות אותן תכנן לספר לה במהלך השנה האחרונה מסרבות לצאת מפיו.

"יקוואל", חזרה אונמר, מנופפת במזלגה ומחכה שימשיך.

"הוא יכול שלא לחזור אף פעם, את יודעת". בזהירות הרים את עיניו לכיוונה, בוחן את פניה.

אונמר מגלגלת את גביע היין בין אצבעותיה, "הוא יחזור", היא אומרת בביטול.

"הוא—", שוב פעם נתקע, מה למען השם הוא אמור לומר לה? אחיך אינו יכול לחזור הביתה גם אם ירצה וזאת מפני שמתים מתקשים במקצת להתהלך ממקום למקום ולא רק בשל התכריכים המכבידים על צעדיהם?

ממקומה בוחנת אותו אונמר בריכוז ושניים עשר חודשים של נישואים ועוד שבוע תמים גורמים לה להזדקף במושבה.

"אתה יודע משהו", קולה שקט מאד ומבטה התכול נעוץ בעיניו.

רגע משפיל אולה את עיניו אל דוגמת התחרה שעל המפה, מתחבט מה יאמר וברגע שלאחר מכן הוא קולט שישירות כנה גם אם כואבת תהיה הבחירה הנכונה. "איני יודע אם את זוכרת" הוא פותח בשקט, "אבל לפני חגיגות מועד קביעת הנישואים נשלחתי להילחם בהתקוממות האזרחית באחוזת בנטליאן".

אונמר מהנהנת, ידיה קפוצות בחוזקה על גביע הבדולח צר הרגל.

"אחרי הקריסה הגדולה", הוא אומר, שמח לגלות שהיא מעודכנת בפרטים, "מצאנו שניים מהשודדים שחוללו את ההרס הזה, אחד מהם היה -"

"יקוואל", היא לוחשת.

"יקוואל" הוא מאשר בכבדות.

שקט שורר בטרקלין, עמוק ומחריש אוזניים, ובדממה הזאת אפשר לשמוע היטב את ציוצי הציפורים וקולות הבוקר שמגיעים אליהם מחצר הטירה.

"הוא חי?", קולה של אונמר שקט כל כך עד שהוא לא בטוח כי שמע נכון את שאלתה.

"כבר לא". הוא אומר, מכריח את מבטו להישאר נעוץ בפניה.

עיניה של אונמר גדלות וצבען התכול הופך למודגש על רקע פניה הבהירות. "מת-מת?" היא שואלת, קולה צרוד.

"הוא נפצע קשה מאד", הנוזל השקוף בזוויות עיניה של אונמר מקשה עליו להמשיך לדבר. "הפציעה הייתה חמורה מידי בשביל להזעיק עזרה. הוא מת במקום".

עיניה של אונמר נוצצות שוב, אבל לחייה יבשות עדיין. "אז קברת אותו בשקט, בלי לספר לאף אחד" היא קובעת וקולה יציב באופן מפתיע.

"הוא לבש את מדי הצבא של האביר בעל המגפיים המלוכלכים", חשוב לאולה להבהיר את האמת "איני יודע מה הוביל את הנסיך להילחם כתף אל כתף עם אויבי עמו ומשפחתו, אבל לא רציתי לחלל את זכרו ולספר למלך מה היו מעשיו האחרונים".

"אלוקים" אומרת אונמר ודמעה אחת גדולה גולשת ונושרת על לחיה.

אולה בולע גם הוא, מביט בפניה החיוורות של רעייתו. "אולי הכריחו אותו", הוא מציע, משתף אותה באחת מאין ספור התאוריות אותן הגה מאז פגש את הצעיר המרוטש שהתגלה אז כאחיה של ארוסתו. אונמר מוחה את עיניה בגב ידה ושותקת. הוא מושיט לה את המפית הרקומה שליד צלחתו ונשען קדימה.

"לפני מותו הספיק לומר לי שכוונותיו היו טובות", עיניו בוחנות את פניה, מחפשות רמז למחשבותיה, אבל אונמר רק מהדקת את שפתיה ושותקת.

"את כועסת" הוא קובע.

"לא עליך", אונמר לוגמת לבסוף מכוס היין האחוזה בידיה מאז תחילתה של השיחה. "כלומר, היית יכול לספר לי לפני, אבל אני מבינה למה לא רצית".

"הוא לא אשם" קולו של אולה עדין, "הוא לא אשם, אונמר, הוא ניסה כל שביכולתו כדי לאהוב את יקוואל ולתת לחייו משמעות".

אונמר לא עונה אבל שפתיה מתעקמות בהבעה כואבת. שקט שורר ביניהם שוב.

"הוא נכשל", היא לוחשת לבסוף ועיניה מתמלאות דמעות, "וגם אם עשה הכול כדי להשאיר את יקוואל בארמון, לעובדה שאיש לא שמר לפחות על צעדיו מאז עזב את אתיל, אחראי רק איסתרק".

אולה שותק, מכיר באמת שבמילותיה, המלך אכן פעל רבות כדי לעזור לאחיו הצעיר, אבל דעתו לאחר בריחתו של יקוואל הייתה חדה ומוחלטת ואולה עוד זוכר את הצבעתו של אביו בעניין.

הוא פותח את פיו וסוגר אותו שוב, אבל אף משפט מנחם לא עולה במוחו. המשרתת שנכנסת פנימה, מגש עם פירות אפויים בידיה מצילה אותו מן הצורך לדבר.
---

זה שיתוף ראשון שלי בקהילה, התלבטתי אם להעלות יצירה כזאת דווקא בפעם הראשונה, אבל הרצון לכתוב את הסצנה היה חזק.
אשמח לביקורת.


 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פשוט יפהפה!
כתיבה טובה ויפה שתואמת את האווירה הכוזרית של הסדרה, אהבתי!
ותודה שפתרת לי את עניין הארמון המוזר של אולה ואונמר, כמו גם את האופי של אולה שהשתנה כל כך בפדהאל. פשוט עם סוד כל כך משמעותי, הגיוני שאולה ינסה להפריד כמה שיותר בין הטירה המשפחתית לחיי הצבא שלו שדרכם התוודע למוות של גיסו.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
כל מי שכותב קטעים על בסיס ממלכה במבחן,
מאמץ לעצמו את סגנון כתיבתה הייחודי של מיה קינן.
אהבתי שהקטע הזה כתוב אחרת.
אולי בכוונה. אולי לא.
הוא יפה ונוגע ובאמת מתבקש.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
בהתחלה חשבתי לכתוב רק קטע אחד, אבל מסתבר שאני די אוהבת לכתוב על הדמויות האלו, התכנון הוא להמשיך בסיפור קצר (עשרה פרקים אולי). יש ביקוש?
----
הקטע הבא מתרחש על ציר הזמן מיד בסיומו של הספר 'יוזבד' וכשנה לפני הקטע הכתוב למעלה.
------

את מהללאל פגש מיכאל ביום השלישי לשובו לארמון, באותן מסיבות עליזות שנערכו עם הגעתו לאתיל והתאחדו באלגנטיות יחד עם חגיגות קביעת מועד הנישואין של האקסידטור אולה והנסיכה אונמר.

בהתחשב בכך כי מיכאל יצא מכוזר כשאת פניו אף לא מעטרת חתימת זקן, והעביר את כל שנות התבגרותו הרחק מהממלכה היה מראהו בקרב בני משפחתו ואנשי הארמון לא יותר מזיכרון קלוש ותוספות רבות של דמיון. אולי לכן הופתעו כל אותם מפקפקים ורכילאים להיווכח, כי דמיון בין אחיו של המלך לבין בנו של שר צבא כוזר היה גם היה.

מנכבדי המועצה העליונה, עובר דרך נותני השירות שבארמון וכלה במשרתו האישי של הנסיך. הטענה הרווחת אותה חזרו הכול והשמיעו באוזניו של מיכאל הייתה, כי מהללאל אכן דומה לו מאד.

על סיפור ההתחזות של היערן שהתגלה כבן דודו הראשון, שמע מיכאל עוד בטרם עזב את בבל. אבל למען האמת התקשה במקצת להבין איך שכחו בני משפחתו את מראה פניו עד שנער אחד הצליח להוליך אותם שולל. אולם רק לאחר שחתנה של אחותו הציג לפניו את הצעיר שהתחזה לדמותו במשך יומיים תמימים, החל מיכאל להבין את בני משפחתו.

אמת. הוא ומהללאל היו שונים. גם צבע עיניו האפור לא תאם את הכחול שבעיניו של הגבר שמולו, אבל כשהצטרפו שאר הפרטים והרכיבו יחד פרצוף אחד שלם, תקפה את מיכאל תחושה מוזרה כאילו הוא מתבונן במראה מיוחדת המציגה לו גרסה אחרת של עצמו.

מופתע בוהה מיכאל במהללאל רגע ארוך והמבט מביך עד מאד את בן מקאן הצעיר, ומכיוון שהנסיך מוסיף לשתוק מוצא מהללאל את עצמו סוקר גם הוא את מיכאל, מתלתליו השחורים ועד לעיניו האפורות.

משועשע סוקר אולה את המחזה ומבטו מרצד בין שני הצעירים הרציניים שעומדים ובוחנים זה את זה, ועל אף שהרעיון להפגיש בין הנסיך למהללאל היה שלו, מתחילה הסצנה להיות מוזרה גם בעיניו. "נו די", הוא אומר לבסוף, כשקץ בשתיקתם הארוכה של בני דודיו. "לא תוכלו לעשות אחד לשני אבחון אישיות רק על פי מבט העיניים".

זיכרון הפעם הראשונה בה שמע את המשפט הזה עולה בראשו של מהללאל מציף את מוחו בריח של מרק עוף ודם, אבל הוא רק מושך על שפתיו חיוך נאה, וכשהוא דוחק במאמץ את מראה פניו הפצועות של פילאק ממוחו קד בקלילות. "יברך אותך האלוקים, הוד נסיכותך".

"המברך יתברך" משיב מיכאל, התדהמה שחש כשראה את מהללאל נשמעת עדיין על קולו. "נראה כי רכילאי אתיל המעיטו בתיאורך, לרגע לא חשבתי כי הדמיון בינינו הנו יותר מהשערה קלושה בלבד".

מהללאל מחייך במבוכה, מעביר את ידו בשערו השחור והקצר, והאזכור לדמיון בינו לבין הנסיך נדמה לו כרמז עבה על השימוש הציני בו עשה בדמותו של האדם שמולו.

"שמעתי שהיית קרוב לאחי, הנסיך יקוואל", אומר מיכאל בניסיון להציל את השיחה הגוועת, "על אף שלא הייתי כאן בשנים האחרונות, הבנתי כי בתקופות מסוימות הייתה ידידותך עבורו הצלה של ממש".

העובדה כי מיכאל מודע לבריחתו של יקוואל מהארמון יכולה להפוך גם את המשפט הזה לבעל כוונות נסתרות, אבל מהללאל מחליט להתייחס למילים כפשוטן. "אני מודה להוד נסיכותו על מילותיו הטובות, שמחתי להיות לו לחבר, אולם לא אכחד ממנו כי הידידות עם יקוואל תרמה רבות גם לי".

"אני שמח לשמוע על כך", אומר מיכאל, וקולו עד כמה שכשיר מהללאל לקבוע, כנה וחף מכוונות אחרות. "הבה נקווה כי השעות הרבות שהקדשת לו, בנו את אישיותו של אחי ויעזרו לו במסעו כאזרח מן השורה". הוא נשמע אסיר תודה וקולו שליו למדי, אבל מהללאל שמוצא עצמו מביט עמוק בעיניו האפורות של הנסיך, מופתע במקצת לגלות את הכאב המסתתר מאחוריהן.

מיכאל הינו אחיו הבכור מאם של יקוואל. ועל אף שאין למהללאל מושג איך היה נראה הקשר בין האחים המלכותיים בתקופה שלפני יציאתו של הנסיך לבבל, הוא יכול להניח כי אכפת לנסיך מאחיו הצעיר. למה זה אם כך הוא מופתע לגלות כי היעדרותו של יקוואל מכאיבה למיכאל?

האם בשל יחסו של המלך לאחיו הצעיר, חשב כי גם מיכאל ינהג ביחס דומה?

לא הוגן לחשוב ככה. לא הוגן בכלל. במיוחד כשהוא יודע יותר מכולם עד כמה התאמץ המלך בחינוכו של יקוואל, אבל הכאב שהוא מוצא בעיניו של מיכאל, שונה עד מאד מהמבט אותו ראה על פניו של המלך בכל פעם בה הוזכר האח הסורר, והשוני מקל עליו ומכאיב בו זמנית, האם יכול להיות כי אם היה מגיע מיכאל שנה מוקדם יותר לכוזר, היה יקוואל עדיין בארמון?

מיכאל כך נראה חושב כמוהו. אפשר לראות זאת מן האופן בו הוא מתעניין במעשיו של יקוואל לפני בריחתו ובשאלותיו על הנושאים בהם עסקו שיחותיו עם מהללאל. אבל המעמד בו הם נמצאים אינו מתאים לשיחה ארוכה, גם לא ריבוי האוזניים המקשיבות, ומכיוון שגם ארוחת הערב עומדת להתחיל ממש בעוד מספר רגעים מעלה מהללאל חיוך רחב על שפתיו, "זהו סיפור לא קצר", הוא אומר, "אשמח לספר עליו להוד נסיכותו ברגע בו יתאפשר לי לשוחח עמו באריכות".

הרמז אינו מבוזבז על מיכאל, שסוקר אותו רגע ארוך כבודק את רצינות כוונותיו, ומפטיר "אדאג למצוא לכך זמן מחר". הערתו מופנית לכיוונו של ראש הפמליה הנסיכותית, ומהללאל שמבין כי השיחה מסתיימת ממהר לקוד לעברו של מיכאל.

רגע ארוך הוא עומד ובוהה בקבוצה המתרחקת, ואחר כך נאנח ופונה בחזרה אל בן דודו במטרה לצעוד יחד אל שולחן הסעודה בו יושב כבר אביהם, אבל אולה נטוע עדיין באותו מקום בו עמד מתחילתה של השיחה, מבט עיניו נעוץ בנסיך המתרחק וידו נשענת על ניצב חרבו כאילו חיפשה שם נחמה.
----
 
נערך לאחרונה ב:

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
טוב, זה גאוני
מתכתב יפה עם סגנון הכתיבה של מיה ועם ביטויים שהיא השתמשה בהם.
זה נראה כאילו מישהו פשוט השמיט את הקטע הזה מהספר רק כי הוא לכאורה מובן מאליו לכל מכורי הסדרה.

שאפו
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
טוב, זה גאוני
מתכתב יפה עם סגנון הכתיבה של מיה ועם ביטויים שהיא השתמשה בהם.
זה נראה כאילו מישהו פשוט השמיט את הקטע הזה מהספר רק כי הוא לכאורה מובן מאליו לכל מכורי הסדרה.

שאפו
תודה!!
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חסרים פסיקים בהרבה מקומות, וזה יוצר מצב שקשה "לנשום" במשפט.
אולי זו הסיבה שהקטע קצת קשה ל'עיכול'. קראתי אותו פעמיים כדי להבין מה קורה בו.

הרעיון להפגיש בין מיכאל למהללאל הוא חכם, אם כי ציפיתי שבפעם הראשונה שהם נפגשים, הם ינצלו את השיח להיכרות.
 

M . A

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
מדהים. ממש.
שאב אותי חזרה לסדרה ~
הביטויים והקריצות האופייניות למיה פשוט וואו !
עוקבת, אשמח לעוד

אומר מיכאל וקולו עד כמה שכשיר מהללאל לקבוע כנה וחף מכוונות אחרות.
הייתי מוסיפה פסיקים.
"וקולו, עד כמה שכשיר מהללאל לקבוע, כנה וחף מכוונות אחרות"

היה חסר לי פיסוק בעוד כמה מקומות
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אם כי ציפיתי שבפעם הראשונה שהם נפגשים, הם ינצלו את השיח להיכרות.
אכן. יש לציין שתגובותיו של מיכאל אמורות להיות שונות, והוא צריך להישמע קצת יותר בוגר ועמוק (אחרי בבל...)
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
חסרים פסיקים בהרבה מקומות, וזה יוצר מצב שקשה "לנשום" במשפט.

אולי זו הסיבה שהקטע קצת קשה ל'עיכול'. קראתי אותו פעמיים כדי להבין מה קורה בו.

הייתי מוסיפה פסיקים.
"וקולו, עד כמה שכשיר מהללאל לקבוע, כנה וחף מכוונות אחרות"

היה חסר לי פיסוק בעוד כמה מקומות
ערכתי מחדש ופיסקתי.
תודה!
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אם כי ציפיתי שבפעם הראשונה שהם נפגשים, הם ינצלו את השיח להיכרות
הגיוני, אבל למרות שהם בני דודים ראשונים, הם זרים לחלוטין אחד לשני, על מה אנשים זרים יכולים לדבר? חשבתי שהמכנה המשותף ביניהם בינתיים הוא הדמיון המדהים ביניהם ויקוואל. אולי בהמשך תהיה היכרות יותר עמוקה....
יש לציין שתגובותיו של מיכאל אמורות להיות שונות, והוא צריך להישמע קצת יותר בוגר ועמוק (אחרי בבל...)
מה היית מצפה לראות?
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הגיוני, אבל למרות שהם בני דודים ראשונים, הם זרים לחלוטין אחד לשני, על מה אנשים זרים יכולים לדבר? חשבתי שהמכנה המשותף ביניהם בינתיים הדמיון המדהים ביניהם
בדיוק לכן מתאים שהשיחה הראשונה ביניהם תהיה היכרות...
לא ברמה מעמיקה, אבל כן איזשהי התעניינות אחד במעשיו של השני...
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שני קטעים יפים וממש מתאימים לרוח הסדרה...
יש לי שאלה על הקטע הראשון
עיניה של אונמר גדלות וצבען התכול הופך למודגש על רקע פניה הבהירות. "מת-מת?" היא שואלת, קולה צרוד.
מה זה ה'מת-מת' שהיא אומרת?
זה לא כל כך הסגנון של הנסיכה הבוגרת לשאול 'מת-מת?' כאילו 'מת לגמרי?', זה לא נשמע כל כך...
מה ההסבר?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מה זה ה'מת-מת' שהיא אומרת?
זה לא כל כך הסגנון של הנסיכה הבוגרת לשאול 'מת-מת?' כאילו 'מת לגמרי?', זה לא נשמע כל כך...
מה ההסבר?
בהתחלה כתבתי שאולה עונה לה "מת" ואז היא שואלת את זה, בראש שלי זה נשמע כמו "בטוח-בטוח?" , אבל באמת במחשבה שנייה זה פחות מתאים לדמות שלה לומר את זה.
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אוי, זה כל כך טוב.
כשרון על לשמור על סגנון זהה לכתיבה של מיה.
האמת שכתבתי גם משהו בסגנון אבל כשאני רואה את הרמה שאני צריכה להגיע אליה... תוקפת אותי חלישות הדעת...
רק תמשיכי
מתחשק לי לעשות קהילה שלמה של כל חובבי ממלכה במבחן. זה יהיה מדהים, לא?
גם של כותבים. וגם של ציירים.
כולם ינסו להעביר את ממלכה במבחן מדמיון לדף...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה