סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
כמו שהבטחתי - שני פרקים הפעם. אם משהו לא ברור בקצב של העלילה ממליצה לחזור לפרקים הקודמים.
מצרפת כאן כרגיל את התקציר כדי שיהיה נוח יותר.

תקציר: אולה מספר לאונמר על מותו של יקוואל. תקיפה מתרחשת באזור הקרוב לגבול, בתוך תחומי שליטתו של אולה. אלרנן דיליאבר מציע לבסטיאן מקאן אפשרות צבאית מעניינת. שלוואן ואלרון פוגשים את קנז ואמציה בדרך ליריד המתקיים באיינה ונכלאים איתם במרתף פונדק יחד עם שכיר החרב - סאלם שנשכר על ידי מטריאס ככל הנראה כדי להרוג את אולה, איסתרק מאשר את תוכנית הסודית להריגתו של יוסף דיאלידאן. מיכאל ואיסתרק מגיעים ביחד עם אבירי המחוזות והפמליה המלכותית לאיינה בה מתקיים הטקס הצבאי. אבירם ואולה יוצאים בלילה לפעולה שיעדה עדיין לא ידוע לאולה.

----
טירת טרסדיאן, ראטון.
----

אף פעם לא חשבה אונמר על נשות החיילים. אולי לא יהיה זה מדויק לומר אף פעם, שכן המלחמה הממושכת בשנים האחרונות הביאה למצב בו כמעט כל אדם בכוזר הכיר ידיד או קרוב משפחה שנלחם בקרב אחד לפחות. אבל בהחלט לא יצא לה מעולם לחשוב עליהן במלוא מובנה של המילה לחשוב.

וזה למען האמת, כמעט כל מה שהיא עושה בימים האחרונים. חושבת, מהרהרת, מעלה השערות ורעיונות. רוקמת תאוריות ובונה אינספור תרחישים, וכמעט בכולם חוזר אולה כמעט עד הטירה בהלוויה אחת גדולה ומפוארת מאד.

בלילות, כשהרוח נקשה בחלונות הטירה והרעידה את ענפיהם של העצים בחצר ניסתה לשכנע את עצמה שלא קר בכלל בחוץ עכשיו. שהרוח לבטח אינה מקפיאה כל כך בעונה הזאת של השנה, ושהבוץ, הסמיך והכבד שמילא את גינת הצמחים הקטנה שלה בשלושת הימים האחרונים – אינו גרוע כל כך כמו שהיא מדמיינת לעצמה.

למפרע היא מבינה כיום את גיסתה. מצליחה להזדהות פתאום עם תחושתה של אישה צעירה הנושאת מידי פעם את הידיעה כי קיים סיכוי לא קטן בכלל כי תתעורר בוקר אחד לרקיע תכול ונפלא ותגלה כי הפכה בלילה לאלמנה.

לאט היא פוסעת בשביליה של הגינה, נזהרת מהבוץ שלא הספיק עדיין להתייבש לגמרי, ובוחנת בעיניים עייפות עלעלים הקטנים שהספיקו כבר לצמוח.

הבוקר הזה עוד רענן, מלא בקרני שמש רכות, דשא רטוב שריחו מעורב בריח אדמה, ושקט. שקט עמוק ורענן. והוא כל כך שליו השקט הזה, עד שאפילו קולותיהן של הציפורים לא מצליחים להפר את קסמו.

היא מרימה את שובל שמלתה קצת, נזהרת מהבוץ הרטוב ומתיישבת על ספסל העץ המשקיף בזווית הטובה ביותר על גינת הצמחים שלה, מניחה לרוח הבוקר לרענן את פניה העייפות.

ועל אף הגשם הכבד שירד כל השבוע, והדאגה החונקת אותה בערפל סמיך מאז עזב אולה את הבית – היא מרשה לעצמה ליהנות מהאושר שהביאו עליה השבועיים האחרונים.


מישהו רץ בקצה השביל, מנופף בידיו. מישהי יותר נכון, אם היא מצליחה לזהות – פיבי, נערת המטבח.

"הוד מעלתה", בת השירות מתנשפת, אוחזת במותנה. "מאני, אני חושבת שהיא הולכת למות או משהו", היא צעירה וקטנה, ועיניה הכהות פעורות באימה. ואונמר מתרוממת ממקומה במהירות.

"לאט פיבי", היא אומרת וקולה רגוע. "תנשמי לאט ועמוק. ואז תספרי לי איפה בדיוק נמצאת מאני, ומה קרה לה".

הילדה, כך נראה, מתקשה לעמוד במשימה. "היא בבקתה של דיאר הזקן, זאת הישנה שאף אחד לא נכנס לשם", היא בולעת אוויר ומתנשפת, "היא באה לגן מקודם כדי לטייל וזרח ברח לשם", היא בוכה עכשיו, בקול ממש.

עיניה של אונמר מתכווצות וידה האחת משפשפת את מצחה.

משפחתו של אליצור, סגנו של אולה, עברה לפני כמה חודשים לגור בכפר, ומכיוון שחצר האחוזה הכילה פינות חמד נאות למדי ובין כתליה אפשר היה למצוא תמיד אוזן קשבת, אהבה מאני לעלות לכאן בשעות בוקר נעימות כמו אלו ולטייל בגן השקט עם ילדה הקטן, מה יכול לקרות בטיול שקט ונעים שכזה שיצדיק בכי רועש כמו זה הבוקע מפיה של נערת השירות המרעידה העומדת לפניה?

הילדה נמוכה קצת ועל פי דיבורה היא נראית אחוזת היסטריה של ממש. לאט מחליקה אונמר על שמלתה ואז היא מתכופפת קצת, מניחה את שתי ידיה על כתפיה של הנערה ושואלת בקול הרגוע ביותר שהיא מצליחה להפיק: "מה קרה למאני, פיבי?"

"היא נכנסה לבקתה עם זרח, אני חושבת שהיא חיפשה שם ציוד לגינה שלהם, והיה שם כבר מישהו לפניה, ראיתי אותו יוצא משם אחר כך – הוא---" קולה של פיבי רועד, "פצע אותה עם הסכין שלו".

לשנייה אחת בוהה בה אונמר, מנסה לעכל את מילותיה הקטועות בבכי היסטרי. הבקתה הישנה של דיאר, הייתה כינויה של בקתת הגנן הקודם של הטירה, שעזב את תפקידו לפני כשלושה חודשים. ומכיוון שמחליפו החדש של הגנן הזקן העדיף להתגורר עם משפחתו בכפר – עמדה הבקתה ריקה בחודשים האחרונים כשרק האבק טורח לבקר שם ולעטר את כליו הנטושים של הגנן.

ואם פיבי, שהיא נערה הגיונית למדי אינה מדמיינת – מסתובב כרגע בתוך שטחי הטירה אלמוני שניסה כרגע לפצוע, ואולי אף לרצוח אישה הנמצאת לבדה עם ילד קטן.

"ראית לאיפה הוא ברח, פיבי"? היא שואלת, מביטה עמוק לתוך עיניה של הנערה, ומנסה בכל כוחה לגרום לקולה להישמע שלו למדי.

"לכיוון השדות", רועדות שפתיה של נערת השירות, "הוא לא שם לב שהסתכלתי".

מה היא אמורה לעשות עכשיו? אם האלמוני ההוא מסתובב חופשי אולי מסוכן יהיה לשלוח את פיבי לטירה להזעיק עזרה. מהצד השני, אם צודקת פיבי בתיאור שלה, מאני אולי מדממת כרגע את חייה אל הרצפה.

בכוח לוחצות ידיה של אונמר על פניה, מנסות לשחזר איזו שלווה אבודה שהייתה שם עד לא מזמן. מה היה עושה אולה במקומה לו היה שם? ואיך בכלל מחליטים החלטות כאלו בכמה שניות?

היא מתיישרת, נושמת נשימה עמוקה אחת ארוכה.

בנות הלוויה אינן כאן, זאת עובדה אחת. היא העדיפה לטייל בשקט הנעים הזה לבדה. ומכיוון שגם המשרתות המלוות נפנו להן לשעה קלה של חופש אין פה אפילו נפש חיה אחת שתוכל לרוץ לכפר ולהזעיק את הרופא. ולמען האמת, גם אם הייתה נפש כזאת על פי תיאורה של פיבי לא נראה שהזמן יספיק. העובדה השנייה היא כי התוקף, כך נראה, ברח בינתיים אל השדות הריקים.

במהירות רוכנת אונמר שוב, מגבשת את המחשבות הסוערות שבמוחה לכדי החלטה אחת ברורה. "רוצי לטירה וחפשי את הגבירה רנה, פיבי, ספרי לה את מה שאמרת לי ובקשי ממנה לבוא לבקתה של דיאר הזקן ולהביא איתה סמרטוטים יבשים, הרבה סמרטוטים, טוב?"

הילדה בוהה בה, ריסיה הרטובים מרפרפים על עיניה וסנטרה הקטן נע מעלה ומטה, אבל היא לא זזה.

"רוצי", דוחקת בה אונמר. "רוצי מהר פיבי" והילדה כאילו הצמיחה כנפיים, מתנתקת סוף סוף ממקומה ומתחילה לרוץ.

הבקתה לא רחוקה כל כך, אפשר לראות אותה מקצה השביל, חלונותיה המאובקים זוהרים באורה של השמש, מחזירים ניצוצות קלושים לעיניה.

היא רצה עכשיו בעצמה, משתדלת לא למעוד על שובל שמלתה הארוך. ועל אף שאסתל לו הייתה נוכחת עכשיו בריצתה של חניכתה, הייתה סופקת כפיים למול מפגן חסר נימוס שכזה, נוטה אונמר להאמין כי גם היא הייתה מאשרת חריגה כזאת עכשיו.

הבקתה, הצבועה בצבעים עליזים ומרגיעים, נראית נטושה כמעט כמו בכל הימים האחרונים בהם חלפה אונמר על פניה.

"מאני", היא קוראת, נכנסת לחללה האפלולי של המבואה. "את פה מאני?"

זאת שאלה חסרת היגיון, שכן ברור לאונמר לחלוטין כי מאני נוכחת בבקתה. אבל החושך האפלולי שבבקתה גורם לה לרצות לשמוע קול כלשהו, אפילו יהא זה קולה שלה.

ראשון היא רואה את זרח. הפעוט שחור השיער והעין עומד מולה, עיניו הגדולות מביטות בה בסקרנות ואגודלו נעוץ בפיו בשלווה חסרת דאגות.

"איפה אימא?", שואלת אונמר ונשימתה קצרה, "איפה אימא, חמודי?"

זרח בן השנתיים לא יודע עדיין לדבר, אבל אצבעות ידו כך נראה, שימושיות מאד כדי להראות לה את הכוון לחדר הפנימי.


בפנים היא מוצאת את מאני. פניה חיוורות, והיא רועדת, ספק יושבת, ספק שוכבת על הרצפה.

דם, כהה ומבריק, צובע את אמת ידה באדום מטפטף ומרטיב את שמלתה, יוצר שלולית גדולה ורטובה על הרצפה.

"מאני", בשלוש פסיעות מהירות עושה אונמר את הדרך המפרידה בין הפתח לאישה החיוורת שבפנים. הדם עדיין זורם, חד ומהיר, והאינסטינקט יותר מההיגיון הוא זה שגורם לאונמר להסיר כפפת משי אחת מידיה, להניח על הפצע המדמם הפעור בזרועה של מאני וללחוץ בחוזקה.

"הרבה זמן", לוחשת האישה הנעימה שאהבה לפטפט איתה בשעות הצהרים של שבתות קיץ ארוכות. "הרבה זמן לקח לה, לפיבי".

"אני פה", מותחת אונמר את שפתיה בחיוך שמנסה להיות מרגיע. "אני פה, מאני, ועוד מעט תגיע לכאן עזרה".

"הוד נסיכותך", עיניה של מאני מרפרפות לכיוון פניה של אונמר, אבל אז מתעוותות שפתיה קצת והיא לוחשת: "איפה זרח?"

"במבואה", אומרת אונמר, מלטפת את הפנים החיוורות שמולה. "זרח מתוק, בוא לכאן".

יש שקט מבחוץ, עמוק וללא רחשים. אולי יצא הילד אל הגינה שבחוץ? אולי ברח אל השביל המקיף את חומת הטירה? בחוסר אונים מגבירה אונמר את הלחץ של ידה על זרועה של מאני, ומכווצת את פניה בהתנצלות למול עווית הכאב החולפת על פניה.

כמה זמן לוקח לנערה צעירה וקלת רגליים בדרך כלל לרוץ אל הטירה, להיכנס דרך שער המשרתים, ולטפס במדרגות אל הטרקלין בו יושבת הגבירה? וכמה זמן לוקח לרנה ליידע את השומרים בחדירה, להתארגן עם הציוד שביקשה ולהגיע?

היא לא יודעת כמה זמן חלף מאז נפצעה מאני עד לזמן בו מצאה אותה פיבי, אבל על פי פניה החיוורות וכמות הדם היא יכולה לשער שהוא לא היה מועט. היא מגבירה את הלחץ על ידה של רעייתו של אליצור ומלטפת קלות את פניה של האישה, הן חיוורות ומזיעות, וליבה מדלג על פעימה כשהיא מבינה שמצבה הפך גרוע יותר בדקות האחרונות.

רגע, שניים, עיניה של אונמר חולפות על הרצפה המוכתמת בדם, על שמלתה של מאני, ועל עיניה שהחלו נעצמות.

"לא עכשיו", היא אומרת בקול שמנסה להיות עליז, "יהיה לך המון זמן לישון אחר כך מאני", ידה השנייה מנענעת קלות את ידה השנייה של האישה במטרה להשאירה בהכרה. "רוצה שאספר לך—"

אבל התחושה הרטובה בכף ידה מונעת ממנה להמשיך לדבר, מאחורי זרועה של מאני היא מגלה מקור זרם נוסף ופתאום מקבל החיוורון שעל פניה של מאני משמעות חדשה.

יש לה רק שתי ידיים, ומוח אחד. ובזווית הזאת קשה עד מאד ללחוץ על שני הפצעים במקביל כדי למנוע את המשך יציאת הדם, אבל אונמר מעולם לא הייתה מהטיפוסים הנכנעים.

"זרח", היא מנסה שוב, מפנה את פניה אל פתח החדר, תוך כדי שכפות ידיה מוסיפות ללחוץ על הבד העדין שהפך בינתיים אדום.

ובן השנתיים, כאילו המתין שם כל הזמן הזה בשלווה חסרת דאגות, מופיע פתאום בפתח כשמבט תמה בעיניו התינוקיות.

"חולצה", אומרת אונמר בשקט ומגלה במפתיע שקולה רועד במקצת. "אונמר רוצה את החולצה של זרח, אפשר?"

זרח פעוט ממושמע למדי, ואם בדרך כלל התכונה הזאת הופכת אותו לילדון מתוק מאד, עכשיו היא מצילה אותה ממש.

הפעוט מתקרב כמעט עד אליה, והיא נזכרת בפעם בה התלוננה באוזני דודתה על העדרה של יד שלישית כדי לחסום ריח רע מאפה, מחליפה את היד הלוחצת על הכפפה המוכתמת בברכה האחת ומושיטה את השנייה כדי לקלף את סריג הבד מגופו של הפעוט.

פעם לפני בערך שנתיים, כשלימדה אותה רנה על האצות הסגולות המתאימות מאד לאובדן דם, הסבירה לה גם את השיטה העממית לעצירה מהירה של שטפי דם כגון אלו, ולמרות שהלימוד היה תאורטי לחלוטין נכונה אונמר לשחזר את התנועות השכוחות.

בידיים לא יציבות היא יוצרת לולאה משרווליה של החולצה, מסובבת אותה על זרועה של מאני, קצת רחוק מדם השותת, משחילה את קצה הבד הנותר ומושכת.

התנועה חזקה כל כך עד שמאני פוקחת את עיניה ומתנשפת בכאב.

"סליחה", מתנשפת אונמר, מהדקת עוד קצת את הקשר החזק ומסובבת סביבו את שאריות הבד.

כמה רגעים חולפים. זרם הדם חדל עכשיו, והיא משחררת את רגלה מהפצע השותת שביד השנייה ומחזירה את ידיה הלוחצות.

"יהיה בסדר", היא לוחשת, מגלה פתאום שמשהו שקוף מטשטש את ראייתה ומפריע לה לראות.

היא ממצמצת, מנסה למחות את הקרום המציק מעיניה ומפנה את מבטה אל הפעוט השקט שלצידה, "יהיה בסדר עכשיו, נכון זרח?"
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
המשך ישיר לפרק הקודם.

רנה מגיעה כמה דקות ארוכות אחר כך ואיתה כמה משרתות בהולות, אב הבית של הטירה ושני שומרים. ואונמר מאפשרת לה להחליף את ידיה שהפכו פתאום כבדות במיוחד.

יש רעש של דיבורים חזק מאד סביבה. קולות בהולים, שאלות בדבר מצבה של הדלת והשגות על כיוונו המשוער של התוקף הנמלט.

אבל אונמר בקושי מקשיבה לרעש. בשקט היא מתרוממת, מנסה להתרחק אחורה אל החדר החיצוני, אבל התנועה העדינה נקטעת במשיכה חלשה של שובל שמלתה.

בהפתעה מסתובבת אונמר, נפגשת בעיניו השחורות של זרח שתימהון פרוש עליהן ובידו הקטנה המושטת לכיוונה של אסופת האנשים הקיפה את אימו.

זיק חולף בעיניה של אונמר והיא מתיישבת באחת, משווה את פניה לגובה עיניו של הקטן וידה, זאת שאינה עטויה כפפה, מושטת קדימה כדי ללטף את סנטרו.

"אמא תהיה בסדר", היא אומרת חרישית וליבה יוצא אל הפעוט הרך הזה, שאולי אינו יודע מה בדיוק קרה אבל מרגיש בליבו התינוקי שמשהו אינו כשורה. "בוא זרח, רוצה לראות איתי פרחים בחוץ?"

זרח מסכים משום מה, למרות שעיניו עדיין דבוקות אל הכיוון בו נמצאת אימו, ואונמר מתעלמת מחרדתן של המשרתות, מרימה בעצמה את הפעוט ומשעינה את ראשו על כתפה.

"אני צריכה שמלה אחרת", היא אומרת למשרתת משמאלה, ידיה מחליקות על האריג המוכתם שהיה עד לפני כמה שעות שמלה מגוהצת ונקייה למשעי. "וצריך לדאוג לאנשים שיבואו לקחת את מאני אל הטירה, ולקרוא לרופא הכפר".

רנה מסתובבת, מפנה את פניה לכוונה של אחייניתה. "הרופא לא כאן", היא אומרת בשקט, והקמטים העדינים שעל מצחה מתוחים. "נדמה לי ששמעתי שנסע לאחיו לחגיגות היריד".

בשתיקה מסובבת אונמר תלתל עדין אחד משערו הרך של זרח על אצבעה ומהדקת את הילד עוד קצת אל גופה. "היא איבדה הרבה דם?", היא שואלת בשקט כל כך עד שקולה כמעט ולא נשמע, מביטה מעבר לכתפה של דודתה באב הבית ובמשרתות המקיפות את מאני.

רנה מהדקת את שפתיה. "פעלת נכון, הכי טוב שאפשר", היא אומרת, "אבל עכשיו תורו שלו".

אונמר בולעת, מעיפה מבט בראש הקטן המונח על כתפה, "אני חושבת שהוא צריך לאכול ולישון", היא אומרת כאילו בלי קשר ומסתובבת. "אני אקח אותו עכשיו איתי".

"הצלחת לעצור את הדם ולהזעיק עזרה", ידה של רנה נוגעת במרפקה בעדינות, מסובבת אותה בחזרה, "כל הכבוד לך, ילדה".

בשתיקה בוהה אונמר ברנה, כאילו הייתה פתאום דודתה איש אחד אחר הרודף אחריה בחצר חשוכה ומבקש ממנה לחזור אל העגלה.

בת כמה הייתה באותו לילה חסר ירח?

היא כמעט יכולה להריח את הגשם, להרגיש את השלוליות המרטיבות את רגליה, את מגעה הלוחץ של הבובה הגדולה על ידיה, את עיניו הפקוחות של שכיר החרב המת שעל הרצפה.

גם רובן אמר לה את המשפט הזה, פעם. כשרצה ברגליה הדקיקות על מדרגות השיש הענקיות, חובקת על ליבה את חותמה הגדול של כוזר.

"כשתבריא נדע אם מגיע לי כבוד", היא אומרת בשקט, ואז רועדת קצת קצה שפתה הימנית והיא ממהרת להסתובב ולצאת מהחדר הפנימי.

המבוא ישן וחסר חן כצפוי, אבל דלת העץ הסגורה שבקצהו השני מפתיעה את אונמר, משום מה חשבה תמיד כי הבקתה מכילה רק חדר אחד בלבד.

המשרתות כבר יצאו, ממהרות להביא לה שמלה אחרת במקום זאת שהוכתמה, ובינתיים מכיוון שמבט חטוף על כתפה מגלה לה כי הפעוט נרדם, היא מעדיפה לחכות להן בפינה שקטה יותר מרעש הדיבורים הבוקע מהחדר הפנימי.

היא דוחפת את ידית העץ כלפי מטה ומשעינה את כתפה על לוח העץ. זה מוזר, אבל למרות הזמן הארוך בו עמדה הבקתה ריקה הצירים אינם חורקים כצפוי, כמעט כאילו מישהו שימן אותם ממש לא מזמן.

החדר נראה כמו מחסן קטן, או שאולי נכון יותר לכנותו כוך אפלולי שרק צוהר קטן קרוב לתקרתו מציל אותו מחשכה תמידית.

אין שם הרבה דברים. רק קירות ריקים וחשופים, שולחן אחד ארוך וצר, ומדף עץ שעליו יש כמה נרות ומשהו גבשושי מכוסה במפה.

אונמר היא אדם סקרני בדרך כלל, תכונה מבורכת ומסוכנת כאחת. אבל כרגע המניע העיקרי שלה אינו סקרנות משום סוג שהוא, רק הצורך להעסיק את מוחה בדבר אחר לבד מהאישה שדיממה דקות ספורות לפני כן תחת ידיה, והיא מתקרבת אל מדף העץ ומסירה את הבד המחוספס.

תיבה. תיבת עץ ישנה ונטולת הדר, מאותו הסוג המשמש אנשים לשמור כתבים ומכתבים כדי שלא יצברו אבק.

האם הייתה התיבה בבעלותו של הגנן הזקן שרק שכח לקחת אותה אתו כשעזב להזדקן בביתה של ביתו?

היא מושכת בכתפיה, בכל מקרה גם אם שכח בוודאי יתייאש מן האבדה, ומלבד זאת אי אפשר לשכוח שהבקתה על כל חפציה הייתה תמיד בבעלותם כאדוני הטירה.

היא מסירה את מכסה העץ, מגלה בפנים איגרת מגולגלת ולא גדולה בכלל.

רגע, שניים, שלושה. האור שבחדר עמום, גם הכתב אינו ברור, אבל לבסוף מתרגלות עיניה של אונמר לצורות הדיו השחורות והיא מצליחה לקרוא בשטף, מזהה בין המילים פעם אחר פעם את שמו של בעלה, שמות מפקדים בכירים נוספים בגדוד השלישי, ומשפטים קצרים המפרטים את יציאתו של כותב המכתב לפעולה כלשהי סודית המתוכננת בזמן הקרוב.

איגרת פשטנית, כתובה בדיו שבורה. וכשם שברורה מאד השמש הזורחת דרך החלון הצר שבחדר הזה, כך ברורה לאונמר העובדה כי זוהי אינה איגרת צבאית בשום צורה שהיא.

יש חתימה בתחתית המכתב, מישהו שקורא לעצמו "ראש לבני ראובן" וידיה של אונמר הופכות פתאום חלשות ומזיעות.

פעם סיפר לה אולה שכשהיה בתחילת שירותו הצבאי המציאו לעצמם החיילים החדשים שמות קוד סודיים לכל מקרה חירום שלא יבוא.

זה היה מצחיק ומוזר בו זמנית, לגלות כי האיש הרציני לו נישאה החליט לכנות את עצמו אי אז בכינוי רב הרושם "המצביא", ואחד מחייליו, זה שהפך עם הזמן להיות סגנו ואיש סודו, ניכס לעצמו את הכינוי הקשור לשמו, המופיע לראשונה בפרשת במדבר כנשיא שבט ראובן.

יש רגעים מוזרים כאלו בחיים, בהם הזמן הופך איטי מאד כמעט כאילו משך אותו אי מי, מרח אותו ומתח אותו כאילו היה חוט בד ארוך ומפותל. ופתאום מרגישה אונמר כמעט כאילו האוויר כולו נגמר בחדר הקטן הזה.

אליצור. זה שאשתו דיממה לפני כמה דקות בזרועותיה, זה שיצא עם אולה למשימותיו כולן, אותו האחד ששימש כסגנו כמעט חמש שנים ארוכות, זה שעשה עכשיו שימוש ציני באותו כינוי ישן, מעביר דרכו מידע מסווג לאויב.

זה מקום מחבוא מושלם אם חושבים על כך לעומק. הבקתה ריקה כבר הרבה זמן ונעולה, אף אחד גם לא טורח להיכנס כדי לנקות אותה, ואליצור הרי מסתובב תמיד בחופשיות באזור הגנים.

מה יותר מתאים ממנה כמקום סודי להשאיר בו כתבים נעלמים עבור בן כפר כלשהו או משרת זוטר כדי שיעביר את תוכנם הלאה אל שטחיו של דיאלידאן?

פתאום ברור לה מהיכן היה לה למאני את הדרך להיכנס פנימה, על אף שמאז שעזב הגנן הזקן לא ראתה אונמר אף פעם את דלת הבקתה פתוחה.

היא מציצה על הפעוט הישן בשלווה על זרועה, סוקרת את עיניו העצומות ברכות, ומחזירה את מבטה על הקלף המפליל.

האם ידעה מאני על בגידתו של בעלה? האם עלתה לכאן רק כדי להציץ במכתב? או שאולי, כמו שסביר יותר להניח, לא שיתף אליצור את אשתו בתוכניותיו ורק שכח להחביא את המפתח במקום בטוח?

היא בולעת, בשקט ממש, מהדקת את אחיזתה בקלף הדומם לרגע אחד ארוך.

אליצור נמצא עם אולה, עכשיו ממש. ובוודאי כבר הספיק בדרכים סודיות אחרות, להעביר פרטי מידע נוספים וחשובים על התוכנית המדוברת מאז הגיעו למחנה, אולי אפילו הספיקו כבר הוא ואולה לצאת יחד אל אותה הפעולה המדוברת.

ולאולה, מפקדו האישי הנותן בו אמון מלא, אין ולו ידיעה קטנה ביותר על בגידתו.

היא מתנשפת, ידה מתעוותת על הקלף הדק.

אם יצאו כבר אולה ואליצור אל שטח האויב, אם עזבו כבר את שטחיה המגוננים של כוזר האמיתית - כנראה שאולה אינו עתיד עוד לחזור. אבל אם הוא אינו עתיד לחזור ואיתו יחד נמצא בוגד העושה את דרכו יחד עם קבוצה גדולה אל אדמות דיאלידאן – מישהו חייב לדעת על כך בדחיפות.

תמיד הייתה אונמר טיפוס הגיוני וגם עכשיו מקבל מוחה את המצב בפשטות מוזרה. וכאילו התכסה ליבה בקיר אבנים אטום המונע ממנה להרגיש את הכאב החובט בצלעותיה, עושות רגליה כמו מאליהן את הדרך הקצרה אל הדלת, ומשם אל המבואה הריקה ועד לחדר הפנימי, בו לפי הקולות עדיין שוהה דודתה.

"רנה", היא לוחשת, מגלה שקולה הפך צרוד בדקות האחרונות. "את יכולה לבוא רגע?"


רנה, חושבת כנראה שעייפה מלחכות למשרתות כשפעוט בידיה, ממהרת על המבואה כשידיה מושטות.

"תקראי", לוחשת אונמר מרימה את הקלף המקומט שבידיה, ולמרות שכתפה כואבת ומתוחה כבר היא לא מעבירה את הפעוט הישן לידיה של דודתה.

בשתיקה סוקרת אותה רנה, מחפשת אחר רמזים כלשהם לכתוב, וכשפניה של אונמר ממשיכות להיות קפואות היא נוטלת את הקלף ומקרבת אליו את עיניה.

רנה קוראת זריזה בדרך כלל, אבל עכשיו למרות שהמכתב לא ארוך במיוחד, נותרות עיניה צמודות לקלף במשך דקה ארוכה.

"לסגן של אולה קוראים אליצור", גרונה של אונמר מחוספס ויבש, "הוא כינה את עצמו פעם—"

"ראש לבני ראובן?", סוף סוף מרימה רנה את עיניה מהאיגרת. ולמרות שאונמר יודעת שדודתה מחוננת בסבלות של ברזל ובשלווה בה ניחנו ככל הנראה מצביאים – עדיין מפתיע אותה קור הרוח השקט הזה.

"אני צריכה ללכת עכשיו", לוחשת אונמר "הוד מלכותו והנסיך מיכאל נמצאים עכשיו באיינה. מישהו צריך ליידע אותם בכל זה, גם אם—", סדק קטן מרעיד פתאום את קולה, "לאולה כבר לא בטוח שאפשר לעזור".

בשתיקה מסובבת רנה את חוטי הכסף העדינים הקלועים על פרק כף ידה. "את לא חייבת לעשות זאת בעצמך", היא אומרת לבסוף כאילו ביקשה עדיין לגונן על אחייניתה.

"כן?", שפתיה של אונמר מתעקמות מעט כאילו אמרה רנה דבר מצחיק. "אם אליצור בגד, על מי עוד אני יכולה לסמוך?"

שוב שותקת רנה, מבטה נעוץ בבית המוזר והמסובך שבנו העכבישים על מסגרת החלון המאובקת. "מאני צריכה השגחה צמודה", היא נאנחת, "ואם הרופא איננו בכפר בוודאי שאני צריכה להישאר, אני אבקש מטיארה ללוות אותך בכרכרה המהירה ביותר".

ראשה של אונמר נע מעט מעלה ומטה כשהיא מאשרת את תוכניתה של דודתה. "אני אשלח לקרוא לה", היא מסכימה, אבל לא נעה בינתיים.

"אונמר?"

לרגע מתלבטת אונמר, כאילו ביקשה לומר דבר מה ואז התחרטה, ואז רועדת שפתה התחתונה קצת. "אפשר לקרוא לילד על שם אביו אם הוא נפטר בגיל צעיר?", היא שואלת וזוקפת את כתפיה כאילו ביקשה להגן על עצמה מהתשובה.

לרגע אחד ארוך בוהה בה רנה ואז מתכווצות פניה, "אוי מתוקה", היא אומרת וקולה רך ועמום קצת. "מה את חושבת שאת עושה?"

אבל אונמר רק מושכת בכתפיה, זוקפת עוד קצת את סנטרה. "אני משתדלת להיות בן אדם הגיוני בדרך כלל", היא מסבירה כאילו ניסתה שיטה חדשה לחיתוכם של פרחי יקינטון.

"היגיון זה דבר חשוב", מסכימה רנה, "אפילו מבורך. אבל אף אחד לא ביקש ממך, יקרה, לקבור את המתים בעודם בחיים".

עיניה של אונמר גדלות קצת, ופיה נפתח כאילו ביקשה למחות על המשפט האחרון. אבל רנה רק מניפה את ידה, עוצרת את המשפט בתחילתו.

"אני יודעת", היא לוחשת רכות. "אף אחד לא מבטיח לנו שדבר כזה לא קרה כבר, אף אחד לא מתחייב לנו לסוף טוב. אבל כל עוד לא פגשנו את המציאות עם העיניים, מי זה הסכים לנו לוותר ככה על הסיכוי?"
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
וואו וואו וואו!!!! אפשר המשך, מקסימום מחר?
מטורף! מאוד נאמן למקור, מכל הבחינות, אבל יש גם את הטאץ' הייחודי שלך.
העלילה--- נו--- תמשיכי כבר!!!
תודה!
לגבי ההמשך, גם אני רוצה אבל פסח ושבת מה יהיה עליהם? ;)
זה הרשיתי לעצמי רק כי עמדתי בקצב בינתיים ורוב הפרק כבר היה כתוב לפני. בכלל רציתי להעלות כבר לפני כמה ימים, עד שמצאתי זמן לערוך אותו...
 
נערך לאחרונה ב:

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
וואו!!
אין מילים!
הפה שלי נפער משורה לשורה ועכשיו נתקעתי עם פה פתוח לנצח o_O

יש לה רק שתי ידיים, ומוח אחד.
אהבתי שהצגת את אונמר הכל-יכולה כאנושית. תודה על זה.
"כל הכבוד לך, ילדה".
גם רובן אמר לה את המשפט הזה, פעם.
אהבתי במיוחד! גאונות במיטבה.
עשה לי קליק במוח של חיבור
וגם קליק בלב כי זה נותן משמעות כל כך עמוקה לסיטואציה שהיתה אז ולמה שצמח מאונמר. זה כאילו מסביר את כל החיים שלה- ילדה שפועלת בגדול.

תודה!
פרקים משובחים ביותר!
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
וואו!!
אין מילים!
הפה שלי נפער משורה לשורה ועכשיו נתקעתי עם פה פתוח לנצח o_O
תודה רבה! רק תוודאי שאין זבובים שם בסביבה...
אהבתי במיוחד! גאונות במיטבה.
עשה לי קליק במוח של חיבור
וגם קליק בלב כי זה נותן משמעות כל כך עמוקה לסיטואציה שהיתה אז ולמה שצמח מאונמר. זה כאילו מסביר את כל החיים שלה- ילדה שפועלת בגדול.
תודה. אהבתי ששמת לב.
אונמר היא דמות שאהובה עלי במיוחד עם כל כך הרבה פוטנציאל לפיתוח, שחבל ממש שלא הופיעה בספרים האחרונים. והיא בהחלט עוברת מסע משלה בסיפור הזה.
עם להלחיץ ;).
לא נורא :) למזלי אני כותבת את הסיפור הזה איך שאני אוהבת ובדד ליין שמתאים ללוז שלי. כל עוד זה סיפור בהמשכים בפלטפורמה הזאת זה כנראה גם יישאר ככה...
 
נערך לאחרונה ב:

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אונמר היא דמות שאהובה עלי במיוחד עם כל כך הרבה פוטנציאל לפיתוח, שחבל ממש שלא הופיעה בספרים האחרונים. והיא בהחלט עוברת מסע משלה בסיפור הזה.
ממש ככה!
כשקראתי את איסתרק לאחרונה באמת תהיתי לעצמי איך מיה הרשתה לעצמה לדלג על מה שקרה עם אונמר מהרגע שהיא הביאה את החותם לגד.
ואיך זה יכול להיות שהפעם הבאה שהיא מוזכרת זה במהללאל כשהיא ורנה יורדות למרתף?
חלק מהשאלות ששאלתי את עצמי:
-איך היא לא הצטרפה לרנה ומיכאל למסע הסברה, היא היתה אז כבר בת 11
-איך היא לא גרמה לאיסתרק להשאיר את טור ורובן בעיר?
-מה היה הקשר שלה עם יקוואל? גם היא אף פעם לא היתה הכי בסדר שיש...
יש עוד כמה, זה בנתיים :)
אולי יתנו לך רעיונות...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה