כשמופיע בטקסט קדום "כמ"ש הזוהר", איך יש לפתוח: "כמו שכתב הזוהר" או "כמו שאמר הזוהר"?
לחידוד הענין, אם כתוב "כמ"ש בזוהר" - אני פותח "כמו שאמרו בזוהר".
לחידוד הענין, אם כתוב "כמ"ש בזוהר" - אני פותח "כמו שאמרו בזוהר".
כי הוא רק פותח ר"ת, ולא כותב מחדש את הספר הזה.למה לא כמו שמצינו בזוהר? או כמו שכתוב?
בגלל זה הצעתי את הנ"ל... כי אם הוא פותח את הר"ת הוא למה שלא יפתח ככה?בכל אופן לענ"ד כדאי לפתוח "כמו שכתב", בסופו של דבר זה ספר כתוב, לא לשון הדיבור שאומרים "אומרת הגמרא"
אבל כתוב לו "הזוהר".בגלל זה הצעתי את הנ"ל... כי אם הוא פותח את הר"ת הוא למה שלא יפתח ככה?
כי יש ספרים בהם צריכים לפתוח את כל המילים שלא ניתן לנקד או לקרוא כפי שהם, למשל חז"ל וכו'נשגב מבינתי למה יש לפתוח כאלו ראשי תיבות, ועמכם הסליחה.
חבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....כי יש ספרים בהם צריכים לפתוח את כל המילים שלא ניתן לנקד או לקרוא כפי שהם, למשל חז"ל וכו'
תנסה אתה לערוך ספר מוסר (מנוקד) בלי פתיחת ראשי תיבותחבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....
אין ספק, 'כמו שכתב'.כשמופיע בטקסט קדום "כמ"ש הזוהר", איך יש לפתוח: "כמו שכתב הזוהר" או "כמו שאמר הזוהר"?
לא על זה הוא שאלהתכוונתי לכמ"ש בזוהר
מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.חבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....
לפעמים גם מדובר בספרים עם קטעים אורכים ומורכבים להבנה, עם מליצות ועניינים, שקיים רצון אמיתי להקל בכל מה שאפשר על הלומד. כל מה שנעשה עדיין לא יאכיל בכפית.מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.
יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
אני לא עושה ואני לא מחנך, לעקם את האף גם אסור?מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.
נכון ביותר!יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
תיקון טעות, וצריך להיות כמ"ש [=כמו שמנוקד... ] במשלי (יג טז): "כָּל עָרוּם יַעֲשֶׂה בְדָעַת"כל עורך עֵרוֺם יעשה בדעת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: