• פרוג למען העצמאים!

    כפורום העצמאים והעסקים הקטנים המוביל בציבור החרדי, אתר פרוג נרתם לעזרתכם. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק, נגרמים נזקים כלכליים לעצמאים רבים אשר מתמודדים עם מחסור בלקוחות. לכן החלטנו להושיט לכם יד ואנו מעניקים לכם, חברי האתר היקרים, את מערכת הפרסום העצמאית שלנו ב30% הנחה!!!

    למימוש ההטבה, אין צורך בהקלדת קוד קופון, פשוט פרסמו!

    לתשומת לב! המבצע עד חג הפסח

    למעבר ליצירת קמפיין >>>
     
    להתייעצות ועזרה בין חברי הפורום >>>
     
    לחבילת פוש לעסקים לחץ כאן >>>
     

כמ"ש הזוהר

ספרא וסייפא

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כתיבה ספרותית
כשמופיע בטקסט קדום "כמ"ש הזוהר", איך יש לפתוח: "כמו שכתב הזוהר" או "כמו שאמר הזוהר"?

לחידוד הענין, אם כתוב "כמ"ש בזוהר" - אני פותח "כמו שאמרו בזוהר".
 

תא חזי

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
למה לא כמו שמצינו בזוהר? או כמו שכתוב?
כי הוא רק פותח ר"ת, ולא כותב מחדש את הספר הזה.

בכל אופן לענ"ד כדאי לפתוח "כמו שכתב", בסופו של דבר זה ספר כתוב, לא לשון הדיבור שאומרים "אומרת הגמרא"
 

yonatanr

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
כשמופיע בטקסט קדום "כמ"ש הזוהר", איך יש לפתוח: "כמו שכתב הזוהר" או "כמו שאמר הזוהר"?
אין ספק, 'כמו שכתב'.
הזוהר הוא שם של ספר, לא שם של אדם.
גם 'אומרת הגמרא' הוא לא ממש תקין, מקסימום אפשר לכתוב 'נאמר בגמרא'.
 

מחבר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כתיבה ספרותית
מה דעתכם על 'כמו שנאמר'?
 

תא חזי

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
חבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....
מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.

יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
 

ספרא וסייפא

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כתיבה ספרותית
מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.

יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
לפעמים גם מדובר בספרים עם קטעים אורכים ומורכבים להבנה, עם מליצות ועניינים, שקיים רצון אמיתי להקל בכל מה שאפשר על הלומד. כל מה שנעשה עדיין לא יאכיל בכפית.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.
אני לא עושה ואני לא מחנך, לעקם את האף גם אסור?
יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
נכון ביותר!
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני לא רוצה להתייחס לשאלה שפתחה את האשכול, מכיון שכבר הושמעו כאן כל האפשרויות.

אבל באופן כללי, אני רוצה להעלות כאן נקודה למחשבה,

כאשר מחבר ספר בן דורנו כותב בספרו כמ"ש, הרי יודע הוא שהלומד הפשוט יכול לפענח את הר"ת כפי רצונו, מאוויו וחשקו, ובכל זאת לא נמנע מכך, אין הדבר נובע אלא מכך שבאמת איננו מקפיד בדבר, ואכן יש מקרים שניתן לפענח כך או כך, במקרים מסוימים אין שום הבדל בין "כמו שכתוב" לבין "כמו שנאמר".
ולכן כל עורך עָרוּם יעשה בדעת, שבאותם ספרים שכל תיבה (או אפי' כל כוכבית) בהם הם קודש הקדשים, צריך זהירות מיוחדת בפיענוח, או שלא לפענח כלל. ובשאר ספרים ניתן להסתמך על הנקודה שהעליתי לעיל שהמחבר סמך על הלומד, ולכן כל זמן שאין הבדל בין "כמו שנאמר" לבין "כמו שכתוב", ניתן לפענח כך או כך.
 
נערך לאחרונה ב:

יענקי R

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
עריכה תורנית

לוח דרושים

למעלה