כשמופיע בטקסט קדום "כמ"ש הזוהר", איך יש לפתוח: "כמו שכתב הזוהר" או "כמו שאמר הזוהר"?
לחידוד הענין, אם כתוב "כמ"ש בזוהר" - אני פותח "כמו שאמרו בזוהר".
לחידוד הענין, אם כתוב "כמ"ש בזוהר" - אני פותח "כמו שאמרו בזוהר".
כי הוא רק פותח ר"ת, ולא כותב מחדש את הספר הזה.למה לא כמו שמצינו בזוהר? או כמו שכתוב?
בגלל זה הצעתי את הנ"ל... כי אם הוא פותח את הר"ת הוא למה שלא יפתח ככה?בכל אופן לענ"ד כדאי לפתוח "כמו שכתב", בסופו של דבר זה ספר כתוב, לא לשון הדיבור שאומרים "אומרת הגמרא"
אבל כתוב לו "הזוהר".בגלל זה הצעתי את הנ"ל... כי אם הוא פותח את הר"ת הוא למה שלא יפתח ככה?
כי יש ספרים בהם צריכים לפתוח את כל המילים שלא ניתן לנקד או לקרוא כפי שהם, למשל חז"ל וכו'נשגב מבינתי למה יש לפתוח כאלו ראשי תיבות, ועמכם הסליחה.
חבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....כי יש ספרים בהם צריכים לפתוח את כל המילים שלא ניתן לנקד או לקרוא כפי שהם, למשל חז"ל וכו'
תנסה אתה לערוך ספר מוסר (מנוקד) בלי פתיחת ראשי תיבותחבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....
אין ספק, 'כמו שכתב'.כשמופיע בטקסט קדום "כמ"ש הזוהר", איך יש לפתוח: "כמו שכתב הזוהר" או "כמו שאמר הזוהר"?
לא על זה הוא שאלהתכוונתי לכמ"ש בזוהר
מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.חבל שאין איזה אימוג'י מעקם אף....
לפעמים גם מדובר בספרים עם קטעים אורכים ומורכבים להבנה, עם מליצות ועניינים, שקיים רצון אמיתי להקל בכל מה שאפשר על הלומד. כל מה שנעשה עדיין לא יאכיל בכפית.מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.
יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
אני לא עושה ואני לא מחנך, לעקם את האף גם אסור?מה אתה רוצה לעשות, לחנך את המו"לים? היום המצב הוא שיש הרבה הוצאות לאור מחפשות להאכיל בכפית את הלומדים, כדי שהספר יימכר.
נכון ביותר!יותר בעייתי בעיניי זה כאלה שפותחים ראשי תיבות מסובכים ובעלי משמעויות משתנות (כתב/אמר אלו זוטי-זוטות שבזוטות) בלי לחשוב הרבה לפני כן אם כדאי לעשות את זה או לא, ובמקרים רבים מדי משאירים נזק ממשי לדורות הבאים.
תיקון טעות, וצריך להיות כמ"ש [=כמו שמנוקד... ] במשלי (יג טז): "כָּל עָרוּם יַעֲשֶׂה בְדָעַת"כל עורך עֵרוֺם יעשה בדעת
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: