אוי אוי אוי.... צו צו צו.....נכון אין אצלי ג'אז (לטעמי זה סגנון נוראי)
חוש טעם מוזר.....
אוי אוי אוי.... צו צו צו.....נכון אין אצלי ג'אז (לטעמי זה סגנון נוראי)
B מוקטן הוא בסולם לה מינור.לרוב משתמשים בB מוקטן
זה מהלך באמת יפה אבל הוא ממש מעבר סולם ולא דומיננטה לדומיננטה. (מה שנקרא "דומיננטה שניונית").ולכן הוא גם משתלב מאוד מאוד יפה במהלך
Bm - E - Am
גם מבחינת חוקי ההרמוניה המסורתיים לא משתמשים במצב שורש של B (כלומר במבנה הבסיסי של האקורד B-D-F) אלא בהיפוך ראשון או שני. הסיבה לכך היא שבסולם C אקורד B מונח על הדרגה השביעית בסולם שהיא דרגה "לא יציבה". אם מנגנים אותו במצב שורש - יש דגש רב מידי על B וזה פוגם בתחושה של הצורך בפיתרון לC.B מוקטן הוא בסולם לה מינור.
אני אוהבת לעשות אותו עם בס D זה מגוון בצורה מאוד יפה.
והדרך לייצב ת'מצב ברוב המקרים תהיה Dm6גם מבחינת חוקי ההרמוניה המסורתיים לא משתמשים במצב שורש של B (כלומר במבנה הבסיסי של האקורד B-D-F) אלא בהיפוך ראשון או שני. הסיבה לכך היא שבסולם C אקורד B מונח על הדרגה השביעית בסולם שהיא דרגה "לא יציבה". אם מנגנים אותו במצב שורש - יש דגש רב מידי על B וזה פוגם בתחושה של הצורך בפיתרון לC.
זה כאשר המלודיה נשארת בסולם המקורי, לא כן?לרוב משתמשים בB מוקטן
אה, כתבו כבר...זה כאשר המלודיה נשארת בסולם המקורי, לא כן?
בכלייזמר יש את המהלך הזה המווווון!!!זה נשמע לי מהלך מאוד "חסידי", מעניין אותי לשמוע איך זה בסגנונות אחרים
ב"מתנות קטנות" יש מעבר קצר לסולם הדומיננטה,אתגר!
האם תוכלו למצוא שירים נוספים עם עם חריגה מהסולם (חריגה דומיננטית שחוזרת על עצמה כמו בשירים שלעיל), אבל מכיוון אחר?
השיר "נפשי" הוא דוגמא טובה! יש לכם עוד רעיונות?
Dm6 הוא בעצם B7 חצי מוקטן בהיפוך ראשון, וכתיבה בהיפוך כזה יותר "נכונה" הרמונית לכן התחושה שזה נשמע יותר טוב מאשר B במצב שורש.והדרך לייצב ת'מצב ברוב המקרים תהיה Dm6
אם "קטונתי" נחשב "לא חסידי" אז זו דוגמא טובה.חברים, מישהו יכול לשלוף שיר עם חריגה בסגנון "הטוב" "תהא השעה" וכו' - במוזיקה ה"לא חסידית"?
אם אני לא טועה המאקאם כורד זה המהלך שאנחנו מדברים עליולא עובר לי בראש כרגע דוגמא נוספת אבל תהיה בטוח שזה מהלך עתיק יומין
על זה אף אחד לא דיבר... כמעט כל שיר חסידי הבית הוא בלה מינור והפזמון בדו מ'זור.מעבר בין סולמות תואמים לא כל כך מורגש לשומעים, אך זה מעבר לסולם אחר.
לדוגמה: "שיר המעלות" המפורסם (של יוסלה רוזנבלט).
הקטע הפותח "ש-יר המע--לות" בלה מינור (אקורד Am)
הקטע הבא "א---ז ימ-לא" עבר לדו מז'ור (עם אקורד C)
לדוגמה "הופ קוזאק"
הקטע הרגוע מתחיל בלה מינור Am
ואז הקטע השמח "מפתיע" בלה מזור. (לייתר דיוק התואם הפריגי שלו, אבל רגע...)
התווים של לה פריגיש הם לה, סי במול, דו דיאז, רה, מי, פה, סול, בלבד!המעבר הכלייזמרי שעליו אנו מדברים (כמו "הטוב הטוב הטוב" הגבוה) הוא מלה מינור ללה פריגי.
(אני...) אתה טועה חבובצ'יק....אם אני לא טועה המאקאם כורד זה המהלך שאנחנו מדברים עליו
(אני לא ספרדי ולכן אני לא כ"כ מתמצא בזה תתקנו אותי אם אני טועה....)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קנ
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ: