הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

פרפר סגול

משתמש מקצוען
נדמה לי שהאמהות יותר 'נזעקות' כי הן פשוט יותר מבינות את הנזקים.
תקראו לזה 'מכרת באורחים' 'בינה יתרה' או כל שם אחר.
בעיר הולדתי היה חידר ספרדי עם אלימות מזעזעת.(ואת פירות הביאושים שלו....)
אני זוכרת את עצמי כילדה בת 9 שקונה במכולת, וראיתי אישה עומדת בפינת הקמח, סוכר שמן וממתינה...
ואחרי כמה דקות הגיע לשם אחד המלמדים והיא "שטפה" אותו על מה שהוא עשה לבן שלה.
הוא אמר: מחילה, מחילה, באמת מחילה.
והזעקה שלה מהדהדת עד היום באוזני:
מחילה, מחילה, אבל מי ימחול על הילד?מי ימחול?
היא לא וויתרה , שוב ושוב עלה המשפט הזה: מחילה, מחילה, אבל מי ימחול על הילד מי ימחול?

כל פעם, לפני שאני צריכה לעשות צעד משמעותי בהוראה, המשפט הזה עולה בי,האם את בטוחה?
לא מפסידים שום דבר אם לא נוקטים פעולה, אבל יש פעולות שהתוצאות שלהם הרות אסון!!!
ויש פעולות שעלולות לגרום נזק לכל החיים ואחת מתוכן היא לביש ולהשפיל.
טוב לו לאדם להפיל את עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים!
יהודי בן חמש ויהודי בן חמישים, מצוות של בנ"א לחברו תקפות אצל כוללללם!!!
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אולי פספסתי איזו הודעה
אבל לא ראיתי שהמלמד כותב שהוא פנה להורים והם סרבו לגשת לבדוק/ לטפל
לא בטוח שהם רואים את זה כמו המלמד
המלמד כותב בביטחה גדולה על כך שהוא תופס את הילד על חם. ממשיך לחשוב שהכיוון הוא להראות לילד שהוא משקר.
כתבו לו שוב ושוב ואז הוא דיבר על התקפות מעזרת נשים
חשבתי לעצמי שנכון ליידע שההתקפות הללו הן זעקות לעזרת הילד
ויש כאן נשים (אני למשל) שלו היינו האימהות באמת והיינו יודעות מכך, זה לא היה נותר בתחום הדיבור וההמלצות הכתובות.
בעיני זו פגיעה ממשית בילד שאסור לאפשר אותה
זה מה שניסיתי להעביר פה
הרי הנשים כאן מייצגות משהו
הן מייצגות אימהות לילדים ולפעמים גם נשות חינוך.
לא אוהבת את הביטוי איש חינוך כי אני מאמינה שכל הורה הוא כזה ולכן למרות שזה המקצוע שלי, כאן בפורום זו פעם הראשונה שהשתמשתי בו.
וזה מה שחושבות אימהות על הצעדים שלך.
אני יכולה לחשוב שהמבצע שעשתה המורה של הבת שלי הוא מטופש, אני יכולה לחשוב שהמלמד מחמיר מדי עם נושא הזמנים, שהמורה מביא מדי הרבה שיעורי בית, שהמלמד ממהר מדי ולכן הילד קולט פחות טוב את החומר- כל אלו לא יזעיקו אותי ויגרמו לי להילחם. הוא המלמד/ היא המורה- ואני חושבת שיש לתת להם מרחב פעולה.
מרחב פעולה בשום אופן אינו כולל השפלה.
אם הם סבורים שכן ואינם מפסיקים גם אחרי שמעירים את תשומת ליבם- נכון בעיני לעשות הכל כדי שהם לא יהיו המלמדים של ילדינו.
כל מבוגר היה פעם ילד
ואני זוכרת כחויה איומה ומשפילה מורה שנהגה בשיטות של המלמד הנ"ל.
הייתי בכיתה ה', חלפו הרבה שנים והמון מים זרמו בנהר.
יום אחד באחת הכיתות בקריאת שמות אני מזהה שאני מלמדת את ביתה.
כל הרגשות הקשים קפצו לי ועלו ושאלתי את עצמי איך אצליח לתת לילדה הזו יחס טוב וחם כפי שראויה כל ילדה לקבל
עד סוף קריאת שמות נזכרתי שבעצם מה שאני חויתי שנה אחת, חווה התלמידה שלי כבר הרבה שנים...
וכבר הייתי נינוחה והארתי לה פנים יותר מהרגיל...
אבל זה זעזע אותי לחשוב כמה כאב צף בי, ממש נאבקתי בדמעותי
אז היה נכון להשאיר את המורה הזו? לתת לה שנים להשפיל תלמידות?
אגב, היא ממש השקיעה בתלמידות, אבל בכיוון הלא נכון
דאגה לגלות מי העתיקה שיעורי בית ולגלות קלונה ברבים, לנער ילקוט מפוזר לקול צחוקן של החברות ועוד
השקעה ורצון טוב אינם מספקים!!!!
והתפקיד שלנו ההורים לעמוד על המשמר


נכון מאוד!
אבל בקשר להשפלה - לא נעשתה שום השפלה מצידי - מכיון שהילד בעצמו נופף בקלמר/ ספר - כאשר הגיע אלי, ולא הרגיש כלל מושפל - אלא - הנה עוד הפעם הצלחתי לסובב את הרב......

בקשר לכל השואלים / מנסים לדלות בפרטי - אם אני הוא זה המלמד של הילד שלהם - הרגעו ! - לא זכיתם....

כל המתקיפים - נראה אתכם מנהלים כתה עם ילד (תקראו לו מדומיין) - המלמד אחרים לשקר
שכשילד מאחר - הוא אומר לו - תגיד שהיית אצל המפקח - סליחה - כך לא מנהלים כתה - וחייב לעצור את זה איפשהוא....
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
כל המתקיפים - נראה אתכם מנהלים כתה עם ילד (תקראו לו מדומיין) - המלמד אחרים לשקר
שכשילד מאחר - הוא אומר לו - תגיד שהיית אצל המפקח - סליחה - כך לא מנהלים כתה - וחייב לעצור את זה איפשהוא....

שאלתי האם הבעיה היא השקרים של הילדון,
או בעית ניהול הכיתה?
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
כל המתקיפים - נראה אתכם מנהלים כתה עם ילד (תקראו לו מדומיין) - המלמד אחרים לשקר
שכשילד מאחר - הוא אומר לו - תגיד שהיית אצל המפקח - סליחה - כך לא מנהלים כתה - וחייב לעצור את זה איפשהוא....

שאלתי האם הבעיה היא השקרים של הילדון,
או בעית ניהול הכיתה?
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
כל המתקיפים - נראה אתכם מנהלים כתה עם ילד (תקראו לו מדומיין) - המלמד אחרים לשקר
שכשילד מאחר - הוא אומר לו - תגיד שהיית אצל המפקח - סליחה - כך לא מנהלים כתה - וחייב לעצור את זה איפשהוא....

שאלתי האם הבעיה היא השקרים של הילדון,
או בעית ניהול הכיתה?
 

חני ליבוביץ

משתמש מקצוען
נכון מאוד!
אבל בקשר להשפלה - לא נעשתה שום השפלה מצידי - מכיון שהילד בעצמו נופף בקלמר/ ספר - כאשר הגיע אלי, ולא הרגיש כלל מושפל - אלא - הנה עוד הפעם הצלחתי לסובב את הרב......

בקשר לכל השואלים / מנסים לדלות בפרטי - אם אני הוא זה המלמד של הילד שלהם - הרגעו ! - לא זכיתם....

כל המתקיפים - נראה אתכם מנהלים כתה עם ילד (תקראו לו מדומיין) - המלמד אחרים לשקר
שכשילד מאחר - הוא אומר לו - תגיד שהיית אצל המפקח - סליחה - כך לא מנהלים כתה - וחייב לעצור את זה איפשהוא....

צר לי שאינך קולט שילד שמנופף עלול לחוש מושפל מאד
למרות שהוא מחייך
כמחנך צריך לדעת את זה כבסיס
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שאלתי האם הבעיה היא השקרים של הילדון,
או בעית ניהול הכיתה?
גם וגם
אם נטפל בשורש הכל מסתדר
ניהול הכתה ב"ה מעולה!!!!
אבל דבר כזה כמו הדוגמאות שהבאתי לעיל - הורסות המון וחייב לטפל בשורש
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
צר לי שאינך קולט שילד שמנופף עלול לחוש מושפל מאד
למרות שהוא מחייך
כמחנך צריך לדעת את זה כבסיס
אילו היית בכתה באותו רגע היית מבינה- מי שהיה בדיוק בכתה זה אני!!!!! וב"ה יש לי נסיון רב
ולצוות שאני עובד איתם יש נסיון רב - אבל לא עם כזה דבר... (- ולפי תגובותייך - ברור לי שעדיין אין לך נסיון עם כזה דבר - אלא עם משהו כמו 10% מזה)
 

פוטושופר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
@Avshalom05
מלמד יקר!
הקב"ה זימן לכיתתך תלמיד עם קושי, ואתה עומד על המשמר, מתייעץ ולא מוותר לו, אתה דורש בטובתו, ולא פחות מכך, הקב"ה יזמן לך את העיצה הכי נכונה ומדוייקת, אחרת הוא היה מגלגל אותך לעיצה אחרת.
חזק ואמץ!

לקהל הקוראים,
בספרו של הר' דיאמנט "זכנו", חדש יחסית, יצא בשנת תשעט יש התייחסות ממש נרחבת לנושא השקר, והוא אכן מפרט התנהלות כזו עם ילד. (כמובן שזה עמוק ומפורט יותר) עמוד266
היות והמלמד כאן התייעץ עם הרב דיאמנט, מי שיקרא את הפרק הזה יוכל להבין יותר את המהלך שהתווה הרב. ( @חני ליבוביץ אני רואה שהנושא בעצמותייך, ממליצה לך מאוד)
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
@Avshalom05
מלמד יקר!
הקב"ה זימן לכיתתך תלמיד עם קושי, ואתה עומד על המשמר, מתייעץ ולא מוותר לו, אתה דורש בטובתו, ולא פחות מכך, הקב"ה יזמן לך את העיצה הכי נכונה ומדוייקת, אחרת הוא היה מגלגל אותך לעיצה אחרת.
חזק ואמץ!
כל מילה = זהב
 

פוטושופר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
כל מילה = זהב
על העידוד?
או על ההפניה לספר?

בספר שם ממש מפורט התנהלות עם שקר, והמהלך שהתווה הרב מפורט שם בספר

אגב, הרצאה בנושא ADHD באנגלית, שממממממש מפרטת ונותנת למבוגר להרגיש מה עובר ילד כזה
פה:
https://www.torahanytime.com/embed/?v=29128
או פה: https://www.keiravtuni.com/lectures/ לגלול למטה עד לסוף. הרצאה חזקה ביותר.
(שם ההרצאה: -ADHD- rabbi mordechi weinberger )
 

מרחבית

משתמש מקצוען
למה הקשבתי למנהל ולא לו?
אני מגיבה לציטוט הנ''ל, בלי קשר לאשכול.
מה שכבר היה - היה. ובודאי ההורים עשו אז את הכי טוב שהיה לפי יכלתם וידיעתם. ובסופו של דבר הכל משמים. והלוואי ולפחות עכשיו יצליחו להרעיף עליו אהבה והקשבה ללבו. להיות אתו. כמה שאפשר. עם מה שפחות עצות. ומה שיותר הקשבה וקבלה ואמון בדבריו ובהרגשותיו.

אמנם זו זעקה גדולה ומרה, שחשוב מאוד שהורים יקחו אותה עמוק עמוק ללב! להקשיב לילדים! מי אם לא ההורים יקשיבו לילדם? מי אם לא הם יהיו אתו בזמני מצוקה וקושי?
איך ילד מרגיש כשקשה לו, והוא לבד, בודד! כי אבי ואמי עזבוני. ההורים שלו, האנשים הכי קרובים לו, לא קולטים את מה שהוא עובר, ולא נמצאים אתו ובשבילו בשעות ובמצבים הכי קשים לו! ולא נותנים בו אמון!

כמה זה שובר את נפש הילד חוץ מכל הקשיים שלו!

הקשבה לילד זה לא אומר לעשות מייד בפועל את מה שהוא רוצה. כן לשמוע עם הלב. כן להבין ולהאמין למה עובר עליו. כן להחליט יחד אתו: אולי ננסה עוד קצת? אולי בצורה כזו או אחרת? ואולי כן צריך לחשוב על מסגרת אחרת.
לעולם אל תשמעו למי שבשם הסמכות או מכל סיבה אחרת, גורם לכם לנתק מהילדים. אל תנטשו אותם. הם צריכים אתכם לצידם ואיתם. גם ובעיקר כשהם נופלים.
 
נערך לאחרונה ב:

הכי בעולם

משתמש מקצוען
אין ספק שלהתמודד עם הבעיה יום יום במשך שעות רבות, זה לא כמו לשמוע מרחוק.
אמנם כפי שכתבו, הגדרת הבעיה היא מאוד חשובה, ומאוד משנה.
בתחילת האשכול היה נשמע שמדובר בילד שמשקר ביודעין, שעובד על הצוות, נהנה לשקר, וכו'.
בהמשך, נשמע מהמלמד, שהילד מערבב בין מציאות לדימיון. הוא בכלל לא יודע שהוא משקר, ולא מתכוון לזה.
זו הגדרה כל-כך שונה! זה משהו כל-כך אחר!
ועל זה המלמד המסור משקיע כעת: על עזרה לילד להבחין מתי מדובר במציאות ומתי בדימיון.
במחילה, מלמד מסור, הולך להתיעץ, ולקבל דעה שונה, ולישם את העיצה, ולא מתדין, בפורום ציבורי כ" כ, נניח שאני האמא של הילד הזה, וקוראת את ההודעה , כמה המלמד מזלזל בבעיה של בני, לא מספיק קשה לי אם זה בבית, גם המלמד , מוכיח אותו בכיתה על שקריו, לא מבין שדמיון ושקר זה שןנה, אם היה יודע שההורים עוקבים אחריו, האם היה ממשיך להדיין כאן בפורום, או היה רץ לטפל בעצמו, ובשורש הבעיה, ומפסיק לקבל כאן צומת לב, ולהעצים את הבעיה, הבנו יש כאן צרוף של בעיה , הגיע הזמן לטפל, להתיעץ, ולהפסיק לדשדש, יש כאן הלבנת פנים, על הילד , שאולי סובל, מקש" ר או כל בעיה רגשית אחרת, ובמקום ללכת ליעוץ, ממשיכים לדשדש. ומה עם זה שלמלד יש מחשב/ מכשיר, שלא לצורך העבודה?? לכתוב כאן זה בטח לא לצורך.
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
מפורש לא קראתי את כל האשכול, הזה, רק כמה הודעות, והתרשמות האישית שלי הייתה, כזאת, ועל סמך זה כתבתי, כיוון שזה עלה בפורום ציבורי, יש דעות ויש דעות, לכן צריך לקחת בחשבון שיכתבו דברים שלא נעים לשמוע.
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
במחילה, מלמד מסור, הולך להתיעץ, ולקבל דעה שונה, ולישם את העיצה, ולא מתדין, בפורום ציבורי כ" כ, נניח שאני האמא של הילד הזה, וקוראת את ההודעה , כמה המלמד מזלזל בבעיה של בני, לא מספיק קשה לי אם זה בבית, גם המלמד , מוכיח אותו בכיתה על שקריו, לא מבין שדמיון ושקר זה שןנה, אם היה יודע שההורים עוקבים אחריו, האם היה ממשיך להדיין כאן בפורום, או היה רץ לטפל בעצמו, ובשורש הבעיה, ומפסיק לקבל כאן צומת לב, ולהעצים את הבעיה, הבנו יש כאן צרוף של בעיה , הגיע הזמן לטפל, להתיעץ, ולהפסיק לדשדש, יש כאן הלבנת פנים, על הילד , שאולי סובל, מקש" ר או כל בעיה רגשית אחרת, ובמקום ללכת ליעוץ, ממשיכים לדשדש. ומה עם זה שלמלד יש מחשב/ מכשיר, שלא לצורך העבודה?? לכתוב כאן זה בטח לא לצורך.

חלילה להסיק מסקנות על מלמד נקי כפיים...
אין שום סיבה לשום אשה, לקחת את הנכתב כאן בצורה אישית.
מדובר על אשכול שנכתב בטעות לקהל הרחב, והנכתב בו היה בצורה של המחזה.
אין במה שנכתב כאן זלזול בילד, מכיוון שיתכן שבכיתה הוא נוהג איתו אחרת.
כך אני חושב...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
במחילה, מלמד מסור, הולך להתיעץ, ולקבל דעה שונה, ולישם את העיצה, ולא מתדין, בפורום ציבורי כ" כ, נניח שאני האמא של הילד הזה, וקוראת את ההודעה , כמה המלמד מזלזל בבעיה של בני, לא מספיק קשה לי אם זה בבית, גם המלמד , מוכיח אותו בכיתה על שקריו, לא מבין שדמיון ושקר זה שןנה, אם היה יודע שההורים עוקבים אחריו, האם היה ממשיך להדיין כאן בפורום, או היה רץ לטפל בעצמו, ובשורש הבעיה, ומפסיק לקבל כאן צומת לב, ולהעצים את הבעיה, הבנו יש כאן צרוף של בעיה , הגיע הזמן לטפל, להתיעץ, ולהפסיק לדשדש, יש כאן הלבנת פנים, על הילד , שאולי סובל, מקש" ר או כל בעיה רגשית אחרת, ובמקום ללכת ליעוץ, ממשיכים לדשדש. ומה עם זה שלמלד יש מחשב/ מכשיר, שלא לצורך העבודה?? לכתוב כאן זה בטח לא לצורך.

נראה שמנסים בכוח לדון את המלמד לכף חובה. לא מסכימה עם רבים מהדברים שנכתבו כאן. לדוגמא, הוא כן התייעץ עם יועצים. ובעקבות המלצות כאן - פנה גם ליעוץ אצל רב מסוים. ולא נשמע כלל מזלזל בבעיה, אלא מתמסר ומנסה, וכדו'.
לא אמשיך בזה, כי ממש לא נראה לי הדיון על המלמד והפרשנויות עליו והשיפוט של האישיות שלו וכדו'. ואין לי כל עניין להשתתף במשפט כזה לשום כיוון, כי זה לא הנושא. ולא אמור להיות הנושא. ולא אמור להיערך כאן משפט.

כדאי שנישאר עניניים. יש כאן מלמד שהתייעץ בפורום, וכל אחד מוזמן לנסות לקלוט את המצב שהוא מתאר על בוריו (ולא מצב קצת דומה שהכירו ממקום אחר).
וכל אחד מוזמן לכתוב כאן עניינית בכל אורך שרוצה - ובכמה הודעות שרואה לנכון - מה לדעתו אפשר להועיל במקרה כזה. וגם מה לדעתו מזיק במקרה כזה.
ואפשר לכתוב דברי טעם בכל מיני צורות ואופנים, וגם לחזור עליהם אם רוצים. וגם להתווכח.

רק לעצור רגע לפני התקפה אישית, ובמקום זה לדבר על דרכי פעולה מומלצות או לא מומלצות, על התועלת או הנזק שלהן, ניתוח המצב והסיבות למצב וכדו'.
 
נערך לאחרונה ב:

הכי בעולם

משתמש מקצוען
חלילה להסיק מסקנות על מלמד נקי כפיים...
אין שום סיבה לשום אשה, לקחת את הנכתב כאן בצורה אישית.
מדובר על אשכול שנכתב בטעות לקהל הרחב, והנכתב בו היה בצורה של המחזה.
אין במה שנכתב כאן זלזול בילד, מכיוון שיתכן שבכיתה הוא נוהג איתו אחרת.
כך אני חושב...
חבל שכך, נשמע שיש זלזול בילד, כיוון שמוכיח אותו ברבים, לעיני התלמידים!! הייתם מסכמים שכך ינהגו, בילד שלכם, לא משנה עם זה בעיה , של שקרים, או קש" ר, או התנהגותי, שמלמד יעלה את בעיתו , של בינכם , בכזה פורום?? בשביל מה יש , יועצים, מנהל, מורה חינןכי, רבנים, לקבל עיצה , ממי שגדול ממני, זה מעלה, וענווה, האם אתם מכירים, את המלמד באופן אישי, למה אתם כ" כ מגוננים עלי?! , רק לו מותר , להשפיל ילד בכיתה, ולגרום לו להיות דחוי, חברתתית, רגשית, להיות נחיתי? האם חיבתם פעם כזה דבר?, יש אנשים שעליהם עומדים העולם, ואלו הם, אנשים שנותנים אמון מלא בחינם, אנשים שרוצים לעזור, אנשים שמכילים, את השונה ממנו, אנשים שלא בזים, לקושי של השני, גם אם נראה שעושה להכעיס, אין ילד רע!!! יש ילד שרע לו!!!
גם אם נראה שבא , מבית טוב , שלו , רגוע , מכיל, לפעמים זה הדמוי העצמי, ופרשנות, שהילד, נותן לעצמו, מכל מיני סיבות, הגיוניות , וגם לא, נפש של ילדים , ואנשים, מורכב מהרבה, הרבה חלקים!!!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אלא - הנה עוד הפעם הצלחתי לסובב את הרב......
ייתכן שכך הרגיש, אך ייתכן שזה רק נראה כך.
העובדה - שהגיש ספר אף שאמר קודם שאין לו - זה דבר ברור.
מה בדיוק חשב לעצמו באותה עת - אי אפשר להיות בטוחים, כי זה בגדר פרשנות, ולא בגדר עובדה.
וצריך אבחון של מומחה להבין יותר מה קורה אתו באופן כללי מבפנים.
שכשילד מאחר - הוא אומר לו - תגיד שהיית אצל המפקח
אולי יש כאן הזדמנות לשאול אותו בנחת ובהתעניינות: איך הוא יכול לומר שהיה אצל המפקח, והרי הוא לא היה אצלו? - ולשמוע מה הוא מסביר, כשזה לא על עצמו. האם השאלה בכלל ברורה לו? ומה התשובה שהוא נותן.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה