הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
סליחה אבל מה שאתה עושה עכשיו זה בדיוק מה שאתה טוען שלא טוב שעשו למלמד הנ"ל

מתקיף....


מי שענה פה זה הורים שמאחוריהם ילדים
אף אחד לא יודע מה הסיפור שלהם
אולי יש להם ילדי כאלה והיה להם קשה לראות שהמלמד כל הזמן טוען שהוא שקרן מדופלם
אולי לא היה להם נח עם זה שהמלמד טען שהם הורים מזניחים שלא אוהבים לשלוח לאיבחונים כמו כל ילדי/הורי קש"ר (ציטוט ממה שהוא כתב)
אולי הם בעצמם היו פעם ילדים והיה להם מלמד שתפס אותם בשקר והרביץ להם מוסר?
ואולי באמת זה סתם אנשים שאוהבים להתקיף
אבל זה בטוח פרומיל קטן מאד של סך האנשים שהגיבו
כל אחד מגיע מנקודת מבטו עם מה שהוא סוחב איתו על כתפיו
אני חושבת שהמלמד שפתח את האשכול קיבל הרבה דעות ורעיונות וכיוונים
הוא גם מתיעץ
לא מן הנמנע שבכזה פורום גדול הוא לא יקבל גם דעות הפוכות מה שהוא חושב
האם ראיתם את העמוד הראשון של האשכול?
האם כך עונים לשאלת יעוץ??
האם אין מה לברר כששומעים כזה סיפור???
אני לא תוקף אנשים שבאים להתייעץ איתי!!!
ואם נאמר את האמת אף אחד!
ולפי דיברכם, אני מבין שזה בסדר גמור למצוא פורקן במלמד שנתקל בבעיה דומה לזאת שלכם?!
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני כ"כ בהלם מהתגובות מגיע כאן מלמד שעושה עבודת קודש ומספר סיפור כדי לקבל עזרה, כדי ללמוד איך לחנך.

ומה הוא מקבל?

גילוי נאות! לא עיינתי בכל התגובות אבל היה מספיק לראות את הראשונות!
מה??? ככה עונים? בשאלה? בטענה?
מה קורה לאמהות בדור שלנו?
האם ככה עונים לבקשת עזרה???
קדימה, תדפדפו לעמוד הראשון ותראו, תגובה ראשונה בירור קטן, ולאחריה סידרה של התקפות.
אני לא יענה לגופו של עניין, כי אין פה עניין.
אני לא רוצה להתדיין על נושא ימים, להשקיע שעות על הסברים, ולאחר מכן יבוא מישהו וימחק הכל, בלי הסבר!!!
אבל אמהות יקרות!!! אתם חושבות שאתם יודעות איך להתנהג עם בנים בת"ת, אתם חושבות שכל המלמדים טועים, שלכולם לא מגיע ללמד, אז אולי תנמקו!
אבל אל תתקפו לפני שהבנתם!!!
שיח מכבד אדם שבה לשאול שאלה, זה מינימלי!!!
אולי אני הלא נורמלי, אולי.

מעריכה אתכם עד הדאגה לכבודו של המלמד. וחבל שאתם מתקיפים מבלי לבדוק את כל מה שנכתב.

כל מה שנכתב נכתב כתגובה לשאלה. ואין לקוראים כלום אלא מה שהם קוראים...
ולכן,
הביעו הערכה למלמד שליט"א על המסירות ועל הרצון לעזור לילד.
הביעו צער על צורת ההתנסחות.
הביעו צער על דברים בסיסיים שתלמיד אמור לקבל והוא לא מקבל.
הציבו מטרות ראויות.
העלו דרכים מעשיות לקידום.

כשרואים מישהו רץ לכביש או מכונית מאבדת שליטה צועקים. וד"ל.
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לא הבנתי למה זה האחריות של המלמד שהילד משקר, ולמה זה טוב לחשוף את שקריו ולבייש אותו.


אם תשאל אותי הוא משקר כי הוא מפחד. גם מבוגרים משקרים כששוטר עוצר אותם.
עצוב על ילד שמרגיש שכבר אין לו מה להפסיד עד כדי שמרשה לעצצמו לשקר....
אם אתה יודע שהוא משקר כרוני, עליך לפנות ליועץ ביה"ס , בשום אופן אסור לדחוק אותו לפינה שימציא עוד שקרים ובסוף "לתפוס על חם" ולהלבינו ברבים.
אלו 3 מתוך 4 הודעות ראשונות תשפטו אתם.
למה אני נזעק על כבודו של המלמד, מכיון שכשהשיחה היא כזאת תוקפנית אי אפשר להגיע לשום מקום.
וחבל על מילים שנכתבות.
אם האמהות כאן היו מחוות דעה עם כבוד למלמד שמאותגר מאלף מקומות, אזי היה כאן מקום לדיון.
לא כן?
שוב אני לא מכליל ולא קראתי מעבר למספר הודעות.
אבל מכיון שכל פעם שאני רואה אשכול בנושא, אבויי לפותח!!!
זה מאבד פורפורציה!
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אלו 3 מתוך 4 הודעות ראשונות תשפטו אתם.
למה אני נזעק על כבודו של המלמד, מכיון שכשהשיחה היא כזאת תוקפנית אי אפשר להגיע לשום מקום.
וחבל על מילים שנכתבות.
אם האמהות כאן היו מחוות דעה עם כבוד למלמד שמאותגר מאלף מקומות, אזי היה כאן מקום לדיון.
לא כן?
שוב אני לא מכליל ולא קראתי מעבר למספר הודעות.
אבל מכיון שכל פעם שאני רואה אשכול בנושא, אבויי לפותח!!!
זה מאבד פורפורציה!

אם אלו הדוגמאות. אפשר להרגע.

בציטוטים שהבאתם יש כאב, צער, חמלה.
יש שאלות! נכון!
יש נסיון להבין את ההתנהלות לתועלת!

המלמד הוא זה שביקש עזרה, ולכן נשאלות שאלות.
וכל זאת משום שהודעתו הראשונה לא מספקת את כל הפרטים.
והפרטים שכן מסופקים מעוררים הרבה שאלות.


אין שום מילה אישית נגד המלמד ובוודאי לא תוקפנות.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אין שום מילה אישית נגד המלמד ובוודאי לא תוקפנות.

על הילד, לצערי יש הרבה מילים...
ואם מישהו חושב, מה זה משנה איך מגדירים בעיה?
שיחשוב על ההבדל בין מדינות מפגרות למדינות מתפתחות.
ועוד...
היכולת לשיים נותנת לנו יכולת לפתור בעיות.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ואני רואה שפותח האשכול ממשיך להדיין, ולא נבהל משום תגובה.
היינו, האשכול הזה מקים את מטרתו.
ואפשר לפתוח אשכול נפרד אודות אופי תגובות הניקים באתר.

למה שארתע?
אני הוא זה שמכיר את הילד וחי איתו (כמעט) כל היום....
בטוחני שכל אלה שתקפו אותי - אם היו במקומי היו כותבים דברים יותר חריפים ממה שכתבתי....
(ותראו איך שוב יתקפו אותי על השורה האחרונה - אבל שוב - הם לא בצד של המורה שחי איתו כל היום ומכיר אותו מעט יותר מהם.... - והדוגמאות שהבאתי הם רק על קצה המזלג - כתבתי רק כדי שנבין את הבעיה שהילד נמצא בה)
 

יעלולה

משתמש מקצוען
אני הגבתי ממקום של מורה וגם אמא
אני כותבת לך מנסיון- כמה שתציב את השקרים שלו בחזית מולך, הוא רק יהיה אלוף בלשקר
אם הוא ירגיש שהשקרים שלו לא מאיימים עליך, לא מערערים את בטחונך יהיה לו פחות עניין לשקר לך
ובמקביל להפנות לטיפול מקצועי - מה גורם לו לשקר
 

מנטורינג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
דוגמה - אחת מיני רבות!!!!!

ילד בגיל 7 בערך
אני אומר לו - כולם הוציאו ספרים, היכן הספר שלך?
הוא עונה בשיא הרצינות - היה חסר לי כמה עמודים בספר, לקחתי הביתה - השלמתי הכל!! - אבל שכחתי את הספר בבית

אני מכיר אותו בטור אחד שקרן..... - אני אומר לו - תבדוק בתיק שלך
הוא עונה - זה לא בתיק, - בדקתי!

אני אומר לו תבדוק שוב,
הוא אומר לי נו הרב, אמרתי לך זה בבית! - דבקתי כבר...

אני לא מוותר לו - טוב בוא אלי עם התיק, - ואז הוא מגיע עם התיק - אני בא לחפש בתיק - ושניה לפני כן - הוא מוציא את זה מהתיק ואומר הנה זה......

טוב אני אומר נו נראה באמת כמה הוא השלים
אני פותח את הספר ומראה לו - מה השלמת?
(הנה תפסתי אותך)
היא מחקה לי .....
מי?
אחותי - הרב אתה לא רואה שזה מחוק???
איזה מחוק בכלל לא עשית.....

יצויין שזה סדרתי אצלו - שקרים בתוספת דמיונות - ובלי להתבלבל או להרתע בזמן שמשקר - הכל ממש ברצינות - כאילו ככה זה היה מאמת
אגב - לא אתפלא אם אבא שלו יגיד לי שבכלל אין לו אחיות - מי מחק בכלל???

מה עושים?????

איני מחנך ולא בן מחנך. אני רק חושב בקול.

מה באמת הבעיה בזה שהוא משקר? [סליחה, עוד לא לעבור להתקפה, תמשיכו לקרוא..]

אז יש מספר אופציות, ואני ידלג על האיסור : 'מדבר שקר תרחק', בגלל שגם מבוגרים לא ממש חיים 24/7 לפי הרצון העליון. אז זה לא ממש הגיוני לדרוש זאת מילד.

הלאה.
הבעיה באדם שקרן היא, שלא ניתן לדעת את המציאות דרך המילים שלו, אלא רק על ידי בדיקה אישית.
כלומר, אם כולנו היינו שקרנים, העולם היה די מאתגר. כשמישהו היה שואל אותי ברחוב, מה השעה, הייתי מראה לו בטבעיות את השעון שלי. לא מנסה אפילו לענות לו, למה שיאמין לי...

דוגמה נוספת שיותר ממחישה את הבעייתיות, עליתי על מונית, הנהג שואל אותי לאן אני צריך, אני נותן לו כתובת אבל הוא לוקח אותי לכתובת אחרת לגמרי. כי למה שיאמין לי שלשם אני צריך להגיע?!...

אוקיי אז הדוגמא הזאת כבר ממש אפוקליפטית. היא ממחישה איך העולם לא יכול להתנהל בכלל אם האנשים משקרים.

עכשיו בוא נחשוב דקה, הרי יש אנשים שקרנים בעולם. אז למה לא שמענו על מקרים כאלו, של אנשים ש'משקרים' לנהג המונית?

התשובה היא פשוטה:
אנשים משקרים - כשיש להם אינטרס. כשהם מרוויחים משהו מהשקר. אבל הם כן רוצים שיאמינו להם, כשהם מרוויחים מכך שהם אומרים את האמת.

תכל'ס, אני מציע שתלך איתו עד הסוף. תמחיש לו את המשמעות של מה שהוא עושה, בכך שתיקח אותו לנקודת הקיצון, שבה הוא יבין שאי אפשר לחיות עם שקרים. רק אחרי שהוא יוכיח שהוא אדם אמיתי גם במקרים שהוא מפסיד מזה, הוא יזכה לאמונך.

קח אותו לשיחה, תסביר לו בקלילות, בלי שמץ האשמה ושפה פשוטה שבגלל שהוא שיקר כמה פעמים, אתה לא יכול לדעת אם הוא דובר אמת או, ומעכשיו תצטרך לבדוק בעצמך הכול..

מה זה אומר הכול?

אם זה נחשב אצלכם למשל לענות על שאלות כמו: מה פרשת השבוע, תשאל אחר כך עוד מישהו, כי אולי הוא לא אמר את הפרשה של השבוע. אם הוא אומר שהוא רוצה איזה תפקיד או רוצה איזו הטבה - תבקש ממנו הוכחה.

תסבך אותו עם עצמו - עד שהוא יתחנן אליך שתתחיל להאמין לו. עם קצת חשיבה תוכל להוביל אותו לסיטואציות הזויות שהוא יתפוצץ מתסכול - למה אתה לא מאמין למשהו כל כך פשוט והגיוני שאין לו בו כל רווח מהשקר...

אבל אתה תישאר בשלך.

הילדים האחרים לא חייבים בכלל להבין מה אתה עושה איתו. הם יראו התנהלות מוזרה, הם יראו שאתה פשוט לא מקבל תשובות שלו וכו' אבל לא ממש יקשרו את זה לכך שהוא שקרן. כולם רגילים למשמעות המובנת של שקרן - מי שמשקר כדי להרוויח.

השאלה הזאת הייתה לי אתגר חשיבה - אז הארכתי כאן. מי ששרד עד לכאן - שאפו.

ועכשיו יתחיל הבלאגן!... יאלה תגובות!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אין ספק שלהתמודד עם הבעיה יום יום במשך שעות רבות, זה לא כמו לשמוע מרחוק.
אמנם כפי שכתבו, הגדרת הבעיה היא מאוד חשובה, ומאוד משנה.
בתחילת האשכול היה נשמע שמדובר בילד שמשקר ביודעין, שעובד על הצוות, נהנה לשקר, וכו'.
בהמשך, נשמע מהמלמד, שהילד מערבב בין מציאות לדימיון. הוא בכלל לא יודע שהוא משקר, ולא מתכוון לזה.
זו הגדרה כל-כך שונה! זה משהו כל-כך אחר!
ועל זה המלמד המסור משקיע כעת: על עזרה לילד להבחין מתי מדובר במציאות ומתי בדימיון.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
תסבך אותו עם עצמו - עד שהוא יתחנן אליך שתתחיל להאמין לו. עם קצת חשיבה תוכל להוביל אותו לסיטואציות הזויות שהוא יתפוצץ מתסכול
ילד קטן בן 7.
עם פעילות מוחית קצת שונה (בעיות קשב וריכוז).
עדיין מתבלבל בין מציאות לדימיון.
מציעים פה להוכיח לו בצורה קיצונית, עד שיתפוצץ מתסכול, שאי אפשר לתת אמון באף מילה שלו!

ו...לאלו תוצאות הנך מצפה מדבר כזה??? מה יקרה כשהוא יאמין למלמד, שאף מילה שלו לא ראויה לאמון?
מה יקרה עם התסכול העצום שלו ותחושת החנק? מה יגרום לו הבלבול בתוכו? חוסר האמון של עצמו בתחושות הפשוטות והראשוניות שלו באשר למה נכון ומה לא נכון?
מה תעשה לו השנאה למלמד? הזעם וחוסר האונים מולו?
לאן הילד הזה יגיע בסוף???

לפעמים מתבלבלים בין חינוך לבין מלחמת חורמה! עם תכסיסים! עם ניצחונות!
לנצח במלחמה כזו, זה לא רק הרס חינוכי, זה הרס טוטאלי של הילד.
 
נערך לאחרונה ב:

חני ליבוביץ

משתמש מקצוען
השכבתי עכשיו לישון את ילדי בגילו של הילד הזה
הוא עוד ישן עם מוצץ...
נזכרתי באשכול הזה
ראיתי את הילדון שלי הקטן והחמוד
שמתכנן כבר למה הוא יתחפש בפורים
עמוס בדמיונות ורעיונות
ולא הבנתי איך אפשר להדביק לילד קט שכזה כאלו תארים מחמיאים מפליגים
מלמד יקר! תעצור ותחשב מסלול מחדש
ואין מה להמשיך לתאר לנו כמה הילד נוראי ושקרן וכרוני
כל תאור כזה מחזק, אצלי לפחות, עד כמה אתה אולי מלא ברצון טוב, אבל כושל בביצוע
ומדובר בנשמות
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אם אלו הדוגמאות. אפשר להרגע.

בציטוטים שהבאתם יש כאב, צער, חמלה.
יש שאלות! נכון!
יש נסיון להבין את ההתנהלות לתועלת!

המלמד הוא זה שביקש עזרה, ולכן נשאלות שאלות.
וכל זאת משום שהודעתו הראשונה לא מספקת את כל הפרטים.
והפרטים שכן מסופקים מעוררים הרבה שאלות.


אין שום מילה אישית נגד המלמד ובוודאי לא תוקפנות.
אני לא נגד שאלות להפך, רק שיהיו שאלות ענייניות ומכבדות.
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אולי רעיון קטן...
כל אחד יצייר לעצמו שהוא יושב במשרד.
והמלמד שלעיל קבע פגישה, לא לפני ששילם עליה.
כרגע אתם צריכים לייעץ לו, לא לזרוק מילים! כי זה הפרנסה שלכם.
ו... להיות מעשיים כי אם אנחנו מחווים דעה ומרגישים יועצים, אז ש... לא יהיו פדיחות.
מה אתם אומרים ?
א. האם האשכול היה עד עכשיו ברוח כזאת?
ב. האם יש משהו לא נכון במה שכתבתי?
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אולי רעיון קטן...
כל אחד יצייר לעצמו שהוא יושב במשרד.
והמלמד שלעיל קבע פגישה, לא לפני ששילם עליה.
כרגע אתם צריכים לייעץ לו, לא לזרוק מילים! כי זה הפרנסה שלכם.
ו... להיות מעשיים כי אם אנחנו מחווים דעה ומרגישים יועצים, אז ש... לא יהיו פדיחות.
מה אתם אומרים ?
א. האם האשכול היה עד עכשיו ברוח כזאת?
ב. האם יש משהו לא נכון במה שכתבתי?

צודקים בכל מילה.

מבינה אתכם שאין לכם סבלנות לקרוא 14 עמודים.
אבל לא מבינה איך אם לא קראתם הכל אתם יכולים להביע דעה נחרצת כזו.

מי שכן קרא את האשכול ביסודיות מצא הרבה מאוד הדרכה מעשית מפורטת, מאנשים עם נסיון.

מעבר לכך, צריך לזכור שמה שאתה משקיע זה מה שאתה מקבל.
שילמת ליועץ סכום נכבד? נתת בו אמון שיבנה תוכנית עבודה ויבדוק מה שצריך לבדוק?
תקבל מה שתקבל..
פנית לפורום פתוח, זרקת שאלה. קיבלת מה שניתן לקבל מפורום פתוח.

ולסיכום,
הלואי ויפנו את הילד לאיבחון וישבו עימו אצל יועץ מקצועי לבנית תוכנית עבודה.
כולי תקוה שזה יקרה מהר לטובת הילד ולא פחות מכך לטובת המורה שמתמודד עם סיטואציה לא קלה.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כל'ס, אני מציע שתלך איתו עד הסוף. תמחיש לו את המשמעות של מה שהוא עושה, בכך שתיקח אותו לנקודת הקיצון, שבה הוא יבין שאי אפשר לחיות עם שקרים. רק אחרי שהוא יוכיח שהוא אדם אמיתי גם במקרים שהוא מפסיד מזה, הוא יזכה לאמונך.

קח אותו לשיחה, תסביר לו בקלילות, בלי שמץ האשמה ושפה פשוטה שבגלל שהוא שיקר כמה פעמים, אתה לא יכול לדעת אם הוא דובר אמת או, ומעכשיו תצטרך לבדוק בעצמך הכול..

מה זה אומר הכול?

אם זה נחשב אצלכם למשל לענות על שאלות כמו: מה פרשת השבוע, תשאל אחר כך עוד מישהו, כי אולי הוא לא אמר את הפרשה של השבוע. אם הוא אומר שהוא רוצה איזה תפקיד או רוצה איזו הטבה - תבקש ממנו הוכחה.

תסבך אותו עם עצמו - עד שהוא יתחנן אליך שתתחיל להאמין לו. עם קצת חשיבה תוכל להוביל אותו לסיטואציות הזויות שהוא יתפוצץ מתסכול - למה אתה לא מאמין למשהו כל כך פשוט והגיוני שאין לו בו כל רווח מהשקר...

אבל אתה תישאר בשלך.

הילדים האחרים לא חייבים בכלל להבין מה אתה עושה איתו. הם יראו התנהלות מוזרה, הם יראו שאתה פשוט לא מקבל תשובות שלו וכו' אבל לא ממש יקשרו את זה לכך שהוא שקרן. כולם רגילים למשמעות המובנת של שקרן - מי שמשקר כדי להרוויח.

השאלה הזאת הייתה לי אתגר חשיבה - אז הארכתי כאן. מי ששרד עד לכאן - שאפו.

ועכשיו יתחיל הבלאגן!... יאלה תגובות!

תחילת ההודעה שלך, נהדרת.
אבל--- מאיפה הגעת למסקנה שהבאת???

ילד הוא לא אדם מבוגר!
והתוצאות שתשיג ממה שהעלית- הפוכות!!
עיין במה שנכתב ע"י @מרחבית .
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@אינסטלטור
מעלה כאן שיר שכתבתי על נער.
נער שהלכו אתו עד הסוף והראו לו מה שהדגמת.
סיפור אמיתי. שאנשי מקצוע מובהקים טענו שזו היתה הדרך שהובילה לאן שהובילה. והתיקון היחיד היה- אמון. ושוב. ושוב.

האמינו
שאם יוכיחו
כמה אני לא
אשתדל בוודאי
להיות כן

חשבו
שאם שוב ידברו
על מה שקרה
אבין
שזה לא ייתכן

קיוו
שאם רק יסבירו
כמה זה נורא
אנסה
לתקן

ניסו
לעורר בי
מצפון
אולי הוא
יכוון

אבל מה
שבאמת קרה;

השתכנעתי
כמה
אני רע.
ומעשיי,
ועד כמה.
שוב לא היה
בשביל מה.
המלחמה
הסתיימה.

את המצפון
שנשך
ובעט
השקיתי
בסם הרדמה
ובמקומו
נבטה
אשמה.

מבחוץ הייתי
לא'כפת
אחד
גדול
ומבפנים
חפרה
האשמה
שאול---

לו רק היו
מסוגלים
לראות,
כל מה שאני,
למרות,

אולי היה
נותר בי כח
למלחמות
אחרות.

אולי הייתי
מגלה,
שאני,
והעולם,
יפים יותר,
ממה
שמספרים
כולם.


 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
איני מחנך ולא בן מחנך. אני רק חושב בקול.

מה באמת הבעיה בזה שהוא משקר? [סליחה, עוד לא לעבור להתקפה, תמשיכו לקרוא..]

אז יש מספר אופציות, ואני ידלג על האיסור : 'מדבר שקר תרחק', בגלל שגם מבוגרים לא ממש חיים 24/7 לפי הרצון העליון. אז זה לא ממש הגיוני לדרוש זאת מילד.

הלאה.
הבעיה באדם שקרן היא, שלא ניתן לדעת את המציאות דרך המילים שלו, אלא רק על ידי בדיקה אישית.
כלומר, אם כולנו היינו שקרנים, העולם היה די מאתגר. כשמישהו היה שואל אותי ברחוב, מה השעה, הייתי מראה לו בטבעיות את השעון שלי. לא מנסה אפילו לענות לו, למה שיאמין לי...

דוגמה נוספת שיותר ממחישה את הבעייתיות, עליתי על מונית, הנהג שואל אותי לאן אני צריך, אני נותן לו כתובת אבל הוא לוקח אותי לכתובת אחרת לגמרי. כי למה שיאמין לי שלשם אני צריך להגיע?!...

אוקיי אז הדוגמא הזאת כבר ממש אפוקליפטית. היא ממחישה איך העולם לא יכול להתנהל בכלל אם האנשים משקרים.

עכשיו בוא נחשוב דקה, הרי יש אנשים שקרנים בעולם. אז למה לא שמענו על מקרים כאלו, של אנשים ש'משקרים' לנהג המונית?

התשובה היא פשוטה:
אנשים משקרים - כשיש להם אינטרס. כשהם מרוויחים משהו מהשקר. אבל הם כן רוצים שיאמינו להם, כשהם מרוויחים מכך שהם אומרים את האמת.

תכל'ס, אני מציע שתלך איתו עד הסוף. תמחיש לו את המשמעות של מה שהוא עושה, בכך שתיקח אותו לנקודת הקיצון, שבה הוא יבין שאי אפשר לחיות עם שקרים. רק אחרי שהוא יוכיח שהוא אדם אמיתי גם במקרים שהוא מפסיד מזה, הוא יזכה לאמונך.

קח אותו לשיחה, תסביר לו בקלילות, בלי שמץ האשמה ושפה פשוטה שבגלל שהוא שיקר כמה פעמים, אתה לא יכול לדעת אם הוא דובר אמת או, ומעכשיו תצטרך לבדוק בעצמך הכול..

מה זה אומר הכול?

אם זה נחשב אצלכם למשל לענות על שאלות כמו: מה פרשת השבוע, תשאל אחר כך עוד מישהו, כי אולי הוא לא אמר את הפרשה של השבוע. אם הוא אומר שהוא רוצה איזה תפקיד או רוצה איזו הטבה - תבקש ממנו הוכחה.

תסבך אותו עם עצמו - עד שהוא יתחנן אליך שתתחיל להאמין לו. עם קצת חשיבה תוכל להוביל אותו לסיטואציות הזויות שהוא יתפוצץ מתסכול - למה אתה לא מאמין למשהו כל כך פשוט והגיוני שאין לו בו כל רווח מהשקר...

אבל אתה תישאר בשלך.

הילדים האחרים לא חייבים בכלל להבין מה אתה עושה איתו. הם יראו התנהלות מוזרה, הם יראו שאתה פשוט לא מקבל תשובות שלו וכו' אבל לא ממש יקשרו את זה לכך שהוא שקרן. כולם רגילים למשמעות המובנת של שקרן - מי שמשקר כדי להרוויח.

השאלה הזאת הייתה לי אתגר חשיבה - אז הארכתי כאן. מי ששרד עד לכאן - שאפו.

ועכשיו יתחיל הבלאגן!... יאלה תגובות!


הסברתי לעיל את הבעיות
כנראה היית כ"כ עסוק לכתוב את התגובה שלך - ולא היה לך כוח לראות את התגובות מתחילת האשכול...:D
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה