הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בתחילת האשכול היה נשמע שמדובר בילד שמשקר ביודעין, שעובד על הצוות, נהנה לשקר, וכו'.
בהמשך, נשמע מהמלמד, שהילד מערבב בין מציאות לדימיון. הוא בכלל לא יודע שהוא משקר, ולא מתכוון לזה.
זו הגדרה כל-כך שונה! זה משהו כל-כך אחר!
ועל זה המלמד המסור משקיע כעת: על עזרה לילד להבחין מתי מדובר במציאות ומתי בדימיון.

זה בדיוק מה שכתבתי לעיל / אנו הצוות לא יודעים מה זה בדיוק דמיון כ"כ חזק או שקר
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
השכבתי עכשיו לישון את ילדי בגילו של הילד הזה
הוא עוד ישן עם מוצץ...
נזכרתי באשכול הזה
ראיתי את הילדון שלי הקטן והחמוד
שמתכנן כבר למה הוא יתחפש בפורים
עמוס בדמיונות ורעיונות
ולא הבנתי איך אפשר להדביק לילד קט שכזה כאלו תארים מחמיאים מפליגים
מלמד יקר! תעצור ותחשב מסלול מחדש
ואין מה להמשיך לתאר לנו כמה הילד נוראי ושקרן וכרוני
כל תאור כזה מחזק, אצלי לפחות, עד כמה אתה אולי מלא ברצון טוב, אבל כושל בביצוע
ומדובר בנשמות


שוב
יתכן שקר ויתכן דמיון -
ליבי יותר נוטה שזה שקר - מכיון שאנו רואים כמה נהנה לשקר, אבל יתכן שזה כח דמיון - מאוד מאוד מאוד מאוד מפותח שלא אני נתקלתי בו ולא צוות ההנהלה והיועץ נתקלו בו - אבל חשוב להדגיש שהוא כשרוני במיוחד - ואז זה פועל כך גם בדמיון שהוא מפותח במיוחד!
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ולגבי הגר"א - הוא אומר לנו לחנך את הילדים מגיל 0 לדבר אמת. ואז אם נתקלים בשקרים, לטפל בהם. והטיפול שעזר פעם, לא יעזור היום. וזו הוראה שיכולה להיות רק להורים, שמחדירים לילדים את ההתנהגות שהם רוצים.
אני מסכים עם זה ורק רוצה להוסיף כמה דברים.
הזכירו פה את הגר"א שאמר לאישתו (לא לכם) להכות על שקר.
ואני שואל
הרי ידוע שהחפץ חיים לא חיבק ולא נישק את הילדים שלו.
אז אולי ניקח את הגישה הזו גם לבית ולא נחבק ולא ננשק את ילדינו ?! הרי ברור שהחפץ חיים ידע מה הוא עושה, ואם כך הוא החליט - אז כך נכון לעשות !

התשובה לזה:
כשאנחנו שומעים על הנהגה כל שהיא בחינוך בפרט ובחיים בכלל מגדולי ישראל, צריך להעתיק את הבית שבו הרב גדל וגידל וחינך. את כל האווירה שהייתה.
זה כמו שאחרי השואה, נולדו לניצולים ילדים, וכדרכם של ילדים (אתם בטח מכירים את זה) שאמרו "לא רוצה את האוכל הזה ! כל יום אותו אוכל !" או שיש כאלה ילדים שזורקים לחם ברחוב וההורים שלהם הניצולי שואה היו מזדעקים "מה זה ?! בשואה היו עומדים בתור ושמחים לקבל כל קליפת תפוחי אדמה ואתה מפונק שכמותך מקבל סעודת מלכים וכבר מעקם את האף ??!":mad:
ברור שצריך לחנך את הילדים להעריך את האוכל ולא לזרוק אותו ולא להשחית, אבל אי אפשר לדרוש מהם שהם יתייחסו אליו כמו איך שהוריהם מתייחסים

אותו דבר כאן
לקחת הנהגה למשל של החפץ חיים שלא היה מנשק ומחבק את ילדיו בלי האווירה והקשר שהיה לו עם ילדיו זה דבר לא נכון.
האם אתם יודעים מה היה עושה לילדים שלו מבט וחיוך של החפץ חיים ?
ידוע הסיפור שהגיע אליו גביר שרצה לתרום לישיבה והחפץ חיים שמח ושיבח אותו מאד. והוא שאל אותו אם הוא שומר שבת.
הגביר ענה שלא.
ואז החפץ חיים לקח את ידו של הגביר והתחיל לבכות, ואמר "יד כל כך נדיבה ותומכת בלומדי תורה, מחללת שבת ?
הגביר נמס והבטיח שישמור שבת מעתה.

לגבי המכתב של הגר"א בנושאי הענישה על שקר - איך אתם יודעים מה הייתי החומרה בבית שלו ורמת התדירות של שקר אצל הגר"א ?
אולי אצלו החומרה של זה זה כמו שילד יאכל חזיר ויתחתן עם גויה ?

(אין בדברי שום ביקורת על דברי @סמינר דוד רק היא הזכירה את זה ועוד מישהו, אז כתבתי את זה בציטוט שלה)
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני מסכים עם זה ורק רוצה להוסיף כמה דברים.
הזכירו פה את הגר"א שאמר לאישתו (לא לכם) להכות על שקר.
ואני שואל
הרי ידוע שהחפץ חיים לא חיבק ולא נישק את הילדים שלו.
אז אולי ניקח את הגישה הזו גם לבית ולא נחבק ולא ננשק את ילדינו ?! הרי ברור שהחפץ חיים ידע מה הוא עושה, ואם כך הוא החליט - אז כך נכון לעשות !

התשובה לזה:
כשאנחנו שומעים על הנהגה כל שהיא בחינוך בפרט ובחיים בכלל מגדולי ישראל, צריך להעתיק את הבית שבו הרב גדל וגידל וחינך. את כל האווירה שהייתה.
זה כמו שאחרי השואה, נולדו לניצולים ילדים, וכדרכם של ילדים (אתם בטח מכירים את זה) שאמרו "לא רוצה את האוכל הזה ! כל יום אותו אוכל !" או שיש כאלה ילדים שזורקים לחם ברחוב וההורים שלהם הניצולי שואה היו מזדעקים "מה זה ?! בשואה היו עומדים בתור ושמחים לקבל כל קליפת תפוחי אדמה ואתה מפונק שכמותך מקבל סעודת מלכים וכבר מעקם את האף ??!":mad:
ברור שצריך לחנך את הילדים להעריך את האוכל ולא לזרוק אותו ולא להשחית, אבל אי אפשר לדרוש מהם שהם יתייחסו אליו כמו איך שהוריהם מתייחסים

אותו דבר כאן
לקחת הנהגה למשל של החפץ חיים שלא היה מנשק ומחבק את ילדיו בלי האווירה והקשר שהיה לו עם ילדיו זה דבר לא נכון.
האם אתם יודעים מה היה עושה לילדים שלו מבט וחיוך של החפץ חיים ?
ידוע הסיפור שהגיע אליו גביר שרצה לתרום לישיבה והחפץ חיים שמח ושיבח אותו מאד. והוא שאל אותו אם הוא שומר שבת.
הגביר ענה שלא.
ואז החפץ חיים לקח את ידו של הגביר והתחיל לבכות, ואמר "יד כל כך נדיבה ותומכת בלומדי תורה, מחללת שבת ?
הגביר נמס והבטיח שישמור שבת מעתה.

לגבי המכתב של הגר"א בנושאי הענישה על שקר - איך אתם יודעים מה הייתי החומרה בבית שלו ורמת התדירות של שקר אצל הגר"א ?
אולי אצלו החומרה של זה זה כמו שילד יאכל חזיר ויתחתן עם גויה ?

(אין בדברי שום ביקורת על דברי @סמינר דוד רק היא הזכירה את זה ועוד מישהו, אז כתבתי את זה בציטוט שלה)


כתבתי את התגובה - מה עשה הגר"א
בגלל ששאלו אותי מה אכפת לי - אמרתי להם שיראו כמה חמור השקר... - וכאן שמסובב את הצוות - - - -
אבל שוב - ברור שאני לא הולך להכות אותו - להרגע!
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כתבתי את התגובה - מה עשה הגר"א
בגלל ששאלו אותי מה אכפת לי - אמרתי להם שיראו כמה חמור השקר... - וכאן שמסובב את הצוות - - - -
אבל שוב - ברור שאני לא הולך להכות אותו - להרגע!
לא ראיתי את תגובתך
אבל הייתי חיב להבהיר זאת שלא יהיה אף אחד שיחשוב לקחת שיטה חינוכית מדור קודם בלי לחשוב על האווירה שהיתה וכל המסביב
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
למה תמיד אתה צריך להכניס אותי לכל נושא..
לא זכור לי שניסיתי להכניס אותך לנושא מסויים אי פעם...
אבל מאוד מסקרן אותי - מה היית עושה???
אם אתה מפחד מההתקפות שמגיעות מעזרת הנשים - תוכל להשיב לי בפרטי.... - מעניין אותי מאוד הגישה שלך....
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
@קקאו
היכן אתה?
מה היית עושה בכתה שלך?
מעניין אותי !!!
אני יגיד לך את האמת ראיתי את השאלה יש לי מה להגיב לא קראתי את כל הפילסוף.... אבל משומה לא כל כך באלי לכל נושא בפורום חדר מורים להיות מעורב בו....
ורק אם זה מאוד קריטי לך אביע את דעתי
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא זכור לי שניסיתי להכניס אותך לנושא מסויים אי פעם...
אבל מאוד מסקרן אותי - מה היית עושה???
אם אתה מפחד מההתקפות שמגיעות מעזרת הנשים - תוכל להשיב לי בפרטי.... - מעניין אותי מאוד הגישה שלך....
אני מפחד רק מאחד....
וסליחה על האולי השמצה
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קיבלתי כל מיני רעיונות מכל מיני יועצים
מאוד הייתי שמח להיות התלמיד שלך - אך מה אעשה שהגיל לא מאפשר זאת...
לפחות בזה אהיה התלמיד שלך... (אם לא בפורום אפשר בפרטי) - אחרי הכל - חייב פה איזה יצירתיות שלך...
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
קיבלתי כל מיני רעיונות מכל מיני יועצים
מאוד הייתי שמח להיות התלמיד שלך - אך מה אעשה שהגיל לא מאפשר זאת...
לפחות בזה אהיה התלמיד שלך... (אם לא בפורום אפשר בפרטי) - אחרי הכל - חייב פה איזה יצירתיות שלך...
אזכיר לך את ר"ע;)
אני בעז"ה יגיב לך אך לא עכשיו כי יש לי הרבה מה לעשות
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אזכיר לך את ר"ע;)
אני בעז"ה יגיב לך אך לא עכשיו כי יש לי הרבה מה לעשות
לא הגעתי לדרגה הזו....
אבל אפשר להיות תלמיד גם באופנים אחרים כיום... - לפחות זה....
אשמח לקבל טיפים - או כאן בפורום - או בפרטי...
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אם אתה מפחד מההתקפות שמגיעות מעזרת הנשים - תוכל להשיב לי בפרטי.... - מעניין אותי מאוד הגישה שלך....

זה פשוט מרתק.
אקסיומה שלא נתונה לבחינה מחדש אצל כמה מהמשתמשים, שהנשים מדברות כאמהות והגברים כמחנכים.
למרות שיש כאן כמה שכתבו באיזה תפקיד הן משמשות במערכת החינוכית.

עובדה שכדאי לשים לב אליה, גם אם היא לא נעימה, שגם אם היו הדברים נכונים, רוב האמהות, עברו הכשרה כלשהיא, או קיבלו מושגים במהלך שנות הלימודים שלהן, לגבי התפתחות תקינה אצל ילדים.

מה שאי אפשר לומר על מרבית המלמדים.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה פשוט מרתק.
אקסיומה שלא נתונה לבחינה מחדש אצל כמה מהמשתמשים, שהנשים מדברות כאמהות והגברים כמחנכים.
למרות שיש כאן כמה שכתבו באיזה תפקיד הן משמשות במערכת החינוכית.

עובדה שכדאי לשים לב אליה, גם אם היא לא נעימה, שגם אם היו הדברים נכונים, רוב האמהות, עברו הכשרה כלשהיא, או קיבלו מושגים במהלך שנות הלימודים שלהן, לגבי התפתחות תקינה אצל ילדים.

מה שאי אפשר לומר על מרבית המלמדים.
אמא תמיד מרגישה את הילד שלה הכי טוב בעולם, ואין פחד בכלל ממה יאמרו הנשים פה בפורום, וזה ממש לא נכון על המלמדים שלא קיבלו הכשרה, אבל כן אפשר לומר שדעתם של המלמדים פעמים שונה מדעת האם, כי הם רואים מהמבט שלהם, ובמרבית הפעמים מתוך דאגה כנה לתלמידיהם....
ואחסוך ממני וממך כרגע דוגמאות אף שיש למכביר
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זה בדיוק מה שכתבתי לעיל / אנו הצוות לא יודעים מה זה בדיוק דמיון כ"כ חזק או שקר
הצוות לא מבין מה קורה לילד.
ליבי יותר נוטה שזה שקר - מכיון שאנו רואים כמה נהנה לשקר,
ואתם לא מבינים למה נהנה לשקר גם במקום שברור שהוא מפסיד! ואיך משקר בלי למצמץ.
יתכן שזה כח דמיון - מאוד מאוד מאוד מאוד מפותח שלא אני נתקלתי בו ולא צוות ההנהלה והיועץ נתקלו בו
יש כאן תופעה שלא הכרתם עד עכשיו! אתם לא יודעים מה זה. זו לא תופעה רגילה.

האם לא ברור שהילד חייב אבחון של מומחים? שעל הצוות לעשות כל מה שהוא יכול להסביר ולשכנע את ההורים ולעמוד על כך שחייבים לערב מומחים?
מתגלה תופעה אצל ילד, שהצוות לא יודעים, לא מכירים, לא מפענחים מה זה, והילד לא נלקח לאבחון ולהדרכה של מומחים!
אם חלילה, והלוואי שלא, הילד יסתבך נפשית או רוחנית, האם יוכלו לומר: ידינו לא שפכו...?
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אני מסכים עם זה ורק רוצה להוסיף כמה דברים.
הזכירו פה את הגר"א שאמר לאישתו (לא לכם) להכות על שקר.
ואני שואל
הרי ידוע שהחפץ חיים לא חיבק ולא נישק את הילדים שלו.
אז אולי ניקח את הגישה הזו גם לבית ולא נחבק ולא ננשק את ילדינו ?! הרי ברור שהחפץ חיים ידע מה הוא עושה, ואם כך הוא החליט - אז כך נכון לעשות !

התשובה לזה:
כשאנחנו שומעים על הנהגה כל שהיא בחינוך בפרט ובחיים בכלל מגדולי ישראל, צריך להעתיק את הבית שבו הרב גדל וגידל וחינך. את כל האווירה שהייתה.
זה כמו שאחרי השואה, נולדו לניצולים ילדים, וכדרכם של ילדים (אתם בטח מכירים את זה) שאמרו "לא רוצה את האוכל הזה ! כל יום אותו אוכל !" או שיש כאלה ילדים שזורקים לחם ברחוב וההורים שלהם הניצולי שואה היו מזדעקים "מה זה ?! בשואה היו עומדים בתור ושמחים לקבל כל קליפת תפוחי אדמה ואתה מפונק שכמותך מקבל סעודת מלכים וכבר מעקם את האף ??!":mad:
ברור שצריך לחנך את הילדים להעריך את האוכל ולא לזרוק אותו ולא להשחית, אבל אי אפשר לדרוש מהם שהם יתייחסו אליו כמו איך שהוריהם מתייחסים

אותו דבר כאן
לקחת הנהגה למשל של החפץ חיים שלא היה מנשק ומחבק את ילדיו בלי האווירה והקשר שהיה לו עם ילדיו זה דבר לא נכון.
האם אתם יודעים מה היה עושה לילדים שלו מבט וחיוך של החפץ חיים ?
ידוע הסיפור שהגיע אליו גביר שרצה לתרום לישיבה והחפץ חיים שמח ושיבח אותו מאד. והוא שאל אותו אם הוא שומר שבת.
הגביר ענה שלא.
ואז החפץ חיים לקח את ידו של הגביר והתחיל לבכות, ואמר "יד כל כך נדיבה ותומכת בלומדי תורה, מחללת שבת ?
הגביר נמס והבטיח שישמור שבת מעתה.

לגבי המכתב של הגר"א בנושאי הענישה על שקר - איך אתם יודעים מה הייתי החומרה בבית שלו ורמת התדירות של שקר אצל הגר"א ?
אולי אצלו החומרה של זה זה כמו שילד יאכל חזיר ויתחתן עם גויה ?

(אין בדברי שום ביקורת על דברי @סמינר דוד רק היא הזכירה את זה ועוד מישהו, אז כתבתי את זה בציטוט שלה)

יישר כח.
מי שרוצה לחנך כמו הגר"א, שיהיה הגר"א.
מי שרוצה לחנך כמו הח"ח שיחבר את המשנה ברורה.
אגב, המחנכים ששואפים לחנך כך, מוכנים גם לגור בבית של הח"ח?
ועוד הנהגות?

אני קוראת את האשכול ומתמלאת כאב.
על ילדים חסרי ישע.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה