הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
דוגמה - אחת מיני רבות!!!!!

ילד בגיל 7 בערך
אני אומר לו - כולם הוציאו ספרים, היכן הספר שלך?
הוא עונה בשיא הרצינות - היה חסר לי כמה עמודים בספר, לקחתי הביתה - השלמתי הכל!! - אבל שכחתי את הספר בבית

אני מכיר אותו בטור אחד שקרן..... - אני אומר לו - תבדוק בתיק שלך
הוא עונה - זה לא בתיק, - בדקתי!

אני אומר לו תבדוק שוב,
הוא אומר לי נו הרב, אמרתי לך זה בבית! - דבקתי כבר...

אני לא מוותר לו - טוב בוא אלי עם התיק, - ואז הוא מגיע עם התיק - אני בא לחפש בתיק - ושניה לפני כן - הוא מוציא את זה מהתיק ואומר הנה זה......

טוב אני אומר נו נראה באמת כמה הוא השלים
אני פותח את הספר ומראה לו - מה השלמת?
(הנה תפסתי אותך)
היא מחקה לי .....
מי?
אחותי - הרב אתה לא רואה שזה מחוק???
איזה מחוק בכלל לא עשית.....

יצויין שזה סדרתי אצלו - שקרים בתוספת דמיונות - ובלי להתבלבל או להרתע בזמן שמשקר - הכל ממש ברצינות - כאילו ככה זה היה מאמת
אגב - לא אתפלא אם אבא שלו יגיד לי שבכלל אין לו אחיות - מי מחק בכלל???

מה עושים?????
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
דוגמה - אחת מיני רבות!!!!!

ילד בגיל 7 בערך
אני אומר לו - כולם הוציאו ספרים, היכן הספר שלך?
הוא עונה בשיא הרצינות - היה חסר לי כמה עמודים בספר, לקחתי הביתה - השלמתי הכל!! - אבל שכחתי את הספר בבית

אני מכיר אותו בטור אחד שקרן..... - אני אומר לו - תבדוק בתיק שלך
הוא עונה - זה לא בתיק, - בדקתי!

אני אומר לו תבדוק שוב,
הוא אומר לי נו הרב, אמרתי לך זה בבית! - דבקתי כבר...

אני לא מוותר לו - טוב בוא אלי עם התיק, - ואז הוא מגיע עם התיק - אני בא לחפש בתיק - ושניה לפני כן - הוא מוציא את זה מהתיק ואומר הנה זה......

טוב אני אומר נו נראה באמת כמה הוא השלים
אני פותח את הספר ומראה לו - מה השלמת?
(הנה תפסתי אותך)
היא מחקה לי .....
מי?
אחותי - הרב אתה לא רואה שזה מחוק???
איזה מחוק בכלל לא עשית.....

יצויין שזה סדרתי אצלו - שקרים בתוספת דמיונות - ובלי להתבלבל או להרתע בזמן שמשקר - הכל ממש ברצינות - כאילו ככה זה היה מאמת
אגב - לא אתפלא אם אבא שלו יגיד לי שבכלל אין לו אחיות - מי מחק בכלל???

מה עושים?????

לא הבנתי למה זה האחריות של המלמד שהילד משקר, ולמה זה טוב לחשוף את שקריו ולבייש אותו.


אם תשאל אותי הוא משקר כי הוא מפחד. גם מבוגרים משקרים כששוטר עוצר אותם.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לא הבנתי למה זה האחריות של המלמד שהילד משקר, ולמה זה טוב לחשוף את שקריו ולבייש אותו.


אם תשאל אותי הוא משקר כי הוא מפחד. גם מבוגרים משקרים כששוטר עוצר אותם.
למה לבייש?
אני הולך איתו על מה שהוא אומר?
ואם לא אז מה אתה היית עושה במקומי????
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
למה לבייש?
אני הולך איתו על מה שהוא אומר?
ואם לא אז מה אתה היית עושה במקומי????

אסור לתפוס ילד 'על חם'.
אסור להוכיח לו שהוא שקרן.
כמו שכתבו פה כדאי להתייעץ עם אנשי חינוך מקצועיים.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תלוי מאוד גיל הילד!!! בגיל הקטן זה מאוד מצוי ולא בטוח שנכון להפגיש אותו עם המציאות ולהדביר תווית עצמית של שקרן

הדגשתי - סתם אני לא מדביק שקרן תווית שקרן

ואתן דוגמה - אמנם קיצונית -
ילד נכנס לכתה באיחור של כ 10 דקות, אני שואל אותו - היכן היית? - הוא אומר לי אצל המפקח (בת"ת נהוג שעל איחור כזה המפקח שולח אותו עם פתק).
אני אומר לו נו ואיפה הפתק?
תביא לי פתק שהיית אצלו - אני מאמין לך - אבל כדי לקבל אותך לכתה אני צריך פתק....
הילד יוצא החוצה - וחוזר לאחר כ30 שניות - כולו אדום בוכה - לא מצליח לעצור את הבכי

לרגע חשבתי - שנפל / נחבל בדרך / מישהו הרביץ לו וכו
אבל לא
שאלתי אותו מה קרה? - הוא לא יכל לדבר - הרגעתי אותו - אמרתי לו שטוף פנים ותחזור
טוב לאחר כ 5 דקות הוא אמר לי - הרב באמת לא הייתי אצל המפקח - ואמר את האמת למה איחר, אמרתי לו - תראה אני לא עכשיו אני מוכן לקבל אותך לכתה - בלי פתק - מכיון שאתה דובר אמת - אבל אל תשקר וכו' וכו'

אבל כאן הוא משקר - בלי למצמץ בלי להתבלבל
(אגב בתחילת השנה כבר יידעו אותי - לא להאמין למה שהילד הזה אומר - שלא תיפול בפח - הוא הפיל אותנו בפח... - הכל תבדוק!)

אפילו אני אומר לילד הזה - למה אתה לא כותב - הוא אומר לי אין לי עפרון - אני ניגש ורואה בקלמר 3 עפרונות....
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אסור לתפוס ילד 'על חם'.
אסור להוכיח לו שהוא שקרן.
כמו שכתבו פה כדאי להתייעץ עם אנשי חינוך מקצועיים.

כן אבל אני כל הזמן רוצה ודואג להוכיח לו - לא תוכל לעבוד עלינו - אנו יודעים הכל - לשקר אין רגליים - מה שתגיד שקר - אנו נוכיח לך שזה לא נכון - - -
מה גם שכאן זה לא אמור לבייש את הילד - הוא יכל בפשטות להוציא את הספר מהתיק - הרי הוא ידע שזה בתיק (לפי איך ששלף את הספר מהתיק כשהגיע אלי - אז למה לשקר ולשקר?????)
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
אני קוראת בצער .
בצער על הילד.
בצער על המורה המתוסכל.

מניחה פה סיפור ששמעתי מכלי ראשון והולכת:

כשהרב עדס היה ילד יום אחד אמר לאביו: "ברכתי כבר ברכת המזון"
אמר אחיו:"לא נכון. יהודה לא ברך"
ענה האבא: "אם יהודה אמר שהוא ברך. אז הוא ברך"

שמעתי מפי הרב עדס:
אותו משפט של אבא. של אמון אמיתי.
לא נתן לי לשקר שוב.

הנחתי והלכתי.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני קוראת בצער .
בצער על הילד.
בצער על המורה המתוסכל.

מניחה פה סיפור ששמעתי מכלי ראשון והולכת:

כשהרב עדס היה ילד יום אחד אמר לאביו: "ברכתי כבר ברכת המזון"
אמר אחיו:"לא נכון. יהודה לא ברך"
ענה האבא: "אם יהודה אמר שהוא ברך. אז הוא ברך"

שמעתי מפי הרב עדס:
אותו משפט של אבא. של אמון אמיתי.
לא נתן לי לשקר שוב.

הנחתי והלכתי.


כן - אבל פה - הוא בסובב את כולם - לא שייך להראות לו כאילו הוא הצודק
ואביא מה שהיה איתו בשנה שעברה. -

הילד הפריע ! - הרב אמר לו אני רוצה שאבא שלך יצור איתי קשר
הוא עונה אבא שלי בחו"ל

טוב.
מסכן הרב - סוחב איתו שבוע- נו אבא חזר?

לאחר שבוע הרב יוצר איתו קשר - והאבא אומר - בכלל לא הייתי בחו"ל ......

אתה מבין על מה מדובר?
השקר אצלו נוזל - ואינו נרתע כלל כשמשקר
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כן אבל אני כל הזמן רוצה ודואג להוכיח לו - לא תוכל לעבוד עלינו - אנו יודעים הכל - לשקר אין רגליים - מה שתגיד שקר - אנו נוכיח לך שזה לא נכון - - -
מה גם שכאן זה לא אמור לבייש את הילד - הוא יכל בפשטות להוציא את הספר מהתיק - הרי הוא ידע שזה בתיק (לפי איך ששלף את הספר מהתיק כשהגיע אלי - אז למה לשקר ולשקר?????)
כותבת לך כאמא לילדים בגילאים דומים.
הילד סך הכל בן שבע ולא אויב שצריך לדעת שיודעים עליו הכול ואין לו אפשרות לעבוד על המורה.
כשמוכיחים לו שוב ושוב שהוא שקרן, הוא מאבד את הכבוד הבסיסי שלו.
מאבד את הצלם האנושי.
אין לו שום דבר להפסיד. אין מה שימנע ממנו לשקר שוב ושוב בצורה מקצועית יותר ויותר.
מהסיפור שלך נראה שחסר לילד מבוגר שייתן בו אמון.
ואיך לקדם אותו שיכתוב ויוציא ספרים כתלמיד מן השורה זה כבר שלב שני וכדאי להתייעץ בקשר לכך עם יועץ מקצועי.
להוכיח ולתפוס ולהראות לו, זה פשוט לא יעבוד וודאי שלא יפתור את הבעיה.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כותבת לך כאמא לילדים בגילאים דומים.
הילד סך הכל בן שבע ולא אויב שצריך לדעת שיודעים עליו הכול ואין לו אפשרות לעבוד על המורה.
כשמוכיחים לו שוב ושוב שהוא שקרן, הוא מאבד את הכבוד הבסיסי שלו.
מאבד את הצלם האנושי.
אין לו שום דבר להפסיד. אין מה שימנע ממנו לשקר שוב ושוב בצורה מקצועית יותר ויותר.
מהסיפור שלך נראה שחסר לילד מבוגר שייתן בו אמון.
ואיך לקדם אותו שיכתוב ויוציא ספרים כתלמיד מן השורה זה כבר שלב שני וכדאי להתייעץ בקשר לך עם יועץ מקצועי.
להוכיח ולתפוס ולהראות לו, זה פשוט לא יעבוד וודאי שלא יפתור את הבעיה.

נו וזה בדיוק אני שואל

מה לעשות - הוא לא מוציא ספר - טוען שזה בבית ועשה הכל
שני שקרים:
בבית
עשה הכל

להאמין - ואז הוא לא יעבוד איתנו - ויפריע (יש לו גם בעיית קשב....)
מה הייתם עושים? - העלתי לפורום כאן - לא כדי שיגידו לי תתיעץ - כי כבר המייעצים אמרו לי - אנו לא יודעים מה זה - דמיונות / באמת ככה חושב וכו'
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
על קצה המזלג:
נצא מכמה נקודות:
* התיסכול שלנו כשילד משקר
נובע מהפחד:"הי. הוא חושב שהוא יצליח לעבוד עלי"

*כאשר נכנסים לשיח כדי להוכיח אותו על שקריו:
(אז איך אמא שלך דיברה איתי? וכו וכו)
בעצם גורמים לו לשקר שוב ושוב.
להסתבך פנימה במקום לעזור לו לצאת החוצה.

*כאשר אנו מוכיחים את השקר.
ומראים קבל עם ועולם: הי נדפקת. שיקרת.
אנו מחזקים אצלו כלל אחד : "פעם הבאה אשקר טוב יותר"

וכך הוא הולך ונעשה יותר ויותר "מדופלם".

המשך מחר בלי נדר.
לילה טוב.
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נו וזה בדיוק אני שואל

מה לעשות - הוא לא מוציא ספר - טוען שזה בבית ועשה הכל
שני שקרים:
בבית
עשה הכל

להאמין - ואז הוא לא יעבוד איתנו - ויפריע (יש לו גם בעיית קשב....)
מה הייתם עושים? - העלתי לפורום כאן - לא כדי שיגידו לי תתיעץ - כי כבר המייעצים אמרו לי - אנו לא יודעים מה זה - דמיונות / באמת ככה חושב וכו'

אני לא מורה, ומעריכה מי שמסוגל להיות בתפקיד המחייב הזה.
ראיתי תיאור תגובה של מורה שגורמת נזק מיידי לכן הגבתי עליה.
איך כן לנוהג עם הילד? זו אמנות שלמה של ניסוי וטעייה. לא מאמינה שיש פתרון קסם.
הייתי מנסה לאהוב את הילד, להבין מה חסר לו
[גבולות ברורים? אמון? אהבה?]
הייתי מנסה להתקרב אליו, להראות לו שאני רוצה בטובתו, לכבד אותו.
הייתי מנסה להציע אבחון מקצועי אצל פסיכולוג/ית ילדים, לפעמים יש בעיות עמוקות והשקרים שנוזלים זה רק סימפטום.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
על קצה המזלג:
נצא מכמה נקודות:
* התיסכול שלנו כשילד משקר
נובע מהפחד:"הי. הוא חושב שהוא יצליח לעבוד עלי"

*כאשר נכנסים לשיח כדי להוכיח אותו על שקריו:
(אז איך אמא שלך דיברה איתי? וכו וכו)
בעצם גורמים לו לשקר שוב ושוב.
להסתבך פנימה במקום לעזור לו לצאת החוצה.

*כאשר אנו מוכיחים את השקר.
ומראים קבל עם ועולם: הי נדפקת. שיקרת.
אנו מחזקים אצלו כלל אחד : "פעם הבאה אשקר טוב יותר"

וכך הוא הולך ונעשה יותר ויותר "מדופלם".

המשך מחר בלי נדר.
לילה טוב.


נו -
יתכן שזה כיוון נכון

אבל מה לעשות לדוגמה מה שהיה -
איפה הספר שלך?
יש לו אפשרות להוציא מהתיק - , ויש לו אפשרות לשקר
והוא מעדיף לשקר שני שקרים !!!!!
(הרב עשיתי את כל מה שהיה חסר לי (לא היה ולא נברא) ושכחתי בבית (בעוד שהוא יודע שזה בתיק!!!)
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נו -
יתכן שזה כיוון נכון

אבל מה לעשות לדוגמה מה שהיה -
איפה הספר שלך?
יש לו אפשרות להוציא מהתיק - , ויש לו אפשרות לשקר
והוא מעדיף לשקר שני שקרים !!!!! (הרב עשיתי את כל מה שהיה חסר לי ושכחתי בבית)

אולי תיתן לו את הספר שלך המורה לשיעור הזה?
תחפש פתרון יצירתי בלי לתפוס אותו על חם.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אולי תיתן לו את הספר שלך המורה לשיעור הזה?
תחפש פתרון יצירתי בלי לתפוס אותו על חם.


אין לי בעיה עם זה - אבל הוא יצא עם הרגשה - הצלחתי על הרב - עבדתי עליו - ולדעתי אסור שזה יקרה - זה מעודד אותו לשקר עוד עוד - זה נותן לו סיפוק
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הבהרה

גם כששוחחתי עמו - לא אמרתי לו שקרן
אלא למה אתה משקר

אסור בשום אופן להדביק על הילד תווית שקרן - רק כאן לחדד את הבעיה אני אומר שזו המציאות - הילד שקרן - ובלי להירתע
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה