ביקשת קיבלת
@קקאו
היכן אתה?
מה היית עושה בכתה שלך?
מעניין אותי !!!
לפני שאגיב לנושא חשוב לי להקדים:
א. לא קראתי את כל האשכול (אין לי את הסבלנות לזה..) רק את עיקרון השאלה מה עושים עם ילד שהוא "שקרן" יותר מאשר "אמיתי"...
ב. אין שום בעיה לחלוק על דעתי אלא הפוך אני אוהב ביקורות בונות
ועכשיו לדעתי...
ראשית אין אני מכיר את הילד ולכן אין אני יודע האם יש עוד פרמטרים חשובים בכיתה מעבר ל"שקרן" כמו שהגדרת אותו, האם אין עוד בעיות רגשיות, לימודיות, התנהגותיות וכדו'... שאז זה יכול לשנות
לגמרי את התמונה..
ולכן אני אענה על דעת זה שרק מדובר בילד שלא יודע לומר כמעט אמת, ומשתדל לנצל את זה מעל כל בימה אפשרית....
אז דבר ראשון נכון שאצל ילדים מצוי מאוד נושא ה"דמיון" אך הדמיון לבין שקר על כל מילה כמעט הוא כרחוק מזרח ממערב,
דבר שני, הייתי מאוד משתדל שלא להכפיש את הילד, כי לא זה מה שיעזור לו,
אז מה כן...
הייתי לוקח אותו לשיחה אישית, (ואם צריך אז יותר מפעם אחת) ומנסה
ביחד איתו להבין ממה נובע השקר שהוא מדבר, ומה יוצא לו מזה, ואחרי שהייתי
מביא אותו להבנה שהוא לא מרוויח מזה כלום ואף מפסיד, עכשיו אפשר להתחיל לעזור לו, הייתי אומר לו שעכשיו אתה מבין אבל מה לעשות שהיצר הרע של השקר גדול עליך ואתה לא מצליח להתגבר עליו, ולכן אני (הרב'ה) נמצא פה גם כדי לעזור לך להתגבר עליו...
ואתן לך דוגמא ממשו שהיה לי בשנה שעברה..
היה לי בכיתה ילד כשרוני מאוד מצוייין ביותר,
אבל גם דברן ביותר, פשוט לא הצליח לשמור על פיו בשיעורים...
לקחתי אותו לצד ואמרתי לו... אני יודע שאתה הכי מצויין שיש, אבל מה לעשות שלכל אחד יש יצר הרע והיצר הרע שלך זה "דיבורים" ואני יודע שקשה לך להתגבר על זה אפילו שאתה מאוד רוצה, ולכן אני לא רוצה שתפסיק לדבר אבל אני כן רוצה לעזור לך להתגבר, ואמרתי לו תביא פנקס שיהיה ביננו, ובפנקס בכל יום תעשה 2 טורים 1 לא התגברתי ו1 כן התגברתי, ובסוף כל שיעור תציין לעצמך כמה פעמים הצלחת להתגבר וכמה לא, ותדע לך שאני סומך עליך ב100% במה שאתה כותב, ותנסה שכל פעם בשיעור שבא לך לדבר תזכר בפנקס... ומידי שבוע אם אני יראה שיש לך יותר התגברויות אתה מקבל ביום שישי ממתק..
לא תאמינו (או אולי כן...) מיום ליום לאט לאט הדיבורים התמעטו ובסוף כמעט פסקו והוא היה כל כך גאה בעצמו וזה העלה לו גם את הבטחון העצמי מאוד, ועד לסוף שנה הוא התגבר מאוד בצורה שלא ניתן היה להכיר אותו, וזה כבר היה בלי הפנקס והממתק (שזה היה רק בשביל הדרבון בחודש הראשון...) ואותו עיקרון בנחת ובסבלנות ניתן לעשות עם ילד שהקושי העיקרי שלו זה "לשקר"....
סליחה על האריכות ותודה למקדישים מזמנם וקוראים ומגיבים... (ולא רק המלמדים אלא גם המורות והאמהות...)