אם יש לכם טיפ טוב בשביליבהצלחה.
שמעתי הורים שאומרים לילדים שמשקרים: 'למה אתה ממציא?'הבהרה
גם כששוחחתי עמו - לא אמרתי לו שקרן
אלא למה אתה משקר
אסור בשום אופן להדביק על הילד תווית שקרן - רק כאן לחדד את הבעיה אני אומר שזו המציאות - הילד שקרן - ובלי להירתע
הייתי אומר לו (בקול שובבי) "היי אתה ממציא..." (עם חיוך שובבי הייתי מלטף אותו בגבו ואומר לו): "קדימה חמודי תוציא ספר"נעזוב את השאלה למה הוא משקר
כי כדי להבין אותה נצטרך לדעת הרבה על חייו ועברו.
מה הייתי עושה בסיטואציה הזו?
"היכן הספר שלך?"
"לקחתי והשלמתי בבית. ושכחתי אותו"
בגלל:
1. שהסיפור נשמע מפונתז.
2. שאני יודעת שהילד נוטה לשקר.
*אני לא רוצה לגרום לו להסתבך בשקר.
*ולא רוצה להראות לו שהשקר "עבד".
מה שהייתי עושה:
חוי רוזנברג כתבה בקראט קטע מעולה "פעמים שאתה מתעלם"
אם מישהו יוכל להעלות אותו לכאן- מושלם.
קדימה, יעשו לו איבחון, חבל על כל יום שעובר,
צריך להבין שזה דמיון, אולי לתת לו נשחקי דמיון?
לספר את סיפור, הילד שקרא הצילו הגיע אריה, כולם באו, ראו שזה שקר,
כשהגיע רגע האמת וצעק הצילו, כבר לא היה מי שיבוא לעזור, לדעתי תפקיד של מורה , גננת , מלמד, וכו, לתת אמון בילד, הכלה לבעיה, שילוח לאיש מקצוע, ולעזור לילדים, גם להם קשה, תחשבו את תגובת הסביבה, שנתקלת בזה, וילדים לא מגיבים בעדינות, כמה ילד שקצת זז מהתלם, סופג, נכלם, מבויש
ניסית לבדוק איך הרב השני שמלמד אותו השנה מתרשם ממנו?
ואל תגיד לי שהכינו אותך מראש וזה כבר היה משנה שעברה כי תוית יכולה להישאר גם כשהיא כבר לא מוצדקת.
קיבלנו השנה הערות מהמלמד של הבן שלי (כיתה ג') והצטיירה תמונה של ילד שפיתח הפרעת קשב שלא הכרנו עד עכשיו. לאחר כמה וכמה שיחות עם המלמד עלה בדעתי לבדוק עם המלמד השני של לימודי חול שהוא גם היה המחנך שלו בשנה שעברה, והוא אמר לנו שהוא המצטיין בכיתה ואין שום שינוי משנה שעברה.
זה חשוב כדי לקבל פורפורציות ולהבין אם הוא בוחר מתי או למי לשקר. (מבלי לפגוע חלילה)
למה שיאהב את השקר?? אם יש הפסד בולט, גם אם בהתחלה , נראה שווה, בסוף שומעים שיש הפסד ענק.בינתיים - נראה שלא כדאי להזכיר לילד את המושגים שקר ואמת - אלא מציאות ודמיון
ואם נספר לו סיפור כזה הוא עלול לאהוב שקר...
בינתיים לאחר יעוץ רב אנו מחדדים אצלו את ההבדל
תודה!
עניתי לך בהודעה קודמתבינתיים - נראה שלא כדאי להזכיר לילד את המושגים שקר ואמת - אלא מציאות ודמיון
ואם נספר לו סיפור כזה הוא עלול לאהוב שקר...
בינתיים לאחר יעוץ רב אנו מחדדים אצלו את ההבדל
תודה!
פפפפפפפפפפפפפלא נראה באופק שההורים דוגלים בזה - כידוע אצל כל (רוב) הורי הקש"ר
אם הוא נהנה - בודאי שזה נותן תמריץ לאהוב שקר.... - במיוחד שבעיני הילד - הוא רואה את הטוב עכשיו - ולא את ההפסד של מחרלמה שיאהב את השקר?? אם יש הפסד בולט, גם אם בהתחלה , נראה שווה, בסוף שומעים שיש הפסד ענק.
ילד לא נהנה מלשקר!! הוא מפסיד חברים, הוא מפסיד אמון, הוא לא יודע איך לצאת מיזה,אם הוא נהנה - בודאי שזה נותן תמריץ לאהוב שקר.... - במיוחד שבעיני הילד - הוא רואה את הטוב עכשיו - ולא את ההפסד של מחר
נכוןילד לא נהנה מלשקר!! הוא מפסיד חברים, הוא מפסיד אמון, הוא לא יודע איך לצאת מיזה,
רואה את העכשיו, ומצטער על העבר,נכון
אבל בשעת מעשה הוא נהנה
שעכשיו הוא לא כותב, עכשיו הוא ניצח במשחק וכו' (או לחילופין - עכשיו לא יספרו את זה לאבא שלו כי הוא בחו"ל...)
ילד רואה את העכשיו
ראיתי רק עכשיו את האשכול ואין לי זמן לקרוא את כל התגובות שהקוראים היקרים הגיבו וייתכן שמישהוא כבר כתב את מה שאני הולך לכתוב. (עד כאן הקדמה)דוגמה - אחת מיני רבות!!!!!
ילד בגיל 7 בערך
אני אומר לו - כולם הוציאו ספרים, היכן הספר שלך?
הוא עונה בשיא הרצינות - היה חסר לי כמה עמודים בספר, לקחתי הביתה - השלמתי הכל!! - אבל שכחתי את הספר בבית
אני מכיר אותו בטור אחד שקרן..... - אני אומר לו - תבדוק בתיק שלך
הוא עונה - זה לא בתיק, - בדקתי!
אני אומר לו תבדוק שוב,
הוא אומר לי נו הרב, אמרתי לך זה בבית! - דבקתי כבר...
אני לא מוותר לו - טוב בוא אלי עם התיק, - ואז הוא מגיע עם התיק - אני בא לחפש בתיק - ושניה לפני כן - הוא מוציא את זה מהתיק ואומר הנה זה......
טוב אני אומר נו נראה באמת כמה הוא השלים
אני פותח את הספר ומראה לו - מה השלמת?
(הנה תפסתי אותך)
היא מחקה לי .....
מי?
אחותי - הרב אתה לא רואה שזה מחוק???
איזה מחוק בכלל לא עשית.....
יצויין שזה סדרתי אצלו - שקרים בתוספת דמיונות - ובלי להתבלבל או להרתע בזמן שמשקר - הכל ממש ברצינות - כאילו ככה זה היה מאמת
אגב - לא אתפלא אם אבא שלו יגיד לי שבכלל אין לו אחיות - מי מחק בכלל???
מה עושים?????
סליחה אבל מה שאתה עושה עכשיו זה בדיוק מה שאתה טוען שלא טוב שעשו למלמד הנ"לאני כ"כ בהלם מהתגובות מגיע כאן מלמד שעושה עבודת קודש ומספר סיפור כדי לקבל עזרה, כדי ללמוד איך לחנך.
ומה הוא מקבל?
גילוי נאות! לא עיינתי בכל התגובות אבל היה מספיק לראות את הראשונות!
מה??? ככה עונים? בשאלה? בטענה?
מה קורה לאמהות בדור שלנו?
האם ככה עונים לבקשת עזרה???
קדימה, תדפדפו לעמוד הראשון ותראו, תגובה ראשונה בירור קטן, ולאחריה סידרה של התקפות.
אני לא יענה לגופו של עניין, כי אין פה עניין.
אני לא רוצה להתדיין על נושא ימים, להשקיע שעות על הסברים, ולאחר מכן יבוא מישהו וימחק הכל, בלי הסבר!!!
אבל אמהות יקרות!!! אתם חושבות שאתם יודעות איך להתנהג עם בנים בת"ת, אתם חושבות שכל המלמדים טועים, שלכולם לא מגיע ללמד, אז אולי תנמקו!
אבל אל תתקפו לפני שהבנתם!!!
שיח מכבד אדם שבה לשאול שאלה, זה מינימלי!!!
אולי אני הלא נורמלי, אולי.
הילד - ממש לא מצטער על העבר - מה זה עבר בכלל בשבילו.....רואה את העכשיו, ומצטער על העבר,
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמב
א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי: