מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

עולם כמנהגו נוהג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אז מה הכוונה ללא הצמדה וכולל מע"מ?
שבאילת ההגרלות גם כן לא כוללת מע"מ (המחיר שמצוין הוא ללא מע"מ) אבל מדד לא כלול בשום הגרלה ותמיד צריך להוסיף אחרי ה עוד כסף ואחרי החוק החדש זה אמנם 60% פחות
 

*דבורי*

משתמש צעיר
1656942865857.png

 

אחות

משתמש מקצוען
יש לי שאלה,
זכינו בעכו בהגרלה הקודמת, מקום 42,
מתי וכמה תהיה שווה הדירה שם אין לי מושג. אבל זו זכיה קיימת.
האם אולי שווה לבטל את הזכיה הנ''ל ולהרשם עכשיו שיש מקומות יותר במרכז?
תודה לכל תגובה.
 

קדימון

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה
יש לי שאלה,
זכינו בעכו בהגרלה הקודמת, מקום 42,
מתי וכמה תהיה שווה הדירה שם אין לי מושג. אבל זו זכיה קיימת.
האם אולי שווה לבטל את הזכיה הנ''ל ולהרשם עכשיו שיש מקומות יותר במרכז?
תודה לכל תגובה.
מה עדיף כחצי מיליון שקל על בטוח, או 0.86% שתזכו במיליון שקל?
 

cyp

משתמש מקצוען
פוריה כפר עבודה זה פרוייקט לחרדים?
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
טור של @עו"ד נתן רוזנבלט היום באתר JDN
על הגרלת מחיר למשתכן הקרוב.


השבוע יצאה הגרלה גדולה, ובה כ-5,500 דירות, בכל משפחה חרדית יש לפחות אחד מבני המשפחה שהוא בעל תעודת זכאות, והשאלה בכל בית היא להיכן להירשם. מה גם שאיש אינו יודע מה ילד יום, מי יהיה שר השיכון הבא, והאם הנוכחי ימשיך מה שהתחיל, כך שייתכן מאוד שאנחנו בהגרלה האחרונה.

למי שנכנס רק עכשיו למשחק המונופול הזה, נזכיר את כללי המשחק: א) ניתן להירשם רק לשלוש ערים. ב) סדר ההגרלה מלמעלה למטה לפי גודל העיר, ג) בעלי אישור "בן מקום" זכאים לעדיפות משמעותית בעיר אשר בה הם רשומים כבן מקום (זה קצת מרושע כי מי שהתגורר בירושלים לפני חמש שנים ועבר לצפת עדיין נחשב בן מקום בירושלים, אך מי שעבר מצפת וגר בירושלים כבר שנתיים עדיין לא נחשב בן מקום). ועכשיו הבה נבחן את ההצעות להרשמה:

בהגרלה הקודמת, המלצנו כחברי וועדת הדיור, להירשם למקומות נוספים ולא ממש חרדיים, ואכן ההצלחה האירה פנים, ומשפחות רבות זכו לדירה בקריות העתידיות לקום בע"ה בזכות ההגרלה, בעכו (כמאתיים משפחות), אופקים וטבריה, וגם אפשרות לקהילה קטנה בבן שמן ליד אחיסמך. אך הפעם אין לנו את הפריווילגיה הזאת, התכנסנו אתמול (א) כל חברי הוועד ולאחר שעות של חיפושים ודיונים לא הגענו עדיין למקום אחד שאפשר להמליץ עליו מחוץ לאזורים החרדיים, כל מקום או שלא מתאים עבורנו או שהוא יקר מידי או חסר סיכוי. נותרנו אם כן, בהמלצה כלכלית גרידא, איפה הכי כדאי להשקיע? וזה מה שננסה לעשות כאן יחד בשורות הקרובות.

כמובן, נחתור לחפש מקום שיש לו את כל המעלות, ובעיקר את השלושה החשובים: גם סיכויים גבוהים לזכייה, גם רווח גדול, וגם סיכוי טוב לגור כחרדים, אבל כמו כל דבר בחיים, אין שלמות בעולם הזה, וצריך לבחור בין המעלות השונות, מה הכי חשוב ודחוף, ולוותר על השאר. לפיכך, ננסה לחלק את כל 95 הפרויקטים השונים לקבוצות, כדי שההחלטה תהיה קלה יותר:

1) הפרויקטים שחייבים להירשם:

בית שמש ואלעד, סה"כ 750 דירות, רובן לכלל הציבור, אין ספק כי כדאי להירשם, נכון, אנחנו מדברים על 5,000 נרשמים כבר עכשיו, 12 שעות מפתיחת ההרשמה, מה שאומר צפי של עשרים אלף נרשמים, אבל עדיין, אם ירצה השם זאת ההשתדלות שצריך לעשות ולהתפלל.

לכך יש להוסיף את מי שיש לו זכות של בן מקום לעיר מסוימת, כגון לירושלים, שחובה עליו לבחור בעיר זו כאחת משתי הערים הראשונות.

2) הפרויקטים הערביים:

הדירות הטובות ביותר עם סיכוי גבוה ביותר לזכייה, כמובן את השאלה אם להירשם שם, יש להפנות למורה הוראה ויש בזה הרבה חששות הלכתיים ואכמ"ל.

הממשלה היוצאת יצאה מכליה על מנת להרעיף טוב וחסד על מצביעי מנסור עבאס, כך למשל בכפר ברא, חמש דקות מפתח תקוה, המרכז של המרכז, הדירות מוצעות במחיר 600,000 ש"ח לארבעה חדרים (כל המחירים להלן לדירת 4 חדרים 100 מ"ר נטו, לצורך קלות החישוב וההבנה) ועוד מוסיפים להם מענק של ארבעים אלף על זה שהם מואילים ברוב טובם לקחת את הדבש הזה, וראה זה פלא: נכון לרגע כתיבת השורות, נרשמו רק 35 איש על 80 דירות! לשם השוואה: בנתניה המרוחקת יותר המחיר לאותה דירה הוא 2 מיליון ש"ח ללא מענק, ונרשמו כשבעת אלפים איש. אין לי הסבר מדוע הערבים אינם נרשמים להגרלות, אך ייתכן שזאת ההזדמנות, אני יודע שזה נשמע הזוי, אך בהגרלות הקודמות שהיו בג'סר א זרקא היו כמה יהודים פיקחים שניצלו את ההזדמנות והרוויחו הון על כל דירה.

3) הפרויקטים היקרים ביותר:

רמת גן, נתניה, ואשדוד, לכך יש להוסיף גם את ראש העין שהיא אמנם לא יקרה יחסית אך הסיכוי לזכייה הוא נמוך מאוד. אפשר להירשם אבל זה ממש סיכויים שקרובים להגרלת הלוטו ואפילו פחות מכך, וגם הרווח לא בשמיים. כך שעדיף להקצות את המקום האחרון שנותר לנו למקום הגיוני יותר.

4) הפרויקטים הרווחיים ביותר:

בראש רשימה זו, נמצאת עיר הקודש והמקדש, המחירים בירושלים הם נמוכים ביותר ביחס למחיר השוק של הדירות הללו. מדובר בהפרש שעולה על מיליון ש"ח לדירה, ויכול להגיע גם ליותר מכך בתנאים מסוימים. הבעיה היא כמובן שכולם רוצים את הטוב הזה והסיכויים בהתאם. ברשימה זו, בפער גדול, יש גם את חיפה, אשקלון ועוד.

5) הפרויקטים שכדאי להירשם:

אני ממליץ בהחלט לעקוב אחרי הפרויקטים השונים על מנת למצוא את מי שיש לו את מירב הסיכויים, ישנן הערים הגדולות ובעלות הסיכוי, דימונה ושדרות, המחירים נמוכים והסיכויים גבוהים. עולה על כולנה דימונה, שיש בה גם סיכוי לזכייה משמעותית של חרדים (בהגרלה הקודמת זכו חסידי גור רבים בדימונה), באופן שיאפשר הקמת קהילה חרדית במקום. כמו כן יש הפרויקטים הקטנים, כמו פוריה, אדם (גבע בנימין) ועוד, אשר יש לבדוק ביום האחרון להרשמה כמה באמת נרשמו אליהן, מניסיון, ככל שמתקדם הזמן יותר ויותר מגרילים מקצועיים מעבירים את ההרשמה שלהם לערים הללו. אמנם בדירה הזאת לא תוכלו לגור אך תוכלו בהחלט למכור וברווח (בתוספת משכנתא) לקנות דירה גדולה איפה שאתם רוצים.

6) הפרויקט הכי מעצבן:

הפרויקט היהודי הזול ביותר נמצא בבית שאן, בניינים קטנים, מחירים נמוכים, ומענקים גבוהים, בקיצור פרפקט. אבל אין לכם מה להירשם לשם, יען הממשלה החליטה באופן חסר היגיון להקצות 90% מהדירות לבני המקום בלבד. זה מעצבן מאוד ומהווה לכאורה אפליה פסולה, אני מוכן לעתור לבג"ץ בעניין, מי שרוצה לעזור לי קצת בהכנה, בהגשה, או בתשלום האגרות (כמה אלפי ש"ח סה"כ) אשמח לשמוע באישי.

ועד אז, יש להתחזק באמונה ולזכור כי כל החישובים הם רק בגדר השתדלות, מלמעלה כבר נגזר בית פלוני לפלוני.
 

חלב מוקצף

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
לתשומת לב הציבור.
בהגרלה של בית שמש יש 172 דירות (כשליש מהדירות)
לבני מקום בלבד!

שימו לב שבפעולה פשוטה אתם יכולים להגדיר את עצמיכם כבני מקום
ובכך להכפיל ולשלש את סיכויי הזכייה!!!


רבים לא מודעים לזה, וחבל

כדאי להפיץ את זה הלאה לכל הנרשמים (בכל מקום שהוא, לא דווקא בית שמש!)
 
נערך לאחרונה ב:

שלום זכר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
האם אפשר לכם עכשיו לכנס ולהתחבר לאתר?
כי לי לא הולך להתחבר!
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לתשומת לב הציבור.
בהגרלה של בית שמש יש 172 דירות (כשליש מהדירות)
לבני מקום בלבד!

שימו לב שבפעולה פשוטה אתם יכולים להגדיר את עצמיכם כבני מקום
ובכך להכפיל ולשלש את סיכויי הזכייה!!!


רבים לא מודעים לזה, וחבל

כדאי להפיץ את זה הלאה לכל הנרשמים (בכל מקום שהוא, לא דווקא בית שמש!)
זה לא כ״כ פשוט
מותר לשנות כתובת רק פעם בשנה
 

חלב מוקצף

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה