איפה כדאי לקנות דירה בתקופה הזאת

מצב
הנושא נעול.

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל

קבצים מצורפים

  • טיוטה-לשבוע-1-1.jpg
    טיוטה-לשבוע-1-1.jpg
    KB 67.8 · צפיות: 27

ברכון

משתמש מקצוען
היום אזור גבעת רוקח (פרל, חת"ס וכו') די משתווה למחירים של פ. כץ וק. הרצוג, לתשומת לב
גם לפני 10 שנים

-באזור העליה התלולה של פרל, וליד הישיבות ,

המחירים היו יותר זולים משאר האזורים בבני ברק...
רק שהיום ק.הרצוג/פ.כץ יקרות הרבה יותר , ממה שהם היו לפני 10 שנים .

-אני לא מתכוונת מבחינת המחיר,

אלא הפער שהיה בין ק.הרצוג ועוד יותר פ.כץ לבין בני בררק..

הולך ומצטמצם....

האזורים האלו הם בעצם הפירפריה של בני ברק, האכלוסיה הלא חרדית שם היתה , מאד מאד חלשה....

כיום כשהשכנות מאוכלסות בחרדים, והבניה של הבנינים החדשים , גם היא צוברת תאוצה.

הפער כבר הרבה פחות משמעותי.....
 

קדימון

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה
נכון
בגלל שקוראים לזה ב"ב רוב רובם של הנרשמים למחיר למשכן היו חרדים וממילא גם הזוכים
(זה היה לפני הקמפיין של ארזי הנגב)
מבדיקה שלי נראה שיותר מ30% זה מערים חילוניות, וזה עוד לפני המכירות בשוק החופשי.

אם הוא חרדי זה סיבה מספיקה כדי שיהיה איכפת לו,

וכן, יש גם לשכנים החרדים הרבה מאוד מה לעשות כדי להרחיק שכנים חילונים,
אין שכונה חרדית שהצליחה שלא היו בה מלחמות למיניהם, ואכמ״ל.
תביא לי את החרדי שיעשה משהו (וכשזה עוד עולה לו כסף) בשביל הכלל, ברגע שחילוני יציע לו עוד אלף ש"ח שכירות יותר או מיליון ש"ח במכירה הוא ישר יתן את זה לחילוני.
רק יספר פה מי שמעונין אני גם ישלח תמונות משתי שכנים בשתי בנינים מולי שתיהם אברכים בני תיירה ששתיהם לא התאים להם לבוא לגור פה בנתים אז השכירו לאנשים שכביכול נקראים דתים לאומים שאחד עם כיפת 10 אגורות הגיע לגור בבנין מולי בשבת בבוקר אני רואה אותו במרפסת עם פלאפון...
וספירת העומר ב"ה כל יום זוכים לשמוע ממנו מוזיקה ועוד ועוד

ואכמ"ל


למה שתתחיל זליגה לפ''כ וקרית הרצוג הרי זה נפרד לגמרי וקרוב לת''אץ
במקרה אני גר באיזור שם ולא נראה לי שהחילונים יבואו לשם.
אם רוצים לעצור את הזליגה, אז כדאי שיעצרו את בניית הגשר לפרדס כץ מעל הרכבת.

וגם תסבירו לי מה כ"כ חשוב שחרדים יקנו דירות במחיר יקר?
 

איזה טוב השם

משתמש פעיל
נפילת הממשלה והדיור החרדי/ נתן רוזנבלט/ שחרית

כאן לא מדור פוליטי ולכן לא ננסה להתחרות עם כל הכותבים בעיתונים החרדיים, בביטויי השמחה כאילו המשיח עומד להגיע, צריך קצת לצנן ולזכור כי לא משנה אם יהיו בחירות או לא (להערכתי לא יהיו) - בכל מקרה ראש הממשלה לצערנו כנראה יהיה מחלל שבת גלוי ראש, שיחליף את שומר השבת (יחסי) עם הכיפה (יחסית) כך שלמרות שאכן יש לשמוח בנפילת הממשלה שלא היינו חלק ממנה, אך השמחה אינה שלימה.

מה גם ש"ממשלת השמד" לא נגעה בדברים הקדושים באמת, כמו חוק הגיוס (להזכיר מי היה ראש ממשלה כשזה נחקק והח"כים החרדים קרעו קריעה?) לא ביטלה את תקציבי הכוללים והישיבות (ראשי כוללים בעלי וותק של עשרות שנים, ואני בתוכם, סבורים כי המצב לא יותר גרוע ממה שהיה) ולמעט עניין הסלולר ששנוי במחלוקת לא עשתה צעדים משמעותיים מידי ובלתי הפיכים למרות שיכלה.

עד שתקום ממשלת ימין חילופית - עוד נתגעגע לראש ממשלה מניח תפילין, כשיעלה אוכל השרצים והחרדים.

אך כאמור, זה לא מדור פוליטי אז לא נכתוב על כל אלו.

גם כשמעיינים בנושא מדור זה - מצוקת הדיור - השמחה עוד עלולה להתברר כמוקדמת מידי, ייתכן שמאוד נצטער על לכתה של הממשלה ששיווקה הכי הרבה דירות בשנה, וחזרתה של הממשלה שהבטיחה הכי הרבה בעניין ועשתה הכי מעט (בימיה בוטלה תכנית מחיר למשתכן למי ששכח).

ננסה כאן - עד כמה שניתן בידי אנוש - לחזות את העתיד לקרות אם וכאשר כל אחת מהאופציות המדוברות תצא אל הפועל: אופציה א' - ממשלת מעבר במקרה כזה, כבר הודיע לפיד (בשבת קודש לצערנו, תתחילו להתרגל לראש ממשלה שאצלו שבת זה יום עבודה רגיל) כי אין בכוונתו להחליף אף אחד מהשרים.

זה אומר שהכל ממשיך כרגיל, ואפילו ביתר שאת: ההגרלות תקודמנה במהירות וכך גם השיווקים של הקרקעות.

זה אינטרס של כל השרים המעורבים להגיע לבחירות עם קבלות של הורדת מחירי הדירות, או לכל הפחות עם כמה שיותר משפחות שתזכנה בדירה ותזכורנה בקלפי, הן וסובביהן, בזכות מי יש להן דירה.

המצב הזה הוא מצוין, אם עד כה היה לאלקין דד ליין עד סוף השנה האזרחית להבטחתו להביא להוזלת הדירות, הרי שמעכשיו הוא חייב להקדים את הכל בחודשיים-שלושה, ואנחנו רק נרוויח.

שלושים אלף דירות שאנשים יזכו בהן, זה גיים-צ'יינג'ר (משנה כללי משחק) לכל שוק הנדל"ן.

כן, אני יודע שחברי ההנהלה של מינהל מקרקעי ישראל ושאר הפקידים במשרד השיכון אינם כפופים לאג'נדה של השר, אבל ברור שיש את רוח המפקד, והמפקד אלקין כבר הוכיח שהוא יודע לדחוף דברים בפרט דבר שהנשמה הפוליטית שלו תלויה בו.

לאחר הבחירות ייקחו עוד מספר חודשים (ולפי אופציה זאת, ייתכן עוד סבב בחירות שעד אז הכל ממשיך במעבר) שאלקין עדיין יהיה שם, ואם הוא יהיה חבר כנסת (אין הקב"ה מקפח שכר כל בריה, ולּבֶּריה הזה יש הרבה זכויות של בתים יהודים) אז אפשר לצפות להמשך המגמה של חלוקת דירות לילדים שלנו בחצי חינם, עם מבצעים מיוחדים לרגל החיסול ומכירת העסק.

אופציה ב' - ממשלה חילופית אם תקום ממשלת ימין בכנסת הנוכחית, היא תקום ככל הנראה בשיתוף עם אחת המפלגות של גנץ או סער, אחרת אין לזה היתכנות מספרית.

לפיכך, יש לקוות כי השר אלקין יישאר בתפקידו, לא טוב לנו חילופי שר שיכון כרגע.

בבחירות הקודמות (שלפני הקודמות שהיו לפני הקודמות - כלומר, לפני שנתיים) התפטר שר השיכון גלנט והחליפה אותו שאשא ביטון, הורגשה אז ירידה תלולה בהיקף התכנית, למרות ששניהם היו עושי דברו של כחלון (בשיחה איתי המשיל השר גלנט את מצבו לנהג בטסט, "אתה יושב על ההגה כאילו, אבל מישהו אחר יושב על הברקסים ומחליט לאן תיסע ובאיזה מהירות"), קל וחומר אם יתחלף השר כרגע, זה לא בריא בשבילנו.

אופציה ג' - בחירות מהירות וממשלת ימין במקרה כזה, שהוא ממש לא מסתבר, אין כמעט סיכוי שהקוסם עם שלושת התיקים הפליליים יצליח להביא רוב בעדו, ולכן הוא יצטרך את גנץ (ואל תשאלו אם ככה למה צריך בחירות וא"א לשבת איתו כבר עכשיו? כי ההיגיון מזמן חדל לשחק תפקיד), במקרה כזה, על המפלגות החרדיות לדרוש, כבר מעכשיו, כי תיק השיכון יינתן לנו על מלא מלא.

מהעברת התיק לחרדים, כולם ירוויחו: ביבי ממילא לא מאמין שאפשר להוריד את מחירי הדירות ולכן יעדיף שהמחאות יהיו כלפי החרדים שתמיד היו שק החבטות בשבילו, ואנחנו נרוויח כי שר חרדי יוכל לבחון אופציות נוספות טובות יותר מאשר דור ההפלגה הזה של ההגרלות שדוחפות לבניין אחד חרדים ממאה שערים עם אטאיסטים מהרצליה.

אפשר למשל לחדש את תכנית ליצמן (זוכרים?) להעניק כסף למי שקנה יד שניה בפריפריה, או תכניות אחרות, כמובן מבלי לפגוע בהמשך ההגרלות המבורכות שמרטיבות את רוב הציבור בגשם של דירות.

ועוד מילה אחת לח"כים החרדים לקראת הבחירות: אנחנו בידיים שלכם בכל מקרה, אנחנו נצביע כי כך הורנו רבותינו, אבל השאלה היא אם נעשה זאת בשמחה או כמי שכפאו קול קורא, ההבדל בין שתי האופציות זה לפחות מנדט אחד שיהיה ההבדל אם הרב דרעי יהיה שר הפנים או חבר וועדת הפנים של הכנסת.

התשובה נמצאת בידיים שלכם, אם נראה שהפעם אתם מתכוונים לקחת את הנושא של הדיור ברצינות, לעזור לנו להשיג דירות עבור הילדים שלנו (הילדים שלכם אולי מסודרים).

על המפלגות החרדיות להודיע כבר מראש, בתיאום עם נתניהו, כי שר השיכון יהיה מכוחותינו, עדיפות אפילו להכרזה על שם מסוים, שיכול להתחיל לפעול וללמוד את הנושא כל מנת להיכנס מוכן בבוא היום
 

חגלה

משתמש פעיל
על המפלגות החרדיות להודיע כבר מראש, בתיאום עם נתניהו, כי שר השיכון יהיה מכוחותינו, עדיפות אפילו להכרזה על שם מסוים, שיכול להתחיל לפעול וללמוד את הנושא כל מנת להיכנס מוכן בבוא היום
היו כמה פעמים שרי שיכון מכוחותינו,
לא בטוח שזה הפתרון
עדיף לקחת מישהו שהוכיח יכולות בתחום המסובך הזה


אלקין כבר הוכיח שהוא יודע לדחוף דברים בפרט דבר שהנשמה הפוליטית שלו תלויה בו.
לפיכך, יש לקוות כי השר אלקין יישאר בתפקידו, לא טוב לנו חילופי שר שיכון כרגע.

את התנאים עם הממשלה צריך לעשות בנוסח של "איזה פתרון אתם מביאים לדיור החרדי"
ולא "איזה שר שיכון יתמנה"
 
נערך לאחרונה ב:

מירי קרפט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

cyp

משתמש מקצוען
לא קראתי את כל האשכול אבל אנחנו מחפשים בנרות דירה להשקעה ולא יודעים לאיזה כיוון ללכת, הדגש הוא להשקעה כך שבאמת רוצים דירה עם פוטנציאל השבחה גבוה,
חיפשנו הרבה בביתר אבל המצב ממש דלוח מבחינת שוק הדירות, רוב הדירות הן דירות ענק עם מלא אופציות לתשואה גבוהה וזה פחות מעניין אותנו וגם מאוד יקר,
אולי יש לכם רעיון? מתווכים?
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא קראתי את כל האשכול אבל אנחנו מחפשים בנרות דירה להשקעה ולא יודעים לאיזה כיוון ללכת, הדגש הוא להשקעה כך שבאמת רוצים דירה עם פוטנציאל השבחה גבוה,
חיפשנו הרבה בביתר אבל המצב ממש דלוח מבחינת שוק הדירות, רוב הדירות הן דירות ענק עם מלא אופציות לתשואה גבוהה וזה פחות מעניין אותנו וגם מאוד יקר,
אולי יש לכם רעיון? מתווכים?
תקנו דירה במתחם פינוי בינוי מתקדם
כך תרוויחו בין חצי מיליון למיליון ש"ח

כתבתי כאן מידע על דירה כזו
 

מולטי תקשורת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אין כמעט בהודעה הזאת אף פרט נכון !!!!



אף אחד לא משמיץ את הפריפריה זה בסה"כ הצפת בעיות לגיטימית ודרישת פתרון (מכל אלה שמתעסקים בדיור לפני שתביאו עוד תושבים תביאו קודם פתרונות) של אנשים ואברכים יקרים שגרים בפריפריה וסובלים! ובמיוחד שיש כאלה כמוך למשל שאולי יש להם כוונות טובות אבל משקרים ומשחקים בנתוני הפריפריה או שפשוט מחוסר ידיעה ממציאים דברים לא נכונים!

פעם כולם אולי גרו בב"ב ומי שהלך לקריית ספר היה מסכן והיום הוא ר"מ וכל זה כשמדובר בערי מרכז - היום הרבה מאלה שהולכים לפריפריה (ומינימום שעתיים נסיעה) אברכי משי נפלטים מהכולל אחת ולתמיד - נופלים בניסיונות שנמצאים רק בערים מעורבות - אם יש בעיות בתעסוקה שלום בית חינוך או בכל דבר אחר אין מי שיפתור את זה כי הכל רחוק,

מי שנתן לחם במדבר יכול לתת דירה במרכז
אברך שבונה מקום נשאר ממנו רק המקום במקרה הטוב
זוג שלא חי קרוב לסינר של אמא, יכול לבנות את עצמו טוב יותר - כמובן לדעת המחנך הדגול ,

אף אחד לא בא לומר שהפריפריה זה לא מקום טוב הפריפריות זה מקום מצוין רק עדיין מלוות בהמון קשיי בראשית וכל אחד שעובר לשם שיעבור עם עיניים פקוחות וידע לקראת מה הוא הולך!

ולכל המצקצקי לשון למיניהם ובוני הפריפריות אם אתם כ"כ דורשים את שלום הפריפריות אז בואו תתחילו לשנס מתניים ותביאו פתרונות מערכתיים או לפחות נקודתיים לבעיות התעסוקה תחבורה - עסקים - חינוך ועוד ועוד, אין לאנשים חנויות שמיועדות לחרדים במזון בביגוד תשמישי קדושה... (מי שלא הרגיש את זה לא מבין מה הבעיה) או שיש חנויות קיקיוניות שבאיזשהו שלב קורסות, כל נסיעה למרכז בתחב"צ שורפת לך את כל היום (ומי מדבר כשזה עם ילדים), תביאו פתרונות לאברכים שמסתבכים עם הרשויות בפריפריה, אברכים שיש להם בעיות עם השכנים החילוניים שעושים להם את המוות, לחתולים שמשתינים לך ליד דלת הבית, לכלבים הנובחים שרובצים לך ממול ביתך, לשכנה הרוסייה ששואגת על אשתך כשהיא באמצע לעלות במדרגות עם עגלה ו 3 זאטוטים מסביב ומאיימת לקרא לרווחה, לשכנים החסרי אנושיות מקומה ראשונה שהדלת שלהם פתוחה כל היום ומסתובבות שם נערות בחוסר לבוש מינימלי (בשפה עדינה), לאנשי עולם עולם התחתון שמסתובבים בשכונותיהם - בואו נראה אתכם!



טעות מרה! הכל אבל הכל יותר יקר!!! חוץ ממחירי הדיור!!! (ואולי לפעמים התחבורה) ברוב המקומות



מאיזה בחינה בדיוק ?



לא נכון!
אני מדבר על המקרים האלה.



יש עשרות (אני לא רוצה לכתוב מאות כי לא יאמינו) עסקים שנפתחו בפריפריה ו... נסגרו או שפשטו את הרגל והפסידו אלפי אלפי שקלים - וזה כבר אחרי כל הקשיים המטורפים שעוברים בדרך... (אם תרצו אפשר לפרט בהרחבה).



לאף אחד אין אינטרס ללכת לפריפריה על הראש - מדובר בתושבי הפריפריה שדורשים פתרונות!
אני בעצמי יזמתי כמה וכמה דברים לטובת הפריפריה.



זה נראה שיש לאנשים תענוג מיוחד לכתוב דברים לא נכונים... אין לי הסבר אחר..
את האמת שאני אישית בגלל שאני גר בפריפריה אולי גם תגיד שאני נוגע אבל בכל מקרה אני יכתוב את דעתי
האישית
בוא נתחיל מהעובדה הפשוטה לרוב הזוגות היום אין פשוט אין אופציה לקנות דירה במרכז
ניקח לפחות את המגזר החסידי שמגיע בד"כ עם הון עצמי של בין 150 -250 K הון עצמי בד"כ זה עובדה ידועה ואין הרבה מה להתוכח בענין
הציבור הספרדי ג"כ ברובו הגדול גם הבני תורה הישיבתים מגיעים בד"כ ללא הון עצמי כלל!
ולכן גם אם נצא מנקודת הנחה שיש לזוגות 300 K הון עצמי כולל חסכונות וכו בחשבון פשוט המחיר כיום בהרים החרדיות הם מינימום 3 חדרים מיליון שבע מאות ואם נפשט את זה הזוג צריך להוציא משכנתא של 1.400.000 ש"ח שבהחזרים חודשים מדובר כיום בכ7000ש"ח ולדעתי זה פשוט לא הגיוני לזוג לשלם את זה וככה אני גם שומע מחברים שעדין גרים במרכז שהם לא רואים שום סיכוי הגיוני לקנות דירה במרכז
ואם כבר מדברים על הדבר של לצאת לעבוד הסיכוים הרבה יותר גדולים שבן אדם שצריך לשלם משכנתא של 7000ש"ח בחודש הוא זה שיצא לעבוד

עכשיו כשהגענו לנתון הפשוט שהיום אין אופציה לקנות דירה במרכז בנתונים הקימים בשוק כיום ולכן למרות שכולם רוצים דירות במרכז צריך להכניס לראש שכרגע זה לא אופציה
עכשיו מה כן יש שתי אופציות או לשבת ולבכות אכלו לי שתו לי .. ולקלל את המדינה ואת כל העולם ולהאשים את כולם במצב הזה שנוצא שאין אופציה לקנות דירות או לחשוב על מה כן אפשר לעשות(אגב קח את זה ככלל לכל החיים מלראות את הרע בכל דבר בלי למצוא פתרון לא יוצא שום דבר..)

והאופציה השניה של כן לעשות זה כיום לקנות דירות בפריפריה
וכן יש קשים בפריפריה אף אחד לא מכחיש החים לא תותים לפעמים בהתחלה יש קשים עם תחבורה יש קשיים של תעסוקה יש קשיים של כל מיני דברים אני עוד זוכר חברים שהלכו לגור בהר יונה שעשרות פעמים הם כבר החזיקו טלפון ביד להזמין הובלה לחזור למרכז וכיום הם מבסוטים כי כל ההתחלות קשות נאמר גם בדיור ..
אף אחד לא מנסה לעבוד עליך שהחיים שלך או של הילדים שלך יהיו הכי קלים בעולם אם הם יעברו לפריפריה
אבל האשכול פה מיועד לאלו שרוצים דירה במחיר שפוי שהדירה תעבוד אצלם ולא שהם יהיו עבדים של הדירה
ולכן אם יש לך מיליון ש"ח הון עצמי מצטער האשכול באמת לא מתאים לך כי במרכז באמת יהיה לך יותר קל
אבל אם אתה מתמודד ואין לך כזה הרבה כסף אז אל תטמון ראש בחול ותסתכל למציאות בעינים כן ההתחלה קשה ואפילו מאוד קשה אבל בעז"ה בעוד כמה שנים כשהכל יסתדר אתה תהיה מאלו שנשארו בחור במרכז כי באמת הפריפריה נורא קשה לחיות ואלו שהתמודדו והלכו ועשו את הדבר הנכון יהיו עם דירות ועם המון זכויות בשמים שעשו את הדבר שנכון לעשות..

לגבי שאר הטענות לדעתי האישית וכאחד שמחזיק עסק בפריפריה זה כמו כל דבר אלו שמצליחים במרכז יצליחו בפריפריה רק צריך לבנות את העסק נכון כמו כל החלטה עסקית הכל לפי המקום..
הטענה שלך שרוב העסקים פושטים רגל זה פשוט בגלל שבמרכז לא כל אחד קופץ למים ובפריפריה יש כזה הרגשה בפרט בהתחלה שכל אחד יכול לפתוח עסק ולעשות כסף קל מה שלא נכון זה שלפתוח עסק צריך כמו כל מקצוע אחר ללמוד איך לנהל וכו וזה בהחלט לא מתאים לכל אחד ולכן הרוב נופלים

אבל שוב אני לא רואה סיבה לענות על כל טענה שלך כי כל הטענות מתחילים מנקודת הנחה שיש אופציה לקנות במרכז ועובדים על אנשים לגור בפריפריה
ברגע שמבינים שאין עוד אופציות מוצאים לכל בעיה פתרון כי לא מחפשים בעיות מחפשים פתרונות..
 

מולטי תקשורת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מצרף קישור לכתבה מענינת בנושא הדיור החרדי בחו"ל
כל ההתחלות קשות..
 

ייד

משתמש מקצוען
פינוי בינוי צריך להיות רווחי ליזמים
בפריפריה מחירי הדירות זולים יחסית
בשביל שהיזם ירוויח על כל דירה שהורסים צריך לבנות 6-8 דירות חדשות
הבעיה שברוב המקרים אין מספיק שטח לבנינים בשביל להכפיל ב 6-8
לכן רמ"י נותנת קרקע משלימה ליזם כדי שיהיה מספיק כלכלי ליזם לבנות ולהרוויח.

כפי שכתבתי בקרית מלאכי הקרקע המשלימה לא אושרה
וגם הקרקע המשלימה שם לא צמודה
וזה מסובך יותר לאשר קרקע משלימה שלא צמודה למתחם.

@עו"ד נתן רוזנבלט היה לי בעבר ויכוח באשכול אחר לגבי פינוי בינוי בטבריה
אפשר לקרוא כאן:

וכאן: https://www.prog.co.il/threads/איפה-הכי-משתלם-לרכוש-דירה-להשקעה.512079/page-15#post-10186963
הרעיון בפינוי בינוי הוא,
שהמדינה כשולטת על הקרקעות והכסף של כולם
מנסה לנהל את כחות השוק
במקומות שהאוכלוסיה שמגיעה לשכונה (חרדים/אתיופים/ערבים/קשי יום/מזרחים/וכו) לא באה בטוב למישהו,
והאוכלוסיה הנכונה מסרבת להגיע למקום,
מחליטים בחלונות הגבוהים לנצח את השוק בכח
נותנים הטבות מס מטורפות לקבלן שיחליף את השכונה הקיימת באנשים מתקדמים ונאורים, (קבלן במקום אחר משלם עשרות מיליונים על הזכות לבנות בניין דומה)
ואם זה עדיין לא רווחי מספיק, נותנים לו קרקעות ענק בשווי מיליארדים חינם אין כסף על מנת שהוא יעזור לתושבים המסכנים לפנות את הקרקעות היקרות שהם קנו בכספם לטובת אנשים מוצלחים מהם.
 

ייד

משתמש מקצוען
תביא לי את החרדי שיעשה משהו (וכשזה עוד עולה לו כסף) בשביל הכלל, ברגע שחילוני יציע לו עוד אלף ש"ח שכירות יותר או מיליון ש"ח במכירה הוא ישר יתן את זה לחילוני.




אם רוצים לעצור את הזליגה, אז כדאי שיעצרו את בניית הגשר לפרדס כץ מעל הרכבת.

וגם תסבירו לי מה כ"כ חשוב שחרדים יקנו דירות במחיר יקר?
זה נכון שיש הרבה מהמגזר שמתעניינים רק בכסף,
אבל אני מכיר לא אחד ולא שניים שהורידו מחיר מאוד כדי להשכיר לירא שמים,
עכשיו שמעתי על מישהו שמוכן להשכיר את הדירה במאות שקלים פחות כדי להשכיר לאברך,

אמת שא״א להסתמך על השכנים שיבדקו למי הם משכירים דירות
אבל זה לא פותר אותנו מלעשות הישר והטוב
 

ניהול האתר

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום גולד
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
חברים יקרים!

לא מקובל זריקת עגבניות עלינו, כאן בבית שלנו.
יש לכם טענות על ניהול, תוכלו להשתמש בכפתור צור קשר או בכפתור הדיווח.

ספציפית פה, שם האשכול השתנה על ידי, לא קשור למנהל הפורום היקר.

משתמשים שיכתבו השמצות נגד ההנהלה, יורחקו.
 
שמעתי פעם דרשה לבחורים שעולים לישיבה גדולה, שלפעמים הולכים לישיבה שלא רצו מלכתחילה, ואחר כך כל קושי רגיל שיש לבחור בישיבה הוא תולה בזה שהלך למקום שלא רצה,
אבל הוא צריך לדעת שגם במקום השני היו קשיים ותמיד ההתחלות קשות ולא הכל דבש

עפולה מבוקשת ביותר בצפון בציבור הליטאי, מאות משפחות עומדות בתור ברשימת המתנה להתקבל לשם, וכנראה יש לזה סיבה...
לפי מה ששמעתי אין שם יותר אברכים שיצאו לעבוד/ משפחות שהתפרקו וכו' מאשר במרכז, ואולי ההיפך הוא הנכון.
בעיות פריצות יש לצערנו גם בירושלים ובפרדס כץ וכו', ומי שחושש לזה (בצדק רב וכך ראוי) אכן מומלץ לגור במקומות חרדיים כמו הר יונה רכסים נתיבות וכו'
רוב מוחלט של העסקים שנפתחים בארצנו נסגרים, לא נראלי קשור דוקא לפריפריה
צריך להזהר מלהוציא שם רע על ארץ ישראל. לא אמרתי שצריך להתעלם מהחסרונות אבל גם לא להגזים...


בגלל חוסר בדירות בעפולה אותה ועדת דיור מתמקדת בנוף הגליל.

וכנראה הרבה משפחות שהיום לא מעוניינים להעיף מבט לעבר המקום הזה בעוד שנתיים שלש יעמדו בתורות הארוכים כמו שיש היום לגבעת המורה עפולה (אגב, הזדמנות יפה למשקיעים),

נכון,
אבל בעיקר התכוונתי שרמת החיים הרבה יותר נמוכה מירושלים ובני ברק.
ביגוד וכו'

צודק

את האמת שאני אישית בגלל שאני גר בפריפריה אולי גם תגיד שאני נוגע אבל בכל מקרה אני יכתוב את דעתי
האישית
בוא נתחיל מהעובדה הפשוטה לרוב הזוגות היום אין פשוט אין אופציה לקנות דירה במרכז
ניקח לפחות את המגזר החסידי שמגיע בד"כ עם הון עצמי של בין 150 -250 K הון עצמי בד"כ זה עובדה ידועה ואין הרבה מה להתוכח בענין
הציבור הספרדי ג"כ ברובו הגדול גם הבני תורה הישיבתים מגיעים בד"כ ללא הון עצמי כלל!
ולכן גם אם נצא מנקודת הנחה שיש לזוגות 300 K הון עצמי כולל חסכונות וכו בחשבון פשוט המחיר כיום בהרים החרדיות הם מינימום 3 חדרים מיליון שבע מאות ואם נפשט את זה הזוג צריך להוציא משכנתא של 1.400.000 ש"ח שבהחזרים חודשים מדובר כיום בכ7000ש"ח ולדעתי זה פשוט לא הגיוני לזוג לשלם את זה וככה אני גם שומע מחברים שעדין גרים במרכז שהם לא רואים שום סיכוי הגיוני לקנות דירה במרכז
ואם כבר מדברים על הדבר של לצאת לעבוד הסיכוים הרבה יותר גדולים שבן אדם שצריך לשלם משכנתא של 7000ש"ח בחודש הוא זה שיצא לעבוד

עכשיו כשהגענו לנתון הפשוט שהיום אין אופציה לקנות דירה במרכז בנתונים הקימים בשוק כיום ולכן למרות שכולם רוצים דירות במרכז צריך להכניס לראש שכרגע זה לא אופציה
עכשיו מה כן יש שתי אופציות או לשבת ולבכות אכלו לי שתו לי .. ולקלל את המדינה ואת כל העולם ולהאשים את כולם במצב הזה שנוצא שאין אופציה לקנות דירות או לחשוב על מה כן אפשר לעשות(אגב קח את זה ככלל לכל החיים מלראות את הרע בכל דבר בלי למצוא פתרון לא יוצא שום דבר..)

והאופציה השניה של כן לעשות זה כיום לקנות דירות בפריפריה
וכן יש קשים בפריפריה אף אחד לא מכחיש החים לא תותים לפעמים בהתחלה יש קשים עם תחבורה יש קשיים של תעסוקה יש קשיים של כל מיני דברים אני עוד זוכר חברים שהלכו לגור בהר יונה שעשרות פעמים הם כבר החזיקו טלפון ביד להזמין הובלה לחזור למרכז וכיום הם מבסוטים כי כל ההתחלות קשות נאמר גם בדיור ..
אף אחד לא מנסה לעבוד עליך שהחיים שלך או של הילדים שלך יהיו הכי קלים בעולם אם הם יעברו לפריפריה
אבל האשכול פה מיועד לאלו שרוצים דירה במחיר שפוי שהדירה תעבוד אצלם ולא שהם יהיו עבדים של הדירה
ולכן אם יש לך מיליון ש"ח הון עצמי מצטער האשכול באמת לא מתאים לך כי במרכז באמת יהיה לך יותר קל
אבל אם אתה מתמודד ואין לך כזה הרבה כסף אז אל תטמון ראש בחול ותסתכל למציאות בעינים כן ההתחלה קשה ואפילו מאוד קשה אבל בעז"ה בעוד כמה שנים כשהכל יסתדר אתה תהיה מאלו שנשארו בחור במרכז כי באמת הפריפריה נורא קשה לחיות ואלו שהתמודדו והלכו ועשו את הדבר הנכון יהיו עם דירות ועם המון זכויות בשמים שעשו את הדבר שנכון לעשות..

לגבי שאר הטענות לדעתי האישית וכאחד שמחזיק עסק בפריפריה זה כמו כל דבר אלו שמצליחים במרכז יצליחו בפריפריה רק צריך לבנות את העסק נכון כמו כל החלטה עסקית הכל לפי המקום..
הטענה שלך שרוב העסקים פושטים רגל זה פשוט בגלל שבמרכז לא כל אחד קופץ למים ובפריפריה יש כזה הרגשה בפרט בהתחלה שכל אחד יכול לפתוח עסק ולעשות כסף קל מה שלא נכון זה שלפתוח עסק צריך כמו כל מקצוע אחר ללמוד איך לנהל וכו וזה בהחלט לא מתאים לכל אחד ולכן הרוב נופלים

אבל שוב אני לא רואה סיבה לענות על כל טענה שלך כי כל הטענות מתחילים מנקודת הנחה שיש אופציה לקנות במרכז ועובדים על אנשים לגור בפריפריה
ברגע שמבינים שאין עוד אופציות מוצאים לכל בעיה פתרון כי לא מחפשים בעיות מחפשים פתרונות..

שימו לב! שכל אלה שניסו לומר מילה לא נכונה על הפריפריה הם מותקפים ומושמצים (שיימינג ?) - והופכים למתועבים, נו נו...

בכל ההודעות מופיע בפירוש שהמטרה היא:
1. אך ורק בשביל להביא לפתרון .
2. שכל אלו שמגיעים לגור בפריפריה שיידעו לקראת מה הם הולכים.
והבעיה היא שאם אנחנו לא נציף את הבעיות ורק נתמקד בלהציף רק את המעלות נישאר עם הבעיות עוד עשרות שנים...

הסבר:
אין חולק שאין היום אופציה לדירות במחיר שפוי במרכז
והאופציה היחידה זה הפריפריה
והפריפריה זה מקום טוב עם מעלות עצומות - מי שיעבור על האשכולות בפרוג אין ספק שיווכח בכך
וזה גם הסיבה לנהירה העצומה לפריפריה - ולתורות הארוכים בגבעת המורה
ואני עצמי יש לי חלק בהצלחה הזאת
ואף אחד לא בא בקטע של אכלו לי שתו לי, אלא של - תביאו פתרונות - בא נמצא פתרונות - כי האוירה בכלל ושל העיתונות החרדית בפרט זה להדחיק את בעיות הפריפריה ולהראות שהכל דבש...

לגבי זה שאתה מחזיק עסק בפריפריה אני מחזיק יותר מעסק אחד ואפי' יותר מ 2 ולא רק זה הרמתי יותר ממספר עסקים מאפס לרווח נאה ועם כל זה כתבתי את מה שכתבתי...
ואתה גם צודק לגבי זה שזה לא מתאים לכל אחד וצריך לדעת לנהל עסק...

אסביר עוד יותר: בתור ארגון (בהתנדבות!!!) שהביא עשרות ומאות משרות ומקומות עבודה לפריפריה בצפון יצא לי להתחכך עם הציבור במגוון בעיות רחב ביותר שקיים בפריפריה ואחד הדברים הבולטים שאנשים מגיעים עם חוסר ידיעה מוחלט על כל מיני נתונים או שהם פשוט לא ביררו או שהטעו אותם במזיד בנסיון לייפות את המקום וכתוצאה מזה נפלו להרבה בעיות ולא אפרט פה...
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סתם מעניין
מי פראייר למכור דירה כזו?
רווח כ"כ גדול...
דבר ראשון באמת קשה למצוא דירות במתחמי פינוי בינוי אבל מידי פעם יש דירות כאלו,
אבל זאת המציאות שיש דירות בפינוי בינוי למכירה
לדוגמא אני יודע על כמה דירות למכירה בי-ם במתחם פינוי בינוי של אפריקה ישראל בקטמון
שאמור להתחיל בעוד שנה (בשלבי היתר בניה)
אלא מה שמי שמוכר דירה בפינוי בינוי כ"כ מתקדם מבקש תמורת זה עוד סכום כסף מכובד מה שמוריד את הרווח
(יש רווח אבל לא כ"כ גדול)

הכלל בפינוי בינוי ככל שהעסק מתקדם ונהיה יותר ודאי המחיר עולה.

יש כמה סיבות שאנשים מוכרים, יש כאלו שאין להם כוח לחכות ומעדיפים לקבל על הדירה כעת עוד מאה אלף
ולקבל רווח מיידי ולא לחכות 6 שנים לדירה חדשה
יש יורשים שרוצים להתחלק בכסף עכשיו
יש אדם שיש לו הצעה טובה לקנות דירה חדשה במקום שהוא גר בו
והוא רוצה להתקדם במקום לחכות ולהתעסק עם שוכרים...
לפעמים יש גם מקרים שהמוכר לא יודע ומבין מה יש לו ביד
(או בגלל שהוא גר בחו"ל או בגלל שהוא לא מאמין בפינוי בינוי)

אני מכיר מתחם פינוי בינוי בנוה יעקב שהתבע אושרה בו לפני חצי שנה
היו שם כמה משפחות שיש להם 5-6 ילדים ב-60 מטר
אין להם כוח לחכות 5 שנים, כי הם יצטרכו לשכור עכשיו 4 חדרים למשך 5 עד שהדירה תהיה מוכנה
אז מכרו והרוויחו 100-150 אלף ש"ח וקנו דירה אחרת 4 חדרים
מי שקנה הולך להרוויח בין 500-700 אלף ש"ח

למי שלא מאמין שנמכרו כאלו דירות (שימו לב גם אחרי שהתבע אושרה עדיין נמכרו דירות)
מצורף נתונים מאתר מדלן על דירות שנמכרו שם (וגם ברשות המסים זה מופיע):

28.JPG
30.JPG
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הרעיון בפינוי בינוי הוא,
שהמדינה כשולטת על הקרקעות והכסף של כולם
מנסה לנהל את כחות השוק
במקומות שהאוכלוסיה שמגיעה לשכונה (חרדים/אתיופים/ערבים/קשי יום/מזרחים/וכו) לא באה בטוב למישהו,
והאוכלוסיה הנכונה מסרבת להגיע למקום,
זה פשוט לא נכון!!

הפינוי בינוי בשנים הראשונות היה כלכלי ליזמים רק במרכז הארץ כמו ת"א רמת גן וכו'
ולא מדובר שם באוכולוסיה קשת יום.

עכשיו באו יזמים וניסו לקדם גם בפריפריה, בגלל שהבתים שם מטים ליפול ואין ממ"ד ויש סכנה של רעידות אדמה
המדינה מוכנה להכניס את היד לכיס ולתת ליזמים תמריץ כדי שיבנו וירוויחו וגם הדיירים ירוויחו.

ולא מדובר במילארדים ליזמים בסה"כ כמה עשרות מ' שיהפוך את העסק לרווחי (היזם הוא לא גמח...)

פינוי בינוי בנוה יעקב יש שתי מתחמים שהכל מתוכנן רק לחרדים
אז השכונה תהפוך ליותר חרדית
מתחם א: https://mavat.iplan.gov.il/SV4/1/1000995643/310
מתחם ב: https://mavat.iplan.gov.il/SV4/1/1000427577/310

זה נכון שבקרית יובל הפינוי בינוי יוביל את השכונה להיות יותא חילונית
אלו כוחות השוק
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה