דרוש מידע 10 דק' לפני זמן הדלקת נרות-יש ענין??

מצב
הנושא נעול.

דוּבי

משתמש מקצוען
בעלי הראה לי ואני העתקתי

שש"כ ח"ב פרק מ"ג הערה ס"ג

ושמעתי מהגרש"ז אויערבך שליט"א (אני מעתיקה מהספר לפני) שהשו"G אזיל כשיטת הר"ת (דלילה היא ד' מילין אחרי שקיעת גוף השמש מן השמים סי רס"א סע' ב) וא"כ פלג המנחה הוא עם השקיעה הראשונה וכו' וכו' וכו' אולם לפי המנהג שלנו אפילו אם מקבל שבת לאחר פלג המנחה אין להקדים לפני הזמן הרגיל כי אם בשעת הצורך עכ"ל

אז טעות או לא טעות? נראה לי קשה להתמודד עם זה
אני יעלה כאן צילום של מה שציטטתי מפורש בגרש"ז שמי שרוצה יכול להדליק מפלג ולא מוזכר בשעת צורך וכו'
 

קבצים מצורפים

  • צילום הגרשז.png
    צילום הגרשז.png
    KB 151.2 · צפיות: 20

חחח

משתמש סופר מקצוען
בכל אופן, למי שמחפש סגולות, יש כמה ׳סגולות׳ שמוסכמות על כולם, והן לא חידושים מהדורות האחרונים, אלא מקורם בדברי המשנה והגמרא, והובאו להלכה בטור, והלא הם לפניכם:
״אמר רבי יוחנן משום רבי יוסי כל המענג את השבת נותנין לו נחלה בלא מצרים״.
״ר״נ בר יצחק אמר אף ניצול משיעבוד מלכיות״.
״א״ר יהודה אמר רב כל המענג שבת נותנין לו משאלות לבו!״.
עשירים שבכל הארצות במה הם זוכים? במה שמכבדים את השבת.
וא"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן כל המשמר שבת כהלכתו אפילו עובד ע״ז כאנוש מוחלין לו״. (פרק כל כתבי, הובא בטור סימן רמב)

הסגולות הכי גדולות מופיעות כאן. סגולות לעשירות, לנחלה בלי גבולות, סגולה לאדם לקבל את כל משאלות ליבו (כמה היינו תורמים אם גדול הדור היה מבטיח לנו את זה?! ובכן, זה לא רב חשוב של דורנו שמבטיח, זו גמרא מפורשת!!!), סגולה למחילת עוונות. אבל כמובן, ׳סגולות׳ אלו לא מופיעות בדפים צבעוניים ססגוניים, והן לא זוכות לתמיכה של קמפיינים ממומנים, ולכן אף אחד לא שם את ליבו אליהם.
״ותהי האמת נעדרת״.
למה אף אחד "לא שם ליבו אליהם"? תפתחו את פורום "הפסקת אוכל" ביום חמישי, כמה נשים מחפשות סלטים מגוונים? עוגות מעניינות, מתכון חדש לדגים.
זה לא סותר. אפשר גם לענג וגם לקבל קודם. ולא צריך להוריד משהו אחד בשביל לחזק משהו אחר.
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
אני יעלה כאן צילום של מה שציטטתי מפורש בגרש"ז שמי שרוצה יכול להדליק מפלג ולא מוזכר בשעת צורך וכו'
הראתי לבעלי וזו תגובתו

אז גדול תלמידי הגרש"ז עשה טעות במה שציטט בשם רבו? כמובן שהנכד יודע יותר טוב
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לא קראתי הכל,
אבל מה בסוף מותר? ראוי? אסור?
זמן הדלקת נרות המופיע בלוחות כולל בתוכו גם תוספת שבת.
ברוב המקומות תוספת של 20 דקות.
בירושלים 40 דקות.
להדליק מוקדם מידי זו לא תוספת אלא שאלה של ברכה לבטלה.
ולכן,
כל אחד ישאל את רבו מה הזמן הנכון עבורו להדליק נרות כשרוצים להוסיף תוספת על התוספת.
 

דוּבי

משתמש מקצוען
הראתי לבעלי וזו תגובתו

אז גדול תלמידי הגרש"ז עשה טעות במה שציטט בשם רבו? כמובן שהנכד יודע יותר טוב
ח"ו לומר כך על תלמידי רבינו זיע"א
זה רמ"א מפורש (שו"ע סימן רסא סעיף ב') וכך פסקו כולם
הוויכוח הוא איך מחשבנים את הפלג ואת השקיעה
 
נערך לאחרונה ב:

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
ותוספת חשובה לסיום:

המדובר רק למי שכבר מקפיד להוציא שבת כר"ת, מי שלא מקפיד ע"ז קודם שיקפיד על הוצאת השבת כר"ת ורוב הראשונים והגאונים והשו"ע, ואח"כ יהדר בהקדמת קבלת שבת.
וכמובן רק אם זה לא גורם ללחץ בבית עם האשה וכו'.
ובפרט שבהקדמת ה-10 דקות בשבתות רבות מפסיד שאינו בתוך פלג דר"ת, והוי ברכה לבטלה לר"ת וסיעתיה.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
כל מה שמביאים בשם הרב שטיינמן הוא אמר במפורש לא לקבל שבת מוקדם אלא לגמור את כל המלאכות מוקדם ולהמתין לכניסת השבת בגלל הבעיה שאי אפשר לקבל שבת מידי מוקדם. אני לא יודע אם דיבר על בני ברק או ירושלים אבל כך אמר.
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
לא קראתי הכל,
אבל מה בסוף מותר? ראוי? אסור?

זמן הדלקת נרות המופיע בלוחות כולל בתוכו גם תוספת שבת.
ברוב המקומות תוספת של 20 דקות.
בירושלים 40 דקות.
להדליק מוקדם מידי זו לא תוספת אלא שאלה של ברכה לבטלה.
ולכן,
כל אחד ישאל את רבו מה הזמן הנכון עבורו להדליק נרות כשרוצים להוסיף תוספת על התוספת.
במידה ואתם מקבלים שבת 20 דקות לפני השקיעה אז וודאי שיש לכם אפשרות לתוספת שבת של 20 ד' ללא שום שאלה הלכתית.
עריכה: עובדה שבירושלים וב"ש רוב האנשים מקבלים 40 דקות לפני השקיעה.
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
זמן הדלקת נרות המופיע בלוחות כולל בתוכו גם תוספת שבת.
ברוב המקומות תוספת של 20 דקות.
בירושלים 40 דקות.
להדליק מוקדם מידי זו לא תוספת אלא שאלה של ברכה לבטלה.
ולכן,
כל אחד ישאל את רבו מה הזמן הנכון עבורו להדליק נרות כשרוצים להוסיף תוספת על התוספת.
איפה שמדליקים 20 דקות, אין שום שאלה למי שמקדים עוד 10 דקות.
למה סתם להרפות ידיהם של אנשים?
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
ותוספת חשובה לסיום:

המדובר רק למי שכבר מקפיד להוציא שבת כר"ת, מי שלא מקפיד ע"ז קודם שיקפיד על הוצאת השבת כר"ת ורוב הראשונים והגאונים והשו"ע, ואח"כ יהדר בהקדמת קבלת שבת.
וכמובן רק אם זה לא גורם ללחץ בבית עם האשה וכו'.
ובפרט שבהקדמת ה-10 דקות בשבתות רבות מפסיד שאינו בתוך פלג דר"ת, והוי ברכה לבטלה לר"ת וסיעתיה.
חוסר הבנה.
מי שנוהג כגאונים יש ענין להדר ולקבל שבת קודם. ולשיטתם אין בעיה בזה גם לנוהגים 40 דקות.
מה זה קשור עכשיו ללכת ולנהוג גם כר"ת אם לא פוסקים אותו? מאיפה הבאת ששיטתו היא ע"פ רוב הגאונים?
אולי גם יש ענין לאותו אחד להדר ולקנות תפילין דר"ת?
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
הראתי לבעלי וזו תגובתו

אז גדול תלמידי הגרש"ז עשה טעות במה שציטט בשם רבו? כמובן שהנכד יודע יותר טוב
הקטע בההערה הזאת מאד לא ברור.
על איזה קודם הזמן הוא מדבר על הזמן שרשום בלוח? לא כתוב שם כך.
על קודם השקיעה, עם תוספת, בלי תוספת?
ראיות קשה להביא מקטע כזה לא ברור. כדאי ללמוד את זה בעיון.
במיוחד שלמעלה לא כותב כזאת הגבלה.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
איפה שמדליקים 20 דקות, אין שום שאלה למי שמקדים עוד 10 דקות.
למה סתם להרפות ידיהם של אנשים?
חס וחלילה מלהרפות,
כוונתי היתה לדייק את הדברים כדי לא להגיע לאיסור.
ואם לא הייתי מכירה יותר מידי נשים שמגיעות לאיסור בגלל החיזוק הזה לא הייתי כותבת את הדברים.
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וודאי.
ולא רק זה, אלא, גם לא מדליקים באותו החדר 2 נשים.
אם מתארחים אצל ההורים למשל אז מדליקים במטבח/בחדר שישנים בו.
רק מעיר שזה רק לספרדים, כי אשכנזים נוהגים להדליק כמה נשים באותו חדר כדעת הרמ"א.
 

דפה

משתמש מקצוען
רק מעיר שזה רק לספרדים, כי אשכנזים נוהגים להדליק כמה נשים באותו חדר כדעת הרמ"א.
אני רק מעירה שאני אשכנזיה, וגם אשכנזים צריכים לנהוג כך, אבל לא מודעים לצערינו.
מסייגת: יש דעות שסוברות שכך צריך ולכן אנחנו מחמירים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה