וודאי.אתם מקפידים על זה?
ולא רק זה, אלא, גם לא מדליקים באותו החדר 2 נשים.
אם מתארחים אצל ההורים למשל אז מדליקים במטבח/בחדר שישנים בו.
וודאי.אתם מקפידים על זה?
אני יעלה כאן צילום של מה שציטטתי מפורש בגרש"ז שמי שרוצה יכול להדליק מפלג ולא מוזכר בשעת צורך וכו'בעלי הראה לי ואני העתקתי
שש"כ ח"ב פרק מ"ג הערה ס"ג
ושמעתי מהגרש"ז אויערבך שליט"א (אני מעתיקה מהספר לפני) שהשו"G אזיל כשיטת הר"ת (דלילה היא ד' מילין אחרי שקיעת גוף השמש מן השמים סי רס"א סע' ב) וא"כ פלג המנחה הוא עם השקיעה הראשונה וכו' וכו' וכו' אולם לפי המנהג שלנו אפילו אם מקבל שבת לאחר פלג המנחה אין להקדים לפני הזמן הרגיל כי אם בשעת הצורך עכ"ל
אז טעות או לא טעות? נראה לי קשה להתמודד עם זה
למה אף אחד "לא שם ליבו אליהם"? תפתחו את פורום "הפסקת אוכל" ביום חמישי, כמה נשים מחפשות סלטים מגוונים? עוגות מעניינות, מתכון חדש לדגים.בכל אופן, למי שמחפש סגולות, יש כמה ׳סגולות׳ שמוסכמות על כולם, והן לא חידושים מהדורות האחרונים, אלא מקורם בדברי המשנה והגמרא, והובאו להלכה בטור, והלא הם לפניכם:
״אמר רבי יוחנן משום רבי יוסי כל המענג את השבת נותנין לו נחלה בלא מצרים״.
״ר״נ בר יצחק אמר אף ניצול משיעבוד מלכיות״.
״א״ר יהודה אמר רב כל המענג שבת נותנין לו משאלות לבו!״.
עשירים שבכל הארצות במה הם זוכים? במה שמכבדים את השבת.
וא"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן כל המשמר שבת כהלכתו אפילו עובד ע״ז כאנוש מוחלין לו״. (פרק כל כתבי, הובא בטור סימן רמב)
הסגולות הכי גדולות מופיעות כאן. סגולות לעשירות, לנחלה בלי גבולות, סגולה לאדם לקבל את כל משאלות ליבו (כמה היינו תורמים אם גדול הדור היה מבטיח לנו את זה?! ובכן, זה לא רב חשוב של דורנו שמבטיח, זו גמרא מפורשת!!!), סגולה למחילת עוונות. אבל כמובן, ׳סגולות׳ אלו לא מופיעות בדפים צבעוניים ססגוניים, והן לא זוכות לתמיכה של קמפיינים ממומנים, ולכן אף אחד לא שם את ליבו אליהם.
״ותהי האמת נעדרת״.
הראתי לבעלי וזו תגובתואני יעלה כאן צילום של מה שציטטתי מפורש בגרש"ז שמי שרוצה יכול להדליק מפלג ולא מוזכר בשעת צורך וכו'
זמן הדלקת נרות המופיע בלוחות כולל בתוכו גם תוספת שבת.לא קראתי הכל,
אבל מה בסוף מותר? ראוי? אסור?
ח"ו לומר כך על תלמידי רבינו זיע"אהראתי לבעלי וזו תגובתו
אז גדול תלמידי הגרש"ז עשה טעות במה שציטט בשם רבו? כמובן שהנכד יודע יותר טוב
מצד התקנה אין לכאורה יתרון להדליק סמוך יותר לשקיעה מאשר להקדים בתוך הזמן שאפשר להקדיםמ"מ לא בטלה תקנה שכך נוהגין במשך שנים רבות.
לא קראתי הכל,
אבל מה בסוף מותר? ראוי? אסור?
במידה ואתם מקבלים שבת 20 דקות לפני השקיעה אז וודאי שיש לכם אפשרות לתוספת שבת של 20 ד' ללא שום שאלה הלכתית.זמן הדלקת נרות המופיע בלוחות כולל בתוכו גם תוספת שבת.
ברוב המקומות תוספת של 20 דקות.
בירושלים 40 דקות.
להדליק מוקדם מידי זו לא תוספת אלא שאלה של ברכה לבטלה.
ולכן,
כל אחד ישאל את רבו מה הזמן הנכון עבורו להדליק נרות כשרוצים להוסיף תוספת על התוספת.
איפה שמדליקים 20 דקות, אין שום שאלה למי שמקדים עוד 10 דקות.זמן הדלקת נרות המופיע בלוחות כולל בתוכו גם תוספת שבת.
ברוב המקומות תוספת של 20 דקות.
בירושלים 40 דקות.
להדליק מוקדם מידי זו לא תוספת אלא שאלה של ברכה לבטלה.
ולכן,
כל אחד ישאל את רבו מה הזמן הנכון עבורו להדליק נרות כשרוצים להוסיף תוספת על התוספת.
חוסר הבנה.ותוספת חשובה לסיום:
המדובר רק למי שכבר מקפיד להוציא שבת כר"ת, מי שלא מקפיד ע"ז קודם שיקפיד על הוצאת השבת כר"ת ורוב הראשונים והגאונים והשו"ע, ואח"כ יהדר בהקדמת קבלת שבת.
וכמובן רק אם זה לא גורם ללחץ בבית עם האשה וכו'.
ובפרט שבהקדמת ה-10 דקות בשבתות רבות מפסיד שאינו בתוך פלג דר"ת, והוי ברכה לבטלה לר"ת וסיעתיה.
הקטע בההערה הזאת מאד לא ברור.הראתי לבעלי וזו תגובתו
אז גדול תלמידי הגרש"ז עשה טעות במה שציטט בשם רבו? כמובן שהנכד יודע יותר טוב
חס וחלילה מלהרפות,איפה שמדליקים 20 דקות, אין שום שאלה למי שמקדים עוד 10 דקות.
למה סתם להרפות ידיהם של אנשים?
רק מעיר שזה רק לספרדים, כי אשכנזים נוהגים להדליק כמה נשים באותו חדר כדעת הרמ"א.וודאי.
ולא רק זה, אלא, גם לא מדליקים באותו החדר 2 נשים.
אם מתארחים אצל ההורים למשל אז מדליקים במטבח/בחדר שישנים בו.
אני רק מעירה שאני אשכנזיה, וגם אשכנזים צריכים לנהוג כך, אבל לא מודעים לצערינו.רק מעיר שזה רק לספרדים, כי אשכנזים נוהגים להדליק כמה נשים באותו חדר כדעת הרמ"א.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: