כמה נקודות שחשוב לשים אליהן לב עוד לפני שאתם הולכים לאדריכלית/מעצבת, ולהגיע ממוקדים יותר לתהליך התכנון.

חשוב מאוד לשמור על פרטיות תושבי הבית, ולהבדיל בהגדרת החללים, בין אזורים פרטיים לחיצוניים,
האזורים החיצוניים הם בד"כ: סלון, מטבח, שרותי אורחים, מרפסת.
ננסה לחשוב איך האזורים שמוגדרים כפרטיים ישארו אכן כאלו,
ולא שמתוך הסלון/דלת הכניסה יראו את כל המשך הבית, עם צפיה ישירה לתוך החדרים.
אחת האופציות הנוחות היא מסדרון, יש כאלו הנוטים לחשוב שזה בזבוז שטח, אבל האמת שזה מסדר את הבית בצורה נכונה לשמור על הפרטיות. כמובן המסדרון לא צריך להיות ארוך מידי, אבל כן חשוב לתת לו רוחב מספק, על מנת לתת הרגשה רחבה ונעימה להולכים בבית.
אפילו ביחידות דיור קטנות, זה הרבה פעמים הבדל בין יחידה שכולה בלגן לבין דירה קטנה ומסודרת,(וכמובן שיש לזה ביטוי גם במחיר ההשכרה..)

1717529841869.png


תוכנית לצרכים עתידיים:

צפו צרכים עתידיים ושינויים באורח החיים בעת תכנון הארכיטקטורה של הבית. שלבו חללים גמישים שיכולים להתאים לשימושים שונים לאורך זמן, כמו משרד ביתי שניתן להסב מאוחר יותר לחדר שינה או חדר רב תכליתי שיכול להכיל פעילויות שונות.
נקודה חשובה נוספת, שימו לב לגיל שלכם :)
קחו בחשבון שיקולים של 10 שנים קדימה פחות או יותר,
ז"א שאם אתם זו"צ בני עשרים שהרגע נישאתם, תחשבו על נגישות לחדר של ילדים קטנים, חלל גדול למשחקים, אמבטיה נוחה הן למשחקי ילדים והן לרחצת תינוקות, מקום לחניית עגלות ילדים, עגלות בובה, בימבות וכו'.
אם אתם כבר בגיל 30-35, תחשבו גם על הפרטיות שלכם, יחידת הורים עם אמבטיה, אולי אפילו כורסא בחדר שינה לדבר קצת בשקט בלי ציתותים והתערבויות בכל מילה שניה...וגם להתחיל לחשוב קצת על אירוחי זוגות בקטנה.
בגיל 40-50 חשוב סלון גדול שתוכלו לארח בכיף :) חדרים נוחים לאורחים אולי עם אפשרות לחדר מתוך חדר, שבאחד מהם ישנו הזוגות, ולידם הנכדים, אולי כדאי גם להתחיל לחשוב קצת על נגישות נוחה יותר, מקלחון ולא אמבטיה ביחידת הורים, פתחים רחבים, ושכל הפונקציות השימושיות (מכונת כביסה, מטבח, סלון וחדר שינה) יהיו באותו מפלס...

אתגר :) : עבור איזה שכבת גיל תוכננה הדירה הבאה?

1717530095494.png


חשוב ומומלץ מאוד להגיע למעצבת/אדריכלית שמכירה מקרוב את אורח החיים שלכם וחיה אותם ג"כ, הפתרונות שלה אמורים לבוא מהשטח עם נסיון יישומי.
תעשו חושבים עם עצמכם, מה באמת הדברים שחשובים לכם, אבל, אל תהיו מקובעים, תקשיבו למעצבת/אדריכלית, תפתחו ראש ולב, לא חייבים לקבל, אבל כן מומלץ מאוד לשמוע ולחשוב על הדברים...








ליבה ארזי, מעצבת פנים 18 שנים, מתמחית בתכנון נכון וחכם שמנצל כל ס"מ, תוך השארת מרווח וספייס לנשימה ולנשמה...
ליצירת קשר: 052-7622227
1718268959445.png