נכתב ע"י ויזואלי;1511679:
זה ממש לא תפיסת עולם,
אני מאמינה שהמקסימום האפשרי צריך להתבצע בתמונה
וכל האמצעים כשרים לשבח אותה.
בעבר לא שיבחו כי לא היתה אפשרות!
היום משבחים כי היא ישנה.
זה כמו לא להשתמש בחשמל.
אני מכבדת מאד מי שמנסה לצלם בלי עריכה, וחבל לי על התמונות שלו שהיו יכולות להיות יותר יפות, גם אם הוא צלם סופר סטאר.
ובהצלחה לכל הצלמים בשיטותיהם השונות.
זה נכון שהאמונה שלך היא כזאת.
בינתים לא הצלחת להנחיל אותה לכל העולם.
אולי אם אחזור שוב על מה שכתבתי, אך בצורה שונה, זה יובן יותר.
נהוג לחלק את עולם האמנות החזותית לכמה קטגוריות על, ומתחתיהן יש כמובן תת-קטגוריות.
בשביל לא לסטות מהנושא, אני אשתמש דווקא בדוגמאות מעולם הצילום.
אפשר לחלק את שתי קטיגוריות העל לצילום ריאליסטי, וצילום שאיננו ריאליסטי (אני לא רוצה להגדיר סוג צילום בקטיגורית העל כדי לא להיכנס להגדרות שאינן מדוייקות).
בצילום הריאליסטי יש מספר תת קטיגוריות: צילום טכני, צילום תיעודי, צילום אמנותי.
בצילום טכני: המטרה היא לקבל תמונה חדה ככל האפשר, ריאליסטית ככל האפשר, כשמטרת הצילום היא להעביר לצופה במדוייק את צורתו של העצם המצולם.
בעיני - כל טכניקה כשרה לכך - שימוש בעריכות שונות, כחדר חושך (בעידן הפילם) עד שעות של בניה בפוטושופ, זה לא כל כך מעניין.
צילום תיעודי - הוא צילום שמטרתו לשקף לצופה אירוע שהתרחש במרחב כל שהוא. הטכניקות לצילום הן מגוונות, ואפשרויות העריכה תלויות בדרישה מן החומר המוגמר.
בעיתונות מקובל שלא לערוך תמונות בפוטושופ (למעט תיקוני צבע ותאורה)
צילום מפורסם שנערך, ונמתחה ביקורת על העריכה הוא הצילום הבא של יבגני חאלדיי
צילום תיעודי של אירוע פרטי יכול להיערך כל עוד מזמיני השירות מעוניינים בכך. מטרת הצילום היא הקובעת את אופי ורמת העריכה.
צילום נוף הוא נמצא בתפר שבין הסוגים השונים.
הוא יכול להיות צילום טכני - לצורך מיפוי (ששם לא מקובל לבצע עריכה, אלא במקרים של צנזורה צבאית) או למשל לצורך מכירה של תמונה לגרפיקאים.
הוא יכול להיות תיעודי. (למשל לאתר של נופש, או עבור כתבה בעיתון) אתרי נופש נוטים לשנות את הנוף לפי הצורך, עיתונים לא יערכו תמונה של נוף עבור כתבה
צילום אמנותי כולל בתוכו את כל הצילומים שנעשים לצרכיו של הצלם, צרכיו האמנותיים כמובן.
אין סתירה בכך שצילום תיעודי יכול להיות גם אמנותי, וצילום אמנותי יכול להיות גם תיעודי.
ההבדל הוא בחופש היצירה.
בעוד בצילום תיעודי ישנן מגבלות ודרישות שבאות מגורמים חיצוניים, הרי שבצילום אמנותי יש חופש יצירה שמאפשר לצלם לקבוע באלו כלים הוא משתמש, ומהי התוצאה הראויה בעיניו.
מקובל לומר שעבודה אמנותית שלא עברה עיבוד דיגיטלי משמעותי, נחשבת לעבודת צילום.
ועבודה אמנותית שכוללת צילום שנערך באופן משמעותי באמצעות מחשב, נחשבת לאמנות דיגיטלית.
עד כאן פרק א.