כלי נגינה צליל יפה בקלרינט

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בוא נראה מי מזהה את השיר
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
זה שיר חסידי? , זה נראה לי משהו גא'זי או קלאסי
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אכן אכן שולי רנד.
מישהו שם לב שיש בעיה בטונציה? השתמשתי באודיו פיטצ'ר של פרוטי לופס ונראה לי שהוא די זייף כמה תווים...
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אני אישית חושב שחוץ מהד ועיבוד בסיסי אין ושום צורך באפקטים להקלטות , זה הורס את הסאונד , יש דברים אחרים יותר יפים כגון מקהלה , שזה להקליט ארבע פעמים את השיר ולחבר
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני אישית חושב שחוץ מהד ועיבוד בסיסי אין ושום צורך באפקטים להקלטות , זה הורס את הסאונד , יש דברים אחרים יותר יפים כגון מקהלה , שזה להקליט ארבע פעמים את השיר ולחבר
אודיו פיטצ'ר (AUDIO PITCHER) זה תוכנה שמזהה את התווים ומדייקת אותם
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אכן אכן שולי רנד.
מישהו שם לב שיש בעיה בטונציה? השתמשתי באודיו פיטצ'ר של פרוטי לופס ונראה לי שהוא די זייף כמה תווים...
התכוונת לניגון שבמילה "איכה"? כי שם זה ממש לא העיבוד המקורי, כאילו המצאת לחן חדש...
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אכן נראה שזייפתי... קורה. אבל עדיין נשמע חמוד
בלי לפגוע באף אחד, גם לא בעצמי... אבל נראלי שאתה המקצועי מבינינו בינתיים...
מאוד נהנה מניגוניך.
תגיד, אתה נוקש בלשון? ניסיתי להבין ולא כ"כ הצלחתי. ואם כן, באיזו שיטה?
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בלי לפגוע באף אחד, גם לא בעצמי... אבל נראלי שאתה המקצועי מבינינו בינתיים...
מאוד נהנה מניגוניך.
תגיד, אתה נוקש בלשון? ניסיתי להבין ולא כ"כ הצלחתי. ואם כן, באיזו שיטה?
נקישות בלשון זה לא משהו אחד ספציפי.
למשל בנמוכים אני יותר עוצר את הנשיפה (כמו כשאתה נושף ומישהו נותן לך בעיטה בבטן....), ומיד ממשיך לנשוף.
תנסה. זה מעניין. לוקח זמן לתרגל לעשות את זה מהר.
בגבוהים לפעמים זה קנייט'ש, דהיינו לעוות את השפתיים ולהקשות אותם (דומה יותר לשאיפת אוויר מקש, אבל נשיפה, לא שאיפה), ולפעמים זה קרעכצ'ע שזה משהו שאי אפשר להסביר אותו בכתב.
ולפעמים זה נקישות בלשון,
נ.ב. לא נוקשים בלשון על כל תו, רק על התווים העיקרים של המלודיה, ולא על תווי המעבר והקישוט.
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נקישות בלשון זה לא משהו אחד ספציפי.
למשל בנמוכים אני יותר עוצר את הנשיפה (כמו כשאתה נושף ומישהו נותן לך בעיטה בבטן....), ומיד ממשיך לנשוף.
תנסה. זה מעניין. לוקח זמן לתרגל לעשות את זה מהר.
בגבוהים לפעמים זה קנייט'ש, דהיינו לעוות את השפתיים ולהקשות אותם (דומה יותר לשאיפת אוויר מקש, אבל נשיפה, לא שאיפה), ולפעמים זה קרעכצ'ע שזה משהו שאי אפשר להסביר אותו בכתב.
ולפעמים זה נקישות בלשון,
נ.ב. לא נוקשים בלשון על כל תו, רק על התווים העיקרים של המלודיה, ולא על תווי המעבר והקישוט.
למדת פעם אצל מורה? לגטו, סטקטו, אומר לך משהו?
אני מתכוון לשאול, מי אמר לך את התאוריה שאתה כותב כאן?
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לקחתי פעם שיעור אחד אצל מורה כדי לדעת את האיצבוע של הגבוהים, חוץ מזה לא משהו רציני.
לגטו זה מושג מעולם התווים, דהיינו (נראה לי) חיבור בין כמה וכמה תווים (משניים ומעלה) ברצף אחד, כמו במקרה שאמרתי שאז לא צריך לנקוש בלשון.
וסטקטו זה אומר שכל צליל מקבל הקשה נפרדת (כמו בפסנתר) ואינו כחלק מרצף של תווים שמנוגנים בזה אחר זה כל תו בעוד התו הקודם עדיין נשמע...

והתיאוריה של הבעיטה בבטן זה מאיזה סרטון שראיתי בעברי.
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וסטקטו זה אומר שכל צליל מקבל הקשה נפרדת (כמו בפסנתר) ואינו כחלק מרצף של תווים שמנוגנים בזה אחר זה כל תו בעוד התו הקודם עדיין נשמע...
זה נכון, רק חידוד קטן: זה לא שבפסנתר אי אפשר לנגן לגטו, חלילה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה