סיפור בהמשכים- לפי הערה נבונה.

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
זה בעצם האשכול שפורסם לפני,"סיפור בחיתולים", קיבלתי שם עצה לפרסם את הסיפור פרק פרק, וזה מה שאני עושה,
מנהלים נכבדים! בבקשה למחוק את האשכול "סיפור בחיתולים".

סיפור:

פרק א'

בעבר:

שלושת האנשים נכנסו למערה בחשש. ידו של סטיב כבר הייתה על ההדק. לא היה לו שום רצון להיכנס בעיניים פקוחות ללוע הארי.

הסוכן חתום הפנים הניד בראשו בדומיה. סטיב נשם נשימה עמוקה והוציא שריקה מפיו. נביחות כלבים עזות ענו לו, וכולם נשמו לרווחה. זה היה מוקדם מדי.



ג'ון עצר בבת אחת מהקריאה, ושמט ידו באנחה עשויה היטב מעכבר המחשב האלחוטי, מפנה מבטו לעבר אלברט.

"טוב מאוד, אלברט." הוא החמיא. אלברט לא הרשה לעצמו להרפות. הוא הכיר את הבוס שלו יותר טוב משהכיר את עצמו...

ואכן, זה לא איחר להגיע...

"אבל... ל"ניו יורק פוסט", אני צריך משהו אחר לגמרי. כמה רמות מעל."

אלברט נותר תשוש וצפוד על כיסא העור המרופד.

"אתה יודע, בוס, שהם לא יקבלו את הסיפור בגלל רמת המתח שלו, או לשונו המלוטשת. מילה אחת ממך, והפרקים מתחילים לזרום, ללא עוררין."

"נכון", הודה ג'ון, ורק טיק עצבני מעל עינו גילה שהוא מתוח, "אני רוצה להצדיק את עצם ההעזה שלי, לפרסם סיפור ב"ניו יורק פוסט". ברגע שאופיע עם מותחן זול, משהו כמו אל- קעידה או טליבאן, כולם מיד יבינו, שבעצם, העיתון מרוויח מספיק כדי לשתוק על פרסום בינוני ומטה, ואת זה אני ממש לא רוצה!"

אלברט בלע את העלבון החלקלק בדומיה. גם כך הוא מקבל מספיק כסף כדי לסכור את פיו מהזכרת נימוסים כלשהם.

"אתה יודע, יתכן שטוב ממני, את השמועות שמתרוצצות אודותיי בעולם שבחוץ. אנשים בטוחים שאני מגלומן, רודף כבוד ושררה. ייצור שרואה רק את המשבצת שלו." הוא נרכן קדימה. "אינני בא לערער על דברים אלו, לא כאן המקום." חיוך זעיר עלה על פניו. "את זה אני עושה עם הפסיכולוג שלי... דבר אחד איש אינו מתיימר לייחס לי. אינני טיפש, ומעולם לא הייתי."

רוברט שתק. הוא לא ידע מה יש להגיב לאחר וידוי שכזה.

"את התו החקוק עליי לא אוכל לשנות, והאמת... אני לא בטוח שארצה. אנשים חוששים להתעסק עם בריות שכאלו, ורחרוחים מיותרים, מעולם לא הטיבו עם עסקיי."

ג'ון חזר לחיי המציאות באחת.

"אלברט, רציתי להכיר לך מישהו." הוא לחץ על כפתור בקצה שולחנו, החליק על חליפתו ויצא בחפזה מהחדר.

דמות גבוהה וכחושה נכנסה לחדר. אלברט אמץ את עיניו, וקבע בינו לבין עצמו, שהבן אדם הזה, נראה בעל עוצמה וביטחון עצמי רב.

הברנש לחץ את ידו בידידותיות מופגנת, מבטו בהיר וישר 'אין לו מה להסתיר', חלפה המחשבה באלברט. לא רבות פגש אנשים כאלו, בוודאי שלא באחוזתו של ג'ון אריסון, מעסיקו הישיר.

"אדי גרימבלד, נעים לי מאוד להכיר אותך."

מבטו של אלברט ננעץ בחוסר נימוס משווע בפרצופו של האיש. ג'ון לא סומך עליו. הכתה ההכרה במוחו. לכן הוא דאג מבעוד מועד לשריין לו מחליף. כל הסיפור האחרון שעליו התייגע, היה לחינם, פשוט כך!

האמת, נראה לו שיהיה משתלם להשאיר את העלבונות בחוץ. יהיה אינטלקטואלי, ולא פחות מכך, מסקרן, להכיר את הסופר המוערך ביותר באירופה, למרות, ואולי בגלל היותו יהודי.

אדי התיישב באדנות מולו, השטיח הרך הבליע את פסיעותיו. "תמיד נחמד לפגוש עמיתים למקצוע." הוא אמר לאלברט בנינוחות, ופשט את רגליו.

עמיתו זע במקומו באי נוחות. נראה היה לו, שהמשפט האחרון לא זרם לאדי בקלות.

'האמת, אי אפשר להתפלא. איש לא יוכל להבטיח לי, שגם אני, עם כמות הערצה וכסף כמו שהאיש הזה מקבל, לא הייתי מתעוור לגמרי.'

"הבנתי מהבוס שלך, שדרוש לו סיפור בהמשכים, משהו יוצא מן הכלל. אתה יודע..." הוא קרץ לו. "הרמה של ה"ניו יורק פוסט". זה לא הולך להיות קל."

"נפלא ונהדר. שיהיה לך בהצלחה. אני רק לא מבין דבר אחד."

"אשמח להסביר לך כל דבר שאינו מובהר כל צרכו." הגיב אדי בכנות.

"למה ג'ון צריך אותי כאן?!אני יכול, פשוט, ללכת לביתי. אשתי תשמח מאוד, תאמין לי." הוא הניח יד על ליבו.

"ג'ון לא יוכל לשכור את שירותיי, גם אם מאוד ירצה בכך. אינני נתון להשכרה כרגע." הגיב אדי בקול משועשע משהו.

"אני רואה, שאתה עדיין כאן." ענה אלברט בעזות, מישיר מבטו לאדי.

אדי שוב מתח את זוויות פיו. חיוכו כבר התחיל להרגיז את אלברט. "שתי סיבות לדבר: אחת, המחיר שאני לוקח לשעה הוא גבוה מאוד, והזמן הדרוש לכתיבת ספר הוא רב, כפי שאתה בוודאי יודע. שתיים", הוא מנה באצבעו, "וזו הסיבה המשמעותית ביותר. לא הסכמתי בשום פנים ואופן להצעה, גם תמורת סכום גבוה.

האג'נדה המקצועית, זו שרכשתיה בעמל, ועט הסופרים שלי אינם מיועדים למכירה. לא הייתי רוצה שמישהו יגלה את הסגנון שלי תחת שמו של הבוס שלך, ויהיה עשיר ככל שיהיה. לכן הוא נאלץ להתפשר, ונאות לשכור אותי למספר שעות יעוץ בשבילך."

אלברט, נעלב למחצה, יישר את ידיו על השולחן. אחרי הכול, הוא בעל הבית כאן, ולא אדי!

"אני בהחלט מבין את תחושותייך. גם אני הייתי נפגע למראה חתירה כזאת תחת כיסאי". אמר אדי בלויאליות.

אלברט נרכן קדימה, זיק נדלק בעיניו. לפחות האנושיות של אדי אינה עומדת בספק.

מבטו סקר ברפרוף שמתוך הרגל את כורסאות הקטיפה היקרות, את רהיטי העץ הכבדים, והטפט שתלה על הקירות במלאכת מחשבת.

"סגנון העלילה שלי ייחודי מאוד וקל לזיהוי." הסביר אדי. "וכדי שאיש לא יחלום שתחת השם ג'ון אדמס מסתתר לו אדי גרימבלד, הסופר המפורסם, החלטתי על מהלך שונה לחלוטין בסיפור, כדי לפתור דילמה זו".

אדי התחיל להרצות בשטף, ואלברט האזין לו בריכוז מוחלט, דוחה את כל מחשבותיו לזמן מאוחר יותר.



המשך יבוא...​
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מעולה. מתחיל להתבשל כאן סגנון מעניין.

באופן כללי הז'אנר הזה די ננטש בספרות החרדית, ויש לו הרבה לאן לצמוח.

עריכה לשונית קלה יכולה לאחד את המשלב (והגהה גם תועיל). הפרשנות המשולבת עשויה להיות שנויה במחלוקת, אך לדעתי היא יפה, ואף שנונה. שלא במחלוקת...

בכללות כאמור, מעניין מאוד. כיף לקרוא.

בהצלחה!
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
המשך-


פרק ב'

בהווה:

"טוב, אן, אני יוצאת לעבודה". רווית כיתפה את התיק ביד אחת ובידה השנייה הצטלצלו מפתחות הרכב. "הטלפון לידך, נכון?"

"אל תדאגי, מאמי, הכול בסדר. אני לא ילדה!" היא אפילו לא הרימה עיניה מהמחברת בה כתבה בצפיפות, בכתב ידה הקטן והמסודר.

אמה הכירה את חילופי המילים בעל פה. היא נאנחה לרגע, ולאחר מכן חזר החיוך לשרות בזויות פיה. "טוב מתוקה, להתראות". דלת הבית נסגרה באחת.

אן עצרה לרגע מכתיבתה החפוזה, הממהרת משהו. בטנה החלה לקרקר, אבל עד לרגע זה היא התעלמה. החופשה התחיל אתמול, והיא התכוונה לנצל אותה בצורה הטובה ביותר שאפשר, קרי, לגמור לכתוב למגירה ספר נוסף.

לאחר שעה נשמעו דפיקות בדלת. אן העבירה יד בשערה, ומהרה לפתוח. שכנתה עמדה שם, לילי.

"אני נוסעת עכשיו לקניות. מתחשק לך לבוא אתי?"

"כן, בוודאי!" היא תחבה בזריזות מספר פירות לתיק צד קטן, לקחה שטר כסף מהמגירה, וקפצה במורד המדרגות לצידה של לילי.

הן השתחלו לרכב המשפחתי של אדמס. אם המשפחה חייכה לאן בידידותיות, והרכב זינק קדימה.

"את יודעת שהחלפתי את כל החדר לפני שבועיים." סחה לילי לחברתה. "רק וילון עוד לא מצאתי. היינו אז בשיא תקופת המבחנים, ואימא הבטיחה שביום הראשון של החופש נלך ל"בלומינגדיילס", נחפש שם וילון בצבעים תואמים ואולי עוד כמה מציאות".

אן התכווצה. לילי מאוד אהבה ללכת לקניות. רוב יציאותיהן המשותפות היו למרכזי הקניות השונים: "מייסי'ס", "סאקס פירט' אבניו", "בארניז'" ושדרת מדיסון. היא נתקפה ברגשי נחיתות. הן לא יכולות לאפשר לעצמן הרבה, היא ואימה. אמנם, כל מה שצריך, יש, וגם מעבר לכך, אבל מעולם ידה של אמה לא קלה על הארנק, בלי השוואה למשפחת ויליאמס, לדוגמה.

לילי נסחפה לשיחה ערה עם אימה. הן התדיינו על השאלה החשובה: האם צריך כיסוי מיטה נוסף, או שהכיסויים הקיימים מספיקים וראויים לשימוש.

אן הסבה פניה לחלון. היא לא אהבה את הוויכוחים האלה. לילי לא התביישה ממנה, והדבר רק אמור להחמיא לה. מדוע אם כך, הדיבורים דוקרים את אזנה?

בבית שלה, הבית הקטן והחמים, חונכה לכבוד בלעדי. תמיד מילתה של אימא היא האחרונה והקובעת, וכשגדלה מעט, התפלאה לראות עד כמה העובדה הזאת ראויה להערכה. עד כמה היא ראויה להערכה.

המכונית נעצרה. המון האדם בלבל את חושיה ודרך את עצביה. היא מהרה להזדנב אחר לילי ואימה.

"אני נכנסת פה לפיצה". פנתה גברת אדמס לביתה יקירתה. "הכנסנה בינתיים ושמנה בעגלה כל מה שנראה לכן".

לילי החלה ללכת בנמרצות, מפנה גווה לאן. היא הלכה מאחוריה, מביטה על הפרסומות הנוצצות. "כשאני מגיעה למקום כזה, ישנה תחושה שכל הזהות העצמית נמחקת. את נבלעת בתוך מפעל ענק, בתוך סרט נע אחד ארוך". סחה לידידתה.

"מה?" לילי בהתה בה. למראה פרצופה התחשק לאן לצחוק, אך היא התעשתה. "סתם, דיברתי לעצמי".

"הנה, הגענו. גבירתי", פנתה לילי בסמכותיות לזבנית שעמדה בסמוך, "אני מחפשת וילון וכיסוי למיטה תואם בגווני הכתום".

הזבנית הרכינה ראשה בהכנעה, והצביעה על המקום המבוקש.

"אני כל כך אוהבת את הסחורה שלהם". פטפטה לילי ללא מעצור. נראה שבמקומות כאלו היא פורחת! חשבה לעצמה אן בביקורתיות.

"הטיב מעולה והמגוון עצום". היא נטלה בידה סט פרחוני בצבע כתום פסטלי רגוע. אן הציצה במחיר ונבהלה. "כנראה שזה מגיע ביחד". אמרה בציניות.

"מה מגיע ביחד?" עצרה לרגע לילי ממישושיה.

"הסכום הגבוה עם האיכות והמגוון."

"מה את מצפה? שאלך ל"צ'יינה טאון", כדי שאחרי כביסה אחת כל הצבע ירד? אז אצטרך להגיע לכאן שוב. לא בשבילי, תודה".

"נראה יותר שזה לא בשביל אימא שלך העסוקה, שבקושי פינתה שעת איכות בשבילך, וגם אז, היא הולכת לאכול פיצה". אמרה ללא קול. כבר מזמן למדה שאנשים לא אוהבים לשמוע ביקורת, גם לא מרומזת.

שעתיים קודם לכן, מטבח מסעדת: "אריסטוקרט":

"הלו, ג'וני, תביא לי את האגוזים מהמזווה".

"אני כבר שם". עלה קולו העמום. "אני שולח לך בטיסה ישירה, תתכונן!" האגוזים נחתו בין זרועותיו של הטבח הראשי, שבזה הרגע עמד להתחיל בהכנת עוגת הדגל של מסעדת "אריסטוקרט" . העוגה שמושכת לקוחות רבים, ומצדיקה את עצם קיומה.

מבט חטוף הספיק לטבח המנוסה להודיע: "תביא לי חבילה חדשה. יש כאן רק ארבע מאות גרם".

"אין." עלתה תשובתו הלקונית של ג'ון.

הטבח כמעט ואיבד את עשתונותיו, המפורסמים לתהילה אף הם. "בוטנים יעזרו לך?" צעק ג'ון, מנסה לגבור על רעש המכונות.

"רעיון מצוין, רואים שאתה העוזר שלי כבר חמש שנים". החמיא הטבח ליכולותיו שלו עצמו באיתור כוח אדם.

"לא יקרה שום דבר אם בעוגה יהיו מאה גרם בוטנים קצוצים, באמת שלא". מלמל לעצמו בהחלטיות, מפעיל בהינף יד את מעבד המזון התעשייתי.

צוות המטבח חזר לעבודת השגרה.

אחרי חצי שעה כבר הייתה העוגה בתנור.

מרכז קניות "בלומינגדיילס":

"טוב, נראה לי שאקח את הסט הזה. מהמם, לא?!" לילי הושיטה את האריזה המרשרשת לאן.

"כאילו שדעתי משנה משהו". רטנה חברתה. שתיהן פרצו בצחוק מתגלגל.

הן פנו לקופות. התורות לא היו עמוסים ביותר, ולאחר חמש דקות כבר היטלטלה השקית בידיה של לילי.

"אמא שלי מחכה לנו בפיצה. יש לי הפתעה בשבילך". עיניה ברקו בחיוניות. הדבר שאהבה מכול היה להעניק לידידותיה, וביד רחבה.

גברת ויליאמס התרוממה באחת ממושבה, השאירה טיפ למלצרית וצעדה אליהן, עקביה מרעישים על רצפת הפרקט החלקה.

"באנה, בנות. אני כבר ממש מתגעגעת ל"אריסטוקרט", כדאי שנזדרז, אם אנחנו רוצות שיוותר לנו פירור או שניים". היא החליפה קריצה עם בתה. הן היו דומות למדי באופיין.

צעדיהן נבלעו על השטיח הכהה, שריפד את הרצפה מקיר לקיר. הספוטים הבהירים האירו על השולחנות, שתפריט בכריכת עור היה מונח עליהם, בזווית מדויקת להפליא.

"פה אני מרגישה בבית". העירה אן, ומתחה את עצמותיה על הכיסא. אחד הפינוקים שהרשתה לעצמה משפחתן הקטנה היה להגיע למסעדה.

"שלוש עוגת אגוזים בקציפה". הורתה הלן אדמס למלצר שריחף משולחן לשולחן, נוגע לא נוגע בקרקע. "ושלוש שוקו מוקצף". הוסיפה לילי, מגניבה מבט לאימה, שהנידה ראשה באישור.

"לילי החליטה לפנק אותך עד הסוף". היא סחה לאן שהביטה בכל הנעשה. "לא בכל יום אנחנו מגיעות לכאן". התגוננה היחידהל'ה שלה. אימה חייכה בסלחנות, והדקות עברו עליהן בשתיקה דמומה. כל אחת הייתה עסוקה במחשבותיה.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נהניתי מאד לקרא. כתיבה מקצועית יותר מאשר חובבנית.
אין לי הערות רק שתיים קטנטנות כאלו, קטע אישי שלי:
לא אוהב סיפורים שהם 'מסע בזמן', מתפרסים על כמה מישורים וכמה זמנים. נהנה מסיפור קולח באותו מרחב פחות או יותר ובפרט אם הוא מגיע בהמשכים.
שמתי לב שהפסבדונים של הסופר אלברט - ג'ון אדמס - הופיעו שוב אצל דמויות נוספות. לילי אדמס החברה של אן, ומיסטר ג'ון מהמסעדה. אם זה מכוון מעולה, אם לא - צריך להיזהר מכפילויות בשמות שלא יגרמו בלבול.
עד כאן להערב. תודה לכם שהייתם איתי.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
אוקיי. אבל היה לי מוזר שאלברט השתמש בשם ג'ון כשם עט, ואילו במסעדה מדובר באדם שזה השם האמיתי שלו לכאורה.
אבל ששש... לא אמרתי כלום שלא יפלט פה איזה ספוילרון. חברים, לעטות פני פוקר ולהמשיך לשדר עסקים כרגיל.
עד כאן להערב. תודה לכם שהייתם איתי.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
"סגנון העלילה שלי ייחודי מאוד וקל לזיהוי." הסביר אדי. "וכדי שאיש לא יחלום שתחת השם ג'ון אדמס מסתתר לו אדי גרימבלד, הסופר המפורסם, החלטתי על מהלך שונה לחלוטין בסיפור, כדי לפתור דילמה זו".

כאן. כשאדי מתדרך את אלברט איך לא יעלו הקוראים שאדי מעורב בסיפור של אלברט תחת השם ג'ון.
אהמ... סיבכתי משהו פשוט?... לא? יש לי תחושה עזה שכן...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
המשך-


פרק ב'

"טוב, אן, אני יוצאת לעבודה" - רווית כיתפה את התיק ביד אחת ובידה השנייה הצטלצלו מפתחות הרכב, "הטלפון לידך, נכון?"
...
אן עצרה לרגע מכתיבתה החפוזה, הממהרת משהו. בטנה החלה לקרקר, אבל עד לרגע זה היא התעלמה. החופשה התחילה אתמול, והיא התכוונה לנצל אותה בצורה הטובה ביותר שאפשר - לגמור לכתוב למגירה ספר נוסף.

לאחר שעה נשמעו דפיקות בדלת. אן העבירה יד בשערה, ומיהרה לפתוח. שכנתה לילי, עמדה שם.

...
"אני נכנסת פה לפיצה". פנתה גברת אדמס לבתה יקירתה. "הכנסנה בינתיים ושמנה בעגלה כל מה שנראה לכן".

לילי החלה ללכת בנמרצות, מפנה גווה לאן. היא הלכה מאחוריה, מביטה על הפרסומות הנוצצות. "כשאני מגיעה למקום כזה, ישנה תחושה שכל הזהות העצמית נמחקת. את נבלעת בתוך מפעל ענק, בתוך סרט נע אחד ארוך". סחה אן לידידתה.

שימי לב לתיקונים הקטנים בפנים הציטוט כאן [תלחצי להרחיב את הציטוט] - ממה שקראתי ככה מלמעלה
יש עוד כמה תיקונים קטנים פה ושם - לדעתי, אולי פעם אחרת לפי הזמן.

באופן כללי, הדיאלוג של הילדים, צריך להיות בשפה ילדותית יותר, לא ספרותית מהוקצעת.
אולי זה גם ענין של טעם, אך זו דעתי.
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
כאן. כשאדי מתדרך את אלברט איך לא יעלו הקוראים שאדי מעורב בסיפור של אלברט תחת השם ג'ון.
אהמ... סיבכתי משהו פשוט?... לא? יש לי תחושה עזה שכן...
ג'ון מעוניין לכתוב סיפור בהמשכים ל"ניו יורק טיימס", ומכיוון שאין לו שמץ של מושג איך עושים את זה, הוא פונה לביוגרף המנוסה שלו, אלברט.
משום שהוא אינו משביע את רצונו, ג'ון שולח לקרוא לאדי, הסופר המפורסם, שידריך את אלברט בעלילתו.
מקווה שההסבר עזר, ואם צריך להסביר, אני מתחילה לחשוש שאולי כדאי לחדד את זה מעט בפרק, לא?
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
המשך-

פרק ג'

בעבר:

דנדון הפעמון כבר נדם, בשעה שמיסיס אוואנס, הידועה בכינויה גרמארי, המורה הבלתי נלאית לדקדוק, כבר כיתפה את תיקה, לא לפני שהודיעה על בוחן בשבוע הבא.

"הוא יהיה ממש קל". הפטירה המורה לבנות הבודדות שטרחו להאזין לקולה הדקיק, ומיהרה לצאת מהכיתה.

לילי הנחיתה את תיקה הממותג על הכיסא המיותם שעמד על יד מקומה של אן.

"שלום", היא הגביהה את קולה, מנסה לשווא לגבור על גל הרטינות הגואה, שעלה כהרגלו לאחר הכרזות כגון אלו.

"הן ככה בדרך כלל, הבנות?" בררה לילי בהתעניינות גלויה. היא עמדה מעליה, ולאן היה נדמה שגוון דקיק של שחצנות נשזר בקולה.

היא אפילו לא הרימה את עיניה מהספר בקריאתו הייתה שרויה. "ממממ?!"

"אני לילי אדמס, עברנו אתמול דירה מקליפורניה, בגלל העסקים של אבא שלי. אני מאוד אוהבת להכיר בנות חדשות, ואת?!"

מסתבר ששאלתה הייתה רטורית, כי התגובה בוששה לבוא.

לילי התיישבה בטבעיות, ממשיכה במסת דיבוריה שהזכירו במעט את האוטוסטרדה המהירה.

אן סגרה בחבטה את הספר, מישירה את עיניה הבהירות, בניסיון שווא להסתיר את קוצר הרוח. מי שניסה להעמיק אף יותר, יכול היה לזהות גל, שהשנים הנמיכו את קומתו, גל תקווה מבויש שדעך מיד עם הופעתו.

"הייתי שמחה לשמוע על המקום הזה. כמה תלמידים יש כאן? המבנה מבחוץ נראה ממש גדול!" הביעה לילי את התפעלותה. היא המתינה כמה רגעים, ושלא זכתה לתגובה, הסבה את מבטה לאן.

"איך קוראים לך בכלל? עוד לא הספקתי לשמוע".

אן הרימה לרגע את עיניה, כמתלבטת האם לענות. "אן ויליאמסון". ענתה קצרות, והמשיכה בקריאת הספר העבה, שהציל אותה מהצורך בתשובות.

צלצול הפעמון נשמע שוב, ברגע הראשון אן נשמה לרווחה, ובמשנהו חנקה את רגש הרווחה.

"רגע, את נשארת לשבת כאן?" בררה כשטון של דחיפות היה בקולה.

"אימא שלי דיברה עם המורה. היא טוענת שהמקום הפנוי היחידי הוא לידך". אמרה לילי בנחת, כמונה מעות.

"נו, זה ברור! אני ביקשתי לשבת לבד, מיד בתחילת השנה, והמורה הבינה את הצורך!" התרומם קולה של אן, כאילו היא מתכוונת לגעור בלילי.

"אין בעיה. את יכולה ללכת למורה, ולבקש שיביאו ספסל חדש."

אן צנחה כבובת סמרטוטים. את זה, היא ידעה שלא תעשה.

לעולם.




הטיפוס המייגע במעלה הרחוב, הסתיים. אן דחפה את השער הלבן קדימה. פוסעת על שביל האבנים בזריזות.

סוף סוף היום הזה הסתיים. חשבה לעצמה בקורת רוח. להתגבר ולא להיכנע לצרור דיבוריה של לילי. בסוף היום, היא עוד הגדילה לעשות, ושאלה לכתובתה! היא רוצה להגיע לבית שלה.

מחשבות אחרות עלו בה, והיא ניסתה לדחוק אותן, בכל מקרה, כבר נכנסים הביתה, והרדארים של אבא הם ברמת הרגישות הגבוהה ביותר שיש.

אבא הזיז את העיתון הצידה, מקפל אותו בקפדנות. מהחיוך המרוצה שהיה על פניו, היא ידעה ששוב קיבל אביה תגובות מרוצות מקוראיו המעריצים.

"איפה אימא?" עלה קולה, צרוד לגמרי. היא כחכחה מעט, והמשיכה: "לאחרונה היא חוזרת מאוחר הרבה יותר!" רטן קולה.

"הו, כן". ענה לה אביה. "היא החליטה להוסיף שעות בעבודה. הגישו לה הצעה משתלמת במיוחד, והיא החליטה לענות לה בחיוב".

"אתם החלפתם ביניכם, לא?" מאז ומתמיד אמרו לאן שהיא חדת הבנה, והקליטה שלה מעולה. עתה היא זכתה להוכחה מוחצת. פניו של אבא החליפו צבעים, והוא נשם עמוק לפני שאמר: "למה את מתכוונת? את מדברת אלי בחידות".

"אה, פשוט מאוד". היא ענתה בקלילות. "אימא הוסיפה שעות, ואת הפחתת".

אביה לא ידע מה לענות, ובחר בשתיקה.

"את רעבה, כמו שאני משער". הוא אצר בענייניות. "את יכולה לחמם מגש מהפריזר. אימא הכינה שניצלים ופסטה ברוטב".

"או קיי, אין בעיה". היא עלתה לחדרה, הניחה את התיק והחליפה חולצה. לאחר מכן ירדה שוב למטבח, חממה את הארוחה ואכלה במהירות.

"תזהרי שלא להיחנק". התלוצץ אביה מכורסתו.

"אל דאגה, דאד". היא בלעה את שאריות האוכל, שטפה את הכלים ושעטה לחדרה. על המיטה המתין לה, בוהק ומזמין, הספר החדש שקנתה לה אימא לרגל הצטיינותה במבחן האחרון במתמטיקה.

העולם אליו נכנסה היה אפוף סודות. הדבר שאהבה מכול, היה להישאב לתוך דמות אחת מהגיבורים, ולהרגיש אותה באמת.

היא לא שמה לב איך ידיה נשמטו מהספר, גיששו בשידה, והוציאו עט ודפים מהמגירה.

"אם אני הייתי כותבת את הספר", אמרה לעצמה בחולמנות, "הייתי עושה אותו הרבה יותר יפה. הייתי מכניסה את הקוראים לתוכו, ממש במוחשיות".

"את אוהבת לכתוב?" קטע אותה קול מוכר.

אן הסתובבה באחת. "אה, זו את." אמרה כמציינת עובדה, ללא כל פרשנות אישית.

"איך הגעת לכאן?"

"ג'קי לקח אותי". ענתה לילי והתיישבה על הכיסא.

"ג'קי? מי זה?" לא יכלה אן לעצור בעצמה. תזהרי! את נסחפת! לא כדאי לך!

"ג'קי זה הנהג הצמוד שלנו. האמת, שבהתחלה לא התחשק לו לעבור אתנו לניו יורק, אבל את יודעת, הכסף יענה את הכול". אמרה בשקט. אן הסתכלה בה במבט חדש.

"איך השגת את הכתובת שלי?" תפסה אן תעוזה. "ואיך בכלל, הרשית לעצמך להגיע הנה בלי".... היא עצרה לרגע, מהססת, ואז המשיכה להצליף: "בלי שדיברת איתי קודם לכן?"

לילי לא נבהלה. "אענה לך אחד אחד. את הכתובת שלך השגתי מהמורה. בקשתי ממנה את מספרי כל הבנות, אמרתי לה שזה יקל על התאקלמותי.

ברגע שהיה לי את הכתובת שלך, הכול היה הרבה יותר פשוט. הסתכלתי בספר הטלפונים, והתקשרתי אליכם, אבל הקו היה מנותק, לכן הרשיתי לעצמי להגיע. אבא שלך הכניס אותי הישר לחדרך, ללא חקירות מיותרות". לילי התנשמה, כלאחר וידוי ארוך.

היא תלתה מבט מצפה באן. לפי הכלל הבלתי כתוב בדו- שיח, היא אמורה לענות עכשיו.



גילוי נאות: פרק ד' באמצע להיכתב,מה לעשות...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
הן בנות גדולות, לא ילדות! אני מוחה על כך בכל תוקף:confused::confused:

פשוט נכנסתי באמצע הסיפור [- רק בפרק ב']
תבקשי מהן סליחה בשמי..

אולי הסגנון שם בסיפור על בנות אלו הוא ילדותי קצת, ולכן לא עשה עלי רושם שמדובר בבנות גדולות.
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
קראתי רק את פרק א' - ולדעתי את עושה עוול לעצמך; פשוט תמחקי את השורות הראשונות. המטרה שלהן היא ליצור דרמה - וזו דרמה מהסוג הכי נחות. הדרמה שמובאת מיד לאחר מכן בחדרו של הבוס היא דרמה אינטליגנטית, יפה ומוגשת היטב. חבל לבזבז את זה על 'סטיבי מקווין ואקדחי הלייזר מספר 45000'. מזה אכלנו, שבענו, הותרנו, הקאנו וכן הלאה. אם במהלך הסיפור אלברט וסטיב מתפרעים עם אקדחים - שיהיה להם בהנאה, אבל שיעשו את זה במהלך הסיפור. ההתחלה הזו כמעט גרמה לי להפסיד את ההמשך המצויין.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הסיפור כתוב מקסים ומתפתח בקצב נכון.

התבלבלתי מעט מעומס שמות העסקים ומרכזי הקניות, אולי אפשר להפחית, ודאי לוותר על ההדגשות. מה שמכביד עלי זה כנראה הביטויים הלועזיים כי באותה מידה כרעתי תחת עומס הדמויות ושמותיהם שלרוב נכתבו כולל שם משפחה אמריקאי ארוך.
לא כ"כ מתאים למסעדת אריסטוקרט שיגמרו האגוזים במלאי, אבל כנראה שאין ברירה נוספת איך לשלוח אמבולנס לאחת מהן שאלרגית לבוטנים.
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  42  פעמים

לוח מודעות

למעלה