מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

האברך ממיר

משתמש מקצוען
כי אם יש שני נתיבים במעבר חציה, ורכב עוצר בנתיב הסמוך למדרכה כדי לאפשר להולך רגל לחצות, רכב שמגיע בנתיב השני לא רואה את הולך הרגל ויכול ח"ו לדרוס אותו
יתכן והחשש מוצדק.
אבל אתה יכול לראות כמה וכמה מעברי חציה שהם שני נתיבים. לדוגמא, החיבור בין אליהו הנביא ודבורה הנביאה. מי שחוצה את הכביש צריך לחצות שני נתיבים כפול שתים.
בדרך כלל, בכבישים מהירים יותר שהם לא בתוככי השכונות אלא בין השכונות הם שני נתיבים גם מסביב לכיכרות. לדוגמא, החיבור בין ישעיהו ואליהו הנביא. בכביש מסביב לכיכר יש מקום למעבר לשני רכבים.
קישון היא צומת עם הרבה יותר הולכי רגל.
 

די

משתמש סופר מקצוען
יתכן והחשש מוצדק.
אבל אתה יכול לראות כמה וכמה מעברי חציה שהם שני נתיבים. לדוגמא, החיבור בין אליהו הנביא ודבורה הנביאה. מי שחוצה את הכביש צריך לחצות שני נתיבים כפול שתים.
בדרך כלל, בכבישים מהירים יותר שהם לא בתוככי השכונות אלא בין השכונות הם שני נתיבים גם מסביב לכיכרות. לדוגמא, החיבור בין ישעיהו ואליהו הנביא. בכביש מסביב לכיכר יש מקום למעבר לשני רכבים.
קישון היא צומת עם הרבה יותר הולכי רגל.
נראה לי בצומת של ישעיהו ואליהו הכביש נהיה צר לפני הכיכר. אולי באמת זה רעיון לעשות את הכיכר שתי נתיבים, ורק לפני הכיכר יהיה נתיב אחד.
ייתכן שתלוי כמה אנשים צפויים לעבור במעבר חציה-צפו שיחסית הרבה אנשים יעברו במעבר חציה של ירקון בכניסה לנווה שמיר, כדי להגיע למשקפיים, לדוגמא.
קישון אני מדבר על הצומת עם איילון, לא על הצומת עם צאלים או עם שורק.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
אולי באמת זה רעיון לעשות את הכיכר שתי נתיבים, ורק לפני הכיכר יהיה נתיב אחד.
לא עשינו כלום אם כך.
אני עומד שם מידי בוקר. הפקק הוא כתוצאה מהנתיב שנהיה צר כעשר מטרים לפני הכיכר. זה לא יפתור כמעט כלום.
 

אא-אסתר

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
דחוף!
יש למשהו רצף טוב שיבוא לשים קרמיקה במטבח ?
 

שיר ושבחה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הסיבה שנהיה לנתיב אחד היא כי אם יש שני נתיבים במעבר חציה, ורכב עוצר בנתיב הסמוך למדרכה כדי לאפשר להולך רגל לחצות, רכב שמגיע בנתיב השני לא רואה את הולך הרגל ויכול ח"ו לדרוס אותו. ראיתי בעיני מישהו שנדרס בצומת של איילון וקישון לפני עשר שנים (ב"ה הכל בסדר...) כשקישון היה שני נתיבים גם במעבר חציה (כיום צמצמו את זה לנתיב אחד במעבר חציה).
ייתכן שהפתרון לכיכר המדוברת היא להכניס את זה לתכנית הרמזורים של בית שמש.
הבעיה היא לא רק הבאים מירקון,
הפקק נהיה גם מתושבי רמה ה' היוצאים מהשכונה שפוקקים את הכביש.
וכנ"ל גם הנכנסים לשכונה.
והפתרון לזה היא לעשות נתיב אחד שנכנס לשכונה ישירות מהכביש עם מפרץ למעבר חציה,
וכן ביציאה מהשכונה שיצאו מהשכונה ישירות לכביש ללא היתקלות בככר וללא גרימת פקקים,
וחוצמזה הככר ינוע על נתיב או שניים וחצי מפקקי הבוקר או יותר יעלמו.
יש דברים כאלה בשפע בבית שמש, למה שלא יעשו ככה גם כאן ?!
בככר המחברת בין נחל צהלים לנהר הדן וזכריה הנביא ונחל נובע.
ביהודה הנשיא נהר הירדן, בלויטס נהר הירדן, ועוד ועוד.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ידיעה שהתפרסמה היכן שהוא:

סלקום תציב בקרוב אנטנה סלולרית חדשה שתעמוד על תורן בפארק האותיות ברמה ג'.

האנטנה הזו מצטרפת לעוד 3 אנטנות שהולכות לקום בקרוב בבית שמש, האחת ברמה ה' (אהרונסון), השניה ברחוב נהר הדן, והשלישית ברמה ד'4 בסוף רחוב נפחא.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
הפקק נהיה גם מתושבי רמה ה' היוצאים מהשכונה שפוקקים את הכביש.
וכנ"ל גם הנכנסים לשכונה.
אני כותב מניסיון, כמי שעומד במקום כל בוקר דקות ממושכות.
זה לא נכון. מרמה ה' בקושי יוצאים רכבים.
הפקק נוצר מכך שהכביש נהיה צר לנתיב אחד כעשר מטרים לפני הכיכר. אני צופה היטב על הפקק, ורואה איך כל הרכבים מנסים להידחף לנתיב הצר הזה.
בכל מקרה, הפתרון שאתה מעלה לא יפתור את העומס שנוצר מהרכבים שבאים משכונת המשקפיים ועושים סיבוב בכיכר כדי לצאת לכביש 10. למשקפיים אין יציאה שמאלה, ולכן הם פונים ימינה לכיוון הכניסה לרמה ה' ועושים סיבוב בכיכר.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
הסיבה שנהיה לנתיב אחד היא כי אם יש שני נתיבים במעבר חציה, ורכב עוצר בנתיב הסמוך למדרכה כדי לאפשר להולך רגל לחצות, רכב שמגיע בנתיב השני לא רואה את הולך הרגל ויכול ח"ו לדרוס אותו.
לא רציתי לכתוב לפני בדיקה בשטח.
בדקתי וראיתי.
הצומת של ירקון/ירדן/אליהו, כל הכיוונים הם שני נתיבים, גם בצמוד לכיכר, ומעברי החציה מתפרסים על שני נתיבים. וזה עוד חוץ מ"הבננות" שיש לאלו הפונים ימינה בכיכר.
צומת זו היא מרובת הולכי רגל הרבה יותר מצומת הכניסה לרמה ה'. זהו מקום מרכזי שבו אנשים עוברים מאוטבוס לאוטובוס.
בנוסף, צומת ירקון/כביש 10 היא גם כולה עם שני נתיבים סמוך לכיכר.
גם הכיכרות באליהו/הרב אוערבאך ופארק ירמות. וכאמור, מעבר החציה בצומת אליהו/דבורה הנביאה.
 

שיר ושבחה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני כותב מניסיון, כמי שעומד במקום כל בוקר דקות ממושכות.
זה לא נכון. מרמה ה' בקושי יוצאים רכבים.
הפקק נוצר מכך שהכביש נהיה צר לנתיב אחד כעשר מטרים לפני הכיכר. אני צופה היטב על הפקק, ורואה איך כל הרכבים מנסים להידחף לנתיב הצר הזה.
בכל מקרה, הפתרון שאתה מעלה לא יפתור את העומס שנוצר מהרכבים שבאים משכונת המשקפיים ועושים סיבוב בכיכר כדי לצאת לכביש 10. למשקפיים אין יציאה שמאלה, ולכן הם פונים ימינה לכיוון הכניסה לרמה ה' ועושים סיבוב בכיכר.
גם אני עמדתי שם דקות ארוכות בפקקים הן עם אוטובוס והן עם טנדר הסעות.
וישנה כמות מכובדת מאד של רכבים היוצאת מרמה ה' (נכנסים פחות מאשר יוצאים...)
ואכן כתבתי שהפתרון הוא לא לפתור את כל הפקק אלא לצמצמו לחצי או או להפחיתו בשליש לכה"פ.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
גם אני עמדתי שם דקות ארוכות בפקקים הן עם אוטובוס והן עם טנדר הסעות.
וישנה כמות מכובדת מאד של רכבים היוצאת מרמה ה' (נכנסים פחות מאשר יוצאים...)
ואכן כתבתי שהפתרון הוא לא לפתור את כל הפקק אלא לצמצמו לחצי או או להפחיתו בשליש לכה"פ.
ברור שיש גפ הרבה שיוצאים מרמה ה'.
אבל בסופו של דבר, הפקק נוצר כתוצאה מכך שהכביש נהיה צר יותר.
לעשות בננה ליוצאים מה', לא תשפר את המצב כל כך. ודאי לא בשליש. מהרגע שהרכבים שמגיעים מכיוון א' נכנסים לצומת, הם חוצים אותו במהירות, למרות שיש רכבים שיוצאים מה'.
הביעה היא להיכנס לצומת.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הסיבה שנהיה לנתיב אחד היא כי אם יש שני נתיבים במעבר חציה, ורכב עוצר בנתיב הסמוך למדרכה כדי לאפשר להולך רגל לחצות, רכב שמגיע בנתיב השני לא רואה את הולך הרגל ויכול ח"ו לדרוס אותו. ראיתי בעיני מישהו שנדרס בצומת של איילון וקישון לפני עשר שנים (ב"ה הכל בסדר...) כשקישון היה שני נתיבים גם במעבר חציה (כיום צמצמו את זה לנתיב אחד במעבר חציה).
ייתכן שהפתרון לכיכר המדוברת היא להכניס את זה לתכנית הרמזורים של בית שמש.
הצורך הלא ברור של @די להגן אוטו' על המערכת כבר נהיה ממש מביך:
מהכיכר של כביש 10 ועד לתוך רמה ד' (דרך אליהו הנביא), כל הכיכרות הם שני נתיבים. ברצף. רק כיכר אחד קוטע את הרצף עם נתיב אחד: הכיכר של רמה ה'. ורק שמה גם פקוק. ברור שזה לא הסיבה, וברור שאם זה כן הסיבה משהו פה לא תוכנן טוב ואחיד. אין ספק שפתיחת הכיכר לשני נתיבים תשחרר את הפקק, ואני כמעט בטוח שזה יקרה.
גם כיכר הכניסה לרמה ג' - זכריה/נריה היתה נתיב אחד, וברגע שפתחו את נהר הדן ורמה ד' ונהיה רצף של כביש ראשי שכולו עם כיכרות של 2 (מלבד צאלים שיש לו 4 בננות) הרחיבו אותו גם ל 2
אגב אני עוקב אחר כל הפולמוס אבל כמעט לא מגיב כי כבר ראיתי כאן ובעוד אשכולות שתמיד הוא/היא עושים כל טצדקי כדי להסביר שהעירייה/משרד התחבורה/השיכון צודקים, אז מה הענין.
 

די

משתמש סופר מקצוען
הצומת של ירקון/ירדן/אליהו, כל הכיוונים הם שני נתיבים, גם בצמוד לכיכר, ומעברי החציה מתפרסים על שני נתיבים. וזה עוד חוץ מ"הבננות" שיש לאלו הפונים ימינה בכיכר.
צומת זו היא מרובת הולכי רגל הרבה יותר מצומת הכניסה לרמה ה'. זהו מקום מרכזי שבו אנשים עוברים מאוטבוס לאוטובוס.
בנוסף, צומת ירקון/כביש 10 היא גם כולה עם שני נתיבים סמוך לכיכר.
בכיכר של ירקון ולוז, וכן בכיכר של ירקון/ישעיהו/מנחם פרוש/קישון הכביש נהיה לנתיב אחד לפני הכיכר.
יכול להיות שבצומת של ירקון/ירדן בגלל שזו צומת ראשית לא רצו להצר את הכביש (שיקולי רווח/הפסד).
מהכיכר של כביש 10 ועד לתוך רמה ד' (דרך אליהו הנביא), כל הכיכרות הם שני נתיבים. ברצף. רק כיכר אחד קוטע את הרצף עם נתיב אחד: הכיכר של רמה ה'.
מה הקשר? אתה מערבב את נהר הירקון עם אליהו הנביא, בנהר הירקון בכל הכיכרות הכביש נהיה צר כמו שכתבתי, חוץ מהצומת עם אליהו הנביא. (ייתכן שאליהו הנביא נחשב כביש ב"דרגה" יותר גבוהה).
 

די

משתמש סופר מקצוען
אגב אני עוקב אחר כל הפולמוס אבל כמעט לא מגיב כי כבר ראיתי כאן ובעוד אשכולות שתמיד הוא/היא עושים כל טצדקי כדי להסביר שהעירייה/משרד התחבורה/השיכון צודקים, אז מה הענין.
אף פעם לא אמרתי שמשרד השיכון צודקים תמיד. התגובה הייתה על מה שכתבו שהעיר לא בכלל מתוכננת וכל הבכיינות הידועה הזו. על זה כתבתי שהעיר מתוכננת+. כתבתי כבר שיכול להיות טעויות בתכנון כמו שמודיעין היא העיר המתוכננת בישראל, ובדיעבד ייתכן שהיו מתכננים אותה אחרת לגמרי. מי שרוצה להמשיך להתבכיין שיערב לו. אין שום בעיה שיכתבו נקודות שאפשר לשפר, אבל אין צורך להגזים.
התגובה מראש הייתה על זה (כנראה מהפעמים הבודדות שאתה מגיב...)
אמת
כבר מזמן התלוננתי על כך ועל מיקומים של עוד כמה תחנות ומרחו אותי בתשובות
האמת היא כזאת: בבית שמש אין תכנון מקיף לפרטי פרטים
מה שהיה הוא שיהיה, אין כסף להשקיע בתכנון
ולכן גם כשמשפצים אומרים לקבלן: תעשה בדיוק כמו שהיה לפני.
ופעםם התחנה היתה באמצע הרחוב, ולכן גם אחרי השיפוץ היא נשארה שם.
לדוג' התחנה בלוי אשכול שצמודה לקריה, זה תחנה ללא תכנון וללא מפרץ, יש עצים באמצע התחנה בדיוק מול הדלתות, שיפצו החליפו מדרכה אבל לא שינו כלום. הזיה.
כחלק מהתכנון המוצלח של העיר, בנו חנויות ברמה ד' בלי חניות לקונים. בנו את רחוב מרים הנביאה צר בלי אפשרות לתחב"צ. (כן, ממסמך רשמי של העירייה זה היה התכנון).כנל רחוב יונה בן אמיתי, שעכשיו הולכים להרחיב אותו על חשבון החניות. התחנה מול המרכז מסחרי ברמה ג' בדיוק באמצע הכביש כדי שיצטרכו ללכת 150 מטר למעבר חציה. התחנה בתחילת נהר הירדן עם גדרות בקצה המדרכה כדי שהנוסעים יוכלו לרדת ישר למדרכה.
כנל התחנה ליד 'המרכזי' ביונה בן אמיתי.
המפרץ של התחנה ברחוב נחל הקישון/נחל שורק כ"כ מוצלח, שיש שיירה של אוטובוסים שממתינים להיכנס למפרץ ופוקקים את כל המרכז.
המפרץ של התחנה בנהר הירדן/ר' מאיר יותר קטן מרוחב האוטובוס כדי שיהיה להם קל להיכנס אליו.
וזה עוד לפני שדיברנו על הכיכרות בנהר הדן, על השיפוץ המוצלח של נחל קישון (האבני שפה שהחליפו שם) ועוד.
להמשיך? יש רשימה ארוכה.
אין שום הערכה על הפארקים המדהימים שיש בעיר.
כבישים מהירים סביב העיר (10 38 נהר הדן).
תח"צ מצוינת.
המון מסחר בכל השכונות.
נת"צים (קיימים ובתכנון).
עיר נקייה.
נוף מדהים.
להמשיך?
(אם אתה חושב שאני נציג של "מישהו מהמערכת" אתה יכול לראות באשכולות אחרים שכתבתי במפורש נגד "המערכת")
 

ייד

משתמש מקצוען
אף פעם לא אמרתי שמשרד השיכון צודקים תמיד. התגובה הייתה על מה שכתבו שהעיר לא בכלל מתוכננת וכל הבכיינות הידועה הזו. על זה כתבתי שהעיר מתוכננת+. כתבתי כבר שיכול להיות טעויות בתכנון כמו שמודיעין היא העיר המתוכננת בישראל, ובדיעבד ייתכן שהיו מתכננים אותה אחרת לגמרי. מי שרוצה להמשיך להתבכיין שיערב לו. אין שום בעיה שיכתבו נקודות שאפשר לשפר, אבל אין צורך להגזים.
התגובה מראש הייתה על זה (כנראה מהפעמים הבודדות שאתה מגיב...)


אין שום הערכה על הפארקים המדהימים שיש בעיר.
כבישים מהירים סביב העיר (10 38 נהר הדן).
תח"צ מצוינת.
המון מסחר בכל השכונות.
נת"צים (קיימים ובתכנון).
עיר נקייה.
נוף מדהים.
להמשיך?
(אם אתה חושב שאני נציג של "מישהו מהמערכת" אתה יכול לראות באשכולות אחרים שכתבתי במפורש נגד "המערכת")
עיר מתוכננת לא בהכרח מתוכננת נכון....
התכנון של הכבישים הוא מטומטם!! איןן לזה ביטוי אחר
וכן, הוא עכשוי ומתקדם, מתעדף תח״צ, חוסך אנרגיה, מקטין חורים באוזון, ומשפר את איכות חייהם של דובי הקוטב
הוא בדיוק כמו שמלמדים במגמת הנדסת תנועה באוניברסיטה
אבל מטופש ומרושע פקוק צפוף קום ומסוכן
אולי הוא מנסה לעמלל לנו את החיים כדי שלא נשתמש ברכב

אין הערכה לכבישים מהירים? כי כביש 10 וכביש 38 הם כבישים איטיים מאוד מיושנים ופקוקים (38 בשיפוץ ארוך אולי בסוף יהיה יותר קל, שנים יגידו...),
ונהר הדן הוא מטומטם ומסכן חיים
כבודו כנראה לא נוסע ברכב פרטי

התח״צ מצוינת??? לאיפה? להר חוצבים ומלחה...
אולי כבודו גם לא נוסע בתח״צ...

המון מסחר זה משהו להעריך? זה אינטרס כלכלי של עיריה ושל היזמים החזקים שמשמנים את המערכת,

נת״צים? טירוף ושיגעון, אין שום היגיון לנת״צים בשכונות ורחובות מקומיים כבית שמש, זה גורם לצפיפות, סירבול, ריבוי רמזורים או השתלבויות, מאט את קצב הנסיעה וגוזל הרבה מאוד מהזמן היקר ששל התושבים ולא מביא שום תועלת למשתמשים

עיר נקיה? איפה? מרכז מסחרי רמה א׳? רמה ד׳? ג׳? הקריה? חפציבה?

נוף מדהים- על זה בהחלט מגיע יש״כ עצום לעיריה, משרד השיכון, ראשיה שריה ויועציה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה