מידע שימושי רמת בית שמש ה-2

די

משתמש סופר מקצוען
אהבתי את ״שלאורך כולו יהיה נת״צ...״,
זה מסביר הרבה פוסטים של כמה כותבים פה שבטוחים שבלי קשר לצורך, לנוחות ולבטיחות, שכונה שמכבדת את עצמה צריכה ״נת״צ״ כמו בערים ה״מתקדמות״...
אם יש נת"צ אפשר לשנע המון אנשים ממקום למקום שיכולים להגיע למסחר, לעומת אם אין נת"צ יש הגבלה לכמות האנשים (אלא אם כן מדובר בכביש עם 4 נתיבים לכל כיוון עם חניוני ענק). כמו שתסכים שחנות ליד תחנה של רכבת קלה אמורה להביא יותר קונים מחנות אחרת.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לאורך הרחוב הזה (אליהו הנביא-האמוראים) יהיו בע"ה כ20,000 דירות (רמה ג' ד' ה') שיתרכזו סביב הרחוב הזה. כלומר לפי 7 ילדים למשפחה+אורחים מדובר בבערך 200,000 איש! אחת הערים הגדולות בישראל רק לאורך הרחוב הזה. לדעתי בכזה רחוב חובה מערכת להסעת המונים.
 

ייד

משתמש מקצוען
אם יש נת"צ אפשר לשנע המון אנשים ממקום למקום שיכולים להגיע למסחר, לעומת אם אין נת"צ יש הגבלה לכמות האנשים (אלא אם כן מדובר בכביש עם 4 נתיבים לכל כיוון עם חניוני ענק). כמו שתסכים שחנות ליד תחנה של רכבת קלה אמורה להביא יותר קונים מחנות אחרת.
אתה ממציא מהשרוול בלי לדעת,
באף עיר בודאי לא בגודל של הערים פה בארץ לא צריך נת״צ על מנת לשנע אנשים למרכז מסחר עירוני, ובטח ובטח לא כשיש עוד מרכזי מסחר רבים בעיר, כך שלא כל העיר מתנקזת אליו,
נת״צים נבנים בערים מיושנות שהאוכלוסיה בהם עלתה והכבישים לא מתוכננים למספר תושבים גבוה,
עיר חדשה אמורה להיות מתוכננת נכון באופן שלא יגרמו עומסים בכלל,

לצערינו ישנם פקידים במשרד התחבורה שמקדמים נת״צים, גם במקומות שזה רק מסרבל את התנועה גם של האוטובוסים (אמוראים, זכריה, ועוד ועוד) או שזה סתם מיותר כמו נהר הדן, בניגוד לרצון משלמי משכורתם, בגלל אג׳נדות ירוקות ובגלל כל מיני תאוריות הזויות
 

די

משתמש סופר מקצוען
אתה ממציא מהשרוול בלי לדעת,
באף עיר בודאי לא בגודל של הערים פה בארץ לא צריך נת״צ על מנת לשנע אנשים למרכז מסחר עירוני, ובטח ובטח לא כשיש עוד מרכזי מסחר רבים בעיר, כך שלא כל העיר מתנקזת אליו,
נת״צים נבנים בערים מיושנות שהאוכלוסיה בהם עלתה והכבישים לא מתוכננים למספר תושבים גבוה,
עיר חדשה אמורה להיות מתוכננת נכון באופן שלא יגרמו עומסים בכלל,
לא קשור לגודל של העיר, אלא לכמות התושבים ביחס לגודל השטח.
לא מכיר שום מקום גדול בעולם (גם חדש וגם במקומות "אנטי פרוגרסיביים") שמתנהל לפי המודל של רכב פרטי ואין פקקים. לעומת כל המקומות הגדולים שמנוהלים לפי הסעת המונים וזה מה שעובד כבר למעלה ממאה שנה. נת"צ זה לא אג'נדה פרוגרסיבית (אם כי מתערבים בו שיקולים כאלו כמו איכות הסביבה זיהום אוויר) אלא דרך פרקטית.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לצערינו ישנם פקידים במשרד התחבורה שמקדמים נת״צים, גם במקומות שזה רק מסרבל את התנועה גם של האוטובוסים (אמוראים, זכריה, ועוד ועוד) או שזה סתם מיותר כמו נהר הדן, בניגוד לרצון משלמי משכורתם, בגלל אג׳נדות ירוקות ובגלל כל מיני תאוריות הזויות
הבעיה במדינת ישראל שאין כמעט נת"צים.
צריך לפרוס באופן מיידי לאורך כל הכבישים הבינעירוניים ולאורך כל הרחובות הראשיים בערים המרכזיות נת"צ (על חשבון נתיב קיים) ובאופן מיידי תהיה אפשרות לכל אחד להגיע לכמעט כל מקום ללא פקקים. הלוואי יקום שר תחבורה עם אומץ ויעשה את זה. נראה שבבית שמש דווקא מתקדמים לכיוון הזה עם נת"צ לאורך כל העיר.
 

ייד

משתמש מקצוען
לא קשור לגודל של העיר, אלא לכמות התושבים ביחס לגודל השטח.
לא מכיר שום מקום גדול בעולם (גם חדש וגם במקומות "אנטי פרוגרסיביים") שמתנהל לפי המודל של רכב פרטי ואין פקקים. לעומת כל המקומות הגדולים שמנוהלים לפי הסעת המונים וזה מה שעובד כבר למעלה ממאה שנה. נת"צ זה לא אג'נדה פרוגרסיבית (אם כי מתערבים בו שיקולים כאלו כמו איכות הסביבה זיהום אוויר) אלא דרך פרקטית.
אני לא יודע מה הפרמטרים שלך,
אבל אין שום כביש דו נתיבי בעיר שפקוק אלא אם כן הוא מסתיים בצומת או כיכר חד נתיבי או בכשל תכנוני דומה,
כלומר, שלפי מה שבנו עד היום ב״כל רחבי העיר״ אין שום מקום! שצריך נת״צ ואפי׳ לא נתיב שלישי,

אז אם אין לך תוכנית לבנות מגדלים של 50-60 קומות ולהעמיס אותם בדירות סטודנטים משותפים, והמוני יחידות קטנות (כמו ניו יורק לדוגמא), אתה יכול להמשיך ליסוע רגוע בתחבורה ציבורית בכבישים דו מסלוליים אם רק לא ייצרו צוארי בקבוק
 

ייד

משתמש מקצוען
הבעיה במדינת ישראל שאין כמעט נת"צים.
צריך לפרוס באופן מיידי לאורך כל הכבישים הבינעירוניים ולאורך כל הרחובות הראשיים בערים המרכזיות נת"צ (על חשבון נתיב קיים) ובאופן מיידי תהיה אפשרות לכל אחד להגיע לכמעט כל מקום ללא פקקים. הלוואי יקום שר תחבורה עם אומץ ויעשה את זה. נראה שבבית שמש דווקא מתקדמים לכיוון הזה עם נת"צ לאורך כל העיר.
הרי בכביש 4, ובכביש 1 שפרסו נת״צים אפשר להגיע בקלות בכל שעות היום...
(רמז: הפקקים רק עלו והתנועה כולל אוטובוסים זורמת יותר לאט, מענין למה...)
 

די

משתמש סופר מקצוען
אבל אין שום כביש דו נתיבי בעיר שפקוק אלא אם כן הוא מסתיים בצומת או כיכר חד נתיבי או בכשל תכנוני דומה,
כלומר, שלפי מה שבנו עד היום ב״כל רחבי העיר״ אין שום מקום! שצריך נת״צ ואפי׳ לא נתיב שלישי,
בקיצור אתה טוען שאם יעשו את כל הכיכרות לשתי נתיבים לא יהיו פקקים (סתם שאלה לדעתך מעבר חציה לפני כיכר בכביש עם שתי נתיבים זה בטיחותי?)
לדעתי זה לא יעזור אבל אין לי איך להוכיח את זה (כלומר אני מאמין שמשרד התחבורה עשו חשבונות של עומסי תנועה והגיעו למסקנה שצריך נת"צ, הרי זה עולה להם מאות מיליונים...)
 

די

משתמש סופר מקצוען
הרי בכביש 4, ובכביש 1 שפרסו נת״צים אפשר להגיע בקלות בכל שעות היום...
בכביש 4 אין נת"צים
בכביש 1 יש נר"ת בחלק משעות היום ועל זה אני אומר שצריך לעשות נת"צ מלא ולא נר"ת.
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
משרד השיכון מתעקש על נת"צ שמאלי, ולא מעניין אותו הסכנות בזה.
זה ברור שהנת"צ במתכונת הנוכחית לא יעזור כלום, אז עדיף כבר לבטל אותו.
 

די

משתמש סופר מקצוען
רחוב אליהו הנביא
משרד השיכון מתעקש על נת"צ שמאלי, ולא מעניין אותו הסכנות בזה.
זה ברור שהנת"צ במתכונת הנוכחית לא יעזור כלום, אז עדיף כבר לבטל אותו.
מה זה במתכונת הנוכחית? היום אין נת"צ באליהו הנביא
דווקא בוועדה המחוזית בדיון על תכנית של ה'2 אמרו שיש אופציה גם לנת"צ ימני (למרות שלדעתי עדיף שמאלי)
 

ייד

משתמש מקצוען
בקיצור אתה טוען שאם יעשו את כל הכיכרות לשתי נתיבים לא יהיו פקקים (סתם שאלה לדעתך מעבר חציה לפני כיכר בכביש עם שתי נתיבים זה בטיחותי?)
א. אפשר להוכיח את זה בקלות תעשה סיבוב בעיר כל הכיכרות הגדולים זורמים (אלא א״כ יש כיכר קטנה ממש לפניהם),
וכל הכיכרות הקטנים פקוקים!!!
ב. צומת מתפקדת תמיד יותר בטיחותית מצומת פקוקה,
ואם יש סיכון בצומת דו נתיבית למה עשו צמתים כאלה בעשרות מקומות בעיר כולל מרכזי שכונות הומי אדם?!
לדעתי זה לא יעזור אבל אין לי איך להוכיח את זה (כלומר אני מאמין שמשרד התחבורה עשו חשבונות של עומסי תנועה והגיעו למסקנה שצריך נת"צ, הרי זה עולה להם מאות מיליונים...)
כבר כתבו לך פה בעבר שרוב ככל הטענות שלך מתבססות על אמון עיוור בכל בעל שררה או פקיד ציבורי ללא קשר למציאות בשטח,

ולגבי העלות של מאות המיליונים, להוי ידוע שלאף אחד ממקבלי ההחלטות זה לא עלה אפי׳ שקל אחד (ומסתבר שרבים מהם גם הרויחו על זה כסף מהצד...והרבה מאוד...)
 

די

משתמש סופר מקצוען
כבר כתבו לך פה בעבר שרוב ככל הטענות שלך מתבססות על אמון עיוור בכל בעל שררה או פקיד ציבורי ללא קשר למציאות בשטח,
לא אמון עיוור.
הרי בוודאי יש שלב שהכבישים לא מחזיקים את הרכבים.
אתה טוען שלא הגענו ולא נגיע לזה בבית שמש גם אחרי איכלוס כל רמה ד' וה'2.
משרד התחבורה טוענים שכן.
אתה לא עשית בדיקת עומסי תנועה או איך שקוראים לזה. הם כן עשו.
אני לא חושד את משרד התחבורה בעשיית נת"צים לחינם, כמו שכתבתי הבעיה במדינת ישראל שיש מדי קצת נת"צים ולא מדי הרבה.
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
למה בתוכנית
יש 2 צבעים
בבינייני המגורים?
 

קבצים מצורפים

  • מפה מפורטת ה2.pdf
    3 MB · צפיות: 17

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  27  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה