טור דעה לו היינו בדואים

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
התוכנית מיועדת בין היתר לערב אוכלוסיה משכילה/יצרנית/סוציו אקונומי גבוה
באזורים נחשלים/חסרי השכלה/לא מתורבתים/מתבדלים וכו וכו
בערים החרדיות הותיקות זה קיים בקושי וגם אז מדובר על שינוי תרבות הדיור, בניה לגובה והבאת אוכלוסיה מקלה/מודרנית/מבוססת/מתקדמת, לשכונות ישנות/אברכיות/מסתפקות במועט/מקפידות על שמירת שבת לחומרא וכו וכו
ראה ערך התנגדות הרבנים בכל רחבי הארץ
בסנהדריה למשל אף אחד לא מתנגד לזה...
 

ייד

משתמש מקצוען
בסנהדריה למשל אף אחד לא מתנגד לזה...
אני לא מכיר את התוכנית שם
אבל בנוה יעקב, שמואל הנביא, רמות, ובשכונות רבות בבית שמש אני יודע שהרבנים התנגדו בנחרצות,
והסבירו שזה אסון לצביון השכונות והרס כל המושג של שכונה חרדית שמורה,
שמעתי על הרבה מקומות אחרים בארץ שהיתה התנגדות אבל את אלו אני מכיר.

(יתכנו מקומות מסויימים שהבנין מכיל כיום 4 דירות קטנות ויושב על שטח של כמה דונם אז אפשר להוציא פינוי בינוי גם על בניין בגובה 6-7 קומות)
 

ערדניק

משתמש רשום
ארץ ישראל התחלקה לשבטים.

כל קבוצה מארבעת השבטים שחיים כאן יש לה אפשרות לדיור בזול.
או קיבוצים או ההתנחלויות או בניה ספונטנית איסלאמית.
ולמי אין טריטוריות לבנות ולתת לצעירי השבט להתבסס,
[טוב, אפשר להוסיף חדר בתוך הערים החרדיות].
רק לשבט הכי עני, שבתוצאה משלם כל זוג משהו כמו 700K מסים.

''רק בדם תהיה לנו הארץ'' [מי אמר למי ?]
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
ארץ ישראל התחלקה לשבטים.

כל קבוצה מארבעת השבטים שחיים כאן יש לה אפשרות לדיור בזול.
או קיבוצים או ההתנחלויות או בניה ספונטנית איסלאמית.
ולמי אין טריטוריות לבנות ולתת לצעירי השבט להתבסס,
[טוב, אפשר להוסיף חדר בתוך הערים החרדיות].
רק לשבט הכי עני, שבתוצאה משלם כל זוג משהו כמו 700K מסים.

''רק בדם תהיה לנו הארץ'' [מי אמר למי ?]
דוקא לכם (בניגוד לרוב הציבור החרדי) יש אפשרות מגורים בזול, בזכות הקהילות המפותחות שלכם בפריפריה הרחוקה (ערד, דימונה, חצור)
 

ערדניק

משתמש רשום
נכון,
אני קניתי לפני 14 שנים ב250 א' ש', 4 חדרים.
אבל בניה חדשה עולה לנו עוד מליון ש''ח ,
שרובו זורם לגביית מס שתנוהל במרכז הארץ, וע''י התושבים שם.

ולא תאמין כמה תסכול יש לי כשאני מבקר בכסייפה חורה ובכלל בפזורה,
ככה חיו אבותינו איש תחת גפנו,
יש עוד ילד סוגרים עוד חדר וכמה קולטי שמש.

וגם אם כקהילה מגובשת ניצלנו נכון את תנאי השוק,
אבל אם היה לנו נשק, או יכולות התפרעות כמו שמאלנים - בדואים - דרוזים,
היינו חיים בשפע אדיר

ואגב אני מפרגן לכל חרדי להנות מהמחירים הזולים
רק אל תשכחו של'תרבות השבט' יש מחירים שלא כ''א מורגל לשלם
בגור יותר מתאים
 

יאיר צ

משתמש פעיל
הרבה יותר אנשים מתים בתאונות דרכים מאשר בפיגועים ביו"ש, אז לפי ההיגיון שלך...
(ה"י)
לא הבנתי את הקשר לקרויוז שלי,
אבל אם נזרום על זה, עד כמה שידוע לי יש יותר תאונות (באופן יחסי) ביו"ש מבשאר הארץ...
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא הבנתי את הקשר לקרויוז שלי,
אבל אם נזרום על זה, עד כמה שידוע לי יש יותר תאונות (באופן יחסי) ביו"ש מבשאר הארץ...
ביו"ש יש פחות זיהום אוויר (יותר יערות ופחות רכבים). יותר אנשים מתים בשנה מזיהום אוויר מאשר מפיגועים.
בכל אופן לא אהבתי את הבדיחה ולא חושב שמתאים לכתוב כך.
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
בעבר עסקתי בתיווך דירות להשקעה במסגרת מה שהקמתי אז - רשת משרדי תיווך "גור בארץ", הייתי נוסע פעם בשבוע עם לקוחות לדרום, עשיתי לי מחקר קטן ברכב הצפוף שלי: כמה זמן צריך לנסוע בתוך החול והחול עד שהנוסע שואל בקול "מדוע לא בונים כאן איזה עיר חרדית או שניים"?

לא היה אחד שלא שאל את השאלה הזו, ובמשך הזמן ראיתי גם את הנקודה שבה בערך נשאלת השאלה: בסיבוב של "ערערה בנגב". יישוב שהוכר לפני כעשרים וחמש שנה ומאז עושה בעיות לכל האזור. אין לי מושג מדוע דווקא שם כל אחד מתעורר לשאול מדוע אין כאן עיר חרדית, ייתכן שזה בגלל הנוף המדהים והמרחבים האין סופיים כמעט, אולי בגלל בתי הפאר של יושבי המקום עם המסגד שלא מותיר מקום לספק, וייתכן גם כי פתאום שמים לב לבדואים.

אי אפשר שלא לראות אותם, בכל פינה וחור בנגב, שולטים על שטחים נרחבים בלי שום חוק וסדר, הסתירה זועקת במדבר: כל מספר ק"מ מיקבץ של פחונים ואוהלים עם עדר גמלים ולידם חונים רכבי שטח יוקרתיים בשווי של מיליונים השייכים למתגוררים במקום.



לפני כעשרים שנה התחילה המדינה להבין שיש כאן בעייה, שאם לא יפתרוה תהפוך הארץ להיות מדינת כל גמליה, והחלה לנקוט במספר צעדים בשיטת הגזר והגזר, כלומר, מציעים להם להסדיר את ההתיישבות תמורת בית מפואר ביישוב מוסדר, ואם לא ירצו ? יקבלו שני בתים!



כך בדיוק זה הולך, איני מומחה לענייני בדואים, אך לאחר שחזרתי לביתי החילותי לחקור את העניין, אחד מחברי וועדת הדיור אשר הנושא קרוב לליבו (תיכף נבין מדוע) היפנה אותי לתנועת "רגבים" העוסקת בשמירה על אדמות הנגב מפני הסיפוח הזוחל הבדואי.



מתברר כי אם יש לך מאהל ורוצים לפנותך, אתה יכול לבקש כמעט הכל תמורתו ולקבל. גם אם אין לך שום בעלות או אפילו טענת בעלות על הקרקעות שתפסת.



אבל זה מילא, גם אם אתה בדואי פשוט, שלא פינו אותו מאיזה אוהל, אתה מקבל פיצוים מופלגים עד כדי קרקע מפותחת לשני בתים מפוארים, וזה בלי שעשית משהו בשביל מדינה, סתם כי אתה בדואי.



בניגוד ליהודים הפראיירים אינך צריך אפילו להתחתן על מנת להיכנס לרשימת זכאים לדיור, מגיל 18 נחשב כל בדואי זכאי לדיור למרות שהוא עדיין רווק. המקביל היהודי שלו, בין אם הוא בחור ישיבה (עולה לשיעור ב') ובין אם הוא תלמיד בי"ס (סוף תיכון) זכאי לדיור רק מגיל 35.



הוא כמעט לא יצטרך להתמודד בהגרלות על הקרקע הזו, בדואי זכאי לווילה, בית פרטי עם קרקע פרטית – ואם כבר למה רק אחת – זכאי גם לשניים או שלושה – יהודי במקרה הטוב זכאי להיכנס להגרלה עם עוד 100,000 ממתינים, ורק על קרקע אחת.



והמחיר? הצחקתם את הגמל, בדואי משלם על קרקע פלוס פיתוח לווילה סה"כ 80,000 – ומכיוון שיש לו זכות לשתי יחידות זה 160,000 ₪ , בן דודו היהודי ישלם על אותה קרקע ביישוב יהודי שכן מינימום חצי מיליון ₪ כפול שתיים, כלומר אדון בדואי מקבל כמעט מיליון ₪ מהמדינה כשהוא הולך לבנות לו בית על איזה ג'בל בנגב, סתם כי הוא בדואי.



תאמרו, בשביל כזה מחיר אני מוכן לעבור ליישוב בדואי? אין דבר כזה, חלק מהמכרזים הם מאה אחוז לבני מקום ומתוכננים באופן כזה ששום שקל מכל הטוב הזה לא יגיע חלילה לידיים יהודיות.

הקמת יישובים? אני כבר שנים מסתובב במשרדי הממשלה שיסכימו להקים איזשהו יישוב חרדי בצפון, ואין עם מי ועל מה לדבר. בזמן הזה הקימה הממשלה רשימה ארוכה של יישובים בדואים על ימין ועל שמאל, בעיקר על שמאל.

הכי מצחיק ומעצבן זה לשמוע כל היום את נציגיהם ואוהדיהם מדברים על הקיפוח של העדה הבדואית, אולי זה המקור לביטוי הגמל לא רואה את דבשתו.

הצינור הראשי שדרכו המדינה משגרת להם את מתנות הענק, היא "הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב" או בקיצור "רשות הבדואים", אשר הוקמה בשנת תשס"ז ע"י שר השיכון דאז זאב בוים, מאז כבר החליפה כמה משרדי ממשלה וחונה כעת במשרד הכלכלה.

לפי פרסומי הרשות עצמה, היא השקיעה עד כה למעלה משבעה מיליארד ₪ על מנת לסדר ולהסדיר את הבדואים, וההצלחות שלה הם למעלה מחמישים אלף דירות, בעצם בתים. כלומר ממוצע קרוב למאתיים אלף ₪ לכל בית (ולחלק מהם יש כמה בתים כאמור) לא כולל עלות הקרקע עצמה שהיא בעצם על חשבון המדינה, זה סכום עצום גם ביחס למדינה, בוודאי ביחס לציבור שהוא פחות מ3.5% ממנה.

ומה כל זה נוגע אלינו?

אנחנו לא הפכנו פתאום לציוניים שרצים אחרי כל רגב אדמה בנגב, על מנת שיישב עליו קיבוץ מחלל שבת במקום מאהל בדואי, אנחנו פשוט רוצים ללמוד מהם את השיטה.

ידועה האימרה של הבריסקר רב, כי גם החתול וגם עקרת הבית רודפים אחר העכברים אך כל אחד מסיבה שונה...

איננו מתכוונים להפוך לחוד החנית בשמירה על המשילות בנגב, יחיו הבדואים איפה שירצו וייקחו מהמדינה מה שהיא מוכנה לתת להם.

אנחנו רוצים גם להיות כמו הבדואים!

על מנת להיות כמוהם צריך להבין מדוע הם מקבלים כל כך הרבה? זה לא כח פוליטי, אין להם שר שיכון בממשלה, גם לא מעין שר הפנים כמו שיש לנו את ארבל, כלום.

זה גם לא מעשי הביזה והפרוטקשן שהם מפזרים לכל שכיניהם, הנהיגה המופרעת והנוהגים המופרעים, כל אלו לא מוסיפים להם אהדה בקרב מקבלי ההחלטות אלא להיפך.

אז למה הם מקבלים את הכל?

כי הם מ פ ח ד י ם.

כלומר, כל הערים השכנות יודעות כי אם הבדואים לא יסודרו הם יזלגו לתוך הערים היהודיות השכנות, והם אינם חפצים להיות שכניהם לטוב ולרע, בעיקר לרע.

בזה אנחנו די דומים. תשמעו סיפור אמתי לגמרי, מכלי ראשון:

לפני מספר שבועות נערכה ישיבה היכן שנערכה, ובה השתתפו מספר ראשי ערים בנגב. על הפרק: הקמת עיר חרדית, כולם התנגדו והסבירו יפה מאוד (או מכוער מאוד, אנחנו יודעים היטיב מה מתחבא מאחורי המילים היפות על ארנונה וכו') מדוע אסור להקים עיר כזו לידם.

הגורם הממשלתי אשר זימן את הישיבה האזין ברוב קשב ולבסוף הגיב: "אתם צודקים, אי אפשר להקים עיר חרדית חדשה בנגב, מאידך אי אפשר גם להותירם ללא מגורים, אז כל אחד מכם יגיד כמה משפחות הוא מוכן לקלוט לעירו מתוך ה25,000 שאמורות לגור בעיר החדשה", הדממה בחדר לימדה אותו שהם הבינו את המסר ומעתה לא יפריעו יותר להקמת העיר החרדית.

לא נעים אבל זו הדרך היחידה שבה "הם" יקשיבו לנו ולצרכינו, עם הבדל קטן-ענק: בניגוד לבדואים שתרבות חייהם יותר קרובה לתקופה שבה בורך זקנם ב"פרא אדם" הרי שלגבי הציבור החרדי השנאה ממקום אחר לגמרי, כולם יודעים שמדובר בציבור העדין ביותר בעולם כולו, והשנאה אליו היא למרות זאת, או אולי בגלל זאת.

כך או אחרת, המסר הזה צריך להיות ברור לנו, ואחר כך לכל מקבלי ההחלטות: הציבור החרדי גודל וגודל וצורך מידי יום כמה בניינים חדשים ומידי שנה צריך סדר גודל של עיר חדשה, מוטב לשני הצדדים כי תתנו לבנות ערים לטפנו.

והעניין המרכזי שצריך ללמוד מהם:

להקים רשות חרדים מיוחדת לדיור.

בדיוק כמו אצל הבדואים, רשות ממשלתית עם תקציב של מליארדים, שיחקרו, יכינו, יתכננו ויביאו לנו עשרות אלפי דירות.

ועכשיו זה הזמן, כאשר בלשכת שר השיכון יושב שר חרדי, ובמשרד הפנים בובה של שר חרדי, וכן בכל מקום רלוונטי, יש לנו את ההזדמנות החד פעמית להקים רשות כזו, ויפה שעה אחת קודם.
אתה כנראה באמת לא מבין בבדואים .
הבדואים היו מרוכזים לפני קום המדינה באיזור של עזה איפה ששדרות נתיבות ואופקים היום ועם קום המדינה והמלחמה בעקבותיה בן גוריון הזיז אותם מזרחה . והמדינה לא טיפלה בהם במשך שנים בתקוה שהם יעלמו. ובכן הם לא נעלמו .וכנראה שגם לא יעלמו . אני לא חובב בדואים אבל תהיה בטוח שהם יותר מסכנים מהחרדים ומכל מגזר במדינת ישראל.
אז עכשיו אחרי כמה עשורים של הזנחה וריבוי טבעי המדינה מנסה להסדיר אותם בישובי קבע וכמו שאמרת נותנת לילדים ולנכדים ולאלה שעוד לא נולדו קרקעות.
מה זה קשור לחרדים ולמצוקת הדיור?
יש חרדים שמבחירה גרים במחסני זבל וחניונים ואפילו משלמים על זה הרבה כסף . כסף שיכלו לשכור דירה נורמלית לרווחה משפחתם בערים בפריפריה כמו בית שאן ירוחם נוף הגליל . קרית 8 וכו.
לא הכל מגיע לנו . ירושלים ובני ברק לא תכיל את כל החרדים בעולם ...


"כל הערים השכנות יודעות כי אם הבדואים לא יסודרו הם יזלגו לתוך הערים היהודיות השכנות"
להפך הם נאחזים בקרקע מהפינוי ההוא . אם לא היו נאחזים היו זולגים . מי שכבר זלג זה מי שגר בהרים כמו רהט ושגב שלום.

הפתרון למשבר הדיור החרדי הוא זליגה
תזלגו לפריפריה באלפים ולא בעשרות .
עכו . נהריה. חצור. מצפה רמון . כרמיאל . שלומי . מעלות . תתפלא רוצים אותנו שם הציונות החילונים בפשיטת רגל והציונות הדתית צריכה תמריצים ושוחד כדי לעבור לערים הנ"ל רק אנחנו בשביל דירה במחיר נורמלי נעבור להר יונה וחריש .
 
נערך לאחרונה ב:

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הפתרון למשבר הדיור החרדי הוא זליגה
תזלגו לפריפריה באלפים ולא בעשרות .
צודק!

בדיוק אתמול פורסם מכרז כ-1400 יח"ד בקרית אתא

ביאור 2023-07-27 230438.jpg


למה שלא יבואו יזמים חרדים ויגישו הצעות?
(לפי מצב השוק והריבית לא הולך להיות שם הרבה הצעות...)

נ.ב. לא בדקתי כמה קומות אישרו בתבע, כי הכל תלוי בזה.
 

ייד

משתמש מקצוען
אתה כנראה באמת לא מבין בבדואים .
הבדואים היו מרוכזים לפני קום המדינה באיזור של עזה איפה ששדרות נתיבות ואופקים היום ועם קום המדינה והמלחמה בעקבותיה בן גוריון הזיז אותם מזרחה . והמדינה לא טיפלה בהם במשך שנים בתקוה שהם יעלמו. ובכן הם לא נעלמו .וכנראה שגם לא יעלמו . אני לא חובב בדואים אבל תהיה בטוח שהם יותר מסכנים מהחרדים ומכל מגזר במדינת ישראל.
אז עכשיו אחרי כמה עשורים של הזנחה וריבוי טבעי המדינה מנסה להסדיר אותם בישובי קבע וכמו שאמרת נותנת לילדים ולנכדים ולאלה שעוד לא נולדו קרקעות.
מה זה קשור לחרדים ולמצוקת הדיור?
יש חרדים שמבחירה גרים במחסני זבל וחניונים ואפילו משלמים על זה הרבה כסף . כסף שיכלו לשכור דירה נורמלית לרווחה משפחתם בערים בפריפריה כמו בית שאן ירוחם נוף הגליל . קרית 8 וכו.
לא הכל מגיע לנו . ירושלים ובני ברק לא תכיל את כל החרדים בעולם ...


"כל הערים השכנות יודעות כי אם הבדואים לא יסודרו הם יזלגו לתוך הערים היהודיות השכנות"
להפך הם נאחזים בקרקע מהפינוי ההוא . אם לא היו נאחזים היו זולגים . מי שכבר זלג זה מי שגר בהרים כמו רהט ושגב שלום.

הפתרון למשבר הדיור החרדי הוא זליגה
תזלגו לפריפריה באלפים ולא בעשרות .
עכו . נהריה. חצור. מצפה רמון . כרמיאל . שלומי . מעלות . תתפלא רוצים אותנו שם הציונות החילונים בפשיטת רגל והציונות הדתית צריכה תמריצים ושוחד כדי לעבור לערים הנ"ל רק אנחנו בשביל דירה במחיר נורמלי נעבור להר יונה וחריש .
גם הבדואים גרים באוהלים וקרואנים מבחירה
הם בוחרים במגורים שבטיים ונאחזים בקרקעות חזק,
ומסבירים יפה למדינה שאם לא יתנו להם קרקעות הם יתפשטו לבד
והשיטה היא היחידה שעובדת!!!
 

ייד

משתמש מקצוען
צודק!

בדיוק אתמול פורסם מכרז כ-1400 יח"ד בקרית אתא

צפה בקובץ המצורף 1432664

למה שלא יבואו יזמים חרדים ויגישו הצעות?
(לפי מצב השוק והריבית לא הולך להיות שם הרבה הצעות...)

נ.ב. לא בדקתי כמה קומות אישרו בתבע, כי הכל תלוי בזה.
בשונה מדברי @אדיר נוף הגליל ההצעה שלך היא מצוינת באם התכנוןן מותאם,
צריך לקחת בחשבון שאם יגלו פקידי משרד השיכון או העיריה המקומית מי המציעים
ככה״נ התכנוןן לא יצא לפועל ויתקע מסיבות ״מקומיות ספציפיות״
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
גם הבדואים גרים באוהלים וקרואנים מבחירה
הם בוחרים במגורים שבטיים ונאחזים בקרקעות חזק,
ומסבירים יפה למדינה שאם לא יתנו להם קרקעות הם יתפשטו לבד
והשיטה היא היחידה שעובדת!!!
כמו שאמרתי למעלה הבדואים שבפזורה הם היו יושבים לפני קום המדינה באיזור שהיום נתיבות אופקים וכפר עזה והיו בעלי קרקעות שם . והמדינה הזיזה אותם ואמרה להם שיקבלו בדיוק מה שהיה להם . והם לא קיבלו כלום אז הם אוחזים בשטח . הם דורשים את מה שהיה שלהם ומגיע להם .
כשיהודים שעלו מעירק ומרוב ארצות ערב המדינות הללו כתבה להם המסמכים יצאה ללא חזרה .
המדינה יכלה לגרש את הבדואים לעבר הירדן . היא לא עשתה את זה .היא הבטיחה להם ולא קימה.
לא כולם צדיקים כמובן אבל מי שיצר את הבעיה הזו היא המדינה ולא הבדואים. אותו דבר כמו עם חוק הגיוס בן גוריון נתן מחסות גיוס ובגין ביטל אותן ועכשיו מנסים להחזיר אותם. עינינים שמקום המדינה לא נפתרו.
הם תובעים מה שמגיע להם .
לך מהצד זה נראה שהם פה 20 שנה אבל הם פה יותר מ70 שנה . כמובן שיש בדואים שאין להם שום תביעות על קרקע אותם המדינה מעיפה מהר מאוד. ללא כל פיצוי .
 
נערך לאחרונה ב:

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
בשונה מדברי @אדיר נוף הגליל ההצעה שלך היא מצוינת באם התכנוןן מותאם,
צריך לקחת בחשבון שאם יגלו פקידי משרד השיכון או העיריה המקומית מי המציעים
ככה״נ התכנוןן לא יצא לפועל ויתקע מסיבות ״מקומיות ספציפיות״
אני דיברתי על האנשים הקטנים שאין להם הון עצמי לדירה . אברכים ומשפחות שגרות בשכירות בחדרונים בירושלים ובני ברק.
מסכים שמי שיש לו הון עצמי שיקנה בקרית אתא ובעפולה דירה חדשה ויהנה מאיכות חיים ובלי לקרוע את הכיס
 
נערך לאחרונה ב:

ייד

משתמש מקצוען
כמו שאמרתי למעלה הבדואים שבפזורה הם היו יושבים לפני קום המדינה באיזור שהיום נתיבות אופקים וכפר עזה והיו בעלי קרקעות שם . והמדינה הזיזה אותם ואמרה להם שיקבלו בדיוק מה שהיה להם . והם לא קיבלו כלום אז הם אוחזים בשטח . הם דורשים את מה שהיה שלהם ומגיע להם .
כשיהודים שעלו מעירק ומרוב ארצות ערב המדינות הללו כתבה להם המסמכים יצאה ללא חזרה .
המדינה יכלה לגרש את הבדואים לעבר הירדן . היא לא עשתה את זה .היא הבטיחה להם ולא קימה.
לא כולם צדיקים כמובן אבל מי שיצא את הבעיה הזו היא המדינה ולא הבדואים. אותו דבר כמו עם חוק הגיוס בן גוריון נתן מחסות גיוס ובגין ביטל אותן ועכשיו מנסים להחזיר אותם. עינינם שעד היום לא נפתרו.
הם תובעים מה שמגיע להם .
לך מהצד זה נראה שהם פה 20 שנה אבל הם פה יותר מ70 שנה . כמובן שיש בדואים שאין להם שום תביעות על קרקע אותם המדינה מעיפה מהר מאוד. ללא כל פיצוי .
זה לא משנה ממתי הם שם ולא משנה מה הבטיחו להם
מדינת ישראל מעולם לא קיימה הבטחות!!!!
משנה שהכח בידים שלהם כי מפחדים מההשתלטות שלהם!!!

אגב החרדים היו פה במדינה עוד הרבה לפני קום המדינה
והרבה לפני המצאת החילוניות
ואף אחד לא חושב שהמדינה תתן להם קרקעות מיושר
אף אחד לא חושב שהבדואים מקבלים בטענה של צדק והגינות רק כח!!!
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
זה לא משנה ממתי הם שם ולא משנה מה הבטיחו להם
מדינת ישראל מעולם לא קיימה הבטחות!!!!
משנה שהכח בידים שלהם כי מפחדים מההשתלטות שלהם!!!

אגב החרדים היו פה במדינה עוד הרבה לפני קום המדינה
והרבה לפני המצאת החילוניות
ואף אחד לא חושב שהמדינה תתן להם קרקעות מיושר
אף אחד לא חושב שהבדואים מקבלים בטענה של צדק והגינות רק כח!!!
חילוניות לא יכולה להתקיים ללא דת . גם הם היו פה לפני קום המדינה .
המדינה מכניסה יד לכיס רק חבל שהיא לא עשתה אתה זה לפני כמה עשורים היא היתה מרוויחה לפחות 100 אלף בדואים פחות.
 

ייד

משתמש מקצוען
חילוניות לא יכולה להתקיים ללא דת . גם הם היו פה לפני קום המדינה .
המדינה מכניסה יד לכיס רק חבל שהיא לא עשתה אתה זה לפני כמה עשורים היא היתה מרוויחה לפחות 100 אלף בדואים פחות.
חילוניות לא יכולה להתקיים. נקודה.
אבל הם לא מבינים את זה, בכלל...
הם היו פה הרבה אחרי החרדים, אבל הם באו כדי להשתלט.
המדינה לא מכניסה יד לכיס לשום מטרה שהיא לא עבור השבט והאידאה התל אביבית השמאלנית אם היא לא מרגישה פחד
המדינה לא עשתה את לפני עשורים כי הם לא פחדו מהבדואים, ואף אחד לא רצה לבזבז את הכסף של תל אביב עליהם.
 

ייד

משתמש מקצוען
אני דיברתי על האנשים הקטנים שאין להם הון עצמי לדירה . אברכים ומשפחות שגרות בשכירות בחדרונים בירושלים ובני ברק.
מסכים שמי שיש לו הון עצמי שיקנה בקרית אתא ובעפולה דירה חדשה ויהנה מאיכות חיים ובלי לקרוע את הכיס
אתם צריכים להבין את הראש החרדי,
מי שלא איכפת לו שכונה חרדית לא סובל ממצוקת דיור שונה מכל צעיר חילוני,
יש קהילות בפתח תקוה, רחובות, עכו, נהריה, דימונה, בת ים, וכו וכו כמעט בכל עיר בארץ,
ולא עליהם מדברים כשבאים לפתור את המצוקה,
מדברים על רוב הציבור שמעונין לגור בשכונה מוגנת והומוגנית בלי להיתקל באורח חיים בעייתי מכל בחינה שהיא,
אנשים שרוצים ללכת ברחוב בלי לעצום עיניים ולתת לילדים לשחק עם השכנים,
רוצים מוסדות גדולים ברמה גבוהה לכל הגילאים ולכל תתי המגזרים

להגיד לכו לפריפריה בלי לתת עיר חרדית או לכה״פ שכונה של אלפי יחי״ד נבדלת והומוגנית
לא באמת עונה על הצורך,
ניסיון לשלוח צעירים למעלות, שלומי וכדו׳ כבר נכשל לפני למעלה מעשור
גם הקהילה בעפולה לא התפתחה אלא בגלל ההבנה שהחילונים לא רוצים את השכונה והיא תתחרד
וכשיתחילו להבין שאין כונת הקהילה לגדול ולהתפתח המקום ידעך והביקוש ירד

@szn הציעה פה לתמודד על מכרז של שכונה שלמה כמו בצותא בחריש,
שזה אומר שיש בסיס גדול של למעלה מאלף דירות שלא יהיו בהם חילונים
שזה הפיתרון היחיד שעונה באמת על הצורך ומי שאין לו כסף יוכל לקנות בבנינים הישנים הסמוכים שככה״נ המחירים שם זולים בתקוה שלא ינסו לממן שם תוכנית פינוי בינוי שתדחוק את רגליהם החוצה,

כפי שכתבתי כל עוד ידעו שהמתמודדים הם חרדים לצערינו אין לזה כמעט סיכוי,
כי מיד יתנו 80% לבני מקום, לא יאפשרו סוכות יהיה בעיות עם הירוקים וכו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה