טור דעה עכו רק לבין הזמנים או פתרון דיור? השבוע ההכרעה!

want

משתמש צעיר
הדיון כאן איזה מגזר הולך יותר לפריפריה?

ברור שהמגזר החסידי התחיל עם פריפריה
, קרית גת עם כל הכבוד היא פריפריה, לפחות התחילה כפריפרייה, אולי היום היא מרכזית יותר, הכל יחסי כמובן
הציבור הליטאי מאד שמרן לגבי המרכז, לפחות עד לתקופה האחרונה
קהילות ליטאיות בפרפיריה תמיד היו, קהילות קטנות, בד"כ צמוד לישיבות (ישיבת הנגב, נחלת הלווים, תפרח, חדרה וכו')
הפנייה של זוצ"ים במסה מרכזית לפריפריה הייתה מדיניות חסידית...

אז נכון, שבשנתיים האחרונות המחירים קפצו באופן הזוי ולא נורמלי,
ונכון , שיש למצוא פתרון
וכל הכבוד לכל מי שעוסקים בצורכי ציבור באמונה!!

עדיין לא ברור לי למה הפתרון באמת הוא בעכו
כל הסיבה שזה בכלל "מעניין" - היא בגלל המודל
אני מאד סומכת על הרב הופמן, וכל המודל שרץ באחיסמך - מודל שהיה סמל ודוגמא לפרוייקט איכותי ואיכפתי שבאמת נתן מענה

ומכאן תצא הקריאה להמשיך עם כאלו מודלים,
אבל... למה לא באזורים מרכזיים יותר??
(פער של מאה-מאתיים א"ש על קרקע באזור מרכזי יותר, לא תהווה קש שישבור את גב הגמל
ומנגד תתן פתרון אמיתי ונכון יותר)
הציבור משווע לכזה פתרון

(בלי להפחית מערכו של הפתרון בעכו, אבל הנושא הפריפריאלי בהחלט פחות מתאים לרוב המגזר )
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
קרית גת עם כל הכבוד היא פריפריה, לפחות התחילה כפריפרייה, אולי היום היא מרכזית יותר, הכל יחסי כמובן
הציבור הליטאי מאד שמרן לגבי המרכז, לפחות עד לתקופה האחרונה
בזמן שהחסידים הלכו לקריית גת הליטאים הרחיקו נדוד עד לאופקים
קהילות ליטאיות בפרפיריה תמיד היו, קהילות קטנות, בד"כ צמוד לישיבות (ישיבת הנגב, נחלת הלווים, תפרח, חדרה וכו')
הפנייה של זוצ"ים במסה מרכזית לפריפריה הייתה מדיניות חסידית...
ממש לא,
החסידים היו מאז ומתמיד דבוקים למרכז בהרבה יותר מהליטאים (חוץ מגור שהם בכלל בנושא הזה יוצאי דופן)
ההתישביות הגדולות הוותיקות ברכסים, אופקים ועוד
בו בזמן שהחסידים נשארו בירושלים ובני ברק

(אחרי זה שגם החסידים ג"כ יצאו מהמרכז מקסימום זה היה לביתר ובית שמש)

(בלי להפחית מערכו של הפתרון בעכו, אבל הנושא הפריפריאלי בהחלט פחות מתאים לרוב המגזר )
זה מתאים להם בול!!!
 
נערך לאחרונה ב:

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בלי סתירה לכל מה שכתוב כאן , רק מוסיפה את הצד הליטאי:
לחסידים קשה יותר 'בחוץ' מפאת:
1 מסגרת דתית שתלויה המון בחברה ובהוי, שבתות ושמחות אצל הרבה, נוסח תפילה ספציפי לכל חסידות
לליטאים קשה לגור בפריפריה, כי:
הם צריכים "פוסק" שהם סומכים עליו בעיניים עצומות, בשביל הרבה דברים ביום יום, מה שהם יתקשו למצוא בפריפריה באופן נגיש, (ולפחות את הרציניים שבהם, אברך שסיים אתמול הסמכה אצל רב גדול ככל שיהיה הם פחות יסמכו עליו),
ודבר כזה צריך ברת נגישות הרבה יותר גבוהה מאשר אדמור שבשיגרה מגיעים אליו לחגים בלבד, אחרת תסביר לי למה לא כל חסידי ויזניץ גרים בבני ברק...
הם צריכים כולל ברמה גבוהה שמתאימה להם, ולא כל בוגרי הישיבות הליטאיות לומדים באותה צורה ובאותה רמה,
- לליטאים יש 2 סוגים (פתוח/סגור. יותר נכון רֶצֶף), ורובם יסתדרו איכשהו גם עם ביכ"נ ואפילו חיידר מהסוג השני
והמון המון גוונים על הרצף הליטאי, תסכים איתי שלא כל אברך שמור ורציני ישלח לתשבר, ועדיין הוא יחפש חיידר מאד מא ד רציני לילדיו, ואפילו חיידר סגנון זכררון מאיר (בבני ברק) לא יתאים לו משום כיוון, הוא יסתדר בבית כנסת - הוא באמת יותר גמיש, אבל עדיין לא כל בית כנסת נוסח אשכנז יתאים לכולם , ועדיין הוא לא יוכל להסתדר בבית כנסת שאחרי התפילה שם מפצחים גרעינים, אין אבות ובנים ועוד כיצ"ב...., אני לא מכירה אברך רציני שיסכים לשלוח את ילדיו לחיידר עם משפחות שממש שונות ממנו,

וכן גם החסידים בחוסר ברירה חיסדויות עם מרקם דומה יוכלו בקושי גדול אמנם, להתאחד לחיידר אחד (לדוג כמה חסידויות הונגריות , יכולים לעשות זאת לפחות בהתחלה, ולפחות החיסדויות שמתחתנים לכתחילה אחד עם השני... - ואני יודעת שעדיין יעדיפו כל אחד את החסידות שלו...)
2 שמירת העיניים, שהיחס שונה. (לא בדווקא עודף צדקות אלא גישה שונה, ולמי שחונך כך קשה מאוד בחוץ)
יחס שונה, אבל לא בהכרח הקושי היומי משתנה..... (אבל אולי כאן אני טועה)
ולכן פריפריות לחסידים הם בדרך כלל שכונות חרדיות לגמרי (כמו הר יונה ועמנואל), ובדרך כלל כל השכונה היא חסידות אחת, או יותר לפי כמות התושבים בשכונה, אבל צריך מספר מכובד של משפחות מאותה חסידות כדי שיוכלו לפתוח מוסדות לחסידות בשכונה, כמו בעלזא ותולדות אברהם יצחק בהר יונה, סלונים בעמנואל ועוד.
ולכן פריפריות ליטאיות מתחלקות לפי סגנון שונה של חברות, וברוב המקרים, הם יהיו מובלעות של שכונות בתוך עיר חילונית, ופחות בנינים מעורבים (למעט מה שקורה בשנתיים האחרונות)
ולא שווה בכלל, התושבים הליטאים ברכסים, לתושבים הליטאים בחיפה,
ולא שווה התושבים הליטאים באופקים , לתושבים הליטאיים ברחובות , (שהיא אמנם מרכז אבל מבחינה חרדית היא במפורש פריפריה) ועוד ועוד .....

ובקיצור תפסיקו לתרץ לעצמכם תרוצים, לכולם קשה ללכת לפריפריה,
השווה בכולם , שלכולם קשה להתרחק מהמשפחה, ומהחברה , ומהנוחות שבמכרז,
ולגבי שאר הטיעונים, הם אמנם משתנים מחברה אחת לרעותה, אבל לכל חברה שקשה מבחינה אחרת......

על החתום אברכית ליטאית , שמכירה די טוב את הציבור החסידי....
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בזמן שהחסידים הלכו לקריית גת הליטאים הרחיקו נדוד עד לאופקים
למה אתה משווה את הליטאים שהרחיקו נדוד עד אופקים , למיינסטרים הליטאי, בעוד את גור אתה מפריד משאר החיסדויות, - רוב המיינסטרים הליטאי לא הלך לאופקים מבחירה, זה היה סגנון מסוים מאד...
ממש לא,
החסידים היו מאז ומתמיד דבוקים למרכז בהרבה יותר מהליטאים (חוץ מגור שהם בכלל בנושא הזה יוצאי דופן)
ההתישביות הגדולות הוותיקות ברכסים, אופקים ועוד
בו בזמן שהחסידים נשארו בירושלים ובני ברק
הליטאים מאד ומעולם התישבו בירושלים וובני ברק, ולא הלכו מרצונם לפריפריה , למעט קבוצה מסוימת מאד שהלכה לאופקים, וקבוצה שיותר היתה חקלאית והלכה לרכסים (שהצליחה ) ולקיבוץ חפץ חיים שהצליח פחות, אגב היו גם קבוצות חסידיות כאלו שהלכו לחיפה, ולנתניה - וההתישבות החסידית בנתניה היתה מהרבה חסידויות ממש לא רק מצאנז שנשארו שם עד היום....(מי שיודע קצת היסטוריה ), ועדיין רוב החרדים לאחר השואה התיישבו בירושלים בני ברק, והיתה גם קבוצה שהלכה לתל אביב...
זה מתאים להם בול!!!
לא, זה לא מתאים בול לאף אחד, זה קשה לכולם, וכל מי שיוכל , לא ינדוד עד לעכו או לכל פריפריה רחוקה מאד אחרת, רק שההכרח לא יגונה.....
 
נערך לאחרונה ב:

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
בלי סתירה לכל מה שכתוב כאן , רק מוסיפה את הצד הליטאי:

לליטאים קשה לגור בפריפריה, כי:
הם צריכים "פוסק" שהם סומכים עליו בעיניים עצומות, בשביל הרבה דברים ביום יום, מה שהם יתקשו למצוא בפריפריה באופן נגיש, (ולפחות את הרציניים שבהם, אברך שסיים אתמול הסמכה אצל רב גדול ככל שיהיה הם פחות יסמכו עליו),
ודבר כזה צריך ברת נגישות הרבה יותר גבוהה מאשר אדמור שבשיגרה מגיעים אליו לחגים בלבד, אחרת תסביר לי למה לא כל חסידי ויזניץ גרים בבני ברק...
הם צריכים כולל ברמה גבוהה שמתאימה להם, ולא כל בוגרי הישיבות הליטאיות לומדים באותה צורה ובאותה רמה,

והמון המון גוונים על הרצף הליטאי, תסכים איתי שלא כל אברך שמור ורציני ישלח לתשבר, ועדיין הוא יחפש חיידר מאד מא ד רציני לילדיו, ואפילו חיידר סגנון זכררון מאיר (בבני ברק) לא יתאים לו משום כיוון, הוא יסתדר בבית כנסת - הוא באמת יותר גמיש, אבל עדיין לא כל בית כנסת נוסח אשכנז יתאים לכולם , ועדיין הוא לא יוכל להסתדר בבית כנסת שאחרי התפילה שם מפצחים גרעינים, אין אבות ובנים ועוד כיצ"ב...., אני לא מכירה אברך רציני שיסכים לשלוח את ילדיו לחיידר עם משפחות שממש שונות ממנו,

וכן גם החסידים בחוסר ברירה חיסדויות עם מרקם דומה יוכלו בקושי גדול אמנם, להתאחד לחיידר אחד (לדוג כמה חסידויות הונגריות , יכולים לעשות זאת לפחות בהתחלה, ולפחות החיסדויות שמתחתנים לכתחילה אחד עם השני... - ואני יודעת שעדיין יעדיפו כל אחד את החסידות שלו...)

יחס שונה, אבל לא בהכרח הקושי היומי משתנה..... (אבל אולי כאן אני טועה)

ולכן פריפריות ליטאיות מתחלקות לפי סגנון שונה של חברות, וברוב המקרים, הם יהיו מובלעות של שכונות בתוך עיר חילונית, ופחות בנינים מעורבים (למעט מה שקורה בשנתיים האחרונות)
ולא שווה בכלל, התושבים הליטאים ברכסים, לתושבים הליטאים בחיפה,
ולא שווה התושבים הליטאים באופקים , לתושבים הליטאיים ברחובות , (שהיא אמנם מרכז אבל מבחינה חרדית היא במפורש פריפריה) ועוד ועוד .....

ובקיצור תפסיקו לתרץ לעצמכם תרוצים, לכולם קשה ללכת לפריפריה,
השווה בכולם , שלכולם קשה להתרחק מהמשפחה, ומהחברה , ומהנוחות שבמכרז,
ולגבי שאר הטיעונים, הם אמנם משתנים מחברה אחת לרעותה, אבל לכל חברה שקשה מבחינה אחרת......

על החתום אברכית ליטאית , שמכירה די טוב את הציבור החסידי....
צודקת לגמרי
ומוסיפה-
אם כל מה שחסיד צריך זה שטיבל עם עוד כמה חסידים כמותו ןמקום שהוא יכול לשמור בו על העיניים
אז לחסידים צריך להיות הכי הכי קל לגור בפריפריה
לפי הטיעונים האלה-
חסיד צריך לרצות מאד לגור בעמנואל למשל
שיקח עוד 20 חברים- יקימו שטיבל וחיידר וזהו
שמירת העיניים יהיה להם שם לא פחות מבית שמש
לאדמור הם יסעו בחגים- כי בכל מקרה גם חסידים שגרים במרכז לא תמיד גרים בעיר של האדמור אלא נוסעים אליו לחגים
כך שהאדמור זו לא סיבה
(איזה אדמור גר בבית שמש שהחסידים גרים שם בגלל זה?)
והכל הסתדר, לא?
ליטאי רוצה גם 4 מסגרות כולל ברמה גבוהה שמתאימה לו (3 סדרים ביום וכולל יום שישי)
ישיבה קטנה מצוינת לילד שלו ולא ישיבה שהחסידות בלאו הכי שולחת אליה
נשים ליטאיות עובדות בעבודות הרבה יותר "משתלמות" שדורשות מגורים במרכז לעומת חסידיות שהרבה פעמיםלא לומדות מקצוע והן מטפלות בבית וכו'...


לגבי הטענה שחוץ מגור אין חסידים בפריפריה זו פשוט בדיחה
ויזניץ בעפולה הם ליטאים?
סלונים בעמנואל הם ליטאים?
דושינסקיא בהר יונה הם ליטאים?
ברסלב ביבניאל הם ליטאים?
והחסידים בטבריה ונתניה וחיפה?
בקיצור- אני סיימתי להתווכח על הבדיחה הזו...
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
צודקת לגמרי
ומוסיפה-
אם כל מה שחסיד צריך זה שטיבל עם עוד כמה חסידים כמותו ןמקום שהוא יכול לשמור בו על העיניים
אז לחסידים צריך להיות הכי הכי קל לגור בפריפריה
לפי הטיעונים האלה-
חסיד צריך לרצות מאד לגור בעמנואל למשל
שיקח עוד 20 חברים- יקימו שטיבל וחיידר וזהו
שמירת העיניים יהיה להם שם לא פחות מבית שמש
לאדמור הם יסעו בחגים- כי בכל מקרה גם חסידים שגרים במרכז לא תמיד גרים בעיר של האדמור אלא נובעים אליו לחגים
כך שהאדמור זו לא סיבה
(איזה אדמור גר בבית שמש שהחסידים גרים שם בגלל זה)
והכל הסתדר, לא?
ליטאי רוצה גם 4 מסגרות כולל ברמה גבוהה שמתאימה לו (3 סדרים ביום וכולל יום שישי)
ישיבה קטנה מצוינת לילד שלו ולא ישיבה שהחסידות בלאו הכי שוליחת אליה וכו'
מה שכל הצדדים מנסים להסביר פה,, שהלבוש החיצוני הזהה (פחות או יותר- בלי להכינס לניואנסים), לא תמיד עוזר, אלא רוצים מרקם של קהילה דומה, מה שלחסידים קשה להבין, שגם אם לליטאים יש "גודול" אחד או שתיים, זה עדיין לא אותו מרקם של אכלוסיה, יותר קל להבין את זה כשלכל חסידות יש אדמור אחר שכל חסידים הולכים על פיו, אבל מי שמבין רק קצת במרקם הליטאי מבין שצריך להיות עיוור כדי להגדיר את החברה הליטאית למקשה אחת , או אפילו לחלק אותה באופן גס לשתי תתי קבוצות של שמרנים ומודרנים.. יש המון המון גוונים......

ולכן לא יספיקו 20 משפחות מאף סוג בשביל להקים קהילה, ומוסדות(אולי זה מתאים לבית כנסת ושטיבל), ולכן קשה להתגבש בפריפריה....

אנשים פה לא מצליחים להיות מאוזנים, ורואים רק את הדשא של עצמם,
אפשר להסביר בק"נ תרוצים מה גם לליטאי קשה, אבל הם לא יבינו....
תנסו לראות את השני באותם השמקפיים , שאתם רואים את עצמכם, דווקא בנושא הזה זה לא ככ קשה,
אני מאד מבינה חסיד שאומר שקשה לו לנדוד לפריפריה, אבל באותה מידה אני יבין גם את הליטאי.....
 

פירקוד!!

משתמש פעיל
מה שבטוח זה שכיום אלה שקונים דירות במרכז (ירושלים ובני ברק) הם ליטאים. אין בקושי זוגות צעירים חסידיים שיש באפשרותם לקנות דירות שם. וגם החסידים שקנו דירות בבית שמש זה בזכות מחיר למשתכן. ממה שאני רואה סביבי לפחות 80 אחוז מהציבור הליטאי קונה במרכז. אלה שהולכים לפריפריה הם מיעוט חד משמעית ובדרך כלל זה יהיה מסגנון מסוים שמקבל פחות כסף...
 

די

משתמש סופר מקצוען
בזמן שהחסידים הלכו לקריית גת הליטאים הרחיקו נדוד עד לאופקים
בזמן שהחסידים הלכו לקריית גת, הליטאים הלכו לרמת שלמה ובית וגן.
החסידים היו מאז ומתמיד דבוקים למרכז בהרבה יותר מהליטאים (חוץ מגור שהם בכלל בנושא הזה יוצאי דופן)
ההתישביות הגדולות הוותיקות ברכסים, אופקים ועוד
בו בזמן שהחסידים נשארו בירושלים ובני ברק
אתה כותב נתונים ממש לא נכונים.
בירושלים רוב מוחץ ליטאי (6/3)
גם בבני ברק יותר ליטאים מחסידים (אם לא, למה החסידים רוצים ללכת ברשימה אחת עם הליטאים, והליטאים רוצים לרוץ בנפרד?)
בזמן שהליטאים קנו בשכונות ירושלים כמו הר נוף רמות רמת שלמה נווה יעקב, החסידים הלכו לעמנואל חיפה צפת ועוד התיישבויות חסידיות וותיקות בפריפריה.
"המרכז" של החסידים כמו קריית גת ואשדוד, מקביל ל"מרכז" של הליטאים שהוא שכונות ירושלים, ובני ברק (כולל פרדס כץ וקריית הרצוג, שאין שם כמעט חסידים, כי הם הלכו לאשדוד במקום לבני ברק).

אני רואה שאתה אוהב אותיות גדולות ומודגשות אז אכתוב לך גם:

חסידים אוהבים פריפריה!
 

ייד

משתמש מקצוען
בזמן שהחסידים הלכו לקריית גת, הליטאים הלכו לרמת שלמה ובית וגן.

אתה כותב נתונים ממש לא נכונים.
בירושלים רוב מוחץ ליטאי (6/3)
גם בבני ברק יותר ליטאים מחסידים (אם לא, למה החסידים רוצים ללכת ברשימה אחת עם הליטאים, והליטאים רוצים לרוץ בנפרד?)
בזמן שהליטאים קנו בשכונות ירושלים כמו הר נוף רמות רמת שלמה נווה יעקב, החסידים הלכו לעמנואל חיפה צפת ועוד התיישבויות חסידיות וותיקות בפריפריה.
"המרכז" של החסידים כמו קריית גת ואשדוד, מקביל ל"מרכז" של הליטאים שהוא שכונות ירושלים, ובני ברק (כולל פרדס כץ וקריית הרצוג, שאין שם כמעט חסידים, כי הם הלכו לאשדוד במקום לבני ברק).

אני רואה שאתה אוהב אותיות גדולות ומודגשות אז אכתוב לך גם:

חסידים אוהבים פריפריה!
אני לא חושבת שיש תוכלת מהויכוח הזה
אבל מבחינת עובדות אמנם הליטאים חרדו את ירושלים והחסידים סרבו לקנות במקומות חילוניים
מצד שני במרכז העיר רוב הדירות נמכרות לחסידים,
וגם ברמה ד׳ רוב מוחץ של התושבים חסידיים כשמלבד היתרון במשתכן גם הדירות הגדולות נמכרו יותר לחסידים מאשר לליטאים
בבני ברק לפי מה שאני שומע יש ירידה חדה מאוד בקנית דירות ע״י ליטאים כשאת מקומם תופסים הרבה ספרדים והרבה מודרנים.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
החסידים סרבו לקנות במקומות חילוניים
לא נכון ,עובדתית: חסידים התישבו בחיפה נתניה, רחובות, ועוד ועוד - עוד בעבר הרחוק מאד.... (בשנים האחרונות גם נכנסו לכל אזורים המתחרדים , כמ עפולה, הר יונה ועוד)
מלבד זה שהנושא הוא האם החידים ילכו לעכו - שכונה מופרדת משאר העיר - המעורבת,
לעמת קרית גת - שגם היא עיר חילונית וגם בה תהיה בעז"ה שכונה נפרדת....
כ שבשתיהם מדובר בשכונה חרדית (ענקית ונפרדת) בתוך עיר חילונית.....

מצד שני במרכז העיר רוב הדירות נמכרות לחסידים,
מדבר כאן על הזוגות הצעירים, לא על עשירים בסדר גודל שיכולים להרשות לעצמם לקנות דירות במחירים גרנדיוזיים....
אין להשוות את מספר הזוגות הצעירים שקנו דירה בירשלים בעשור האחרון במרכז העיר, לעומת הזוגות , שברמות א' ב' ג' ד', רמת שלמה, ועוד ועוד.....(מה גם שבמרז העיר קנו הרבה זוגות חוצניקים - שחלקם בארץ מתקראים חסידים- כי הם לובשים גרטל בשבת ועוד, ואילו אם הם היו ישראלים היו נכללים כליטאים או ליטאים מודרנים....

מלבד זאת שעבדתית זה לא נכון (6/3) - גם אם נגיד שהיה הרבה פוליטיקה זה מקסימום 6/4....

וגם ברמה ד׳ רוב מוחץ של התושבים חסידיים כשמלבד היתרון במשתכן גם הדירות הגדולות נמכרו יותר לחסידים מאשר לליטאים
ברמה ד ככל הנראה שאתה צודק, אבל אתה לא לקח בחשבון את שאר הרמות, שהם ממש לא חסידיות בהכרח...
מה שקרה ברמה ד' , מלבד המחיר למשתכן, שהדירות בשוק החופשי הגיעו למחיר שכבר קרוב, למחירים בשכונות הקצה בירושלים, ועל כן החרדים משיקולים של מוסדות - ריבוי מוסדות ותיקים וכוללים , וקירבה לעבודה , העדיפו את ירושלים ... (מה שלא בטוח יהיה נכון לטווח הרחוק)
בבני ברק לפי מה שאני שומע יש ירידה חדה מאוד בקנית דירות ע״י ליטאים כשאת מקומם תופסים הרבה ספרדים והרבה מודרנים.
אתה טועה בבני ברק בשנים האחרונות ממש, יש נטישה של המודרנים (הליטאים והחסידים המאד מודרנים שכחלק מה"התמדרנות" הסירו סממנים חסידיים - ולכן בטעות נקראים ליטאים.....)
נוטשים לפתח תקווה....

דיברתי על כך עם אחד הקבלנים היותר מוכרים בבני ברק(א.ש.), הוא אמר לי שהתתפלגות מכירת הדירות בגודל הרגיל - של עד 100 מטר היא:שני שליש ליטאים ועוד שליש לחסידים וספרדים,
מה שמשתנה בדירות גן , ובדירות פנטאוז, שכמעט ליטאים קלאסיים לא יקנו....
וגם המרוץ לבחירות מוכיח זאת שהליטאים רוצים לרוץ לבד, והחסידים דוחפים לריצה משותפת
אני לא חושבת שיש תוכלת מהויכוח הזה
אכן השתבללות חסרת תוחלת, אבל כיון שאני חושבת שכמה ניקים פה הם שלוחים של נציד חסידי שנמצא בתפקיד שר השיכון,
וכן אולי זו הפלטפורמה היחידה בה אפשר להביע דעה, ואולי לשנות ולו במעט את המחשבה של חסידים ליטאים,
וכיוון שמרוח האשכולות עולה שדוחפים את עכו לליטאים שיסתדרו במילא איפה שלא ישימו אותם ואילו לחסידים שלהם יש אחות בבית המלך, לא יתנו להרחיק עד כדי כך....
לכן חשוב לי מ-א-ד להבהיר את פני הדברים.....
 

די

משתמש סופר מקצוען
וגם ברמה ד׳ רוב מוחץ של התושבים חסידיים כשמלבד היתרון במשתכן גם הדירות הגדולות נמכרו יותר לחסידים מאשר לליטאים
אולי הדופלקסים נמכרו לחסידים לטאבו משותף.

הפנטהאוזים וכדומה נמכרו לכולם, לדוגמא וולפסון בד'4 מכר 850 דירות רק לליטאים/חוצניקים/קבוצה מדרום אמריקה, בהם פנטהאוזים ודירות ענקיות (גודל דירה ממוצע בבניין 140 מ"ר, יש גם דירות מעל 200 מ"ר, שכאמור נמכרו לחוצניקים)
באופן כללי רוב הדירות ברמה ד' הם דירות 3-4 חדרים סטנדרטיות.

לגבי רוב בשכונה הנתונים בשכונות המאוכלסות (ד'1-2) מוכיחים על שוויון בין ליטאים/חסידים/ספרדים.

נחזור לעניינינו, עכו.
 

צבי1

משתמש פעיל
הכישלון בערד, לא בהכרח בגלל המרחק, יתכן שזה בגלל הגבלת המחיר שהם שמרו עליה בקנאות, וכך אנשים ברחו משם כי ידעו שהקרן שם לא עולה אפילו לפי המדד, ובמדינה שכל הנדלן עולה ורק שם לא, זה הפסד עצום.
תקרא שוב
ערד זה הצלחה בכל קנה מידה 1,800 משפחות כן ירבו, כמובן רק בזכות הגבלת מחיר נוקשה (תנאי לקבלה במוסדות החינוך)
דיברתי על מקום רחוק באמת שזה כישלון, חצור עם פחות מ300 משפחות ליישוב וותיק מעל 45 שנה
והכישלון ה כי זה באמת רחוק
 

צבי1

משתמש פעיל
צפה בקובץ המצורף 1455431
עסקני הציבור החסידי
נפגשים עם ראש העיר בכדי לבנות את השכונה החדשה

בניגוד לציבור החסידי שגר בעיקר במקומות קרובים כמו קריית גת
הציבור הליטאי גר במקומות יותר רחוקים כמו אופקים ירוחם ותפרח
כל המשתתפים הם תושבי ק"ג שרוצים לדאוג לעתיד עירינו ולילדנו, חוץ מ3 שאני לא מזהה
כך שזה לא מדד לכלום כל בני עיר רוצים לדאוג לעתידם
 

צבי1

משתמש פעיל
השתתפתי בישיבה הזו לפני כחצי שנה.

שאלתי את דהרי אם הוא כל כך אוהב חרדים איך זה שבכרמי גת הוא שיווק עשרת אלפים דירות ואין שם אפילו חרדי אחד?

אה בה ציגאלע מה (זה בערך מה שהוא ענה)
עו"ד נתן רוזנבלט, תעשה טובה ותתייחס פעם אחת לבעיה שאני מעלה,
אם שני המתחמים בק"ג יוגרלו באותו סבב, כנראה שהן חילונים והן חרדים יירשמו לשניהם, בפרט מי שקונה להשקעה.

תכנית דירה בהנחה הרי מוגבלת ל3 ערים, כך שכל אחד שנרשם לקרית גת ירצה למקסם את אחוזי הזכייה שלו.
וירשם גם לצפון וגם למערב חרדי/וחילוני
מחר יבוא דהרי החייכן והתחמן ויגיד שהוא לא מדיר אף אחד וגם במערב יהיה מוסדות לחילונים, (כמובן שבצפון אי אפשר כי זה לא מותאם לחרדים)

אם משרד השיכון רוצה למנוע זאת, הוא חייב להגדיר אותם כשני ערים שונות מבחינת הרישום.
או לחילופין לפצל את שני המתחמים לשתי זמני הגרלות שונות,

חשבתם על פיתרון? המון השקעה יכולה ליפול לפח רק בגלל זה
 

ייד

משתמש מקצוען
לא נכון ,עובדתית: חסידים התישבו בחיפה נתניה, רחובות, ועוד ועוד - עוד בעבר הרחוק מאד.... (בשנים האחרונות גם נכנסו לכל אזורים המתחרדים , כמ עפולה, הר יונה ועוד)
מלבד זה שהנושא הוא האם החידים ילכו לעכו - שכונה מופרדת משאר העיר - המעורבת,
לעמת קרית גת - שגם היא עיר חילונית וגם בה תהיה בעז"ה שכונה נפרדת....
כ שבשתיהם מדובר בשכונה חרדית (ענקית ונפרדת) בתוך עיר חילונית.....


מדבר כאן על הזוגות הצעירים, לא על עשירים בסדר גודל שיכולים להרשות לעצמם לקנות דירות במחירים גרנדיוזיים....
אין להשוות את מספר הזוגות הצעירים שקנו דירה בירשלים בעשור האחרון במרכז העיר, לעומת הזוגות , שברמות א' ב' ג' ד', רמת שלמה, ועוד ועוד.....(מה גם שבמרז העיר קנו הרבה זוגות חוצניקים - שחלקם בארץ מתקראים חסידים- כי הם לובשים גרטל בשבת ועוד, ואילו אם הם היו ישראלים היו נכללים כליטאים או ליטאים מודרנים....
מלבד זאת שעבדתית זה לא נכון (6/3) - גם אם נגיד שהיה הרבה פוליטיקה זה מקסימום 6/4....
אני לא משוה רק הסברתי למה יש רוב ליטאי בירושלים, פשוט השכונות המתחרדות יותר גדולות מהחרדיות
ברמה ד ככל הנראה שאתה צודק, אבל אתה לא לקח בחשבון את שאר הרמות, שהם ממש לא חסידיות בהכרח...
מה שקרה ברמה ד' , מלבד המחיר למשתכן, שהדירות בשוק החופשי הגיעו למחיר שכבר קרוב, למחירים בשכונות הקצה בירושלים, ועל כן החרדים משיקולים של מוסדות - ריבוי מוסדות ותיקים וכוללים , וקירבה לעבודה , העדיפו את ירושלים ... (מה שלא בטוח יהיה נכון לטווח הרחוק)

אתה טועה בבני ברק בשנים האחרונות ממש, יש נטישה של המודרנים (הליטאים והחסידים המאד מודרנים שכחלק מה"התמדרנות" הסירו סממנים חסידיים - ולכן בטעות נקראים ליטאים.....)
נוטשים לפתח תקווה....

דיברתי על כך עם אחד הקבלנים היותר מוכרים בבני ברק(א.ש.), הוא אמר לי שהתתפלגות מכירת הדירות בגודל הרגיל - של עד 100 מטר היא:שני שליש ליטאים ועוד שליש לחסידים וספרדים,
מה שמשתנה בדירות גן , ובדירות פנטאוז, שכמעט ליטאים קלאסיים לא יקנו....
וגם המרוץ לבחירות מוכיח זאת שהליטאים רוצים לרוץ לבד, והחסידים דוחפים לריצה משותפת
מכרי בבני ברק טוענים שכל השכנים החדשים ספרדים, אין לי נתונים מפולחים
אכן השתבללות חסרת תוחלת, אבל כיון שאני חושבת שכמה ניקים פה הם שלוחים של נציד חסידי שנמצא בתפקיד שר השיכון,
וכן אולי זו הפלטפורמה היחידה בה אפשר להביע דעה, ואולי לשנות ולו במעט את המחשבה של חסידים ליטאים,
וכיוון שמרוח האשכולות עולה שדוחפים את עכו לליטאים שיסתדרו במילא איפה שלא ישימו אותם ואילו לחסידים שלהם יש אחות בבית המלך, לא יתנו להרחיק עד כדי כך....
לכן חשוב לי מ-א-ד להבהיר את פני הדברים.....
אני כליטאי מקוה מאוד שעכו תקום כשכונה של 8,000 חרדים מכל המגזרים יחד,
וכנ״ל ק.גת, לדעתי המרחק פחות משמעותי ברגע שמדובר בעיר חרדית גדולה
 

ייד

משתמש מקצוען
אולי הדופלקסים נמכרו לחסידים לטאבו משותף.

הפנטהאוזים וכדומה נמכרו לכולם, לדוגמא וולפסון בד'4 מכר 850 דירות רק לליטאים/חוצניקים/קבוצה מדרום אמריקה, בהם פנטהאוזים ודירות ענקיות (גודל דירה ממוצע בבניין 140 מ"ר, יש גם דירות מעל 200 מ"ר, שכאמור נמכרו לחוצניקים)
באופן כללי רוב הדירות ברמה ד' הם דירות 3-4 חדרים סטנדרטיות.
אי אפשר לחזור ולצטט הצהרות של קבלן על פרויקט מסוים שהוא ככה״נ לא מדויק בעליל ולהסיק ממנו מסקנות מרחיקות לכת
לגבי רוב בשכונה הנתונים בשכונות המאוכלסות (ד'1-2) מוכיחים על שוויון בין ליטאים/חסידים/ספרדים.
נו באמת, על מי אנחנו עובדים?
אנחנו מיעוט וזה בסדר גמור
 

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אני לא משוה רק הסברתי למה יש רוב ליטאי בירושלים, פשוט השכונות המתחרדות יותר גדולות מהחרדיות

מכרי בבני ברק טוענים שכל השכנים החדשים ספרדים, אין לי נתונים מפולחים
אני גר בבני ברק ורוב מוחלט של הצעירים באזור שלי הם ליטאים (מרכז בני ברק, לא יודע מה קורה בפרדס כץ וקריית הרצוג).
רוב הצעירים שאני מכיר שגרים בבני ברק מחולקים לשתי קטגוריות. א. משפחות 'בניברקיות', כאלה שיגורו בבני ברק בכל מחיר (יש גם חסידות כזו, לא רק ליטאים).
ב. כאלו שעובדים בהייטק וכד', שבכל מצב צריכים לגור במרכז, והפער במחיר בין בני ברק למודיעין עילית ובית שמש לא מצדיק את הפער בעבודה.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
מכרי בבני ברק טוענים שכל השכנים החדשים ספרדים, אין לי נתונים מפולחים
ייתכן שזה כך בבנין ספציפי,
אבל על פי רוב, רוב מתוך הזוגות הצעירים שקונים דירה בעיר- אלו ליטאים... (וכבר ציינו למעלה את מינעד הסיבות ...)
(וכך גם אמר לי קבלן שבונה הרבה בנינים חדשים בעיר - שלו יש הסתכלות רחבה יותר...)
 

לא לפרסום

משתמש פעיל
ייתכן שזה כך בבנין ספציפי,
אבל על פי רוב, רוב מתוך הזוגות הצעירים שקונים דירה בעיר- אלו ליטאים... (וכבר ציינו למעלה את מינעד הסיבות ...)
(וכך גם אמר לי קבלן שבונה הרבה בנינים חדשים בעיר - שלו יש הסתכלות רחבה יותר...)
מבחינתי זה רק מוכיח שהליטאים יותר ציבור....
זה שהם יותר בירושלים זה הוכח ועוד מעט יוכח גם בבני ברק...אבל זה לא מוכיח כלום שהליטאים לא הולכים לפירפריה גם בכל הארץ הם גודלים וגודלים....
"המרכז" של החסידים כמו קריית גת ואשדוד, מקביל ל"מרכז" של הליטאים שהוא שכונות ירושלים, ובני ברק (כולל פרדס כץ וקריית הרצוג, שאין שם כמעט חסידים, כי הם הלכו לאשדוד במקום לבני ברק).
אשדוד זה לא דוגמא לליטאים יש שם רוב לחסידים אבל אז הליטאים פתחו את קרית ספר[היום יש שם גם חסידים]וגם הלכו לצידי בני ברק וירושלים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה