דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

צ'ייסר

משתמש מקצוען
סבי ז"ל התגורר בשכונת "עץ חיים" (ליד גשר המיתרים)
ואני זוכר איך בכל נגיעה ברצפת המרפסת היד הייתה נהיית פשוט שחורה! (ולא שלא ניקו שם...)
מרוב זיהום האוויר שהיה שם!
תאמין לי שגם היום אם תיגע שם במעקה
היד תהיה שחורה .
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כירושלמי שחווה את הדילמה בנושא אשמח לשמוע את דעתכם,
חשוב לי להדגיש שאינני שואל כלל וכלל לגבי ההקשר הרוחני/הלכתי!
אני מתדיין לגבי ההיבט הטכני בלבד.
הן לגבי הקו האדום שפעיל מזה כעשור,
והן לגבי שאר הקווים שבבנייה.
א. למי שחווה את רחוב יפו על אוטובוסיו והעומס הרכבת היא בשורה נפלאה.
הרחוב שהיה רועש וגועש ומפויח מאוטובוסים הפך לרחוב שפוי.
ב. אין ספק שהרכבת מקלה על הנגישות. נסיעה ללא פקקים בכל שעות היום במרכז העיר זו חויה שאי אפשר היה לדמיין אותה בשנות האוטובוסים.


לכל שינוי אורך זמן להסתגל ויתכן ויש שמשליחים את קושי ההסתגלות על הרכבת ולא על עצם השינוי לטובה.
מאמינה שגם הקווים האחרים ישפרו את הנגישות. בתקווה שלא נסתרבל יותר מידי בשאטלים בדרך אליהם.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אני מדביק קטע מהאיש שהבאתי (ראיתי את ההתקפות עלי בעניין זה ואני עדיין חושב שמותר לקרוא ואם חושבים שזה לא נכון אז להפריך ולא סתם לזרוק מילים על פלנטות וכדורים)

כשלון הרכבת הקלה הראשונה בישראל, הפועלת בירושלים, בעידוד הנסיעה בתח"צ במקום ברכבים הפרטיים, והסוואתו:

הנהלת הרכק"ל בירושלים מפרסמת בתקשורת ללא הרף את מס' הנוסעים הרב ברכק"ל בירושלים, ואף מפרסמת שרבע מכלל נוסעי התח"צ בירושלים נוסעים ברכק"ל. כמו"כ, משרד התחבורה מפרסם נתונים מפורטים ומדוייקים על עלייה במס' הנוסעים באוטובוסים וברכבת, בכלל התח"צ בארץ. עוד משהו שהם מפרסמים, הינם סקרים שונים שאנשים מרוצים מהרכק"ל בירושלים. אבל לעולם הם לא מפרסמים שום נתון על מס' נוסעי כלל התח"צ בירושלים, למרות שחייבים לדעת את מספרם לפני ואחרי הפעלת הרכק"ל, כדי שנראה האם הרכק"ל בירושלים הצליחה לעודד את הנסיעה בתח"צ במקום ברכב פרטי , מה שמתבטא בעלייה במס' נוסעי התח"צ בירושלים, או שהרכק"ל לא הצליחה בכך. ההקפדה הקיצונית במשך כל השנים, על אי פרסום מספרם של נוסעי התח"צ בבירה, נראית כאילו זה סוד צבאי גדול... אם לא די בכך, הרי שראש הממשלה נתניהו ערך נסיעה מיוחדת ברכק"ל כשהוא מביע התפעלות מחווית הנסיעה בה - כאילו הרכק"ל היא מתקן שעשועים שנועד לספק חוויות, ולא פרויקט שנועד לפתור את בעיות התחבורה הקשות בירושלים. ראה"מ לא אמר, גם לא מילה אחת ואף לא רמז כלשהו, על ההצלחה והתועלת התחבורתית שהביאה לכאורה הרכק"ל לבירת המדינה, שהינה גם בעלת מעמד בינלאומי מיוחד. כל זה אומר, שכנראה הנוסעים הרבים של הרכק"ל הגיעו אליה מתח"צ האוטובוסים, שהיקפה צומצם מאד בירושלים עם הפעלת הרכק"ל, והם לא הגיעו לרכק"ל מהתחבורה הפרטית, ולכן אין עליה משמעותית במס' הנוסעים בכלל התח"צ בירושלים בעקבות הפעלת הרכק"ל, מעבר לעלייה הכלל ארצית במס' הנוסעים בתח"צ הקיימת בשנים האחרונות, במיוחד עקב הרפורמה בתעריפי התח"צ בישראל. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהרכק"ל בירושלים נבנתה על פני הקרקע, ולא מתחת לאדמה, וגם לא על גבי גשרים, מה שמונע ממנה נסיעה ישירה, קצרה ומהירה מנקודה אחת לשנייה, אלא היא נבנתה בתוואי הרחובות הקיימים, המתפתלים במסלולים ארוכים עד מאד בין הבניינים. כמו"כ, זמן נסיעתה ארוך, עקב הרמזורים הרבים הקיימים בכבישים עירוניים, מה שלא קיים ברכבת תחתית או ע"ג גשרים. בנוסף, נסיעה מהירה מדי ברחובות מסכנת בתאונות את הולכי הרגל במקומות מסוימים, למשל ברח' יפו. אי לכך, הנסיעה ברכק"ל איננה כדאית לחלק גדול מאד של האוכלוסייה, שכן אנשים רבים שאינם גרים בקרבת הרכק"ל לא מעוניינים לדלג מאוטובוס לרכבת - כשחלק גדול של הנוסעים נדרש אח"כ גם לדלג מהרכבת לאוטובוס נוסף - אם אין בכך רווח גדול של זמן, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בלבד עד להגעה ליעד. ובפרט כשמדובר באוכלוסייה הלא צעירה, המתקשה בדילוג מכלי רכב אחד למשנהו, ובמיוחד במזג האוויר הבלתי נוח השורר פעמים רבות בירושלים, ההופך לעיתים למאד לא נוח את ההחלפה שוב ושוב בתדירות גבוהה של מצבי הקור והחום, המתרחשת בכל כניסה ויציאה מהרחוב הקר/החם לכלי הרכב הממוזג והפוך. מי כבר מדבר על הורים עם ילדים קטנים, ובמיוחד עם ילדים ותינוקות בעגלות, שאצלם הדילוג מכלי רכב אחד למשנהו הינו פשוט סיוט - ההופך את התחבורה הציבורית, משירות לאזרח, לעונש ציבורי!!! עקב כשלונה התחבורתי הגדול של הרכק"ל בירושלים, היא נדרשת להשקיע ביחצנו"ת ותדמית - במפגשים מתוקשרים אין ספור עם פוליטיקאים ואישי ציבור, בתערוכות, מופעים מוזיקליים ועוד וכו'.



נערך ע"י: מנחם קניג, דוא"ל:
 

עברי אנכי 1

משתמש צעיר
אני מדביק קטע מהאיש שהבאתי (ראיתי את ההתקפות עלי בעניין זה ואני עדיין חושב שמותר לקרוא ואם חושבים שזה לא נכון אז להפריך ולא סתם לזרוק מילים על פלנטות וכדורים)

כשלון הרכבת הקלה הראשונה בישראל, הפועלת בירושלים, בעידוד הנסיעה בתח"צ במקום ברכבים הפרטיים, והסוואתו:

הנהלת הרכק"ל בירושלים מפרסמת בתקשורת ללא הרף את מס' הנוסעים הרב ברכק"ל בירושלים, ואף מפרסמת שרבע מכלל נוסעי התח"צ בירושלים נוסעים ברכק"ל. כמו"כ, משרד התחבורה מפרסם נתונים מפורטים ומדוייקים על עלייה במס' הנוסעים באוטובוסים וברכבת, בכלל התח"צ בארץ. עוד משהו שהם מפרסמים, הינם סקרים שונים שאנשים מרוצים מהרכק"ל בירושלים. אבל לעולם הם לא מפרסמים שום נתון על מס' נוסעי כלל התח"צ בירושלים, למרות שחייבים לדעת את מספרם לפני ואחרי הפעלת הרכק"ל, כדי שנראה האם הרכק"ל בירושלים הצליחה לעודד את הנסיעה בתח"צ במקום ברכב פרטי , מה שמתבטא בעלייה במס' נוסעי התח"צ בירושלים, או שהרכק"ל לא הצליחה בכך. ההקפדה הקיצונית במשך כל השנים, על אי פרסום מספרם של נוסעי התח"צ בבירה, נראית כאילו זה סוד צבאי גדול... אם לא די בכך, הרי שראש הממשלה נתניהו ערך נסיעה מיוחדת ברכק"ל כשהוא מביע התפעלות מחווית הנסיעה בה - כאילו הרכק"ל היא מתקן שעשועים שנועד לספק חוויות, ולא פרויקט שנועד לפתור את בעיות התחבורה הקשות בירושלים. ראה"מ לא אמר, גם לא מילה אחת ואף לא רמז כלשהו, על ההצלחה והתועלת התחבורתית שהביאה לכאורה הרכק"ל לבירת המדינה, שהינה גם בעלת מעמד בינלאומי מיוחד. כל זה אומר, שכנראה הנוסעים הרבים של הרכק"ל הגיעו אליה מתח"צ האוטובוסים, שהיקפה צומצם מאד בירושלים עם הפעלת הרכק"ל, והם לא הגיעו לרכק"ל מהתחבורה הפרטית, ולכן אין עליה משמעותית במס' הנוסעים בכלל התח"צ בירושלים בעקבות הפעלת הרכק"ל, מעבר לעלייה הכלל ארצית במס' הנוסעים בתח"צ הקיימת בשנים האחרונות, במיוחד עקב הרפורמה בתעריפי התח"צ בישראל. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהרכק"ל בירושלים נבנתה על פני הקרקע, ולא מתחת לאדמה, וגם לא על גבי גשרים, מה שמונע ממנה נסיעה ישירה, קצרה ומהירה מנקודה אחת לשנייה, אלא היא נבנתה בתוואי הרחובות הקיימים, המתפתלים במסלולים ארוכים עד מאד בין הבניינים. כמו"כ, זמן נסיעתה ארוך, עקב הרמזורים הרבים הקיימים בכבישים עירוניים, מה שלא קיים ברכבת תחתית או ע"ג גשרים. בנוסף, נסיעה מהירה מדי ברחובות מסכנת בתאונות את הולכי הרגל במקומות מסוימים, למשל ברח' יפו. אי לכך, הנסיעה ברכק"ל איננה כדאית לחלק גדול מאד של האוכלוסייה, שכן אנשים רבים שאינם גרים בקרבת הרכק"ל לא מעוניינים לדלג מאוטובוס לרכבת - כשחלק גדול של הנוסעים נדרש אח"כ גם לדלג מהרכבת לאוטובוס נוסף - אם אין בכך רווח גדול של זמן, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בלבד עד להגעה ליעד. ובפרט כשמדובר באוכלוסייה הלא צעירה, המתקשה בדילוג מכלי רכב אחד למשנהו, ובמיוחד במזג האוויר הבלתי נוח השורר פעמים רבות בירושלים, ההופך לעיתים למאד לא נוח את ההחלפה שוב ושוב בתדירות גבוהה של מצבי הקור והחום, המתרחשת בכל כניסה ויציאה מהרחוב הקר/החם לכלי הרכב הממוזג והפוך. מי כבר מדבר על הורים עם ילדים קטנים, ובמיוחד עם ילדים ותינוקות בעגלות, שאצלם הדילוג מכלי רכב אחד למשנהו הינו פשוט סיוט - ההופך את התחבורה הציבורית, משירות לאזרח, לעונש ציבורי!!! עקב כשלונה התחבורתי הגדול של הרכק"ל בירושלים, היא נדרשת להשקיע ביחצנו"ת ותדמית - במפגשים מתוקשרים אין ספור עם פוליטיקאים ואישי ציבור, בתערוכות, מופעים מוזיקליים ועוד וכו'.



נערך ע"י: מנחם קניג, דוא"ל:
בפרוג נפתח קורס עימוד ועריכה... :rolleyes:
 

ספריות

משתמש מקצוען
כשלון הרכבת הקלה הראשונה בישראל, הפועלת בירושלים, בעידוד הנסיעה בתח"צ במקום ברכבים הפרטיים, והסוואתו:

הנהלת הרכק"ל בירושלים מפרסמת בתקשורת ללא הרף את מס' הנוסעים הרב ברכק"ל בירושלים, ואף מפרסמת שרבע מכלל נוסעי התח"צ בירושלים נוסעים ברכק"ל. כמו"כ, משרד התחבורה מפרסם נתונים מפורטים ומדוייקים על עלייה במס' הנוסעים באוטובוסים וברכבת, בכלל התח"צ בארץ. עוד משהו שהם מפרסמים, הינם סקרים שונים שאנשים מרוצים מהרכק"ל בירושלים. אבל לעולם הם לא מפרסמים שום נתון על מס' נוסעי כלל התח"צ בירושלים, למרות שחייבים לדעת את מספרם לפני ואחרי הפעלת הרכק"ל, כדי שנראה האם הרכק"ל בירושלים הצליחה לעודד את הנסיעה בתח"צ במקום ברכב פרטי , מה שמתבטא בעלייה במס' נוסעי התח"צ בירושלים, או שהרכק"ל לא הצליחה בכך. ההקפדה הקיצונית במשך כל השנים, על אי פרסום מספרם של נוסעי התח"צ בבירה, נראית כאילו זה סוד צבאי גדול... אם לא די בכך, הרי שראש הממשלה נתניהו ערך נסיעה מיוחדת ברכק"ל כשהוא מביע התפעלות מחווית הנסיעה בה - כאילו הרכק"ל היא מתקן שעשועים שנועד לספק חוויות, ולא פרויקט שנועד לפתור את בעיות התחבורה הקשות בירושלים. ראה"מ לא אמר, גם לא מילה אחת ואף לא רמז כלשהו, על ההצלחה והתועלת התחבורתית שהביאה לכאורה הרכק"ל לבירת המדינה, שהינה גם בעלת מעמד בינלאומי מיוחד. כל זה אומר, שכנראה הנוסעים הרבים של הרכק"ל הגיעו אליה מתח"צ האוטובוסים, שהיקפה צומצם מאד בירושלים עם הפעלת הרכק"ל, והם לא הגיעו לרכק"ל מהתחבורה הפרטית, ולכן אין עליה משמעותית במס' הנוסעים בכלל התח"צ בירושלים בעקבות הפעלת הרכק"ל, מעבר לעלייה הכלל ארצית במס' הנוסעים בתח"צ הקיימת בשנים האחרונות, במיוחד עקב הרפורמה בתעריפי התח"צ בישראל. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהרכק"ל בירושלים נבנתה על פני הקרקע, ולא מתחת לאדמה, וגם לא על גבי גשרים, מה שמונע ממנה נסיעה ישירה, קצרה ומהירה מנקודה אחת לשנייה, אלא היא נבנתה בתוואי הרחובות הקיימים, המתפתלים במסלולים ארוכים עד מאד בין הבניינים. כמו"כ, זמן נסיעתה ארוך, עקב הרמזורים הרבים הקיימים בכבישים עירוניים, מה שלא קיים ברכבת תחתית או ע"ג גשרים. בנוסף, נסיעה מהירה מדי ברחובות מסכנת בתאונות את הולכי הרגל במקומות מסוימים, למשל ברח' יפו. אי לכך, הנסיעה ברכק"ל איננה כדאית לחלק גדול מאד של האוכלוסייה, שכן אנשים רבים שאינם גרים בקרבת הרכק"ל לא מעוניינים לדלג מאוטובוס לרכבת - כשחלק גדול של הנוסעים נדרש אח"כ גם לדלג מהרכבת לאוטובוס נוסף - אם אין בכך רווח גדול של זמן, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בלבד עד להגעה ליעד. ובפרט כשמדובר באוכלוסייה הלא צעירה, המתקשה בדילוג מכלי רכב אחד למשנהו, ובמיוחד במזג האוויר הבלתי נוח השורר פעמים רבות בירושלים, ההופך לעיתים למאד לא נוח את ההחלפה שוב ושוב בתדירות גבוהה של מצבי הקור והחום, המתרחשת בכל כניסה ויציאה מהרחוב הקר/החם לכלי הרכב הממוזג והפוך. מי כבר מדבר על הורים עם ילדים קטנים, ובמיוחד עם ילדים ותינוקות בעגלות, שאצלם הדילוג מכלי רכב אחד למשנהו הינו פשוט סיוט - ההופך את התחבורה הציבורית, משירות לאזרח, לעונש ציבורי!!! עקב כשלונה התחבורתי הגדול של הרכק"ל בירושלים, היא נדרשת להשקיע ביחצנו"ת ותדמית - במפגשים מתוקשרים אין ספור עם פוליטיקאים ואישי ציבור, בתערוכות, מופעים מוזיקליים ועוד וכו'.
אני מכבדת כל אדם באשר הוא (מפלנטה כזו או אחרת) אבל במחילה, ואני מתבטאת מאוד בעדינות, הכותב לא מבין כלל בנושא וכותב שטויות שאין בהם ממש. ולא אטרח להפריך את דבריו, (בלי קשר שהכל קשקשת אחת גדולה שאפשר לכתוב במשפט טענה אחד - הרכבת הקלה לא העלתה את מספר הנוסעים בתח"צ בירושלים)
ו @מרובע - מאד מעניין אם אתה מתושבי ירושלים?
 

שואל ומשיב

משתמש מקצוען
אני מדביק קטע מהאיש שהבאתי (ראיתי את ההתקפות עלי בעניין זה ואני עדיין חושב שמותר לקרוא ואם חושבים שזה לא נכון אז להפריך ולא סתם לזרוק מילים על פלנטות וכדורים)

כשלון הרכבת הקלה הראשונה בישראל, הפועלת בירושלים, בעידוד הנסיעה בתח"צ במקום ברכבים הפרטיים, והסוואתו:

הנהלת הרכק"ל בירושלים מפרסמת בתקשורת ללא הרף את מס' הנוסעים הרב ברכק"ל בירושלים, ואף מפרסמת שרבע מכלל נוסעי התח"צ בירושלים נוסעים ברכק"ל. כמו"כ, משרד התחבורה מפרסם נתונים מפורטים ומדוייקים על עלייה במס' הנוסעים באוטובוסים וברכבת, בכלל התח"צ בארץ. עוד משהו שהם מפרסמים, הינם סקרים שונים שאנשים מרוצים מהרכק"ל בירושלים. אבל לעולם הם לא מפרסמים שום נתון על מס' נוסעי כלל התח"צ בירושלים, למרות שחייבים לדעת את מספרם לפני ואחרי הפעלת הרכק"ל, כדי שנראה האם הרכק"ל בירושלים הצליחה לעודד את הנסיעה בתח"צ במקום ברכב פרטי , מה שמתבטא בעלייה במס' נוסעי התח"צ בירושלים, או שהרכק"ל לא הצליחה בכך. ההקפדה הקיצונית במשך כל השנים, על אי פרסום מספרם של נוסעי התח"צ בבירה, נראית כאילו זה סוד צבאי גדול... אם לא די בכך, הרי שראש הממשלה נתניהו ערך נסיעה מיוחדת ברכק"ל כשהוא מביע התפעלות מחווית הנסיעה בה - כאילו הרכק"ל היא מתקן שעשועים שנועד לספק חוויות, ולא פרויקט שנועד לפתור את בעיות התחבורה הקשות בירושלים. ראה"מ לא אמר, גם לא מילה אחת ואף לא רמז כלשהו, על ההצלחה והתועלת התחבורתית שהביאה לכאורה הרכק"ל לבירת המדינה, שהינה גם בעלת מעמד בינלאומי מיוחד. כל זה אומר, שכנראה הנוסעים הרבים של הרכק"ל הגיעו אליה מתח"צ האוטובוסים, שהיקפה צומצם מאד בירושלים עם הפעלת הרכק"ל, והם לא הגיעו לרכק"ל מהתחבורה הפרטית, ולכן אין עליה משמעותית במס' הנוסעים בכלל התח"צ בירושלים בעקבות הפעלת הרכק"ל, מעבר לעלייה הכלל ארצית במס' הנוסעים בתח"צ הקיימת בשנים האחרונות, במיוחד עקב הרפורמה בתעריפי התח"צ בישראל. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהרכק"ל בירושלים נבנתה על פני הקרקע, ולא מתחת לאדמה, וגם לא על גבי גשרים, מה שמונע ממנה נסיעה ישירה, קצרה ומהירה מנקודה אחת לשנייה, אלא היא נבנתה בתוואי הרחובות הקיימים, המתפתלים במסלולים ארוכים עד מאד בין הבניינים. כמו"כ, זמן נסיעתה ארוך, עקב הרמזורים הרבים הקיימים בכבישים עירוניים, מה שלא קיים ברכבת תחתית או ע"ג גשרים. בנוסף, נסיעה מהירה מדי ברחובות מסכנת בתאונות את הולכי הרגל במקומות מסוימים, למשל ברח' יפו. אי לכך, הנסיעה ברכק"ל איננה כדאית לחלק גדול מאד של האוכלוסייה, שכן אנשים רבים שאינם גרים בקרבת הרכק"ל לא מעוניינים לדלג מאוטובוס לרכבת - כשחלק גדול של הנוסעים נדרש אח"כ גם לדלג מהרכבת לאוטובוס נוסף - אם אין בכך רווח גדול של זמן, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בלבד עד להגעה ליעד. ובפרט כשמדובר באוכלוסייה הלא צעירה, המתקשה בדילוג מכלי רכב אחד למשנהו, ובמיוחד במזג האוויר הבלתי נוח השורר פעמים רבות בירושלים, ההופך לעיתים למאד לא נוח את ההחלפה שוב ושוב בתדירות גבוהה של מצבי הקור והחום, המתרחשת בכל כניסה ויציאה מהרחוב הקר/החם לכלי הרכב הממוזג והפוך. מי כבר מדבר על הורים עם ילדים קטנים, ובמיוחד עם ילדים ותינוקות בעגלות, שאצלם הדילוג מכלי רכב אחד למשנהו הינו פשוט סיוט - ההופך את התחבורה הציבורית, משירות לאזרח, לעונש ציבורי!!! עקב כשלונה התחבורתי הגדול של הרכק"ל בירושלים, היא נדרשת להשקיע ביחצנו"ת ותדמית - במפגשים מתוקשרים אין ספור עם פוליטיקאים ואישי ציבור, בתערוכות, מופעים מוזיקליים ועוד וכו'.



נערך ע"י: מנחם קניג, דוא"ל:
אם אתה קורא את כל המיילים שלו (אני נתקל בהם כשאני מרוקן את הספאם מדי פעם) אתה אמור להיות נבוך כשאתה מצטט אותו.
חסרים לו כמה וכמה ברגים, וגם הנותרים די רופפים.
 

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
אם אתה קורא את כל המיילים שלו (אני נתקל בהם כשאני מרוקן את הספאם מדי פעם) אתה אמור להיות נבוך כשאתה מצטט אותו.
חסרים לו כמה וכמה ברגים, וגם הנותרים די רופפים.
ולא משנה מה בסוף היום תפגוש אותו ברכבת הקלה;)
 

ספריות

משתמש מקצוען
הנהלת הרכק"ל בירושלים מפרסמת בתקשורת ללא הרף את מס' הנוסעים הרב ברכק"ל בירושלים, ואף מפרסמת שרבע מכלל נוסעי התח"צ בירושלים נוסעים ברכק"ל. כמו"כ, משרד התחבורה מפרסם נתונים מפורטים ומדוייקים על עלייה במס' הנוסעים באוטובוסים וברכבת, בכלל התח"צ בארץ. עוד משהו שהם מפרסמים, הינם סקרים שונים שאנשים מרוצים מהרכק"ל בירושלים. אבל לעולם הם לא מפרסמים שום נתון על מס' נוסעי כלל התח"צ בירושלים, למרות שחייבים לדעת את מספרם לפני ואחרי הפעלת הרכק"ל, כדי שנראה האם הרכק"ל בירושלים הצליחה לעודד את הנסיעה בתח"צ במקום ברכב פרטי , מה שמתבטא בעלייה במס' נוסעי התח"צ בירושלים, או שהרכק"ל לא הצליחה בכך. ההקפדה הקיצונית במשך כל השנים, על אי פרסום מספרם של נוסעי התח"צ בבירה, נראית כאילו זה סוד צבאי גדול...
העניין פשוט מאוד - ברכבת הקלה כל הנוסעים מתקפים בכל נסיעה (גם כשיש מעבר) היות ואין לאנשים את התעוזה לא לתקף לאחר תקופה של אכיפה ממושכת וקפדנית - מה שמביא לכך שמספר הנוסעים משוקף במערכת.
לעומת האוטובוסים - שאחוז גדול מהנוסעים אינו מתקף את הרב קו ולכן אין דרך לדעת במדויק את מספר הנוסעים.
אם לא די בכך, הרי שראש הממשלה נתניהו ערך נסיעה מיוחדת ברכק"ל כשהוא מביע התפעלות מחווית הנסיעה בה - כאילו הרכק"ל היא מתקן שעשועים שנועד לספק חוויות, ולא פרויקט שנועד לפתור את בעיות התחבורה הקשות בירושלים. ראה"מ לא אמר, גם לא מילה אחת ואף לא רמז כלשהו, על ההצלחה והתועלת התחבורתית שהביאה לכאורה הרכק"ל לבירת המדינה, שהינה גם בעלת מעמד בינלאומי מיוחד. כל זה אומר, שכנראה הנוסעים הרבים של הרכק"ל הגיעו אליה מתח"צ האוטובוסים, שהיקפה צומצם מאד בירושלים עם הפעלת הרכק"ל, והם לא הגיעו לרכק"ל מהתחבורה הפרטית, ולכן אין עליה משמעותית במס' הנוסעים בכלל התח"צ בירושלים בעקבות הפעלת הרכק"ל, מעבר לעלייה הכלל ארצית במס' הנוסעים בתח"צ הקיימת בשנים האחרונות, במיוחד עקב הרפורמה בתעריפי התח"צ בישראל. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהרכק"ל בירושלים נבנתה על פני הקרקע, ולא מתחת לאדמה, וגם לא על גבי גשרים, מה שמונע ממנה נסיעה ישירה, קצרה ומהירה מנקודה אחת לשנייה, אלא היא נבנתה בתוואי הרחובות הקיימים, המתפתלים במסלולים ארוכים עד מאד בין הבניינים. כמו"כ, זמן נסיעתה ארוך, עקב הרמזורים הרבים הקיימים בכבישים עירוניים, מה שלא קיים ברכבת תחתית או ע"ג גשרים. בנוסף, נסיעה מהירה מדי ברחובות מסכנת בתאונות את הולכי הרגל במקומות מסוימים, למשל ברח' יפו.
??? נשגב מבינתי.
אם מישהו ייאות להסביר...
אי לכך, הנסיעה ברכק"ל איננה כדאית לחלק גדול מאד של האוכלוסייה, שכן אנשים רבים שאינם גרים בקרבת הרכק"ל לא מעוניינים לדלג מאוטובוס לרכבת - כשחלק גדול של הנוסעים נדרש אח"כ גם לדלג מהרכבת לאוטובוס נוסף - אם אין בכך רווח גדול של זמן, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בלבד עד להגעה ליעד. ובפרט כשמדובר באוכלוסייה הלא צעירה, המתקשה בדילוג מכלי רכב אחד למשנהו, ובמיוחד במזג האוויר הבלתי נוח השורר פעמים רבות בירושלים, ההופך לעיתים למאד לא נוח את ההחלפה שוב ושוב בתדירות גבוהה של מצבי הקור והחום, המתרחשת בכל כניסה ויציאה מהרחוב הקר/החם לכלי הרכב הממוזג והפוך. מי כבר מדבר על הורים עם ילדים קטנים, ובמיוחד עם ילדים ותינוקות בעגלות, שאצלם הדילוג מכלי רכב אחד למשנהו הינו פשוט סיוט - ההופך את התחבורה הציבורית, משירות לאזרח, לעונש ציבורי!!!
כרגע, יש קו רכבת אחד שאכן לא מצליח לשרת את תושבי כל השכונות. 3 הקווים שבתוכנית מיועדים בדיוק לספק (גם עדיין לא באופן מלא) את תושבי השכונות שעדיין לא נהנים מיתרונות הרכבת. ואגב, אין כלי תחבורה יותר נוח לעליה עם עגלה וזאטוטים וכן מבוגרים ונכים מאשר הרכבת הקלה. לעומת אוטובוסים שלעיתים העליה לאוטובוס גובלת בסכנת נפשות.
עקב כשלונה התחבורתי הגדול של הרכק"ל בירושלים, היא נדרשת להשקיע ביחצנו"ת ותדמית - במפגשים מתוקשרים אין ספור עם פוליטיקאים ואישי ציבור, בתערוכות, מופעים מוזיקליים ועוד וכו'.
???? מה הקשר????
 
נערך לאחרונה ב:

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אפרופו האשכול הזה...
מישהו יכול להסביר פעם אחת ולתמיד על מה יצא קצפם של אנשי מאה שערים,על הקו החדש של הרכבת?
שמעתי פעם מישהי אומרת שהחלונות של הרכבת הקלה נמוכים יותר, והפריצות משתקפת שם יותר טוב.
נו שוין.
שידרשו חלונות כהים.

האמת שהרבה זמן לא היה להם על מה להפגין, אז הנה. - יש רכבת קלה. כולם יוצאים! גיוועלדדד!!
 

פ.נ

משתמש מקצוען
אני מגיע לירושלים בערך פעם בשבוע שבועיים.
אבל לא באתי להתווכח, בסדר רק רציתי שהאשכול יהיה מושלם, שלא יגידו שחסכתי מכם מידע...
כל עוד שאתה לא גר בירושלים אין לך זכות דיבור!!
עוד שנייה יעשו הפגנות בבני ברק על הרכבת בירושלים......
מה שראיתי חיסרון אחד ברכבת זה המזגנים שם....קפוא בצורה בלתי ניסבלת!!;););)
אבל איך אומרים עדיף קור מאשר ומחנק באוטובוסים...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה