דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

ספריות

משתמש מקצוען
הרכבת הקלה ללא כל ספק תשדרג בהרבה את איכות החיים בירושלים – אם כיום, כל נסיעה בציר מרכזי בירושלים אתה יודע מתי אתה מתחיל בנסיעה ולא יודע מתי אתה גומר אותה הרי שלרכבת יעילות גבוהה בהרבה מרכבים פרטיים ואוטובוסים. (מרשה לעצמי לחסוך בפירוט כי פירטו מלפני את היתרונות מהבחינה הזו) - ראו ערים באירופה שמרושתות בחשמליות לכל הכיוונים ושם זהו האמצעי היחיד להתניידות בתוך העיר.

כל מי שיש לו מעט ראייה למרחוק (וככל שההפגנות יפחתו הרחוק יהיה קרוב יותר...) מבין ויכול לצפות עד כמה הנסיעה ברכבת תהיה נוחה יותר ונעימה יותר – ושכל אחד ינסה להזכר איך רחוב יפו היה נראה לפני 12 שנים ואיך היא נראית היום.

הרכבת תפחית באופן ניכר שימוש ברכבים פרטיים (שהם הגורם העיקרי לפקקים האינסופיים) וגם מי שנוהג ואוהב להתפנק בנסיעה ברכב פרטי לפעמים ייאלץ לוותר על נוחיותו ויבחר בנסיעה ברכבת – כמו רבים שפעם היו מתניידים רק באמצעות רכב וכיום יודעים שלמשרד הפנים (לקחתי כדוגמא) מומלץ לנסוע ברכבת ולא להסתרבל עם הרכב הפרטי בסמטאות צרות ומשונות.

וכמה קל להתאונן על העומס, על הבלאגן ועל הרעש – אולי בכלל היה עדיף שבמדינת ישראל לא יבנו כבישים כלל ולא יפתחו שום דבר כי הרי תמיד יהיו את אלו שסובלים... זה צמצום מחשבתי לחשוב כל כך מקומי ולא בראיה למרחוק. מדינת ישראל צעירה מאוד מבחינת שנות קיומה ועל כן ברור הדבר שתתפתח ככל יכולתה עד שתתקרב מכל הבחינות למדינות המובילות בעולם. (בהרבה תחומים עקפה כבר חלק מהמדינות אבל מבחינת ההתפתחות התחבורתית היא עדיין מפגרת אחרי אי אילו מדינות...)

וכן, אם כיום ישנם איזורים רבים בירושלים שכמעט ואין אליהם גישה נוחה בתח"צ הרי שהרכבת מנסה לתת מענה לכל אותם איזורים (ניקח כדוגמא את בית חולים הדסה עין כרם שכיום ההגעה אליו מסורבלת בעליל - והקו החדש יתן מענה נוח להגעה קלה ונוחה לבית החולים בעלות של מעט פחות משישה שקלים - לעומת עלות מונית טבין ותקילין כיום) הרכבת נבנית בצורה כזאת שהמעבר בין קו אחד לשני יהיה נוח ביותר ולא יצריך כלל הליכה וכיתות לתחנה כזו או אחרת.

ושכל אחד שגר בציר העבודות (גם אני מביניהם) ייצא מעט מאזור הנוחות וישכיל לחשוב מעט קדימה.

סה"כ כולנו נרוויח מזה!
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
יש אחד מבית שמש ששולח כל הזמן מיילים (לכל העולם עם עותק לכל השגרירים של כל המדינות וכל שרי הממשלה וכו') בגנות הרכבת הקלה ועושה הרבה חשבונות למה זה כישלון אחד גדול.
מסתמא יש כאן עוד כאלו שמכירים אותו.
רוצים שאחפש אם יש לי את החישובים שלו?
(זכור לי שהוא טוען שזה בזבוז מקום ענק שהקצו לרכבת שטח של כל המסלול שלה שבה לא עובר שום כלי תחבורה אחר, והיא חוסמת את כל הכבישים בדרכה וכן הנתונים המספריים מראים שלא נוספו עוד אנשים לתח"צ בעקבות המעבר לרכבת, רק פשוט אותו קהל שהיה נוסע באוטובוסים הועבר בעל כרחו לרכבת.)
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
יש אחד מבית שמש ששולח כל הזמן מיילים (לכל העולם עם עותק לכל השגרירים של כל המדינות וכל שרי הממשלה וכו') בגנות הרכבת הקלה ועושה הרבה חשבונות למה זה כישלון אחד גדול.
מסתמא יש כאן עוד כאלו שמכירים אותו.
רוצים שאחפש אם יש לי את החישובים שלו?
(זכור לי שהוא טוען שזה בזבוז מקום ענק שהקצו לרכבת שטח של כל המסלול שלה שבה לא עובר שום כלי תחבורה אחר, והיא חוסמת את כל הכבישים בדרכה וכן הנתונים המספריים מראים שלא נוספו עוד אנשים לתח"צ בעקבות המעבר לרכבת, רק פשוט אותו קהל שהיה נוסע באוטובוסים הועבר בעל כרחו לרכבת.)

גם אם יש ויכוח על היעילות, הנוחות והנגישות.
הוא זוכר לקחת בחשבון את הפער המטורף באיכות האוויר? מפגעי הרעש? רמת הבטיחות? של הרכבת לעומת שאר אפשרויות התח"צ?
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
יש אחד מבית שמש ששולח כל הזמן מיילים (לכל העולם עם עותק לכל השגרירים של כל המדינות וכל שרי הממשלה וכו') בגנות הרכבת הקלה ועושה הרבה חשבונות למה זה כישלון אחד גדול.
מסתמא יש כאן עוד כאלו שמכירים אותו.
רוצים שאחפש אם יש לי את החישובים שלו?
(זכור לי שהוא טוען שזה בזבוז מקום ענק שהקצו לרכבת שטח של כל המסלול שלה שבה לא עובר שום כלי תחבורה אחר, והיא חוסמת את כל הכבישים בדרכה וכן הנתונים המספריים מראים שלא נוספו עוד אנשים לתח"צ בעקבות המעבר לרכבת, רק פשוט אותו קהל שהיה נוסע באוטובוסים הועבר בעל כרחו לרכבת.)
אוי באמת
 

מרים קלוגר

משתמש פעיל
קשה לדעת עכשיו מה תהיה רמת ההצלחה מהרכבת.
מה שוודאי הוא שירושלים נהיתה בלתי נסבלת!!!! אי אפשר לנסוע 5 דקות בלי לעמוד בפקקים.
מי שחשב שלבנות בכל ירושלים ביחד רכבת קלה ונת"צ בשכונות הצפון בירושלים עשה ממש טעות!!
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יש אחד מבית שמש ששולח כל הזמן מיילים (לכל העולם עם עותק לכל השגרירים של כל המדינות וכל שרי הממשלה וכו') בגנות הרכבת הקלה ועושה הרבה חשבונות למה זה כישלון אחד גדול.
מסתמא יש כאן עוד כאלו שמכירים אותו.
רוצים שאחפש אם יש לי את החישובים שלו?
(זכור לי שהוא טוען שזה בזבוז מקום ענק שהקצו לרכבת שטח של כל המסלול שלה שבה לא עובר שום כלי תחבורה אחר, והיא חוסמת את כל הכבישים בדרכה וכן הנתונים המספריים מראים שלא נוספו עוד אנשים לתח"צ בעקבות המעבר לרכבת, רק פשוט אותו קהל שהיה נוסע באוטובוסים הועבר בעל כרחו לרכבת.)

ההיסטוריה מעידה שהוא נגד כל דבר שקשור ל"ציונים", ככה שהוא כתב את המסקנה, לפני החשבון.
 

מ. ק.

משתמש מקצוען
בנוגע למה שכתבו על העגלות וילדים
רק תנסו להיזכר מה קורה כשמנסים להעלות את העגלה הרביעית לאוטובוס
עומס. כל אמא מנסה להחזיק את עצמה ביד אחת, להעביר את הזאטוט למישהו שיושב בינתיים, לקפל את העגלה ביד השניה ולייצב את מוישי שלא יפל בזמן שהיא לא יכולה להחזיק גם אותו, בינתיים הנהג מתחיל להתעצבן והעגלה השלישית חוסמת את הדלת מלהסגר, והרביעית עדיין בתחנה אבלעם הגלגלים על האוטובוס, כי בד"כ באוטובוס הבא המצב לא יהיה טוב יותר
ומה קורה כשמנסים להעלות עגלה רביעית לרכבת הקלה
הרכבת מלאה אך העליה בד"כ אפשרית. נכנסים עוד קצת בחלל שהמושבים מתקפלים, וגם על ה"אקורדיון", ויש מקום בשפע. גם אם לא מדי ברווח. ואמא לא צריכה לתפוס את מוישי שלא יפול, כי הנסיעה של הרכבת חלקה ואין בה בלמים כל שניה
 

ציפופו 1

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
הכי טוב היה אם הבנייה היתה נעשית יותר בזריזות, עם עשרות עובדים שעובדים (ולא אחד שעובד והאחרים עומדים עם כוס קפה שחור ומסתכלים עליו), או אז היינו נהנים רק מהמעלות שלה. כרגע המצב קטסטרופה, כאחת שגרה קרוב לרח' בר אילן הזמן שמתבזבז לנו על לא כלום הוא לא יאומן
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
יש אחד מבית שמש ששולח כל הזמן מיילים (לכל העולם עם עותק לכל השגרירים של כל המדינות וכל שרי הממשלה וכו') בגנות הרכבת הקלה ועושה הרבה חשבונות למה זה כישלון אחד גדול.
מסתמא יש כאן עוד כאלו שמכירים אותו.
רוצים שאחפש אם יש לי את החישובים שלו?
(זכור לי שהוא טוען שזה בזבוז מקום ענק שהקצו לרכבת שטח של כל המסלול שלה שבה לא עובר שום כלי תחבורה אחר, והיא חוסמת את כל הכבישים בדרכה וכן הנתונים המספריים מראים שלא נוספו עוד אנשים לתח"צ בעקבות המעבר לרכבת, רק פשוט אותו קהל שהיה נוסע באוטובוסים הועבר בעל כרחו לרכבת.)

?!

'כל המסלול שבו לא עובר שום כלי תחבורה אחר'? לרוב אורך הקו, יש כביש מקביל לרכבת, למעוניינים. (המקום היחיד שבו אין כביש מקביל, זה כמחצית מרחוב יפו. וגם שם יש כבישים חלופיים - אגריפס ובהמשך הנביאים).

'חוסמת את כל הכבישים בדרכה'? מי מה ואיזה? במקום עשרות אוטובוסים שבהם עשרות נוסעים, עוברת תוך כמה שניות רכבת אחת אלגנטית בצומת, ומיד משחררת אותו לתנועה הלאה.
'לא נוספו עוד אנשים לתח"צ'? מה המקור לנתון הזה? וגם אם כן, ב"ה אותם אנשים זוכים לנסיעה חלקה ומהירה, שאינה תלויה בפקקים.

ואולי חשוב שכל מי שמגיב פה, יציין האם הוא גר בירושלים ב-20 השנים האחרונות. אנו רוחשים כבוד רב לכל תושבי כדור הארץ כמובן, אך מי שלא מכיר את המציאות היומיומית לפני ואחרי, פשוט אינו יודע איך הייתה נראית פעם התחבורה במרכז העיר, מול המציאות היום.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
בטוחני שלא גרת בירושלים לפני עידן הרכבת.
אכן :)
לא מכירה מה היה קודם. אישית, נעזרת די הרבה ברכבת הקלה. יותר נח לי מהאוטובוס.
הבעיה הקשה היא הפריצות, שגורמת לנו להעדיף נסיעה באוטובוס על פניה (כשאנו נוסעים זוגית), גם שזה מאריך מאד את הדרך. לחילופין - הליכה ברגל
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
בגדול לרכבת יש הרבה יתרונות,
אבל חיסרון מרכזי של הקו הקיים הוא הסיבוב המטופש דרך הערבים, שגורם לכך שהנסיעה משכונות פסגת זאב/הגבעה הצרפתית ארוכה ללא תכלית. היה אפשר לחתוך את המסלול והכל היה יותר יעיל (וגם יותר בטוח)
 

פרפר

משתמש מקצוען
אכן :)
לא מכירה מה היה קודם. אישית, נעזרת די הרבה ברכבת הקלה. יותר נח לי מהאוטובוס.
הבעיה הקשה היא הפריצות, שגורמת לנו להעדיף נסיעה באוטובוס על פניה (כשאנו נוסעים זוגית), גם שזה מאריך מאד את הדרך. לחילופין - הליכה ברגל
את באמת לא מכירה מה היה קודם.
רמז: האוטובוסים ביפו לא היו מהדרין.
 

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
לדעתי זו תהיה הצלחה גדולה
דבר ראשון אני זוכרת את הנסעה לשוק ולגאולה עוד לפני שהיה רכבת
היו עוברים באגריפס היה פקקים נוראים היום הרכבת מגיע כעט לכל מקום
יש לזכור שהפקקים היום נגרמים בשל חידושי הכבישים / המנהרות / עבודות הרכבת והתשיות שנמצאות בכניסה לירושלים ופוגעות כמעט בכל שכונה ושכונה. אין מה לעשות חוץ מלהתאזר בסבלנות בסוף זה ישתלם לכולנו!!
כמובן שהזיהום אויר ירד , מחירי הדירות יעלו , פחות תאונות כמו שאמרו פה
ירושלים לא היתה נכנסת לבאלגן הזה אם זה לא היה משתלם בסוף של דבר
הרי זה עולה מליונים לערייה , יוצר רעש לתושבים ובלאגן גדול
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
קחו לדוגמא את שכונת פסגת זאב בירושלים.
בשביל לצאת מהשכונה, בכל דרך שהיא (שלא כוללת את הרכבת, שמעריכה את הדרך דרך הערבים) חייבים לעבור דרך הרכבת.
יש רחוב אחד - משה דיין, למי שמכיר - הרכבת עוברת דרכו וצריך לחצות אותו כשרוצים לצאת מהשכונה,
כאן מתחילה הבעיה -
יש רכבת כל X דקות, לכל צד.
כל רכבת שעוברת - כל הצומת מושבתת - קרי כל השכונה עומדת.
הפקקים בשכונה נוראיים, מאז שהתחילה הרכבת,
אפשר ליסוע גם 20 דקות ברחוב אחד, שעומד.

כל שכונה שבה בונים ככה את הרכבת תהיה ככה פקוקה (אלא אם כן יעשו שיפוע, שאז לא יצטרכו לחצות את פסי הרכבת ביציאה מהשכונה).
 

קרעפט

משתמש מקצוען
בגדול לרכבת יש הרבה יתרונות,
אבל חיסרון מרכזי של הקו הקיים הוא הסיבוב המטופש דרך הערבים, שגורם לכך שהנסיעה משכונות פסגת זאב/הגבעה הצרפתית ארוכה ללא תכלית. היה אפשר לחתוך את המסלול והכל היה יותר יעיל (וגם יותר בטוח)
בזמנו החברה הצרפתית שבנתה את הקו התנתה את בנייתו בכך שיעבור דרך הערבים (וכמובן המדינה התקפלה)
 

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
קחו לדוגמא את שכונת פסגת זאב בירושלים.
בשביל לצאת מהשכונה, בכל דרך שהיא (שלא כוללת את הרכבת, שמעריכה את הדרך דרך הערבים) חייבים לעבור דרך הרכבת.
יש רחוב אחד - משה דיין, למי שמכיר - הרכבת עוברת דרכו וצריך לחצות אותו כשרוצים לצאת מהשכונה,
כאן מתחילה הבעיה -
יש רכבת כל X דקות, לכל צד.
כל רכבת שעוברת - כל הצומת מושבתת - קרי כל השכונה עומדת.
הפקקים בשכונה נוראיים, מאז שהתחילה הרכבת,
אפשר ליסוע גם 20 דקות ברחוב אחד, שעומד.

כל שכונה שבה בונים ככה את הרכבת תהיה ככה פקוקה (אלא אם כן יעשו שיפוע, שאז לא יצטרכו לחצות את פסי הרכבת ביציאה מהשכונה).
אני יודעת שחלק מהרכבות יהיו ב2 מפלסים לא יודעת אם לאורך כל הקו
אבל בבני האומה זה ברור
 
  • תודה
Reactions: s.w
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה