דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
מיקדו כאן את הדיון ב'טפט חד-כיווני לחלונות הרכבת כן או לא?', ואז טוענים ש:הצלחנו 'איכשהו' 'לבודד' חסרון שנמצא 'דווקא' ברכבת.
לא רוצה לפגוע, אבל זו דמגוגיה.
המאבק נגד הרכבת הוא על מאקרו, לא על מיקרו. שינוי מהשורש של כל מרכז ירושלים החרדית, שלפי הנראה כעת יזיק מאד לפרהסיא הציבורית, ויועיל במידה מוגבלת אם בכלל לבעיות התחבורה בשכונות החרדיות.
חבל להתכחש לעובדות:
א. המצב הנוכחי שבו כל קווי התחבורה הבינעירונית עוברים בבר אילן הוא קטסטרופה, ויפה להוציאם משם שעה אחת קודם.
ב. רחובותיה העתיקים של ירושלים נבנו במקרה הטוב עבור סוס ועגלה ולא עבור תחבורה ציבורית של מפרקיות ואטובוסים בינעירוניים בכל דקה.
ג. הגידול בבנייה לאורך ציר בר אילן יוצר עומס לא סביר על התחבורה הציבורית 'שלנו' ויוצר מצב בו ליהודי ירא שמים קיים קושי לנסוע בה. אם לא מנעתם את הבניה לגובה לאורך בר אילן ואת אלפי ההרחבות והמרפסות - מה לכם כי תלינו על הצפיפות בתח"צ?
ד. כבר נכתב כי עתידים לעבור בבר אילן 2 קוי רכבת קלה, בניתוח יעדי המוצא והיעד ניתן להבחין באופי הנוסעים השונה שעתיד כלאחד מהן להסיע.
 

המשופשף

משתמש חדש
אני לא מבין מה הוויכוח בכלל לגבי צביון השכונות
כמעט כל הרבנים שגרים באזור חתמו נגד הרכבת
ולסלף שזה מאבק רק של אנשי מאה שערים זה להתעלם מהאמת הזועקת
איך הוראות ברורות של הרבנים מכל החוגים לא מעניין את אף אחד
אפשר לבדוק בעיתון יתד נאמן לפני כשש שנים שיצא בכתבה שלמה נגד הקמת הרכבת הקלה ועברו כמה שנים והכל התהפך והעיתון מגבה את התוכנית להקמת הרכבת הקלה בכתבות בעד וכן מתעלם מרוב רבני השכונות שחתמו ויצאו נגד הרכבת
אשמח מאד לקבל תשובה ברורה בעניין
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
חבל להתכחש לעובדות:
א. המצב הנוכחי שבו כל קווי התחבורה הבינעירונית עוברים בבר אילן הוא קטסטרופה, ויפה להוציאם משם שעה אחת קודם.
ב. רחובותיה העתיקים של ירושלים נבנו במקרה הטוב עבור סוס ועגלה ולא עבור תחבורה ציבורית של מפרקיות ואטובוסים בינעירוניים בכל דקה.
ג. הגידול בבנייה לאורך ציר בר אילן יוצר עומס לא סביר על התחבורה הציבורית 'שלנו' ויוצר מצב בו ליהודי ירא שמים קיים קושי לנסוע בה. אם לא מנעתם את הבניה לגובה לאורך בר אילן ואת אלפי ההרחבות והמרפסות - מה לכם כי תלינו על הצפיפות בתח"צ?
ד. כבר נכתב כי עתידים לעבור בבר אילן 2 קוי רכבת קלה, בניתוח יעדי המוצא והיעד ניתן להבחין באופי הנוסעים השונה שעתיד כלאחד מהן להסיע.
לא מתכחש לעובדות, ומבין את הבעיות.
השאלה היא האם הפתרונות המוצעים אכן יפתרו את הבעיות. והאם לא יווצרו בעיות חדשות, גדולות בהרבה.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
זיהום האוויר והפקקים בבר אילן
- ואחרי שיהיה רכבת וישאר נתיב אחד מה יעשו כל התחבורה הבינעירונית? יעשו להם מסוף והם לא יעברו בבר אילן.
הי, הלו! אולי קודם תוציאו את הבינעירוני מבר אילן ואח"כ תראו אם בכלל נשאר פקקים?
לדידי אכן, היה צריך להוציא אותם בלי קשר. וכבר צעקנו וניחר גרוננו וכו' וכו'.
אלא שמה לעשות, שלפי חלק ממתנגדי הרכבת, למשל הרב @טראכטער , עצם זה שהאוטובוסים הבינעירוניים לא יצאו מתחת הבית (של תושבי בר אילן, הכוונה) והם יצטרכו לעלות ולרדת, זה חלק מהבעייתיות של הרק"ל
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לדידי אכן, היה צריך להוציא אותם בלי קשר. וכבר צעקנו וניחר גרוננו וכו' וכו'.
אלא שמה לעשות, שלפי חלק ממתנגדי הרכבת, למשל הרב @טראכטער , עצם זה שהאוטובוסים הבינעירוניים לא יצאו מתחת הבית (של תושבי בר אילן, הכוונה) והם יצטרכו לעלות ולרדת, זה חלק מהבעייתיות של הרק"ל
אני לא בהכרח מתנגד לרכבת, לא יודע מה עדיף על מה.
אבל לבוא ולהגחיך את טענות המתנגדים זו מדיניות בת-יענה.
אף אחד, לא אני ולא אתם, לא יכול לדעת האם תכנית התחבורה החדשה תצליח. יכול להיות שכן, ויכול מאד להיות שהיא רק תוסיף בעיות על אלו הקיימות.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ברחבי העולם בערים המרכזיות יש רשת של קוי רכבת, כך שאפשר להגיע בגדול מכל נקודה בעיר לכל נקודה אחרת בעיר.
זה מתבצע על ידי החלפה בין קוים ואפילו לפעמים החלפה בין 3 קוים.
כלומר יורדים בתחנה מסוימת, מחכים באותו רציף לקו אחר וכו.

אבללל זו לא ירידה ועליה מתישים כמי שתיאר @טראכטער מכיון שהכל נעשה במפלס אחד והמתנות קצרות בין קו אחד לשני.
וזה עדיין הרבה יותר נח מישיבה באוטובוס אחד.

ברגע שזה יהיה גם בירושלים הכל יהיה הרבה פחות מתיש.
כבר עכשיו אפשר לנסוע מבית וגן לנתב"ג עם מזוודה כבדה וללא מאמץ (עם הרכבת הכבדה).
וכשהרשת תושלם במלואה אז גם שאר השכונות, ונוכל גם להגיע לבני ברק ושאר גוש דן.
אז אין מה לעשות זה לוקח זמן. צריך להתחיל ממשהו.
 
נערך לאחרונה ב:

מנדי זר

משתמש פעיל
הרבנים גם חתמו נגד רחוב שפע חיים והחיבור של אהל יהושע עם גולדה מאיר. האם יש להמשיך את המאבק למרות שברור לכל שהחיבור הזה נחוץ, יעיל ומשמש את כל שכונות הצפון?
חלק מהחותמים מכחישים את החתימה.
ואף אלו שחתמו באמת, עשו זאת משום לחץ בלתי מתון של אותם קנאים, ולפעמים רק משום כבוד חותם אחר.
כל אדם סביר לא מצליח לראות בעיה ברכבת, ההיפך.
רב חשוב אחד אמר לי שאילו היה יכול היה מביא את רצ"מ לתחנות בבר אילן, לאוטובוסים הדחוסים בגברים ונשים העומדים בפקקים שם.
הוא בטוח שהרצ"מ היה מסיר את התנגדותו.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
ברחבי העולם בערים המרכזיות יש רשת של קוי רכבת, כך שאפשר להגיע בגדול מכל נקודה בעיר לכל נקודה אחרת בעיר.
זה מתבצע על ידי החלפה בין קוים ואפילו לפעמים החלפה בין 3 קוים.
כלומר יורדים בתחנה מסוימת, מחכים באותו רציף לקו אחר וכו.
לכל נקודה בעיר או במדינה? לפעמים גם למדינה אחרת (מבלגיה להולנד, לדוג'...)
יחי ההבדל הקטן.
סוגיה נוספת - התדירות...

ברגע שזה יהיה גם בירושלים הכל יהיה הרבה פחות מתיש.
כבר עכשיו אפשר לנסוע מבית וגן לנתב"ג עם מזוודה כבדה וללא מאמץ (עם הרכבת הכבדה).
שוב???
עשית את המסלול הזה? הרצת את המזוודה במדרגות האינסופיות שבדרך לנתב"ג? ללא מאמץ??
לא מתחיל להשתוות לאירופה.
ושוב - התדירות...
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
עשית את המסלול הזה? הרצת את המזוודה במדרגות האינסופיות שבדרך לנתב"ג? ללא מאמץ??
למה במדרגות? יש מעליות יחסית מהירות לרוב הדרך. רק בשורה האחרונה ממש יש מעלית בודדת וקטנה. עד שם יש כמה מעליות, וגדולות.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לכל נקודה בעיר או במדינה? לפעמים גם למדינה אחרת (מבלגיה להולנד, לדוג'...)
יחי ההבדל הקטן.
סוגיה נוספת - התדירות...
גם לכמעט כל נקודה בעיר. שוב הכל פרופורציונאלי בגודל.
חרשתי את לונדון לדוגמה עם הרכבת.
והתדירות- כבר עכשיו בשעת עומס הרכבת מגיעה כמעט כל 7 דקות.

ובקשר לנתבג -
תשווי את המאמץ למאמץ של לקחת אוטובוס לתחנה מרכזית ואז להיכנס לתחנה ולעלות לקומה 3 לאוטובוס בינעירוני...
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
למה במדרגות? יש מעליות יחסית מהירות לרוב הדרך. רק בשורה האחרונה ממש יש מעלית בודדת וקטנה. עד שם יש כמה מעליות, וגדולות.
לא מדויק. בכניסה לרכבת (מהכביש), בשעות העומס ההמתנה למעלית יכולה להטריף.
אבל לא משנה. יש לישראל הרבה מה להתקדם, ובהרבה תחומים, עד שתוכל להשתוות לאירופה
גם לכמעט כל נקודה בעיר. שוב הכל פרופורציונאלי בגודל.
חרשתי את לונדון לדוגמה עם הרכבת.
והתדירות- כבר עכשיו בשעת עומס הרכבת מגיעה כמעט כל 7 דקות.

ובקשר לנתבג -
תשווי את המאמץ למאמץ של לקחת אוטובוס לתחנה מרכזית ואז להיכנס לתחנה ולעלות לקומה 3 לאוטובוס בינעירוני...
אני לא משווה את המאמץ. מי שהשווה את עניין הרכבות היה את. רק ציינתי שאין הנידון דומה לראיה...
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
ברחבי העולם בערים המרכזיות יש רשת של קוי רכבת, כך שאפשר להגיע בגדול מכל נקודה בעיר לכל נקודה אחרת בעיר.
זה מתבצע על ידי החלפה בין קוים ואפילו לפעמים החלפה בין 3 קוים.
כלומר יורדים בתחנה מסוימת, מחכים באותו רציף לקו אחר וכו.

אבללל זו לא ירידה ועליה מתישים כמי שתיאר @טראכטער מכיון שהכל נעשה במפלס אחד והמתנות קצרות בין קו אחד לשני.
וזה עדיין הרבה יותר נח מישיבה באוטובוס אחד.

ברגע שזה יהיה גם בירושלים הכל יהיה הרבה פחות מתיש.
כבר עכשיו אפשר לנסוע מבית וגן לנתב"ג עם מזוודה כבדה וללא מאמץ (עם הרכבת הכבדה).
וכשהרשת תושלם במלואה אז גם שאר השכונות, ונוכל גם להגיע לבני ברק ושאר גוש דן.
אז אין מה לעשות זה לוקח זמן. צריך להתחיל ממשהו.
במטרו יש לפעמים הליכה של כמה דקות ארוכות כדי להחליף קו. זה ממש לא באותו רציף. ואנשים הולכים. ולא מקטרים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה