דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.
כירושלמי שחווה את הדילמה בנושא אשמח לשמוע את דעתכם,
חשוב לי להדגיש שאינני שואל כלל וכלל לגבי ההקשר הרוחני/הלכתי!
אני מתדיין לגבי ההיבט הטכני בלבד.
הן לגבי הקו האדום שפעיל מזה כעשור,
והן לגבי שאר הקווים שבבנייה.
 

פלפלונית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש בזה פלוס מאוד רציני הוריד הרבה פקקים במקום כמה אוטובוסים נוספים שנתקעים בפקק
ככה אפשר להגיע יותר מהר ממקום למקום בלי להיתקע בפקקים
 
מה הצדדים שלך לכאן ולכאן?
הסבר, פרט ונמק.
1. בא ניקח את הקו האדום - מה שפועל כעשור. מצדאחד ישנם כ150,000 נסיעות נוסעים בו מידי יום ויום.
מצד שני הרכבת גורמת עיכובים רבים למשתמשי הדרך האחרים שאינם נוסים ברכבה''ק ובכללם הולכי רגל, נוסעי רכב פרטי, תח''צ ועוד ועוד.
מה עוד שרבים מתוך אותם 150,000 נוסעים, אם היה להם אלטרנטביה אחרת - היו בוחרים באלטרנטיבה,
אלא שיש בלעדיות לרכבה''ק בכל אורך הציר שלה בשביל לאלץ לנסוע דווקא בה, וכידוע, וכפי שהמדינה התחייבה בזמנו לסיטיפס.
2. לגבי הקווים שבונים - ניקח לדוגמא את הבנייה בשכונת נווה יעקב.
מדובר בסבל נוראי שעשרות אלפי תושבי השכונה חווים יום יום כבר שנים ארוכות.
דוגמא אחת מני רבים - בכל שדרות נווה יעקב יש נתיב אחד בלבד וכל רכב שנתקע [דברים שקורים כל יום] גורם לפקקים אדירים.
מה עוד שגם לאחר שהרכבת תפעל - היא תסע דרך מסלול ארוך מאוד שחלקו הנכבד הוא שכונות ערביות...
3. רח' בר אילן - אין צורך להכביר במילים לגבי הבלאגן הנוראי שהרכבת עושה שם,
מצד שני באמת היו חייבים פתרון למצוקת התח''צ הגדולה שם.
 

בנימיני

משתמש מקצוען
הכותרת מציגה שני צדדים לא נכונים
הצלחה בינלאומית זה לא מהסיבה הפשוטה שברוב בירות העולם יש כבר רכבות קלות וכבדות עשרות שנים!
ירושלים פיגרה תחבורתית בסדר גודל של 60-80 שנה

לגבי עצם השאלה
אני חושב שלשאול את השאלה בתוך תהליך הבניה כשהעיר פקוקה והתושבים סובלים גם מהעדר רכבת וגם מחצי עיר חסומה - תביא לדעות שמושפעות מהמצב עכשווי

תנסה לדמיין עוד נניח 5 שנים כשלעיר תהיה רשת רכבות קלות מצד לצד ותנסה להשוות למצב התחבורה לפני 5 שנים ואז אני חושב שתהיה הסכמה רחבה לגבי הנחיצות של הרכבת הקלה
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אין ספק שהרכבת הקלה בירושלים מבחינה טכנית היא בשורה של ממש, ודווקא הרכבת שהנסיעה שלה חלקה ופשוטה - אפילו אם היו לוקחים את המסלול הזה לקו אוטובוס אחד שהיה עושה את זה - זה היה שווה הרבה פחות.

צריך לקחת בחשבון שהתושבים והמבקרים והדיירים בכל רחוב ובניין במרכז ירושלים הם פי כמה וכמה בשנים האחרונות (למשל 1-2 בניינים בשדרות הרצל מכילים כמעט כמות של כל דיירי הרחוב לפני 10 שנים), ולכן צריך לחשוב קדימה.
לדעתי אם היו משאירים את הרחובות כמו שהם היו פקקים של שעות ארוכות (תראו מה קרה לאיזור רב שפע בשנים האחרונות - בדברים שלא קשורים לרכבת)
 

TAKT

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
הצלחה לדעתי
א. בואו נעשה חשבון 150000÷50=3000
זאת אומרת במקום רכבת עוד 3000 אטובסים ביום,
וכמה רכבים פרטיים זה הוריד, ובעקבות כך פקקים.

ב. אנשים נזכרים בנוסטלגיה של ירושלים לפני 20 שנה ושוכחים את הגידול העצום בירושלים.

ג. פחות זיהום אוויר.

ד.פחות תאונות דרכים.

ועוד סיבות
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
היה עלינו להגיע לאולם בגב"ש משכונת גאולה.
למעלה מחצי שעה במונית לקח התענוג.
אם לא נרכבת הקלה, זה היה נגמר ברבע מהזמן. יוצאים ליפו, ולא מסתובבים סביב עצמינו...

לפני שהוקמה הרכבת, ברחוב יפו היה עומס עצום של אוטובוסים ומכוניות, פקקים ופיח ובלגן.

וגם היום, המונית יכולה לצאת מרחוב הטורים ליפו. בחלק הזה של יפו (מאזור השוק והלאה) יש כביש גם לרכבים, והוא בדרך כלל לא עמוס מדי.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
היה עלינו להגיע לאולם בגב"ש משכונת גאולה.
למעלה מחצי שעה במונית לקח התענוג.
אם לא נרכבת הקלה, זה היה נגמר ברבע מהזמן. יוצאים ליפו, ולא מסתובבים סביב עצמינו...

מעניין.
לפני שהרכבת היתה זה היה לוקח לא פחות זמן בממוצע.

יצאו ליפו* - נתקעו בפקק.
יצאו לשרי ישראל - שוב פקק.
יצאו לירמיהו - כנ"ל.
קו 2 סובב את כל שכונות הצפון.
קו 15 כרע מעומס.
קווי תחבורה עמוסים הגיעו אחת ל... וזחלו לאיטם.

ואם עוד היתה איזו הפגנה נחמדה ברקע - היו פחות בימים ההם... אז בכלל.

רוב תושבי גאולה/ מקור ברוך שהכרתי העדיפו פשוט לצעוד ברגל (באוויר הירושלמי הנעים).
כיום יש להם לפחות רכבת שחותכת להם מהדווידקה/ השוק- עד להרצל/ קרית משה.

*לא להאמין כמה מהר נשכח הכאוס התחבורתי ששרר ברחוב יפו.
 

משה מנדלוביץ

משתמש מקצוען
אגב המקום עם הזיהום אויר הגדול בארץ
זה צומת שמואל הנביא בראילן (צומת מרן)
הטירוף של כמות אוטובוסים בלתי נסבלת שנוסעים ברחובות ירושלים
לא יכולה להמשיך
נכון שזה קשה למשפחה עם ילדים ומזוודות לעלות על רכבת קלה
(אגב הפתח שלה בקו ישר עם המדרכה כך שלא צריך להעלות את המזוודה\עגלה מדרגות, וזה גם מאוד מקל לאנשים מבוגרים שקשה להם לעלות מדרגות)
ואז לרדת ולעלות לאוטובוס, ובשכונות מרוחקות אוטובוס לרכבת ומהרכבת שוב לעבור לאוטובוס שיוצא מהעיר
אבל אין ברירה זה הכלי תחבורה היחיד שיכול להכיל כמות כזו גדולה של אנשים
ובלי לזהם את האויר ומי שרוצה לנסוע ללא פקקים יוכל ליסוע ברכבת
כל מי שנוסע היום לבית וגן שיענה האם יותר נוח לו קו 39 או רכבת ?
 

מליון

משתמש מקצוען
אני לא מבינה את כל החשבונות שכתבו כאן בתגובות הקודמות...
אבל
בתור מי שמשתמשת הרבה ברכבת.
הרכבת מוצלחת מאוד, בלי פקקים, מגיעה בתדירות מאוד גבוהה מה שאין באוטובוס.
וזה שיש אותה בכל הערים הגדולות בעולם מוכיח שזה מוצלח.
אבל (שני...)
אני לא חושבת שהרכבת בבר אילן תועיל כמו המסלול שיש היום, מהבחינה הפשוטה שהיום הרכבת מיועדת בעיקר לבודדים.
ולא למשפחות עם עגלות. מנסיון, ברגע שעולות כמה משפחות עם עגלות (מה שאמור להיות בבר אילן) הכל נהיה ממש מסובך, אין מקום לעבור בגלל העגלות. אין מקומות ישיבה כמעט, וזה אומר שיש ילדים קטנים ואין להם איפה לשבת. וגם חלק מהיעילות של הרכבת זה שהיא לא מתעכבת בכל תחנה. א"א לקרוא 'נהג, רק רגע / דלת אחורית' ושנמצאים משפחות עם ילדים הנהג ממש סוגר את הדלת גם אם לא הספקת לרדת כי לקח זמן לתמרן עם העגלה והילדים.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני לא מבינה את כל החשבונות שכתבו כאן בתגובות הקודמות...
אבל
בתור מי שמשתמשת הרבה ברכבת.
הרכבת מוצלחת מאוד, בלי פקקים, מגיעה בתדירות מאוד גבוהה מה שאין באוטובוס.
וזה שיש אותה בכל הערים הגדולות בעולם מוכיח שזה מוצלח.
אבל (שני...)
אני לא חושבת שהרכבת בבר אילן תועיל כמו המסלול שיש היום, מהבחינה הפשוטה שהיום הרכבת מיועדת בעיקר לבודדים.
ולא למשפחות עם עגלות. מנסיון, ברגע שעולות כמה משפחות עם עגלות (מה שאמור להיות בבר אילן) הכל נהיה ממש מסובך, אין מקום לעבור בגלל העגלות. אין מקומות ישיבה כמעט, וזה אומר שיש ילדים קטנים ואין להם איפה לשבת. וגם חלק מהיעילות של הרכבת זה שהיא לא מתעכבת בכל תחנה. א"א לקרוא 'נהג, רק רגע / דלת אחורית' ושנמצאים משפחות עם ילדים הנהג ממש סוגר את הדלת גם אם לא הספקת לרדת כי לקח זמן לתמרן עם העגלה והילדים.

לי אישית מאד נח ברכבת.
המעברים רחבים. יש מקום לעגלה.
אין עצירות ותנופות שמעיפות את הילדים.

אין צורך בקשר עם הנהג, אחד הילדים פשוט שומר על הדלת ולוחץ על כפתור הפתיחה לפי צורך.
 

TAKT

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
אני לא מבינה את כל החשבונות שכתבו כאן בתגובות הקודמות...
אבל
בתור מי שמשתמשת הרבה ברכבת.
הרכבת מוצלחת מאוד, בלי פקקים, מגיעה בתדירות מאוד גבוהה מה שאין באוטובוס.
וזה שיש אותה בכל הערים הגדולות בעולם מוכיח שזה מוצלח.
אבל (שני...)
אני לא חושבת שהרכבת בבר אילן תועיל כמו המסלול שיש היום, מהבחינה הפשוטה שהיום הרכבת מיועדת בעיקר לבודדים.
ולא למשפחות עם עגלות. מנסיון, ברגע שעולות כמה משפחות עם עגלות (מה שאמור להיות בבר אילן)
הפתרון לזה לדעתי מושבים מתקפלים לדופן הרכבת, יוכל להועיל קצת
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בעקרון אין שום ספק שבעולם שאין שום אופציה לעשות תחבורה נורמלית בתוך הגוש הבלתי אפשרי הזה שנקרא מרכז ירושלים,
מלבד רכבת.

וכפי שכבר כתבו, בהרבה בירות בעולם יש את זה, עוד מזמן טדי קולק עליו הש', ועוד הרבה לפניו.

השאלה היחידה היא האם רכבת קלה היא האופציה הטובה בין שאר הרכבות.

הדוקטורט שלי לא עוסק בתכנון תחבורה עירונית, אז אני לא בטוח שאני יודע איזו מהם הכי טובה.

אבל גם בלי דוקטורט, אני מתפעל תמיד מהנונשלנטיות הזו של הרכבת. היא נוסעת באיטיות, שלא לומר במלכותיות ובקלאסה כזו.
אם הייתי מתפייט עוד יותר, היה אפשר לומר ש - בנסיעתה האצילית, הרכבת כמו קוראת תיגר על שאון החיים של עיר הבירה.

הבעיה היא, שלמאבטח של סניף הבנק אין את הקלאסה והנינוחות הזו. ולא עזר לי שנוריתי כתותח מדלת הרכבת, ורצתי כמו משוגע עד הסניף. 13:00.05, זה אומר שהדלת כבר סגורה, החשבון במינוס, הצ'קים יחזרו, ועל משכנתא כבר אפשר רק לחלום.


או בעברית פשוטה: ברמת המשאבים והזמן והכאב ראש ששפכו על הרכבת, היה אפשר להתארגן איכשהו שהיא תסע ביותר מ30 קמ"ש.

אני מבין שלא בטיחותי שהרכבת הזו תיסע מהר יותר. אבל למה לא עשו במקומה משהו שיכל למהר יותר?
 
נערך לאחרונה ב:

efrat1

משתמש סופר מקצוען
היה עלינו להגיע לאולם בגב"ש משכונת גאולה.
למעלה מחצי שעה במונית לקח התענוג.
אם לא נרכבת הקלה, זה היה נגמר ברבע מהזמן. יוצאים ליפו, ולא מסתובבים סביב עצמינו...
בטוחני שלא גרת בירושלים לפני עידן הרכבת.
 

רחל לה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני לא מבינה את כל החשבונות שכתבו כאן בתגובות הקודמות...
אבל
בתור מי שמשתמשת הרבה ברכבת.
הרכבת מוצלחת מאוד, בלי פקקים, מגיעה בתדירות מאוד גבוהה מה שאין באוטובוס.
וזה שיש אותה בכל הערים הגדולות בעולם מוכיח שזה מוצלח.
אבל (שני...)
אני לא חושבת שהרכבת בבר אילן תועיל כמו המסלול שיש היום, מהבחינה הפשוטה שהיום הרכבת מיועדת בעיקר לבודדים.
ולא למשפחות עם עגלות. מנסיון, ברגע שעולות כמה משפחות עם עגלות (מה שאמור להיות בבר אילן) הכל נהיה ממש מסובך, אין מקום לעבור בגלל העגלות. אין מקומות ישיבה כמעט, וזה אומר שיש ילדים קטנים ואין להם איפה לשבת. וגם חלק מהיעילות של הרכבת זה שהיא לא מתעכבת בכל תחנה. א"א לקרוא 'נהג, רק רגע / דלת אחורית' ושנמצאים משפחות עם ילדים הנהג ממש סוגר את הדלת גם אם לא הספקת לרדת כי לקח זמן לתמרן עם העגלה והילדים.
ניסית פעם לנסוע באוטובוס כשיש בו יותר משתי עגלות???
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה