סיעור מוחות האשכול המרכזי על פתרונות הדיור לציבור החרדי

עיצוב גרפי מקצועי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הבעיות הם הסיבה שאפשר להשיג דירה גדולה וחדשה במחיר מוזל
וכל אחד שגר בפריפריה זה בגלל שהסיבה שגורמת לעירו להיות מחיר מוזל בקושי מפריעה לו
וגם אם הפריפריה לא תהיה מרכז יעלה לה הממחירים
ואפילו אופקים נהייתה פחות משתלמת כשאנשים גילו אותה ועלה לה המחירים
 
הבעיות הם הסיבה שאפשר להשיג דירה גדולה וחדשה במחיר מוזל
וכל אחד שגר בפריפריה זה בגלל שהסיבה שגורמת לעירו להיות מחיר מוזל בקושי מפריעה לו
וגם אם הפריפריה לא תהיה מרכז יעלה לה הממחירים
ואפילו אופקים נהייתה פחות משתלמת כשאנשים גילו אותה ועלה לה המחירים
קח למשל את חיפה (הותיקה עם הקהילה החרדית הכי גדולה בצפון) - הר יונה אפשר די להשוות את המחירים בדירות יד 2
ובתחבורה הרי אין להשוות את חיפה שיש תחבורה כמעט לכל מקום להר יונה שאין כמעט לשום מקום...
 

די

משתמש סופר מקצוען
ולמה חזרתם?
אני לא רוצה לחפור רק להבין מה באמת המצב שם וכמה צריך התאמה.
עברנו על סמך הבטחה שמשהו מסוים הולך להתפתח במקום, שבסוף לא התממשה. בדיעבד לא מצטערים על מה שגרנו בפריפריה כי היה בשכירות, והיתה לנו דירה חדשה במחיר טוב. אבל זה אחרי שהיינו כמעט בכל ערי הפריפריה החרדית ולא רצינו לגור באף אחת מהם. פשוט צריך להגיע פיזית לעיר המדוברת ולחשוב "האם אני רוצה לגור כאן"?
 
נערך לאחרונה ב:

עיצוב גרפי מקצועי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
קח למשל את חיפה (הותיקה עם הקהילה החרדית הכי גדולה בצפון) - הר יונה אפשר די להשוות את המחירים בדירות יד 2
עוד פעם זה שיקולים של אנשים יש אנשים שאוהבים דירות חדשות
כל אחד השיקולים שלו שונים
 

מישמשית

משתמש מקצוען
עברנו על סמך הבטחה שמשהו מסוים הולך להתפתח במקום, שבסוף לא התממשה. בדיעבד לא מצטערים על מה שגרנו בפריפריה כי היה בשכירות, והיתה לנו דירה חדשה במחיר טוב. אבל זה אחרי שהיינו כמעט בכל ערי הפריפריה החרדית ולא רצינו לגור באף אחת מהם. פשוט צריך להגיע פיזית לעיר המדוברת ולחשוב "האם אני רוצה לגור כאן"?
די מסתדר עם הר יונה....:unsure::sneaky:
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
נלך לשכונה ישנה ברמלה [לדוגמא] במקום בו יש דירות ישנות בשכונת מצוקה [שהם זולות].
היי,
צריך לזה ה-מ-ו-ן בטחונות ומשרד עו"ד הכי חזק במשק!
בשכונת מצוקה יכולים 100 מתוך 1000 התושבים להישאר...ופשוט לעשות לרוכש את המוות...
במיוחד אם ירצו לפנות כ"כ הרבה משפחות עניות ומעוטות יכולת ממקום אחד...סמוך על התקשורת שתהפוך א"ז לנכבה של היהודים ולגזענות שאשכנזים ועוד חרדים זורקים משפחות מהבית שאין להם לאן ללכת-משם קצרה הדרך לביהמ"ש בחסות כמה ארגוני "זכויות אדם" שיזכרו פתאם במסכני המעברות שמפונים ע"י פרזיטים חרדים אטומי לב...
אני כבר רואה בעיני רוחי כתבות משמיצות בתקשורת שנפתחות בתמונות של כמה "שחורים" זורקים אבנים, ומסתיימות בזעקות קורעות לב של נכים שאין להם לאן ללכת...במקרה כזה אפשר לנחש גם בלי שאלת חלום מה בית המשפט ההוגן שלנו יפסוק...בתואנות שונות ומשונות של הליך לא תקין ,טרנספר ,שינוי אופי השכונה ללא אישור ה"גורמים הרלוונטיים", והעירייה תתעורר שהם יצטרכו לממן מוסדות חינוך למגרשים האכזריים...
בקיצור אולי אני קצת מגזים אבל צריך לזה גב חזק מאד מאד...
זה לא עניין לבן-אדם מן היישוב...
 

ישראל אשר בך אתפאר

משתמש מקצוען
שלב א'
המארגן יקנה אופציה [זכות לקניה] של רוב הדירות באיזור מסויים
אופציה מחייבת אותו לשלם רק 5 אחוז בזמן הקניה [של האופציה].

שלב ב
ואז לאחר שיש ביד המארגן את רוב הדירות במתחם, והוא הגיע לאלף משפחות.
למכור את הדירות [הזכות לקניה] לחרדים.
אני חושב שבשביל לעודד אנשים מוכשרים להיות המארגנים
כל רוכש ישלם תיווך וכך זה יהיה ריווחי למארגנים להשקיע בזה
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אני חושב שבשביל לעודד אנשים מוכשרים להיות המארגנים
כל רוכש ישלם תיווך וכך זה יהיה ריווחי למארגנים להשקיע בזה
המארגן חייב להרוויח.
וטוב שיהיה כך.
כאשר משיהו ירוויח אז יהיה לו מרץ וכח לעבוד ואז יש סיכוי לפרויקט.
אני מנסה לחשוב כיצד לקדם את הפרויקט.
זה רעיון מידי טוב, מכדי לא לנסות.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
טור מאת @עו"ד נתן רוזנבלט באתר JDN


השבוע יצאה הגרלה גדולה, ובה כ-5,500 דירות, בכל משפחה חרדית יש לפחות אחד מבני המשפחה שהוא בעל תעודת זכאות, והשאלה בכל בית היא להיכן להירשם. מה גם שאיש אינו יודע מה ילד יום, מי יהיה שר השיכון הבא, והאם הנוכחי ימשיך מה שהתחיל, כך שייתכן מאוד שאנחנו בהגרלה האחרונה.

למי שנכנס רק עכשיו למשחק המונופול הזה, נזכיר את כללי המשחק: א) ניתן להירשם רק לשלוש ערים. ב) סדר ההגרלה מלמעלה למטה לפי גודל העיר, ג) בעלי אישור "בן מקום" זכאים לעדיפות משמעותית בעיר אשר בה הם רשומים כבן מקום (זה קצת מרושע כי מי שהתגורר בירושלים לפני חמש שנים ועבר לצפת עדיין נחשב בן מקום בירושלים, אך מי שעבר מצפת וגר בירושלים כבר שנתיים עדיין לא נחשב בן מקום). ועכשיו הבה נבחן את ההצעות להרשמה:

בהגרלה הקודמת, המלצנו כחברי וועדת הדיור, להירשם למקומות נוספים ולא ממש חרדיים, ואכן ההצלחה האירה פנים, ומשפחות רבות זכו לדירה בקריות העתידיות לקום בע"ה בזכות ההגרלה, בעכו (כמאתיים משפחות), אופקים וטבריה, וגם אפשרות לקהילה קטנה בבן שמן ליד אחיסמך. אך הפעם אין לנו את הפריווילגיה הזאת, התכנסנו אתמול (א) כל חברי הוועד ולאחר שעות של חיפושים ודיונים לא הגענו עדיין למקום אחד שאפשר להמליץ עליו מחוץ לאזורים החרדיים, כל מקום או שלא מתאים עבורנו או שהוא יקר מידי או חסר סיכוי. נותרנו אם כן, בהמלצה כלכלית גרידא, איפה הכי כדאי להשקיע? וזה מה שננסה לעשות כאן יחד בשורות הקרובות.

כמובן, נחתור לחפש מקום שיש לו את כל המעלות, ובעיקר את השלושה החשובים: גם סיכויים גבוהים לזכייה, גם רווח גדול, וגם סיכוי טוב לגור כחרדים, אבל כמו כל דבר בחיים, אין שלמות בעולם הזה, וצריך לבחור בין המעלות השונות, מה הכי חשוב ודחוף, ולוותר על השאר. לפיכך, ננסה לחלק את כל 95 הפרויקטים השונים לקבוצות, כדי שההחלטה תהיה קלה יותר:

1) הפרויקטים שחייבים להירשם:

בית שמש ואלעד, סה"כ 750 דירות, רובן לכלל הציבור, אין ספק כי כדאי להירשם, נכון, אנחנו מדברים על 5,000 נרשמים כבר עכשיו, 12 שעות מפתיחת ההרשמה, מה שאומר צפי של עשרים אלף נרשמים, אבל עדיין, אם ירצה השם זאת ההשתדלות שצריך לעשות ולהתפלל.

לכך יש להוסיף את מי שיש לו זכות של בן מקום לעיר מסוימת, כגון לירושלים, שחובה עליו לבחור בעיר זו כאחת משתי הערים הראשונות.

2) הפרויקטים הערביים:

הדירות הטובות ביותר עם סיכוי גבוה ביותר לזכייה, כמובן את השאלה אם להירשם שם, יש להפנות למורה הוראה ויש בזה הרבה חששות הלכתיים ואכמ"ל.

הממשלה היוצאת יצאה מכליה על מנת להרעיף טוב וחסד על מצביעי מנסור עבאס, כך למשל בכפר ברא, חמש דקות מפתח תקוה, המרכז של המרכז, הדירות מוצעות במחיר 600,000 ש"ח לארבעה חדרים (כל המחירים להלן לדירת 4 חדרים 100 מ"ר נטו, לצורך קלות החישוב וההבנה) ועוד מוסיפים להם מענק של ארבעים אלף על זה שהם מואילים ברוב טובם לקחת את הדבש הזה, וראה זה פלא: נכון לרגע כתיבת השורות, נרשמו רק 35 איש על 80 דירות! לשם השוואה: בנתניה המרוחקת יותר המחיר לאותה דירה הוא 2 מיליון ש"ח ללא מענק, ונרשמו כשבעת אלפים איש. אין לי הסבר מדוע הערבים אינם נרשמים להגרלות, אך ייתכן שזאת ההזדמנות, אני יודע שזה נשמע הזוי, אך בהגרלות הקודמות שהיו בג'סר א זרקא היו כמה יהודים פיקחים שניצלו את ההזדמנות והרוויחו הון על כל דירה.

3) הפרויקטים היקרים ביותר:

רמת גן, נתניה, ואשדוד, לכך יש להוסיף גם את ראש העין שהיא אמנם לא יקרה יחסית אך הסיכוי לזכייה הוא נמוך מאוד. אפשר להירשם אבל זה ממש סיכויים שקרובים להגרלת הלוטו ואפילו פחות מכך, וגם הרווח לא בשמיים. כך שעדיף להקצות את המקום האחרון שנותר לנו למקום הגיוני יותר.

4) הפרויקטים הרווחיים ביותר:

בראש רשימה זו, נמצאת עיר הקודש והמקדש, המחירים בירושלים הם נמוכים ביותר ביחס למחיר השוק של הדירות הללו. מדובר בהפרש שעולה על מיליון ש"ח לדירה, ויכול להגיע גם ליותר מכך בתנאים מסוימים. הבעיה היא כמובן שכולם רוצים את הטוב הזה והסיכויים בהתאם. ברשימה זו, בפער גדול, יש גם את חיפה, אשקלון ועוד.

5) הפרויקטים שכדאי להירשם:

אני ממליץ בהחלט לעקוב אחרי הפרויקטים השונים על מנת למצוא את מי שיש לו את מירב הסיכויים, ישנן הערים הגדולות ובעלות הסיכוי, דימונה ושדרות, המחירים נמוכים והסיכויים גבוהים. עולה על כולנה דימונה, שיש בה גם סיכוי לזכייה משמעותית של חרדים (בהגרלה הקודמת זכו חסידי גור רבים בדימונה), באופן שיאפשר הקמת קהילה חרדית במקום. כמו כן יש הפרויקטים הקטנים, כמו פוריה, אדם (גבע בנימין) ועוד, אשר יש לבדוק ביום האחרון להרשמה כמה באמת נרשמו אליהן, מניסיון, ככל שמתקדם הזמן יותר ויותר מגרילים מקצועיים מעבירים את ההרשמה שלהם לערים הללו. אמנם בדירה הזאת לא תוכלו לגור אך תוכלו בהחלט למכור וברווח (בתוספת משכנתא) לקנות דירה גדולה איפה שאתם רוצים.

6) הפרויקט הכי מעצבן:

הפרויקט היהודי הזול ביותר נמצא בבית שאן, בניינים קטנים, מחירים נמוכים, ומענקים גבוהים, בקיצור פרפקט. אבל אין לכם מה להירשם לשם, יען הממשלה החליטה באופן חסר היגיון להקצות 90% מהדירות לבני המקום בלבד. זה מעצבן מאוד ומהווה לכאורה אפליה פסולה, אני מוכן לעתור לבג"ץ בעניין, מי שרוצה לעזור לי קצת בהכנה, בהגשה, או בתשלום האגרות (כמה אלפי ש"ח סה"כ) אשמח לשמוע באישי.

ועד אז, יש להתחזק באמונה ולזכור כי כל החישובים הם רק בגדר השתדלות, מלמעלה כבר נגזר בית פלוני לפלוני.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מאמינה שיש בעיות שלא ניתנות לפתירה, תפרטו לנו איזה ואנחנו נשקול אם זה אפשרי מבחינתינו או לא.
כונתי לא שאני מאמינה שמדובר בפיקניק אלא שלא רוצה לשמוע סתם מידע באויר, אני רוצה מידע אוביקטיבי שאת השיקולים שלי אני אעשה, ואתם רואים את הבעיות שבפריפריה אבל אני מכירה את הבעיות שמרכז ולא סתם התחלתי לחשוב על עוד כיוונים.
אני מנסה לקבל מידע כדי לדעת במה מדובר, מה צריך לבדוק, איפה. ואתם מלבד להגיד שיש הרבה בעיות לא נתתם לי כלים לדעת במה מדובר.
ושוב, אני לא אקנה כל מה שכותבים אבל אני אבדוק, יהיה לי על מה להסתמך, אני אדע מה לבדוק. אם אמרו לי שבעיר מסוימת יש עבודה אני אבדוק אם זה נכון, כנ"ל לגבי מוסדות וקהילה, ובעצם הכל, אני רק רוצה להתבסס על משהו, לשמוע מחויות של אנשי המקום איך החיים בפועל ביום יום.
הפתרונות שהצעתם אם אני לא טועה מדובר בנסיעות פרטיות- שאין לי על זה שום השפעה ממילא דעתי לא רלונטית ומשנה ואין לי מה לפעול בנידון, ובענין התעסוקה הבאתם מאמר ולינק שלא כ"כ הצלחתי להבין מה הם נותנים לי באזרח הפשוט והקטן.
אולי תסבירו לי איך זה עובד ואם זה באמת מקדם ואיך. אחרת מבחינתי זאת פרסומת גרידא (ושוב, לא כי אני מזלזלת כי לא הבנתי איך זה קשור אלי)
אני בודקת את המקום בהתאמה לצרכים שלי, עם פתרונות נקודתיים לי או שאין כאלו ונחשוב על פתרון אחר, לשם כך אני רוצה רק עובדות יבשות! הסיפורים על הקשיים עוד לא הצליחו לתת לי תמונה שמסבירה לי מה הולך שם.
אני חושבת שלתת מידע מפורט על כל אחת מערי הפריפריה זה אפשרי אבל מאוד מורכז ומסובך.
אם את רוצה מידע שישמש אותך באופן אישי, את צריכה לבדוק כל מקום לעומק מהבחינות הבאות:
1. לאיזה קהילה אתם משתייכים? (ליטאי, חסידי ספרדי?)
2. מה גילאי הילדים, אם בכלל? (גנים, ת"ת, סמינרים ישיבות)
3. תחום תעסוקה? (הוראה, הייטק וכדו'...)
4. בעל לומד / עובד (כוילל או עבודה לבעל)
5. מאיזה מרכז את מגיעה? (מרחק נסיעה למשפחה)
וכד'....

כשאת מעלה בקשה- תנו לי מידע על אופקים, לדוג', יכולים לקום לך שלושה אנשים ולספר לך שלושה סיפורים.

ובכל זאת- חושבת שאת לגמרי עושה בחכמה שאת רוצה לבחון כיוונים נוספים.
אם תרצי מידע ספציפי על צפת, בשמחה.
 
נערך לאחרונה ב:

Tuch

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני חושבת שלתת מידע מפורט על כל אחת מערי הפריפריה זה אפשרי אבל מאוד מורכז ומסובך.
אם את רוצה מידע שישמש אותך באופן אישי, את צריכה לבדוק כל מקום לעומק מהבחינות הבאות:
1. לאיזה קהילה אתם משתייכים? (ליטאי, חסידי ספרדי?)
2. מה גילאי הילדים, אם בכלל? (גנים, ת"ת, סמינרים ישיבות)
3. תחום תעסוקה? (הוראה, הייטק וכדו'...)
4. בעל לומד / עובד (כוילל או עבודה לבעל)
5. מאיזה מרכז את מגיעה? (מרחק נסיעה למשפחה)
וכד'....

כשאת מעלה בקשה- תנו לי מידע על אופקים, לדוג', יכולים לקום לך שלושה אנשים ולספר לך שלושה סיפורים.

ובכל זאת- חושבת שאת לגמרי עושה בחכמה שאת רוצה לבחון כיוונים נוספים.
אם תרצי מידע ספציפי על צפת, בשמחה.
אשמח מאוד לשמוע מה יש לך לומר על צפת!
מבחינת תעסוקה, מרחק, תחבורה, קניות וכל מה שיש לך לומר. תודה!
אשמח גם ממי שיש לו מה לומר על אופקים- מה סגנון האנשים שם? מצב תעסוקה? וכל מידע שיש לכם בענין.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אשמח מאוד לשמוע מה יש לך לומר על צפת!
מבחינת תעסוקה, מרחק, תחבורה, קניות וכל מה שיש לך לומר. תודה!
אשמח גם ממי שיש לו מה לומר על אופקים- מה סגנון האנשים שם? מצב תעסוקה? וכל מידע שיש לכם בענין.
משתייכת לקהילה ליטאית?
 

Tuch

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
טור מאת @עו"ד נתן רוזנבלט באתר JDN


השבוע יצאה הגרלה גדולה, ובה כ-5,500 דירות, בכל משפחה חרדית יש לפחות אחד מבני המשפחה שהוא בעל תעודת זכאות, והשאלה בכל בית היא להיכן להירשם. מה גם שאיש אינו יודע מה ילד יום, מי יהיה שר השיכון הבא, והאם הנוכחי ימשיך מה שהתחיל, כך שייתכן מאוד שאנחנו בהגרלה האחרונה.

למי שנכנס רק עכשיו למשחק המונופול הזה, נזכיר את כללי המשחק: א) ניתן להירשם רק לשלוש ערים. ב) סדר ההגרלה מלמעלה למטה לפי גודל העיר, ג) בעלי אישור "בן מקום" זכאים לעדיפות משמעותית בעיר אשר בה הם רשומים כבן מקום (זה קצת מרושע כי מי שהתגורר בירושלים לפני חמש שנים ועבר לצפת עדיין נחשב בן מקום בירושלים, אך מי שעבר מצפת וגר בירושלים כבר שנתיים עדיין לא נחשב בן מקום). ועכשיו הבה נבחן את ההצעות להרשמה:

בהגרלה הקודמת, המלצנו כחברי וועדת הדיור, להירשם למקומות נוספים ולא ממש חרדיים, ואכן ההצלחה האירה פנים, ומשפחות רבות זכו לדירה בקריות העתידיות לקום בע"ה בזכות ההגרלה, בעכו (כמאתיים משפחות), אופקים וטבריה, וגם אפשרות לקהילה קטנה בבן שמן ליד אחיסמך. אך הפעם אין לנו את הפריווילגיה הזאת, התכנסנו אתמול (א) כל חברי הוועד ולאחר שעות של חיפושים ודיונים לא הגענו עדיין למקום אחד שאפשר להמליץ עליו מחוץ לאזורים החרדיים, כל מקום או שלא מתאים עבורנו או שהוא יקר מידי או חסר סיכוי. נותרנו אם כן, בהמלצה כלכלית גרידא, איפה הכי כדאי להשקיע? וזה מה שננסה לעשות כאן יחד בשורות הקרובות.

כמובן, נחתור לחפש מקום שיש לו את כל המעלות, ובעיקר את השלושה החשובים: גם סיכויים גבוהים לזכייה, גם רווח גדול, וגם סיכוי טוב לגור כחרדים, אבל כמו כל דבר בחיים, אין שלמות בעולם הזה, וצריך לבחור בין המעלות השונות, מה הכי חשוב ודחוף, ולוותר על השאר. לפיכך, ננסה לחלק את כל 95 הפרויקטים השונים לקבוצות, כדי שההחלטה תהיה קלה יותר:

1) הפרויקטים שחייבים להירשם:

בית שמש ואלעד, סה"כ 750 דירות, רובן לכלל הציבור, אין ספק כי כדאי להירשם, נכון, אנחנו מדברים על 5,000 נרשמים כבר עכשיו, 12 שעות מפתיחת ההרשמה, מה שאומר צפי של עשרים אלף נרשמים, אבל עדיין, אם ירצה השם זאת ההשתדלות שצריך לעשות ולהתפלל.

לכך יש להוסיף את מי שיש לו זכות של בן מקום לעיר מסוימת, כגון לירושלים, שחובה עליו לבחור בעיר זו כאחת משתי הערים הראשונות.

2) הפרויקטים הערביים:

הדירות הטובות ביותר עם סיכוי גבוה ביותר לזכייה, כמובן את השאלה אם להירשם שם, יש להפנות למורה הוראה ויש בזה הרבה חששות הלכתיים ואכמ"ל.

הממשלה היוצאת יצאה מכליה על מנת להרעיף טוב וחסד על מצביעי מנסור עבאס, כך למשל בכפר ברא, חמש דקות מפתח תקוה, המרכז של המרכז, הדירות מוצעות במחיר 600,000 ש"ח לארבעה חדרים (כל המחירים להלן לדירת 4 חדרים 100 מ"ר נטו, לצורך קלות החישוב וההבנה) ועוד מוסיפים להם מענק של ארבעים אלף על זה שהם מואילים ברוב טובם לקחת את הדבש הזה, וראה זה פלא: נכון לרגע כתיבת השורות, נרשמו רק 35 איש על 80 דירות! לשם השוואה: בנתניה המרוחקת יותר המחיר לאותה דירה הוא 2 מיליון ש"ח ללא מענק, ונרשמו כשבעת אלפים איש. אין לי הסבר מדוע הערבים אינם נרשמים להגרלות, אך ייתכן שזאת ההזדמנות, אני יודע שזה נשמע הזוי, אך בהגרלות הקודמות שהיו בג'סר א זרקא היו כמה יהודים פיקחים שניצלו את ההזדמנות והרוויחו הון על כל דירה.

3) הפרויקטים היקרים ביותר:

רמת גן, נתניה, ואשדוד, לכך יש להוסיף גם את ראש העין שהיא אמנם לא יקרה יחסית אך הסיכוי לזכייה הוא נמוך מאוד. אפשר להירשם אבל זה ממש סיכויים שקרובים להגרלת הלוטו ואפילו פחות מכך, וגם הרווח לא בשמיים. כך שעדיף להקצות את המקום האחרון שנותר לנו למקום הגיוני יותר.

4) הפרויקטים הרווחיים ביותר:

בראש רשימה זו, נמצאת עיר הקודש והמקדש, המחירים בירושלים הם נמוכים ביותר ביחס למחיר השוק של הדירות הללו. מדובר בהפרש שעולה על מיליון ש"ח לדירה, ויכול להגיע גם ליותר מכך בתנאים מסוימים. הבעיה היא כמובן שכולם רוצים את הטוב הזה והסיכויים בהתאם. ברשימה זו, בפער גדול, יש גם את חיפה, אשקלון ועוד.

5) הפרויקטים שכדאי להירשם:

אני ממליץ בהחלט לעקוב אחרי הפרויקטים השונים על מנת למצוא את מי שיש לו את מירב הסיכויים, ישנן הערים הגדולות ובעלות הסיכוי, דימונה ושדרות, המחירים נמוכים והסיכויים גבוהים. עולה על כולנה דימונה, שיש בה גם סיכוי לזכייה משמעותית של חרדים (בהגרלה הקודמת זכו חסידי גור רבים בדימונה), באופן שיאפשר הקמת קהילה חרדית במקום. כמו כן יש הפרויקטים הקטנים, כמו פוריה, אדם (גבע בנימין) ועוד, אשר יש לבדוק ביום האחרון להרשמה כמה באמת נרשמו אליהן, מניסיון, ככל שמתקדם הזמן יותר ויותר מגרילים מקצועיים מעבירים את ההרשמה שלהם לערים הללו. אמנם בדירה הזאת לא תוכלו לגור אך תוכלו בהחלט למכור וברווח (בתוספת משכנתא) לקנות דירה גדולה איפה שאתם רוצים.

6) הפרויקט הכי מעצבן:

הפרויקט היהודי הזול ביותר נמצא בבית שאן, בניינים קטנים, מחירים נמוכים, ומענקים גבוהים, בקיצור פרפקט. אבל אין לכם מה להירשם לשם, יען הממשלה החליטה באופן חסר היגיון להקצות 90% מהדירות לבני המקום בלבד. זה מעצבן מאוד ומהווה לכאורה אפליה פסולה, אני מוכן לעתור לבג"ץ בעניין, מי שרוצה לעזור לי קצת בהכנה, בהגשה, או בתשלום האגרות (כמה אלפי ש"ח סה"כ) אשמח לשמוע באישי.

ועד אז, יש להתחזק באמונה ולזכור כי כל החישובים הם רק בגדר השתדלות, מלמעלה כבר נגזר בית פלוני לפלוני.
מישהו יודע אם אפשר להשכיר דירות של מחיר למשתכן, כלומר לא לגור בהם בפועל?
ואני רואה פה שהוא מדבר על למכור את הדירות, מה שאני יודעת שאפשר רק אחרי 7 שנים או שאני טועה?
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אשמח מאוד לשמוע מה יש לך לומר על צפת!
מבחינת תעסוקה, מרחק, תחבורה, קניות וכל מה שיש לך לומר. תודה!
אשמח גם ממי שיש לו מה לומר על אופקים- מה סגנון האנשים שם? מצב תעסוקה? וכל מידע שיש לכם בענין.
א. הקהילה הליטאית בצפת כבר מפותחת ומבוססת.
הקהילה מורכבת מצפתיים וותיקים ומהרבה מאוד משפחות צעירות שהגיעו מהמרכז.
כך שסגנון האוכלוסיה הוא בדיוק כזה. משפחות ליטאיות קלאסיות.
אווירה כללית של קבלה והכלה של כוווללם... משפחות איכותיות מאוד.
אפשר לומר שיש את כל הסוגים כמו בכל מקום אבל הקו המנחה במוסדות של איכות ורמה גבוהה (היום במרכז
יש יותר פתיחות, כאן לרב אין את זה... כל אופנה שנכנסת במרכז מגיעה לכאן באיחור... באופן יחסי)
ב. מרחק נסיעה ברכב מירושלים שעתיים וחצי בממוצע. מבני ברק - שעה וארבעים בממוצע.
באוטובוסים- מירושלים- שלוש פלוס שעות, ומבני ברק- שעתיים ורבע בערך.
ג. מוסדות:
כויללים: אני לא מתמצאת אך יש כאן מגון. (עדיף לשאול אברכים שמבינים בענין)
מוסדות ישיבת צפת כוללים:
גני בנות- גננות מדהימות. רמה שלא פוחתת מזו שבמרכז.
חיידר שמנוהל ביד רמה ע"י הרב לרנר.
בית ספר מצוון של החינו"ע- שרק הולך ומתפתח. צוות מעולה!
ישיבה קטנה שהבנתי שנפתחה עכשיו.
סמינר- "בית יעקב צפת". תיכון איכותי! ונפתחו לפני שנתיים-שלוש כיתות ה' ו' סמינר.
ד. תעסוקה-
תלוי מאוד מה את מחפשת. אם את מוכשרת ויש לך רצון לתת מעצמך ואת לא מפונקת את יכולה למצוא עבודה.
רב הנשים שאין להן כאן עבודה הן כאלה שמעדיפות לשבת בבית או שיש להן דרישות לתנאים מאוד ספציפיים. (אבל חייבים לבדוק ספציפית לפני שחושבים על מגורים).
ה. קניות-
-"יש", ברכל, מחסני השוק, שופרסל ועוד.
-בגדי ילדים- בעיקר לידר וקיווי, יש גם פיקוק ומימו במחירים יותר גבוהים.
אפשר לנסוע לטבריה / כרמיאל כ40 דק' נסיעה ולהגיע למגוון של חנויות.
בראש פינה (רבע שעה נסיעה ברכב) יש מתחם חנויות : פוקס, תמנון קסטרו ועוד...
- בגדי נשים- יש מכירות שמתנהלות מאוד יפה ונותנות מענה! אבל זה לא מספיק...
-הלבשה לגברים- אקסוס.
ו. שכירות- דירת שלושה חדרים- 2200 ש"ח. דירת ארבעה חדרים- 3400-3800. (בערך!)

מקווה שלא שכחתי כלום.
 

Tuch

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
תלוי מאוד מה את מחפשת. אם את מוכשרת ויש לך רצון לתת מעצמך ואת לא מפונקת את יכולה למצוא עבודה.
תודה על הפרוט המפורט!!!
למה את קוראת לא מפונקת?
במה רובם עובדות?
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
ישיבה קטנה שהבנתי שנפתחה עכשיו.
הישיבה הקטנה החדשה בראשות ר' ברוך גריינמן (אבא של שמואל)
אני לא מכיר את הישיבה הזו אבל ר' ברוך גריינמן הוא איש שמבין בחינוך ופיקח במיוחד!!!
אז אני מאמין שיצליח עם הישיבה שלו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה