דרוש מידע סטודנט שווה יותר מבחור ישיבה??

  • פותח הנושא 0551
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

גלינג

משתמש סופר מקצוען
המדינה גוזלת אותנו
למה שאנחנו לא נגזול את המדינה
זה לא גזל המדינה אלא גזל החברה.
יש לכך סיבות רבות, אך הפשוטה שבהם..
חברת התחבורה מקבלת כ 0.5 ₪ על כל תיקוף כרטיס ללא הבדל אם הוא מעבר/חופשי/נסיעה חדשה.
אין כל קשר להסכם הסיבסוד המלא.
ויש עוד.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
זה לא גזל המדינה אלא גזל החברה.
יש לכך סיבות רבות, אך הפשוטה שבהם..
חברת התחבורה מקבלת כ 0.5 ₪ על כל תיקוף כרטיס ללא הבדל אם הוא מעבר/חופשי/נסיעה חדשה.
אין כל קשר להסכם הסיבסוד המלא.
ויש עוד.
זה בדיוק הענין,
אתה יכול ליסוע ברכבת בירושלים ואז באוטובוס ואז במקום אחר בלי לשלם
או לחילופין יש לך חופשי יומי אזורי אתה נוסע כמה שאתה רוצה ושילמת לחברה אחת
למה??? כי הכל זה משרד התחבורה הם מחליטים כמה ומתי ואיך ליסוע, החברות רק עושים את העבודה ומקבלים כסף על כל נסיעה,
יותר מזה, משרד התחבורה יכול להחליט להוציא אוטובוס ריק, הרי זה לא שווה לחברה? כי משרד התחבורה משלם את זה...
ומשרד התחבורה זה כסף של המדינה............
מובן????
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

ראובן 23

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה בדיוק הענין,
אתה יכול ליסוע ברכבת בירושלים ואז באוטובוס ואז במקום אחר בלי לשלם
או לחילופין יש לך חופשי יומי אזורי אתה נוסע כמה שאתה רוצה ושילמת לחברה אחת
למה??? כי הכל זה משרד התחבורה הם מחליטים כמה ומתי ואיך ליסוע, החברות רק עושים את העבודה ומקבלים כסף על כל נסיעה,
יותר מזה, משרד התחבורה יכול להחליט להוציא אוטובוס ריק, הרי זה לא שווה לחברה? כי משרד התחבורה משלם את זה...
ומשרד התחבורה זה כסף של המדינה............
מובן????
לחברות יש אינטרס שתתקף כדי לקבל עוד נסיעות ואתה גוזל אותם כשאתה לא עושה את זה (וגם את הנוסעים איתך באוטובוס כי בגללך לא יתגברו את הקו ויהיה בו צפוף)
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
זה לא גזל המדינה אלא גזל החברה.
יש לכך סיבות רבות, אך הפשוטה שבהם..
חברת התחבורה מקבלת כ 0.5 ₪ על כל תיקוף כרטיס ללא הבדל אם הוא מעבר/חופשי/נסיעה חדשה.
אין כל קשר להסכם הסיבסוד המלא.
ויש עוד.
מקור?
לפי מה שאני ביררתי היום החברות מקבלות כסף לפי מטר ללא קשר לתיקופים כלל!
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
למה שאנחנו לא נגזול את המדינה
כי מי שגונב נהיה גנב. (רבי יצחק הזאב הלוי סולובייצ׳יק).

והרבה שרגילים היו לגנוב את המדינה ולקמבן כל הזמן, (מה שמותר לפי לא מעט פוסקים), קשה להם מאוד להפריד בין חברה ציבורית לפרטית.
 

ציפי-ה

נשארתי סקרנית בהחלט...
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לא זה השיקול של המדינה
השיקול כי החרדים פרזיטים והם רק לומדים
זה לא נכון.
אין קשר בין הטבות סטודנט למגזר..

סטודנט זה מצב זמני של הוצאות גדולות ללא הכנסות
שרק עם הטבות יצליחו לגרום לאנשים לרצות להשקיע כל כך הרבה בלימודים.
לומד תורה זה מצב שמקווים שלא ישתנה כל החיים
ועושים את זה מאידיאולוגיה ולא בגלל קבלת/אי קבלת הטבות

חרדים שלומדים לתואר, נקראים סטודנטים
וכן מקבלים הטבות של סטודנט.
וחילונים שאינם לומדים
לא יקבלו הטבות סטודנט גם אם הם לומדים
רק במקום לא מוכר..

הבעיה היא שלנו,
שאנחנו משווים את עצמינו לסטודנטים.


סטודנט ותלמיד ישיבה זה 2 דברים שונים
שיש להם הגדרות אחרות, ותנאים אחרים
ומיותר לנסות לחפש את ההלימה...
כמו שאברך כולל מבין שאין לו דרך להשוות את עצמו
לאנשים שעובדים כדי לפרנס את משפחתם.
וכמו שזה לא נכון ולא חכם,
ההשוואה בין אחים מי קיבל חתיכה גדולה יותר
מהעוגה הטעימה...
 
נערך לאחרונה ב:

לאנגער

משתמש מקצוען
מקור?
לפי מה שאני ביררתי היום החברות מקבלות כסף לפי מטר ללא קשר לתיקופים כלל!
יש עניין למדינה שהחברה תעודד את הנסיעה בתח"צ ואת אחוז המשלמים, ולכן על כל נוסע (תיקוף) בשנה זו יותר מבשנה שעברה, החברה מקבלת תוספת של כחצי שקל.
במקרה של פחות נוסעים יורד לה בערך כנ"ל.
הדבר כתוב במכרזים של השנים האחרונות, אשתדל בלנ"ד בהמשך למצוא את זה ולהראות לך.
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה לא נכון.
אין קשר בין הטבות סטודנט למגזר..

סטודנט זה מצב זמני של הוצאות גדולות ללא הכנסות
שרק עם הטבות יצליחו לגרום לאנשים לרצות להשקיע כל כך הרבה בלימודים.
לומד תורה זה מצב שמקווים שלא ישתנה כל החיים
ועושים את זה מאידיאולוגיה ולא בגלל קבלת/אי קבלת הטבות

חרדים שלומדים לתואר, נקראים סטודנטים
וכן מקבלים הטבות של סטודנט.
וחילונים שאינם לומדים
לא יקבלו הטבות סטודנט גם אם הם לומדים
רק במקום לא מוכר..

הבעיה היא שלנו,
שאנחנו משווים את עצמינו לסטודנטים

סטודנט ותלמיד ישיבה זה 2 דברים שונים
שיש להם הגדרות אחרות, ותנאים אחרים
כמו שאברך כולל חושב להשוות את עצמו
לאנשים שעובדים כדי לפרנס את משפחתם.
עפ"י מחקרים, רוב הסטודנטים או לא מתפרנסים מהמקצוע שלמדו, או לומדים אח"כ מקצועות אחרים, או נוסעים לחו"ל להתפרנס, כך שהסכומים העצומים שהמדינה מסבסדת אותם הופכים אותם ליותר פרזיטים מאשר בחורי ישיבות, שאחרי החתונה חיים ברמת חיים כלכלית נמוכה וללא מותרות. וכמעט לא צורכים שום דבר מהמדינה. (רק משלמים על כל מוצר 50 אחוזי מיסים ישירים ועקיפים למדינה.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בחורי ישיבות, שאחרי החתונה חיים ברמת חיים כלכלית נמוכה וללא מותרות. וכמעט לא צורכים שום דבר מהמדינה. (רק משלמים על כל מוצר 50 אחוזי מיסים ישירים ועקיפים למדינה.
בדיוק בגלל זה המדינה לא אוהבת אותם! מי שיש לו הכנסות גבוהות יש לו גם הוצאות גבוהות ואז הוא מזיז את כל המשק.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
לחברות יש אינטרס שתתקף כדי לקבל עוד נסיעות ואתה גוזל אותם כשאתה לא עושה את זה (וגם את הנוסעים איתך באוטובוס כי בגללך לא יתגברו את הקו ויהיה בו צפוף)
כל החברות זה לפי מכרזים בערים, לא החברה קובעת איזה חברה תנהג...
ואינטרס זה לא גזל, הכסף שאני משלם על רב קו צבור הולך ישר למדינה, לא לאף חברה
 

לירי

משתמש פעיל
על איזה הנחה מדובר?
סטודנטים משלמים ביטוח לאומי בלי שקל הנחה והם הכי דחוקים בכסף, ההנחה ברב קו מזערית וסטודנטים נוסעים בכמויות, מנסיון.
וכן. ברור שהם "שוים" למדינה יותר.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כל החברות זה לפי מכרזים בערים, לא החברה קובעת איזה חברה תנהג...
ואינטרס זה לא גזל, הכסף שאני משלם על רב קו צבור הולך ישר למדינה, לא לאף חברה

בנאדם נוסע באוטובוס של חברה פרטית. האוטובוס שייך לחברה הפרטית, החברה הפרטית משלמת משכורת לנהג, ומצפה לקבל - בנוסף להסכם הכללי עם המדינה - 0.5 ש"ח עבור התיקוף של כל נוסע.
בנאדם לא מתקף = החברה לא מקבלת את ה-0.5 ש"ח המגיעים לה עליו.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
יש עניין למדינה שהחברה תעודד את הנסיעה בתח"צ ואת אחוז המשלמים, ולכן על כל נוסע (תיקוף) בשנה זו יותר מבשנה שעברה, החברה מקבלת תוספת של כחצי שקל.
לא מדוייק.
החברה מקבלת על כל תיקוף את הסכום הנ"ל.
בנוסף החברה חייבת להגיע למס' נוסעים-תיקופים גדול יותר משנה שעברה באחוזים קבועים.
במידה ולא הגיעה ליעד היא נקנסת בעשרות ומאות אל"ש. וכן להפך אם עברה את כמות הנוסעים הצפויה באחוז גבוה היא מקבלת תגמול נוסף.
כל זה לא קושר לסכום הקבוע לתיקוף, אם כי במידה והיא נקנסת כדלעיל הקנס מתקזז מהסבסוד הקבוע.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
מצ"ב תקציר מהחוזה עם קווים - אשכול חשמונאים.
כל המכרזים של משרה"ת מ2011 בנויים בעיקרון דומה.
 

קבצים מצורפים

  • תקציר חשמונאים.pdf
    KB 1,011 · צפיות: 18
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה