במקום זה אפשר להגיע עם הילד להסכמים יותר יעילים..
ויש רב'ס שצריכים דחוף כדורים...אתם מכירים את הסיפור על הילד ששם כל בוקר לרבה את הריטאלין בקפה והכל נהיה רגוע....לא עברתי על כל התגובות.
אבל תרשו לי לומר לכם ובמיוחד לכן שזה לא סוף העולם אם ילד כותב עונש.
נכון, זה עונש פחות "מודרני", ופחות "הולך",
אבל זה עונש יעיל להפליא.
תבינו, יש ילדים מופרעים ושובבים שצריכים דחוף עזרה של כדורים.
ההורים מסרבים בכל תוקף, החוק לצידם. אי אפשר להכריח.
אסור לרב'ה לרמוז או לאיים בהכאה.
אסור כמעט כלום.
המנהל לא נמצא בדיוק.
הדבר היחיד שיכול להחזיר את הילד לשפיות זה אם הוא יודע שהרב'ה מסוגל להנחית עליו מטלה של כתיבת 200 פעם משהו מסוים.
זה כלי יעיל להפליא, אם כי לא נעים.
בגלל זה עברה לבית ספר אחר ...ממש עצוב לשמוע
אבל איפה היו ההורים????????
ממש לא.אם הילד צריך כדורים אפשר לנסות אולי יעזור לו כמה פעמים לצאת בהסכמה מראש מהשיעור ולעלות את כל המדרגות בחיידר כמה פעמים... אפשר לערוך עיצוב התנהגות ... ועוד...
יש רב'ס שבאמת טעות שהם מלמדים.ויש רב'ס שצריכים דחוף כדורים...אתם מכירים את הסיפור על הילד ששם כל בוקר לרבה את הריטאלין בקפה והכל נהיה רגוע....
איך אתם מסבירים שיש במשך 8 שנות הלימוד שנים שבהם כל הכיתה ללא יוצא מן הכלל מקסימים ויש שנים שהרבה בעיתיים לצערי יש רב'ס שלא מתאימים לתפקידם ואילו התוצאות . שוב למעט מקרים חריגים שאמורים להיות פעם בכמה שנים... כמובן יש רבס מדהימים שראויים לכל הערצה ושבח.
מי שנאלץ לדעתי להשתמש כל שבוע בענישה כדאי לו לחפש משרה אחרת...כי זה לא אמור להיות כך.
אי אפשר.במקום זה אפשר להגיע עם הילד להסכמים יותר יעילים..
אני לא.אני תמיד אומרת לתלמידותיי שאם הן מדברות בשיעור כנראה השיעור לא מספיק טוב....כשמעניין ומרתק לא מדברים...
תחושה קשה. זו המטרה של העונש הזה.איזו תחושה זו לכתוב לשווא?
שהוא יפסיק לדבר בשיעור. הוא לא רוצה לכתוה שוב 100 פעם.מה התועלת?
או או יגרום לו.זה יגרום לו לא לדבר בשיעור?
יכול להיות שאת צודקת במה שאת אומרת אבל דבר אחד תידעי שיש הים המון מחנכים שנותני םעונשים יותר חמורים מיזה ואפילו ההורים לא מודעים לכך כי הילדה לא משתתפת וכו ביגלל הפחד!!!(יש כאילו שנותנים מכות אולי זה היום פחות מצוי אבל יש מקרים אולי בודדים ויש לכך השלכה קשה לילד מכל הבחינות!!)הילד חזר מהבי"ס עם דף בו שורה אחת.
"בשיעור לא מדברים ומפריעים, רק מקשיבים ומשתתפים"
המטלה: 150 פעם.
כשביררתי מעט והנחתי שקיבל את זה בעקבות עניין זניח והגיוני,
בהתחשב בקשיים ובמגבלות שגם ככה יש לתלמידים הקטנים עם המסכות וכו',
אמרתי לו שאכתוב יחד איתו כדי להרגיש מה הוא מרגיש,
וכך יצא ששנינו יושבים בסלון עם דפדפת ועפרון..
אחרי בערך 20 פעם כבר התחילה לכאוב היד -
כשהיד כבר ממש כאובה אני סופרת,
אחד שתיים שלוש ארבע... 38.. ! זה בקושי רבע.
למה לעזאזל זה חוקי לתת דבר כזה לילד קטן?
למה זה לא מוגדר כבר כעונש פיזי שאסור בתכלית?
כמו שהמורה יתן מכה לילד על היד ויכאיב לו, הוא בעצם מצווה עליו להכאיב *פיזית* לעצמו.
הייתי די כועסת, אמרתי לו לעצור ואולי להמשיך בערב. בינתיים מתקשרת למורה.
מה הייתם עושים, מה הייתם אומרים לו?
אני חושבת שעם הילד מפריע לגמרי לכל הכיתה פשוט לשלוח אותו למנהל ומאו זה כבר העסק של המנהל איתוסיכום הדיון :
יש מורים שלא מתאימים כמו גם תלמידים שלא מתאימים למסגרת
או זקוקים לטיפול ותמיכה.
ברור שההורים צריכים לשים לב מה קורה עם הבן שלהם
במקרה של מלמד שפוגע ומעניש בצורה מוגזמת או בלי הבחנה צריך לפקוח עין
ולא לתת לענין להמשיך
אבל מצד שני צריך גם לראות את הזוית של המלמדים שיושבים בכיתה של כ30 ילדים
שמתוכם מספיק לא יותר מקומץ ילדים מחוסר התאמה היפראקטיביות או חוסר עניין
או מכל סיבה אחרת החליטו "לעשות שמח" לדבר לצחוק ולהפריע
מה שנותר למלמד (גם הכי מוכשר והמנוסה) הוא לשלב תגמול ועידוד
או שלא נותרת לו ברירה
ולטובת כל הכיתה הוא חייב להעניש (כמובן לא פיזי ולא לפגוע ) בכדי לגרום למינימום של הרתעה.
(במאמר המוסגר מה שהעלו פה כמה מהכותבים שכמעט כל העונשים
אסורים בזמננו, מובילים בדיוק להפקרות החילונית של הדור הנוכחי
שהפכו את הילדים ל"חיות מוגנות" בבועה של הכל מותר
בלי שום הרתעה " שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים..")
מסכיםיש פה הרבה צדק וכיווני חשיבה משתי הצדדים.
אך אני עדיין בדעה שכל מורה צריך לשבת עם עצמו ולחשוב על עונש שיתאים ויועיל.
אני ישבתי עם עצמי הרבה זמן וחשבתי האם להעניש ילד שלא הכין שיעורי בית יותר מ2-3 פעמים ברצף לא לצאת להפסקה-אלא בזמן ההפסקה לשבת ולהכין ש.ב.
הגעתי למסקנה שתלוי בסוג ואופי התלמיד.
כי יש תלמידים שההפסקות הם אויר לנשימה בשבילם ואם הם לא יצאו להפסקה כל הלמידה אח"כ תקשה עליהם.
אך מנגד יש תלמידים שהעונש הזה ישפיע עליהם, הם יעדיפו בפעם הבאה לשבת ולהכין ש.ב. בשלמות ולשחק בהפסקות עם החברים.
כך בכל עונש.
תכלס- העונש של המאה פעמים לא מתאים כלל לכל אופי או סוג תלמיד, ואפילו לא לאנשים מבוגרים יותר.
אנשים יכולים לכתוב אלף פעמים משפט ורגע אח"כ לא לעמוד בו...
בתקווה שלא תיצטרכו להעניש וגם אם כן שה' ייתן בכם את הבינה לבחור בעונש המתאים.
ירבו כמותיך מחנכות בישראל!!!יש פה הרבה צדק וכיווני חשיבה משתי הצדדים.
אך אני עדיין בדעה שכל מורה צריך לשבת עם עצמו ולחשוב על עונש שיתאים ויועיל.
אני ישבתי עם עצמי הרבה זמן וחשבתי האם להעניש ילד שלא הכין שיעורי בית יותר מ2-3 פעמים ברצף לא לצאת להפסקה-אלא בזמן ההפסקה לשבת ולהכין ש.ב.
הגעתי למסקנה שתלוי בסוג ואופי התלמיד.
כי יש תלמידים שההפסקות הם אויר לנשימה בשבילם ואם הם לא יצאו להפסקה כל הלמידה אח"כ תקשה עליהם.
אך מנגד יש תלמידים שהעונש הזה ישפיע עליהם, הם יעדיפו בפעם הבאה לשבת ולהכין ש.ב. בשלמות ולשחק בהפסקות עם החברים.
כך בכל עונש.
תכלס- העונש של המאה פעמים לא מתאים כלל לכל אופי או סוג תלמיד, ואפילו לא לאנשים מבוגרים יותר.
אנשים יכולים לכתוב אלף פעמים משפט ורגע אח"כ לא לעמוד בו...
בתקווה שלא תיצטרכו להעניש וגם אם כן שה' ייתן בכם את הבינה לבחור בעונש המתאים.
אני חושבת שכמה דקות מתאים לתלמידים עד כיתה ג'מסכים
אגב שמעתי מכמה מלמדים שנתנו בעבר עונש להשאר בהפסקה
ואח"כ שינו את דעתם
והתחילו לתת עונש של " דקה אחת או שתים להפסיד מההפסקה"
וההעידו שהיה לזה אותה אפקטיביות.
ברור שצריך להיות במודעות ולעקוב איך הילד מרגישנ.ב.
תודה גדולה למי שהציפה את הנושא.
לא כולם חושבים שכולם מושחתים........ברור שצריך להיות במודעות ולעקוב איך הילד מרגיש
וכמובן שיש מלמדים לא ראויים
אבל מה חטאו כל האחרים שנתונים לשיימינג חסר תקדים
וכל הצפה של הנושא גורם לעיתים לתחושה מוגזמת כביכול כולם מושחתים ורעי מעללים.
מצאת תשובה מצויינת ליצר הרע...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: