התייעצות כתיבה כואבת. (עונש)

מצב
הנושא נעול.

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
למה זה כ"כ מקומם העונש הזה? אני דווקא בעד. המלמד לא צעק על הילד, לא השפיל ולא פגע
מה כבר אפשר לצפות? פשוט דור ששופט את שופטיו. המחשה חיה של מה שניבאו חז"ל על דור שלפני ביאת משיח. פשוט ככה, לילדים הכל יהיה מותר ולמורה אסור לפצות פה ואף לא לתת את העונש הקל שבקלים כדי להעמיד את הילד על המקום. פשוט מינימום שבמינימום. כ"כ עצוב לראות עד לאיזה מצב הגענו שגם בינינו כבר כל הדו שיח עסוק סביב 'האם זה חוקי או לא חוקי', חברים, השתגענו לגמרי?? הידעתם שעפ"י החוק במדינתינו הנאורה מותר גם לחלל שבת?
מותר לפעמים להשתמש בחוק כדי לקבל מה שמגיע לנו, אבל מכאן עד שהחוק יהיה זה שקובע לנו מה מותר ומה אסור, להיכן הגענו?!
 

דפה

משתמש מקצוען
הילד חזר מהבי"ס עם דף בו שורה אחת.
"בשיעור לא מדברים ומפריעים, רק מקשיבים ומשתתפים"
המטלה: 150 פעם.
כשביררתי מעט והנחתי שקיבל את זה בעקבות עניין זניח והגיוני,
בהתחשב בקשיים ובמגבלות שגם ככה יש לתלמידים הקטנים עם המסכות וכו',
אמרתי לו שאכתוב יחד איתו כדי להרגיש מה הוא מרגיש,
וכך יצא ששנינו יושבים בסלון עם דפדפת ועפרון..
אחרי בערך 20 פעם כבר התחילה לכאוב היד -
כשהיד כבר ממש כאובה אני סופרת,
אחד שתיים שלוש ארבע... 38.. ! זה בקושי רבע.
למה לעזאזל זה חוקי לתת דבר כזה לילד קטן?
למה זה לא מוגדר כבר כעונש פיזי שאסור בתכלית?
כמו שהמורה יתן מכה לילד על היד ויכאיב לו, הוא בעצם מצווה עליו להכאיב *פיזית* לעצמו.
הייתי די כועסת, אמרתי לו לעצור ואולי להמשיך בערב. בינתיים מתקשרת למורה.
מה הייתם עושים, מה הייתם אומרים לו?
בלת"ק, וואו!
איזה מורה מדהים!!!
הלוואי שכל המורים ככה יתנהגו ברגישות.
עונש שמרתיע ילד לא לפטפט,
אבל, לא דחה את הילד, לא העיף אותו מהשיעור, לא עירב אף אחד מלבד הרבה והילד,
לא פגע בו מילולית/נפשית ואפילו לא פיזית.
לדעתי ראוי לכתוב לרבה תודה ששמרת על הילד שלי, תראו לו שאתם מעריכים אותו.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
למה זה כ"כ מקומם העונש הזה? אני דווקא בעד. המלמד לא צעק על הילד, לא השפיל ולא פגע, לא ביטל טיול ואפילו לא לקח הפסקה בסה"כ אמר לילד לכתוב. זהו עונש שאין לילד שום משקע ממנו.
בלת"ק, וואו!
איזה מורה מדהים!!!
הלוואי שכל המורים ככה יתנהגו ברגישות.
עונש שמרתיע ילד לא לפטפט,
אבל, לא דחה את הילד, לא העיף אותו מהשיעור, לא עירב אף אחד מלבד הרבה והילד,
לא פגע בו מילולית/נפשית ואפילו לא פיזית.
לדעתי ראוי לכתוב לרבה תודה ששמרת על הילד שלי, תראו לו שאתם מעריכים אותו.


ריק לבוי (חכמה בגויים תאמין) באחד ההרצאות שלו שאל שאלה נכונה (במקור השאלה מדברת על ילדים לקויי למידה אבל זה נכון לכולם) - מה בעצם אנחנו אומרים על כתיבה כשאנחנו הופכים אותה לעונש?
ובנוגע אלינו: אם אנחנו רוצים שהילדים שלנו ימלאו בעז"ה קלסרים של דברי תורה וכו' ויאהבו את המילים הכתובות (לימוד תורה) איזה אמירה אנחנו מעבירים להם כשאנחנו הופכים את הכלי היקר של מילים וכתיבה לעונש?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מה כבר אפשר לצפות? פשוט דור ששופט את שופטיו. המחשה חיה של מה שניבאו חז"ל על דור שלפני ביאת משיח. פשוט ככה, לילדים הכל יהיה מותר ולמורה אסור לפצות פה ואף לא לתת את העונש הקל שבקלים כדי להעמיד את הילד על המקום. פשוט מינימום שבמינימום. כ"כ עצוב לראות עד לאיזה מצב הגענו שגם בינינו כבר כל הדו שיח עסוק סביב 'האם זה חוקי או לא חוקי', חברים, השתגענו לגמרי?? הידעתם שעפ"י החוק במדינתינו הנאורה מותר גם לחלל שבת?
מותר לפעמים להשתמש בחוק כדי לקבל מה שמגיע לנו, אבל מכאן עד שהחוק יהיה זה שקובע לנו מה מותר ומה אסור, להיכן הגענו?!
יש הרבה צדק בדברים הללו.
הענין הוא לא בעצם הזכות להעניש, אבל גם עונש צריך להיעשות בחכמה. עונש כתיבה הוא לא חכם, הכתיבה כ"כ חשובה לנו למה להשניא אותה ולהפוך אותה לעונש?
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
יש הרבה צדק בדברים הללו.
הענין הוא לא בעצם הזכות להעניש, אבל גם עונש צריך להיעשות בחכמה. עונש כתיבה הוא לא חכם, הכתיבה כ"כ חשובה לנו למה להשניא אותה ולהפוך אותה לעונש?
כבר דנו כאן אם העונש אמור להיות בעצמו מעשה חינוכי שמביא אותו למחשבה וכו' או בסה"כ משהו לא נעים כדי שידע שיש 'תג מחיר' למעשים שלו. למיטב ידיעתי אם חז"ל ראו דבר לגיטימי בעונש פיזי, אז נכון שאצלינו זה לא בא בחשבון מכמה וכמה סיבות (ואכמ"ל) אבל מכאן ועד לומר שעונש שאין בו תוכן בפנ"ע אסור שיהיה (ומהוה תעודת עניות למורה וכו' וכו', עוד כל מיני משפטים שנאמרו כאן), קצת לא מסתדר...
ברור שעדיף עונש עם תוכן חיובי, אבל תחשבו על האופציות הקיימות בידיו של המורה בעידן 2020
 

efigraf

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
א. אומנם כתיבה היא לא עונש חינוכי עמוק אבל די בו כדי להרתיע ילד ממוצע. כלומר: אם יש לילד בעיית התנהגות אז זה לא יפתור אותה.
ב. יש גם הגיון בעונש הזה: במקום שהרב יגיד 150 פעמים "לא להפריע בשיעור" פשוט הילד שמפריע כותב את זה...
ג. אם המורה הבהיר לילד שהמטרה זה לא שתכאב לו היד אלא שיחדל ממעשיו והילד מודע לכך שהוא לא היה בסדר, אז מכתיבה של 150 משפטים לא אמורים לשנוא לא את הכתיבה ולא את הרב ואפשר לכתוב חידושי תורה לרוב... אבל אם הוא ימשיך להפריע, אולי הוא יאהב לכתוב אבל לא יהיה לו מה לכתוב...
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
את מגיעה משדה ההוראה שאת כך מזלזלת?? זו בכל אופן דעתם של גדולי ישראל, ויש על כך הרבה סיפורים.
מכירה מספיק מלמדים שמחנכים בנועם בלי להטיל מורה וב"ה מצליחים יותר מאלו שמטילים פחד.
מורה אמיתי יודע לפתוח סידור ולומר פרק תהילים להצלחת תלמיד ולא רק לנבוח מחוסר שליטה.
מי שלא מתאים לעבוד עם יהלומים שיפנה בבקשה את הכסא!
אפשר להפסיק עם הסופרלטיבים
כל הסיפורים על המלמדים של פעם הם על אנשים שישבו עם 10 ילדים 3 שעות ביום
להחזיק כיתה של 30 ילדים אין שום סיכוי בצורה הזאת
וחוץ מזה המלמדים של פעם היו מקבלים ילדים שטעמו את נחת זרועם של ההורים
והיום הם מקבלים ילדים מפונקים שרגילים לרדות בהורים שלהם ומנסים לעשות את זה גם למלמדים
הקצנתי כמובן
אבל חשוב להדגיש שאל תמכרו לנו את הסיפורים של פעם
היום בכל חיידר (כמעט)מלמד טוב זה מלמד שמחזיק כיתה
וזה כולל גם שהתלמידים ירעדו מהמלמד
ולכן מלמד לא נובח מחוסר שליטה
ובכל זאת מפיל על הילד עונש שהוא לא התכונן אליו ובלי הודעה מוקדמת
ובפרט לאותם אחד או שניים בכל כיתה שבעצם לא מתאימה להם מסגרת כזו גדולה (כאילו שלאחרים זה כן מתאים.....)
והמציאות מוכיחה שבסוף הילדים גם מרוצים יותר אצל מלמדים חזקים
מי שזה לא מוצא חן בעיניו שימציא חיידר חדש ולא יתלונן על מלמד שזו המציאות בה הוא נמצא
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אפשר להפסיק עם הסופרלטיבים
כל הסיפורים על המלמדים של פעם הם על אנשים שישבו עם 10 ילדים 3 שעות ביום
להחזיק כיתה של 30 ילדים אין שום סיכוי בצורה הזאת
וחוץ מזה המלמדים של פעם היו מקבלים ילדים שטעמו את נחת זרועם של ההורים
והיום הם מקבלים ילדים מפונקים שרגילים לרדות בהורים שלהם ומנסים לעשות את זה גם למלמדים
הקצנתי כמובן
אבל חשוב להדגיש שאל תמכרו לנו את הסיפורים של פעם
היום בכל חיידר (כמעט)מלמד טוב זה מלמד שמחזיק כיתה
וזה כולל גם שהתלמידים ירעדו מהמלמד
ולכן מלמד לא נובח מחוסר שליטה
ובכל זאת מפיל על הילד עונש שהוא לא התכונן אליו ובלי הודעה מוקדמת
ובפרט לאותם אחד או שניים בכל כיתה שבעצם לא מתאימה להם מסגרת כזו גדולה (כאילו שלאחרים זה כן מתאים.....)
והמציאות מוכיחה שבסוף הילדים גם מרוצים יותר אצל מלמדים חזקים
מי שזה לא מוצא חן בעיניו שימציא חיידר חדש ולא יתלונן על מלמד שזו המציאות בה הוא נמצא
תגובה הכי הכי הכי לעניין והכי הגיונית ומתקבלת על הדעת בכל האשכול ההזוי הזה
וכן הכי מציאותי בשטח
צריך לתת על זה אלף לייקים !! :D
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר להפסיק עם הסופרלטיבים
כל הסיפורים על המלמדים של פעם הם על אנשים שישבו עם 10 ילדים 3 שעות ביום
להחזיק כיתה של 30 ילדים אין שום סיכוי בצורה הזאת
וחוץ מזה המלמדים של פעם היו מקבלים ילדים שטעמו את נחת זרועם של ההורים
והיום הם מקבלים ילדים מפונקים שרגילים לרדות בהורים שלהם ומנסים לעשות את זה גם למלמדים
הקצנתי כמובן
אבל חשוב להדגיש שאל תמכרו לנו את הסיפורים של פעם
היום בכל חיידר (כמעט)מלמד טוב זה מלמד שמחזיק כיתה
וזה כולל גם שהתלמידים ירעדו מהמלמד
ולכן מלמד לא נובח מחוסר שליטה
ובכל זאת מפיל על הילד עונש שהוא לא התכונן אליו ובלי הודעה מוקדמת
ובפרט לאותם אחד או שניים בכל כיתה שבעצם לא מתאימה להם מסגרת כזו גדולה (כאילו שלאחרים זה כן מתאים.....)
והמציאות מוכיחה שבסוף הילדים גם מרוצים יותר אצל מלמדים חזקים
מי שזה לא מוצא חן בעיניו שימציא חיידר חדש ולא יתלונן על מלמד שזו המציאות בה הוא נמצא
לילד שלי יש מלמד שב"ה יש לו שם מעולה, ואנחנו גם ב"ה מאוד נהנים והוא ממש לא מהסוג שהזכרת.
ב"ה, שבני לא התנסה עם כאלו מלמדים. (ואם היו כאלו סיפורים הייתי כבר שומעת)
סמכות, גבולות ברורים - כן, איבוד שליטה - לא.
צר לי עליך שאלו אנשי הצוות שאת מכירה.
טוב לדעת שזכיתי.
(15 שנה הייתי מורה בכל מיני מגזרים החל מבתי ספר קירוב, וכיתות מכל המינים... וכלה בכיתות משלנו, בחיים לא עלה בדעתי לתת לתלמיד/ה לכתוב 150 פעם... כן, שיתפתי הורים במעללי בנם, כן חיפשתי דרכים יצירתיות, פעם לימדתי בכיתה ה' בנים, והילדים רבו מכות, ואני אישה, מה אני יכולה לעשות בכזה מקרה, האמת שפחדתי על עצמי. היה לי בתיק מצלמה (זה עוד היה בעידן הפילים...) וצילמתי. (המצלמה היתה בלי פילים, אבל היה פלש,) וזה הספיק, באותו רגע נהייתה דממה, אמרתי, בקול הכי רגוע שיכולתי להפיק שהתמונות עוברות הלאה, וזהו... זה נגמר... היה שיעור כמו שצריך.)
כך שיש עוד דרכים, אם היה לי כוח להקליד הייתי מספרת עוד אנקונדות של יצירתיות בהטלת משמעת חוץ מעונשים חסרי פרופורציה... מורה שלא יודע שילך ללמוד.
 
נערך לאחרונה ב:

רייזי 36

משתמש מקצוען
לילד שלי יש מלמד שב"ה יש לו שם מעולה, ואנחנו גם ב"ה מאוד נהנים והוא ממש לא מהסוג שהזכרת.
ב"ה, שבני לא התנסה עם כאלו מלמדים. (ואם היו כאלו סיפורים הייתי כבר שומעת)
סמכות, גבולות ברורים - כן, איבוד שליטה - לא.
צר לי עליך שאלו אנשי הצוות שאת מכירה.
אין מה להתלונן על התלמידים אם ההורים שלהם לא יודעים להבין עברית :(
עונש שנופל על על התלמיד במפתיע לא חייב להיות איבוד שליטה
בדרך כלל זה דווקא מגיע בתכנון מראש
ובכל זאת יש ענין וזו שיטה שהרבה מלמדים משתמשים בה שעל הילד זה יפול מהשמים
ואפשר לחשוב מה יקרה אם תלמיד שהופך שיעורים שלמים ישקיע יום אחד כמה שעות אחה"צ כדי שהוא יפחד לחזור על התעלול עוד פעם
 
נערך לאחרונה ב:

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אין מה להתלונן על התלמידים אם ההורים שלהם לא יודעים להבין עברית
עונש שנופל על על התלמיד במפתיע לא חייב להיות איבוד שליטה
בדרך כלל זה דווקא מגיע בתכנון מראש
ובכל זאת יש ענין וזו שיטה שהרבה מלמדים משתמשים בה שעל הילד זה יפול מהשמים
ואפשר לחשוב מה יקרה אם תלמיד שהופך שיעורים שלמים ישקיע יום אחד כמה שעות אחה"צ כדי שהוא יפחד לחזור על התעלול עוד פעם
הבעיה שלכתוב 150 פעם לא מרתיע אף תלמיד.
אצל אחי לפני כ15 שנה העונש היה טרנדי, היה להם אפילו גמ"ח משגשג, אף תלמיד לא פחד מזה. וזה לא חינך אף תלמיד.
מה הרוויח המלמד? שהוא איבד סמכות.
יש דרכים להשיג סמכות למי שאין לו באישיות. כתיבה של משפט 150 פעם, לא מראה לא על תכנון, ולא על סמכות.
אגב, חלק גדול מהחוצפות היום מגיעות מגיבוי של הורים.
יש פה גבול דק מאוד, של שמירת כבוד המורה, וניתנת כוח לילד כדי שלא יפחד לבוא לספר בפעם הבאה.
ילד שהופך שיעורים לא עושה את זה כי הוא רע. צריך לבדוק למה הוא עושה את זה. אין ילד רע, יש ילד שרע לו.
 
נערך לאחרונה ב:

יששוש

משתמש פעיל
אצלנו היו נותנים בד"כ 50 פעם ולא נראה שזה עשה למישהו בעיה [ יכול להיות ש150 זה יותר מידי אבל לא סוף העולם]
 
נערך לאחרונה ב:

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אצל בנותי נותנים עבודה מקיצור שלחן ערוך על הלכות דרך ארץ. מלמד - כן, יעיל - מאמינה שפחות.
אחד הכללים הכי חזקים בעונש כדי שיהיה אפקטיבי, עונש צריך להיות דבר נדיר, ברגע שמענישים כל שיעור אתה מאבד את האפקטיביות של העונש. מורה ששולחת כל שיעור בת אחרת למנהלת, מה תעשה כשבאמת תגיע הפרעה חריגה?
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
ילד שהופך שיעורים לא עושה את זה כי הוא רע. צריך לבדוק למה הוא עושה את זה. אין ילד רע, יש ילד שרע לו.
צריך לזכור עוד משהו אחד (בלי קשר לתגובות הקודמות שלי)
צריך לדעת לחלק בין הרצוי למצוי. ז"א יש כאן כ"כ עצות מכל החכמים שיודעים כ"כ יפה להסביר שהמורה צריך לנהוג בחכמה ולא רק לתת עונש שישתיק את הילד לאותו רגע, להתפלל לפני שנותן עונש וכו' וכו' והעונש צריך להיות משהו חיובי שילמד את הילד, ולהבין את הילד לנפשו כי באמת אין ילד רע רק ילד שרע לו, בקיצור, כל הטענות האלו נכונות (בהרבה מקרים) אבל כדאי לזכור שהמורה ג"כ אינו מלאך, ומה לעשות אין לנו בדור איזה חזו"א או בריסקר'ב שיהיה המורה לילד שלנו, כולנו יודעים שילדים זה עם שובב, שצריך המון המון סבלנות עבורו, ומן הסתם הרבה מהיועצים הללו למיניהם, לא היו מוכיחים את עצמם ברגע שהיו באים במקומו של המורה. אז אנא, אל תדונו רק מה המורה 'צריך' לעשות אלא מה אפשר לצפות ממנו ומה נראה לכם שהייתם עושים אתם במקומו (לא בשבוע הראשון לתפקיד). נכון שיש מקום לדון איך להסביר לילד שלא תמיד המורה צודק, אבל מכאן ועד להפוך את המורה לאיזה יצור מושחת בגלל שפעם עשה איזה טעות, חברים, כולנו עושים טעויות בחיים, וגם כלפי הילדים שלנו.
 

ציפורת הנפש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
למה זה כ"כ מקומם העונש הזה? אני דווקא בעד. המלמד לא צעק על הילד, לא השפיל ולא פגע, לא ביטל טיול ואפילו לא לקח הפסקה בסה"כ אמר לילד לכתוב. זהו עונש שאין לילד שום משקע ממנו. ואני בטוחה שהמלמד לא עשה זאת על המילה הראשונה שהילד הוציא מפיו וקדמה לזה הזהרה אך הילד בחר לצפצף או שלאו דווקא בחר לצפצף אבל בפועל זה מה שהוא עשה.
יתכן והעונש לא מידתי, יתכן שאפילו מוגזם אבל ממש לא הייתי ממליצה לאמא לעקוף את הרב ולהגיד "אסרתי על הילד להמשיך..." וכו' כי מהיום והלאה הילד ידע שאמא שלו כבר תסדר לו את העניינים וגם לרב יהיה פחות חשק להתעסק עם הילד ויתן להורים לחנך את בנם ולטפל בבעיות המשמעת שלו... (לא קשה להתיש הורים, והכל במסגרת החוק...) אפשר לכתוב בצורה מכובדת שזה היה קשה מידי ולכן יקח כמה ימים עד שתסיימו. ילד צריך לדעת לקחת אחריות על המעשים שלו וככה יש סיכוי שהוא ינסה פחות את המלמד וגם המלמד יראה שיש כאן הורים שדואגים לבן שלהם.

מסכימה.
עונש שהוא לא פוגע, לא מסוכן, לא מעליב.
נכון, הוא לא נעים, לא כיף, לא נחמד. אבל ניחא.

במיוחד אם המשפט שנבחר יש בו ערך. הרי חז"ל כבר לימדונו לענין "ותן טל" שאומרים כמות פעמים - זה נכנס.
משפטים העוסקים בערכים חיוביים והקניית חינוך ולא איזה משפט טיפשי יש בהם (וכבר פגשתי מלמד ששאל את הילד מה אמרת עכשיו וכשהילד ענה - שהוא אמר לחבר שהוא רואה עובד של חברת חשמל מטפס על העמוד אמר לו לכתוב את המשפט הזה כך וכך פעמים).
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
צריך לזכור עוד משהו אחד (בלי קשר לתגובות הקודמות שלי)
צריך לדעת לחלק בין הרצוי למצוי. ז"א יש כאן כ"כ עצות מכל החכמים שיודעים כ"כ יפה להסביר שהמורה צריך לנהוג בחכמה ולא רק לתת עונש שישתיק את הילד לאותו רגע, להתפלל לפני שנותן עונש וכו' וכו' והעונש צריך להיות משהו חיובי שילמד את הילד, ולהבין את הילד לנפשו כי באמת אין ילד רע רק ילד שרע לו, בקיצור, כל הטענות האלו נכונות (בהרבה מקרים) אבל כדאי לזכור שהמורה ג"כ אינו מלאך, ומה לעשות אין לנו בדור איזה חזו"א או בריסקר'ב שיהיה המורה לילד שלנו, כולנו יודעים שילדים זה עם שובב, שצריך המון המון סבלנות עבורו, ומן הסתם הרבה מהיועצים הללו למיניהם, לא היו מוכיחים את עצמם ברגע שהיו באים במקומו של המורה. אז אנא, אל תדונו רק מה המורה 'צריך' לעשות אלא מה אפשר לצפות ממנו ומה נראה לכם שהייתם עושים אתם במקומו (לא בשבוע הראשון לתפקיד). נכון שיש מקום לדון איך להסביר לילד שלא תמיד המורה צודק, אבל מכאן ועד להפוך את המורה לאיזה יצור מושחת בגלל שפעם עשה איזה טעות, חברים, כולנו עושים טעויות בחיים, וגם כלפי הילדים שלנו.
א' - אני מדברת מניסיון של מורה כ15 שנה גם בכיתות של בנים!!
ב'- יש הבדל בין מורה טעה שזה קורה , לבין מורה שזו דרך התנהלות קבועה אצלו.
 

כרמלית בננה

משתמש פעיל
אני לא בטוחה שעונש כזה באמת יגרום לא לדבר בשיעור ...
כמו שראיתי בתגובות המגזר שלנו הוא היחיד שמשתמש במין עונשים כאלה
זה לא יפה בכלל... ואני הייתי מתקשרת למורה ואומרת לו שהילד שלי לא מכונת צילום ...( בצורה יפה כמובן )
המגזר החרדי נופל על דברים זניחים ואני לא מכלילה ..
אבל יש לי אחות שהיה לה קשיים לימודיים ונכנסה לסמינר מהגדולים שכולכם מכירים!..
הם פשוט העבירו אותה לכיתה טיפולית עם בנות שממש אין קשר ברמה אליה
היא היתה עם בנות עם תסמונות ופיגורים וכו
היא לא היתה אמורה להגיע לשם ! פשוט היה להם קל .. בלי כאבי ראש.. תיגו אותה כילדה מפגרת וזהו !
אחותי בעקבות זה חזרה בשאלה ושהגיע לביס דתי חילוני
פתאום היתה בכיתה רגילה פתאום הילדה עושה שיעורים ופתאום אין לה בעיות למה ?
כמובן שאני לא מעודדת חינוך חילוני כי הילדים בבגרותם יוצאים יותר גרעים מכל אחד
אבל זה סיפור מקרוב אז מה תגידו? לא היה כח לטפל... במקום לתת עונשים מפגרים תחנכו באמת תסבירו לילד ....
ואולי הילד דיבר בשיעור כי הרמה לא מתאימה ?או כי חזרת על הדברים הרבה פעמים וזה ילד עם קליטה מהירה ?
באמת רדו לעם תראו מה היה שם עם הילד תכנסו לנעליים שלו
המידה קטנה אני יודעת.. אבל זה אפשרי אם רוצים!!!
ממש עצוב לשמוע
אבל איפה היו ההורים????????
 

ילדודס

משתמש מקצוען
הילד חזר מהבי"ס עם דף בו שורה אחת.
"בשיעור לא מדברים ומפריעים, רק מקשיבים ומשתתפים"
המטלה: 150 פעם.
כשביררתי מעט והנחתי שקיבל את זה בעקבות עניין זניח והגיוני,
בהתחשב בקשיים ובמגבלות שגם ככה יש לתלמידים הקטנים עם המסכות וכו',
אמרתי לו שאכתוב יחד איתו כדי להרגיש מה הוא מרגיש,
וכך יצא ששנינו יושבים בסלון עם דפדפת ועפרון..
אחרי בערך 20 פעם כבר התחילה לכאוב היד -
כשהיד כבר ממש כאובה אני סופרת,
אחד שתיים שלוש ארבע... 38.. ! זה בקושי רבע.
למה לעזאזל זה חוקי לתת דבר כזה לילד קטן?
למה זה לא מוגדר כבר כעונש פיזי שאסור בתכלית?
כמו שהמורה יתן מכה לילד על היד ויכאיב לו, הוא בעצם מצווה עליו להכאיב *פיזית* לעצמו.
הייתי די כועסת, אמרתי לו לעצור ואולי להמשיך בערב. בינתיים מתקשרת למורה.
מה הייתם עושים, מה הייתם אומרים לו?
בלת"ק
הבן שלי בשנה שעברה חזר כל יום עם עונשים של 500,600,800 ועל דברים קטנים, בלי פרופורציות בכלל. וזה רק טיפס כל פעם נוספו כמה מאות... וחוצמזה היה אסור לצאת להפסקה עד שלא מסיימים, (העונש היה אחה''צ וכל הבוקר הוא היה בודק שלא יוצאים להפסקה)
באחד הפעמים, פשוט ישבנו בעלי ואני וכתבנו כל אחד 500, המטרה שלנו היתה להראות לילד שאם הוא קיבל עונש אנחנו איתו אבל הוא צריך להגיש את מה שנדרש ממנו
אח''כ יצרנו קשר עם המשגיח (שיגבה את הענין מול הרבה) שזה עבר כל גבול, וסיפרנו לו שאנחנו אלו שרשמו את העונש אז הוא צחק וסיפר שגם הוא היה ילד ההורים שלו רשמו והכל בסדר.
זה כנראה היה סוף שנה והרבה לא התמודד בכלללל.


השנה הוא סיפר לי שילד אחד קיבל עונש רציני לכתוב 20 פעמים, שאלתי אותו מה רציני בזה, אז הוא הסביר ש-20 של הרבX שווים ל-1000 של הרבY
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
כ"כ נכון. אנחנו בדור איסטנט- רוצים הכל הכי מהר שאפשר בלי לעבוד עם הנשמה.
הוראה - מי שהולך לעבוד בכזו עבודה, צריך לדעת שזו עבודה שצריך לתת את הלב והנשמה.
א' - אני מדברת מניסיון של מורה כ15 שנה גם בכיתות של בנים!!
ב'- יש הבדל בין מורה טעה שזה קורה , לבין מורה שזו דרך התנהלות קבועה אצלו.
יפה מאד, אבל כדאי לזכור שגם אם אכן את ככה נוהגת, כפי שאת מעידה על עצמך, עדיין אין הרבה כאלו בדור, ולכן חבל שהורים ייתלו כ"כ הרבה ציפיות מהמורה, דברים שלפעמים הם עצמם לא נוהגים עם הילדים שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה