התייעצות אתם מעלים אותם כתה? באמת? אבל הם החסירו כ"כ הרבה?

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
אותה אחת סיפרה לי פעם
שבאמצע שיעור של מקצועית היא נכנסה לכתתה לומר הוראה טכנית.
לאחר השיעור, המורה המקצועית שעובדת בעיקר עם כיתות גבוהות אבל ממש לא רק,
אמרה לה שזה היה בשבילה ממש שיעור איך מסבירים דברים בכיתה ב.
ואיך היא מסבירה דברים בבית לילדה שלה שבכיתה ב'?
אני חושבת שיש פה קצת קצת הגזמה.
ולא ראיתי כל כך הרבה שיקולים כל פעם שמכניסים ממלאת מקום טריה לכיתה למשל, או הזדמנויות אחרות.
הכי גרוע זה שהילדים יגמרו את י"ב כשחסרה להם שנה מבחינה לימודית ומיומנותית
 

דיתי חן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא נכנסת לעובי הדיון כאן.
רק משהו אחד לא לקחתם בחשבון:)
מה עם התלמידים/ות???
בדקתם מה דעתם בעניין?

אני מורה.
התלמידות שלי עברו תקופה משוגעת כמו כולם.
והן מחכות לחופשששש :rolleyes:
ועוד כל מיני שאני מכירה,
מהמשפחה ומהסביבה -
הילדים (ברובם) בכלל לא בעניין של לימודים.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
ואיך היא מסבירה דברים בבית לילדה שלה שבכיתה ב'?
אני חושבת שיש פה קצת קצת הגזמה.
ולא ראיתי כל כך הרבה שיקולים כל פעם שמכניסים ממלאת מקום טריה לכיתה למשל, או הזדמנויות אחרות.
הכי גרוע זה שהילדים יגמרו את י"ב כשחסרה להם שנה מבחינה לימודית ומיומנותית
ובאמת הם מקבלים הרבה פחות.
וכן אמא של הילדה זה אחד על אחד והיא גדלה יחד איתה.
זה עולם אחר.

וכיוון שאני לא מורה,
אני לא יודעת להסביר לכם בדיוק הכל,
ואותה מורה כשהאריכה חופשת לידה היה לה המון נקיפות מצפון על מה שהתלמידות מפסידות.
ושוב-
אתם נותנים למורה שהיא במידה מסויימת גרועה ממתחילה:
אין לה את הרענונות והגמישות של צעירות
ללמד דברים מאוד חשובים.
היא תנסה , באמת,
אבל תקבלו תוצאות של מתחילה.

בבית הספר. הזה מאוד משתדלים לא להכניס מ״מ למחנכות בגילאים חשובים,
אלא הופכים מקצועיות של אותו הגיל למחנכות ולהם מביאים ממלאות מקום.
בדיוק מאותה נקודת מבט.
 

מנגנת

משתמש מקצוען
לא נכנסת לעובי הדיון כאן.
רק משהו אחד לא לקחתם בחשבון:)
מה עם התלמידים/ות???
בדקתם מה דעתם בעניין?

אני מורה.
התלמידות שלי עברו תקופה משוגעת כמו כולם.
והן מחכות לחופשששש :rolleyes:
ועוד כל מיני שאני מכירה,
מהמשפחה ומהסביבה -
הילדים (ברובם) בכלל לא בעניין של לימודים.
אני בדקתי את דעתן של שתי התלמידות שיש לי בבית.
והיא לא רלוונטית לדיון.
 

יפה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
דווקא את הבנות שלי התקופה הזו לימדה לאהוב את הביה"ס.
גם זאת שתמיד עשתה בעיות בבוקר, וממדה כל יום חום (עוד לפני הקורונה...) כדי להשאר בבית.
היום רצה בשמחה.
וזה הרווח העיקרי שלי בסיפור.

ומשום מה, אני לא פגשתי בשום אמא שנהנתה מהלמידה הזו,
כל עוד זה היה בכיף - למה לא.
אבל כשהמורה מאיימת על בנות בכיתה א' שזה ציון לתעודה, והילדה שלי נלחצת - זה נהפך לסיוט!
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
ובאמת הם מקבלים הרבה פחות.
וכן אמא של הילדה זה אחד על אחד והיא גדלה יחד איתה.
זה עולם אחר.
בסדר.
מי שישמע.
ואם מישהו חושב שיגרם נזק מזה עדיין אפשר לחשוב על פתרונות....
(אולי למשל להחליף את המורות? או לא להעלות כיתה כמו שהתחיל האשכול?)
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בסדר.
מי שישמע.
ואם מישהו חושב שיגרם נזק מזה עדיין אפשר לחשוב על פתרונות....
(אולי למשל להחליף את המורות? או לא להעלות כיתה כמו שהתחיל האשכול?)
אני בעד.
לא חושבת שזה יקרה,
כן חושבת שזו צריכה להיות הבקשה.
 

מנגנת

משתמש מקצוען
ז"א?
אני בסוף יום ;)
תסבירי...
אם הילדות רוצות חופש, אנחנו לא צריכים להיות מוטרדים מחוסרים לימודיים?
ממתי אלו השיקולים שלהן?
ואם רצית לדעת ספציפית- ילדה אחת שלי לא רצתה בי"ס לא לפני הקורונה, לא בקורונה ולא אחרי- ולא לעולם ועד.
השניה מאוד אוהבת לעשות מה שאומרים לה. והיא עושה את זה גם כשזה מטופש נורא (וחלק ממה שהיא עושה בלימודים הוא כזה, אפילו לדעתה). תכלס אם כולם הולכים לבי"ס היא רוצה ללכת גם, אם כולם בחופש אז ככה זה טוב גם לה. לחלוטין לא מתוך רצון להחכים או לנוח...
 

דיתי חן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל כשהמורה מאיימת על בנות בכיתה א' שזה ציון לתעודה, והילדה שלי נלחצת - זה נהפך לסיוט!
ספרי למורה הזאת שהיא לא מעודכנת בהוראות הפיקוח ;)
התעודה השנה לא באמת הולכת לשקף את המצב,
יתנו הערכות ומחמאות בערך.
 

דיתי חן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם הילדות רוצות חופש, אנחנו לא צריכים להיות מוטרדים מחוסרים לימודיים?
ממתי אלו השיקולים שלהן?
אולי טעיתי בניסוח.
כוונתי היתה לא בעניין של רצון
אלא של יכולת.
ויכולת הלמידה עכשיו היא לא משהו ממש משובח:rolleyes:

ברור שיש פערים לימודיים,
אבל לדעתי
הארכת הלימודים לא תועיל למצב. (לדעתי!:cool:)
 

יפה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
היה מקום להרגיע את המורה.
היה יותר קל להרגיע את הילדה....
שלא מעניין אותי התעודה, זה לא לסמינר, מצידי הכל בלתי מספיק, ונכתוב למעלה בזורח קורנה, כדי שאם עוד חמש שנים נשכח - לא נתעלף....
 

מנגנת

משתמש מקצוען
אולי טעיתי בניסוח.
כוונתי היתה לא בעניין של רצון
אלא של יכולת.
ויכולת הלמידה עכשיו היא לא משהו ממש משובח:rolleyes:

ברור שיש פערים לימודיים,
אבל לדעתי
הארכת הלימודים לא תועיל למצב. (לדעתי!:cool:)
איפה היתה הפיסקה הזאת כשדיברו על למידה מרחוק???

דוקא ממך רציתי לשמוע את זה.
 

דיתי חן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איפה היתה הפיסקה הזאת כשדיברו על למידה מרחוק???

דוקא ממך רציתי לשמוע את זה.

התכוונת לשאול למה חייבו את הלמידה מרחוק?
כי זה באמת היה דבר טפשי לחלוטין.
רק זו היתה ההוראה מלמעלה,
והמורות למטה לא יכלו לעשות כלום בערך.
(רק לדאוג שזה יהיה כמה שיותר קליל וקצר)
 

מנגנת

משתמש מקצוען
התכוונת לשאול למה חייבו את הלמידה מרחוק?
כי זה באמת היה דבר טפשי לחלוטין.
רק זו היתה ההוראה מלמעלה,
והמורות למטה לא יכלו לעשות כלום בערך.
(רק לדאוג שזה יהיה כמה שיותר קליל וקצר)
אוקי, זה רק מוכיח כמה שהדיון מיותר
אם מקבלי ההחלטות אינם רואים את טובת הענין לנגד עיניהם
השאלה מה יועיל לצמצום הפערים כלל אינה עולה
והטענה שלך שהארכת הלימודים אינה יעילה גם היא לא תוכל להיות מוכחת.
אפשר לסגור את האשכול.
מקווה שהתובנה שמערכת החינוך פועלת באופן שנוגד את אינטרס הציבור- תופנם לפחות בקרב ההורים.
 

יהודית רוזן

משתמש פעיל
כשהייתי בכיתה ב',
פרצה מלחמת המפרץ,
גרנו בב"ב,
והיינו בחופש לאורך תקופה הזהה לחופש הקורונה.
לא חושבת שנהייתי אנאלפביתית
בעקבות כך.
שימו לב,
שחופשת הקורנה גם כך בחלקה הראשון היתה בתקופה שבין פורים לפסח,
שאז בכל מקרה בד"כ הלמידה היא לא רצינית,
מינימום שיעורי בית ואין מבחנים בכלל.
אז על מה הרעש? נראה לי מוגזם.
פעם של חודש פלוס לא אמור לזעזע כל כך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה