דרוש מידע איך קונים דירה עם הון עצמי של "לא סוגרים ת'חודש" (כפשוטו)????

מצב
הנושא נעול.

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
זה הנתונים שאני מכיר.
400-500 זה סכומים שנתנו לפני 10-15 שנים, כאשר דירות בבני ברק 3-4 חדרים עלו כ-800 אלף עד מיליון ש"ח.

היום, חתן בן תורה מישיבה רצינית מבקש 700-800 אלף, כאשר הוריו נותנים בד"כ עוד 200-300 והזוג לוקח עוד משכנתא של 700-900 אלף בכדי לקנות דירת 3 חדרים בבני ברק/ירושלים.

מאז הקורונה חל שינוי מכורח המציאות,
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לצערי , השינוי הוא למעלה.
ואני "מת" שאני טועה, כי אני צריך המון כסף לחתן את הילדים.
אני אומרת את זה בתור שדכנית,
עשינו כמה שידוכים לאחרונה,
ואם לבחורה יש מקצוע טוב ומשכורת טובה אז 400-500 בהחלט יספיק בשביל בחור מצוין מישיבה הכי הכי.
וגם לא הבנתי איך כל הישיבות האלו הם אותו הדבר מבחינתך--
חברון/קול תורה/מיר ברכפלד/וולפסון/בית מתתיהו
בחלק מהם גם 300 יספיק....
 

גולש בנט

משתמש מקצוען
אני אומרת את זה בתור שדכנית,
עשינו כמה שידוכים לאחרונה,
ואם לבחורה יש מקצוע טוב ומשכורת טובה אז 400-500 בהחלט יספיק בשביל בחור מצוין מישיבה הכי הכי.
וגם לא הבנתי איך כל הישיבות האלו הם אותו הדבר מבחינתך--
חברון/קול תורה/מיר ברכפלד/וולפסון/בית מתתיהו
בחלק מהם גם 300 יספיק....
הסכומים שציינתי לא התייחסו לכל הבחורים שם, אלא רק לבחורים היותר טובים בכל שיעור.
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
עכשיו אני ממש שמחה שעברתי לפריפריה לפני שנים שם המושגים נורמליים הילדים שלי מתפרח ואןרחות תורה בחורים מצוינים לא ידעתי שזה הסכומים לבחורים מצוינים החכמתם אותי
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
את הבחורים בוודאי שאין מה להאשים
מדובר בבחורים
אין להם מידי הרבה שכל או משהו ויש לחץ חברתי מטורף אז "הם" דורשים [זה לא הבחורים זה ההורים שלהם]
ואת הראשי ישיבות אפשר להתווכח [לדעתי גם אם הם יגידו אף אחד לא ישמע להם]
וצריכים להבין כאן משהו הבסיס הוא שבציבור הליטאי יש חשיבות עליונה וגדולה שהבחור יילמד אחרי החתונה ואם לא יתנו איזשהו סכום בסיסי סביר להניח שהוא ייצא לעבוד אחרי החתונה כמו שקורה בציבור החסידי
בציבור הספרדי זה מאד מתחלק בחור ספרדי טוב מישיבה אשכנזית בד''כ גם ידרוש ומישיבה ספרדית אולי לא ידרוש אבל אח''כ זה גורם להרבה בעיות שגם אותם רוצים לחסוך
משא''כ אברך מבוגר כבר מבוסס יותר וגם פחות יש חשש שיצא לעבוד אם הוא לא יצא עוד קודם ולכן הגיוני יותר שהוא מתחייב
ומי שבאמת לא רוצה להתחייב יכול לקחת בחור מעולה וטוב ממשפחה הרוסה או עם רקע רפואי שלא מפריע ושלל דברים מעין אלו [ז''א א''א להגיד לבחורים תתחשבו רק בבחורה ולא לענות באותה מידה להורי הבנות תתחשבו רק בבחור]
ומהיכרות [ונראה לי שכל הכועסים למיניהם לא משתייכים לציבור הליטאי] הרבה מהמתחייבים בציבור הליטאי גם עומדים בהתחייבויות שלהם
וזה לא סותר שבאמת יש מקרים של קריסות מפוארות
ויש עוד כמה פטנטים [מי שיודע מה קורה בביכנ''ס ליטאי אחרי קריאת מגילה]
זאת אמרת שעל בחור בלי שכל צריך לשלם 800,000 ש"ח???
אז כבר עדיף בחור עם שכל שלא דורש כלום, ויודע שהקב"ה מנהל את העולם.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
זו שאלה קשה,
ביטול המצב הזה הוא כמעט בהכרח ביטול של חיי האברכות
כמו שציינו כאן, החסידים לא נותנים ורובם יוצאים לעבוד
הספרדים לא קונים דירה
ואת זה לא בהכרח שהליטאים וגדולי הדור רוצים לשנות.

הבחורים לא דורשים כסף בשביל לשים אותו מתחת לבלטות, אלא בשביל לקנות דירה ועדיין להמשיך ללמוד
הבחורים דורשים דירות כי הם רוצים כמובן לגור במרכז.
וכאילו אם הם היו גרים בערד עפולה צפת טבריה כרמיאל אופקים נתיבות אז הם לא היו נשארים אברכים.
מספיק לזלזל כ"כ בליטאים שכל הסיבה שהם אברכים זה רק בגלל הכסף שהם קיבלו בחתונה.

ודי ברור שזה הפוך לגמרי.
 

נחמי3

משתמש מקצוען
טוב... אני מבקש לא להפוך את הליטאים לחייזרים. אני מכיר אותם מקרוב, יש לי הרבה חברים ליטאים, למדתי בישיבה ליטאית, וגם סבא שלי היה הליטאי של מלך מרוקו.
לא כולם כאלה.
כמובן זה בכלל לא מייצג מגזר שלם חס וחלילה רק יש פה דוג' אמיתית לחסכנות שדובר פה, שמשפחות חיות מאוד בחסכון גדול, בשביל מטרות מאוד חשובות
 

נחמי3

משתמש מקצוען
הבחורים דורשים דירות כי הם רוצים כמובן לגור במרכז.
וכאילו אם הם היו גרים בערד עפולה צפת טבריה כרמיאל אופקים נתיבות אז הם לא היו נשארים אברכים.
מספיק לזלזל כ"כ בליטאים שכל הסיבה שהם אברכים זה רק בגלל הכסף שהם קיבלו בחתונה.

ודי ברור שזה הפוך לגמרי.
דוקא התופעה של לגור בכל קצוות הארץ במקומות נידחים וזולים מוכרת אצל בני תורה אברכים אמיתיים כבר רבות בשנים. [אופקים, תפרח, זכרון, כרמיאל]
אצל החסידים זה ממש תופעה לאחרונה בשנים האחרונות שהתחילו קצת גם לנדוד למרחקים [עפולה, טבריה]
[למעט גור שהלכו כבר לפני המון שנים לחצור וערד],
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
כמובן זה בכלל לא מייצג מגזר שלם חס וחלילה רק יש פה דוג' אמיתית לחסכנות שדובר פה, שמשפחות חיות מאוד בחסכון גדול, בשביל מטרות מאוד חשובות
אלו מטרות חשובות כל עוד החסכנות מובילה למצב שיש להם בסוף מכח החסכנות

אבל אם החסכנות היא סוג של כורח המציאות
שגם לאחריה האדם יכנס לבור ללא תחתית

הרי זה התאבדות כלכלית שנכפית כתוצאה מלחץ חברתי
דבר שכל מי שמנסה למצוא פה הסברים שבעייני לא יכולים להתקיים
לאורך זמן על חברה שלמה

ואף כולם הודו פה שזה בעיה קשה מאוד שרוב המוחלט של הציבור לא מעוניין בה(ואם הרוב לא מעוניין
בה ,אז שאף אחד לא יכניס פה את האידיאל שהוא באמת מקודש של לקנות חתן תלמיד חכם
אחרי שהוא מודה שרוב הציבור לא מעוניין בזה)


ולנסות להסביר חברה שלמה על סמך העניין הזה וכל ההסברים ביחד לא יעזור כלל וכלל

המצב קשה מאוד מאוד
וזה עומק הגלות!!
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היום, חתן בן תורה מישיבה רצינית מבקש 700-800 אלף, כאשר הוריו נותנים בד"כ עוד 200-300 והזוג לוקח עוד משכנתא של 700-900 אלף בכדי לקנות דירת 3 חדרים בבני ברק/ירושלים.
הכי מצחיק שיש, היכן בירושלים יש דירה ב1800000?
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בא נתעשת ,אם חלילה מישהו לוקח את הדיון הזה למקום של ביקורת מגזרית על המגזר עצמו
אז בא נעמיד דברים על דיוקם

המגזר הליטאי (בו אני גם נמצא)
הוא מגזר נפלא מקסים אנשים עדינים מקסימים אצילי נפש ומידות
תלמידי חכמים מופלאים ושוקדים על התורה ללא לאות כל הזמן וכל העת
מדובר באנשים מיוחדים חכמים מוכשרים
ועוד אין ספור מעלות שלא תכלה היריעה

פשוט מדובר על מצב באמת קטסטרופלי
שרוב המגזר הליטאי לא מעוניין בו
ולכן חלילה לפעמים נוצר הרושם
שיש ביקורת על האנשים על המגזר וכו

וזה ממש לא הכיוון
ואני משוכנע שכל מי שדיבר באיזה צורה
לא התכוון חלילה לבקר את המגזר עצמו בכי הוא זה

ואם חלילה השתמע אחרת אז שיובן שזה ממש לא הכיוון
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלה

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהוָה הַלְלוּ עַבְדֵי יְהוָה:ב שֶׁעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בְּחַצְרוֹת בֵּית אֱלֹהֵינוּ:ג הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב יְהוָה זַמְּרוּ לִשְׁמוֹ כִּי נָעִים:ד כִּי יַעֲקֹב בָּחַר לוֹ יָהּ יִשְׂרָאֵל לִסְגֻלָּתוֹ:ה כִּי אֲנִי יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְהוָה וַאֲדֹנֵינוּ מִכָּל אֱלֹהִים:ו כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ יְהוָה עָשָׂה בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ בַּיַּמִּים וְכָל תְּהוֹמוֹת:ז מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו:ח שֶׁהִכָּה בְּכוֹרֵי מִצְרָיִם מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה:ט שָׁלַח אֹתוֹת וּמֹפְתִים בְּתוֹכֵכִי מִצְרָיִם בְּפַרְעֹה וּבְכָל עֲבָדָיו:י שֶׁהִכָּה גּוֹיִם רַבִּים וְהָרַג מְלָכִים עֲצוּמִים:יא לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן וּלְכֹל מַמְלְכוֹת כְּנָעַן:יב וְנָתַן אַרְצָם נַחֲלָה נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ:יג יְהוָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם יְהוָה זִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר:יד כִּי יָדִין יְהוָה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם:טו עֲצַבֵּי הַגּוֹיִם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:טז פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:יז אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יַאֲזִינוּ אַף אֵין יֶשׁ רוּחַ בְּפִיהֶם:יח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:יט בֵּית יִשְׂרָאֵל בָּרְכוּ אֶת יְהוָה בֵּית אַהֲרֹן בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כ בֵּית הַלֵּוִי בָּרְכוּ אֶת יְהוָה יִרְאֵי יְהוָה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כא בָּרוּךְ יְהוָה מִצִּיּוֹן שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

השילוב המנצח • אתגר 19

לוח מודעות

למעלה