דרוש מידע ערבים

  • פותח הנושא nc
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
האשכול הזה כמו אשכולות על חסימות ועוד כמה נושאים מוכיח תופעה: איך כל מיני תכניות, מסלולי השקעה, מנויים לעיתונים, חסימות לאינטרנט ועוד דברים הנתונים לבחירתו של אדם לפי נטיית ליבו הפכו אצל חלקנו לחלק מהדת ומערך השקפותיו ואמונותיו ומשם הם נלחמים בכל הכח בכל מי ששואל או מחווה דעה.
ואז כמובן שאין סיכוי לדיון ענייני על זכאות, כדאיות ועוד.
למה? מה הבעיה להבין שמי שבחר חסימה או חיסכון שונה משלנו לא מאיים עלינו?
גילוי נאות: אין לי שמץ של מושג לגבי הקרן הנ"ל. דעתי היא רק לגבי אופי הדיון.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
תוכל להפנות אותי לדוחות שלהם? למה שאתה קורא שקיפות?
הנה החומר שמצאתי עליהם במכלול, מעבר לזה לא מצאתי יותר מדי פרטים.

קרן יחד​



קרן יחד היא יוזמה חברתית שמטרתה היא יצירת קהילת משפחות גדולה, שתתן ערבות הדדית אחד לשני. הקרן תתן סיוע כספי למשפחות מתוך הקהילה, במקרים של פטירה של אחד מההורים. על אף שהקרן נוסדה על ידי אנשי ציבור מהציונות הדתית, והיא מפורסמת בעיקר במגזר זה, היא מיועדת לכל אדם, גם אם הוא חרדי או חילוני. קרן דומה קיימת בציבור החרדי בשם עֲרֵבִים.
קרן יחד
קרן יחד.png
פעילותקרן ערבות הדדית המיועדת בעיקר לציבור הדתי לאומי
התאגדותעמותה רשומה
מדינהישראל
חבריםכ-22,000 משפחות, נכון ל-2018
יושב ראשהרב הלל הורוביץ
תקופת הפעילותכסלו תשע"ד,
(דצמבר 2013) – הווה

פעילות​

"קרן יחד" היא יוזמה שמטרתה היא לאגד מספר רב של משפחות ביחד שיעניקו תמיכה כלכלית למשפחות החברות בה, במקרה שאחד מההורים נפטר. הקרן הושקה בדצמבר 2013 בתמיכתם של מספר רבנים מהציונות הדתית. הקרן פועלת כך שבמקרה שאחת מהמשפחות המנויות בקרן מתייתמת מאחד ההורים, יגויס עבור כל אחד מהיתומים שגילם קטן מ-30, סכום של 10 שקלים מכל מנוי עד לסכום של 150,000 שקלים.[1]
בינואר 2014 יצא קמפיין פרסומי בעיקר על גבי עלוני שבת שמחולקים בבתי הכנסת שבו נראו מספר ידוענים מקומיים מהמגזר הדתי, שהצטרפו לקרן בעצמם.[2]
במרץ 2014 הקרן עברה את ה-5000 משפחות שמנויות בקרן והחלה בהפעלתה של הקרן.[3]
בספטמבר 2014 הודיעה הקרן על מקרה ראשון של אסון פתאומי והפעלת הקרן לטובת היתומים.[4]
נכון ליולי 2018, בקרן חברות כ-22,000 משפחות.

מועצת הקרן​

יוזם הקמת הקרן והיושב ראש הוא הרב הלל הורוביץ, מהיישוב היהודי בחברון. בנוסף, קיימת מועצה ציבורית שמלווה את הקרן, נשיא המועצה הוא הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, ובין חברי המועצה ניתן לראות את: הרב אבי גיסר, פרופ' אמנון שפירא, פרופ' אשר כהן, הרב ברוך גיגי, הרב חיים גנץ, דר' יגאל בן שלום, הרב יהושע שפירא, פרופ' יפה זילברשץ, הרב יצחק לוי, השופטת בדימוס שרה פריש, הרב חיים אידלס, והרב בן ציון אלגאזי.[5]
דוחות של כל עמותה הרשומה כחוק במדינת ישראל מפורסמים באתר גיידסטאר.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
דוחות של כל עמותה הרשומה כחוק במדינת ישראל מפורסמים באתר גיידסטאר.
ידוע. אבל גם הדוחות של ערבים מופיעים שם.
היה נשמע מדברי הכותב שרק על יחד ניתן לסמוך כי יש שם שקיפות מלאה בעוד אצל ערבים אין כזו.
הדוחות של ערבים וקישור לגיידסטאר כבר פורסמו פה במהלך האשכול.
לכן ביקשתי שיפנה אותי ל'שקיפות המלאה' שהוא מדבר עליה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ידוע. אבל גם הדוחות של ערבים מופיעים שם.
היה נשמע מדברי הכותב שרק על יחד ניתן לסמוך כי יש שם שקיפות מלאה בעוד אצל ערבים אין כזו.
הדוחות של ערבים וקישור לגיידסטאר כבר פורסמו פה במהלך האשכול.
לכן ביקשתי שיפנה אותי ל'שקיפות המלאה' שהוא מדבר עליה.
אוקיי אז אני עניתי עקרונית לכל מי שתהה איפה ניתן לצפות בנתונים כספיים.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
האשכול הזה כמו אשכולות על חסימות ועוד כמה נושאים מוכיח תופעה: איך כל מיני תכניות, מסלולי השקעה, מנויים לעיתונים, חסימות לאינטרנט ועוד דברים הנתונים לבחירתו של אדם לפי נטיית ליבו הפכו אצל חלקנו לחלק מהדת ומערך השקפותיו ואמונותיו ומשם הם נלחמים בכל הכח בכל מי ששואל או מחווה דעה.
ואז כמובן שאין סיכוי לדיון ענייני על זכאות, כדאיות ועוד.
למה? מה הבעיה להבין שמי שבחר חסימה או חיסכון שונה משלנו לא מאיים עלינו?
גילוי נאות: אין לי שמץ של מושג לגבי הקרן הנ"ל. דעתי היא רק לגבי אופי הדיון.
ממש לא.
הדיון כולו התנהל בשני מישורים:
1. תגובות של אנשים שהגיבו לפניית פותחת האשכול וסיפרו שהם או קרוביהם נעזרו בקרן.
2. תגובות משמיצות של אנשים לגופה של קרן או לגופם של העומדים בראשה, וניסיון שלי כמי שמכיר אותם להוכיח שמי שכתב כך לא יודע ולא מכיר.
מי ששאל שאלות תמימות או חיווה דעה בצורה מכובדת קיבל מענה ממי שידע לענות.
אני עסקתי באלו שהכריזו פה הכרזות בסגנון 'כולם גנבים ואנשי בצע והכל מתנהל במחשכים ובשרירות'. מי שכותב כך לגיטימי לענות לו באותו סגנון.
 

מור יוסף

משתמש פעיל
הכלל שהזכרת נכון גם לגבי חברות ביטוח מסחריות
כך שזו הנורמה בכל חוזה שנכתב בהתייעצות עם עורכי דין
זה רק גורם לי להעריך יותר את הקופה שממלאת את ההתחייבות המקורית ולא מתחמקת עם שינויי עריכה

ואגב, רק רוצה להזכיר לך את חוק לשון הרע והוצאת דיבה
אל תשלה את עצמך לרגע שברשת אתה אנונימי
אם חברה מסחרית תוסיף סעיף שהיא יכולה לשנות הקריטריונים כפי ראות עיניה תישלל רישיון הביטוח באופן מידי.
יש עכשיו תביעה שמונחת ועומדת כנגד "ערבים" בדיוק על הסעיף הזה

אפשר לתבוע אותך על הטעייה של הצרכנים, תושבי פרוג, בהזנת מידע מוטעה ושגוי.
מותר לך גם לחשוב בהיגיון, סעיף שאפשר לשנות את הקריטריונים כאוות נפשם מעקר את כל החוזה מתוכנו, אז בשביל מה חותמים חוזה עם חברה?! היא ממילא יכולה לסרב לך בבוא היום, בלי נימוק, רק כי שינו את הקריטריונים.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
אוקיי אז אני עניתי עקרונית לכל מי שתהה איפה ניתן לצפות בנתונים כספיים.
ניכר שלא קראתם את האשכול.
אגב, בהקשר לקופת העיר נקבעו פה סטנדרטים חדשים, לפיהם שקיפות פירושה טבלה מסודרת של השכר של כל עובדי העמותה, 207 במספר.
אם יש למישהו משהו כזה בנוגע לקרן יחד יעזור לי מאוד.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ניכר שלא קראתם את האשכול.
נכון. אין חובה חוקית לעשות כן.
ממש לא.
הדיון כולו התנהל בשני מישורים:
1. תגובות של אנשים שהגיבו לפניית פותחת האשכול וסיפרו שהם או קרוביהם נעזרו בקרן.
2. תגובות משמיצות של אנשים לגופה של קרן או לגופם של העומדים בראשה, וניסיון שלי כמי שמכיר אותם להוכיח שמי שכתב כך לא יודע ולא מכיר.
מי ששאל שאלות תמימות או חיווה דעה בצורה מכובדת קיבל מענה ממי שידע לענות.
אני עסקתי באלו שהכריזו פה הכרזות בסגנון 'כולם גנבים ואנשי בצע והכל מתנהל במחשכים ובשרירות'. מי שכותב כך לגיטימי לענות לו באותו סגנון.
האם בדברי פניתי אליכם ישירות? לא זוכרת.
ציינתי את הפרשנות שלי לרוח האשכול שמשותפת גם לאשכולות אחרים. איך בחירות הנתונות לרצונו של אדם הופכות לאיזו שהיא חובה בעיני כאלו או אחרים. כ"א יכול לתרום או להשקיע לפי רצונו והתאמתו ובכך זה אמור להסתכם.
לא בדיונים מגזריים ולא בחלוקה של טיב הניקים לפי דעתם על הנידון.
וזה לא סותר את העובדה שבאמת יש בעיה של לשה"ר בהצהרות ללא כיסוי אם היו פה כאלו.
אין לי שום צד בדיון ואני לא חושבת שהוא בכלל אמור להתחלק לצדדים. בדיוק כמו שדיון על מסלול השקעה בקה"ש לא הופך לדיון על דרגתם הרוחנית של אנשים- הוא נשאר במקום ענייני וכך צריך להיות.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
אם חברה מסחרית תוסיף סעיף שהיא יכולה לשנות הקריטריונים כפי ראות עיניה תישלל רישיון הביטוח באופן מידי.
יש עכשיו תביעה שמונחת ועומדת כנגד "ערבים" בדיוק על הסעיף הזה

אפשר לתבוע אותך על הטעייה של הצרכנים, תושבי פרוג, בהזנת מידע מוטעה ושגוי.
מותר לך גם לחשוב בהיגיון, סעיף שאפשר לשנות את הקריטריונים כאוות נפשם מעקר את כל החוזה מתוכנו, אז בשביל מה חותמים חוזה עם חברה?! היא ממילא יכולה לסרב לך בבוא היום, בלי נימוק, רק כי שינו את הקריטריונים.
מתלבט אם לענות לך, היות ובתחילת ההשתתפות שלך כאן ניסית לשוות סוג של נייטרליות בנידון דידן, בעוד מחמשת העמודים האחרונים ניכר שיש לך אינטרס מאוד חזק נגד, ולכן חבל להשחית מילים.
התביעה נגד הקופה (שכפי שציינתי לעיל מעולם לא הגיעה לידי הקופה ומשכך לא ראו לנכון להגיב עליה, בפרט שמגיש התביעה יש לו היסטוריה של תביעות יצוגיות ולא יצוגיות נגד מוסדות תורה בניסיון לעשות כסף) היא תרתי דסתרי.
מצד אחד הוא/אתה אומרים שמדובר בחברת ביטוח לכל דבר ועניין ומשכך אמור להיות חוזה מסודר ומוסדר חוקית עם רגולציה, ומצד שני ערבים עושים ככל העולה על רוחם (לדבריך/לדברי התביעה) בניגוד לכל התנהלות רצויה של חברה מסחרית.
וזה מזכיר את השאלה איך נח נכנס לתיבה והלא היה עיוור, והתשובה היא שהוא לא היה עיוור...
אתה מניח כל העת שמדובר בסוג של ביטוח ומעלה תמיהות מדוע אין חוזה מחייב וכו'.
התשובה פשוטה.
ערבים אינה חברת ביטוח ולא התיימרה מעולם להיות חברת ביטוח, פעילותה, כמו הפעילות של קופת העיר בכלל, מתבססת על אמון הציבור, אמון שקיים ברמות גבוהות כפי שניתן לראות בשטח.
קופת העיר הקימה פרויקט בגיבוי גדולי ישראל שאף קבעו את הכללים והציבור (40000 בתי אב) הביע בו אמון מוחלט, עם חוזה ובלי חוזה.
בהצטרפות לפרויקט חתם כל אחד על תקנון ועל כך שהוא מודע לכך שגדולי ישראל קובעים את הכללים והם או המוסמך לכך מטעמם יכולים לשנות כראות עיניהם.
אף אחד לא חייב להישאר אם משהו לא נראה לו, ובאופן כללי קשה לי להאמין שהציבור הצטרף לפרויקט מדין ביטוח בלבד. אולי אחוזים בודדים. יש כאן צדקה טהורה מהסוג המעולה ביותר ובו מוקמים ליתומים בשקט ובנצעא קרנות בדרך כבוד.
כחלק מהשמירה על כספי צדקה וכדי לשמר את אמון הציבור, הנהלת ערבים מקפידה על הכללים גם כשלפעמים הדברים מעוררים תרעומת, בדרך כלל אצל מי שלא מודע לפרטי המקרה במלואם.
היות ואני חוזר על עצמי יותר מדי פעמים, אני עוצר כאן ומזמין את כל מי שיש לו שאלה לדפדף באשכול ולבדוק אם לא עניתי עליה כבר 5 פעמים.
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
למה בתור ירושלמי הוא בחר להקים קרן שמיועד לעניי בני ברק?

הוא היה גר שנים בבני ברק
בשנים האחרונות הוא עבר לירושלים מסיבות אישיות שלו,
אבל בקופת העיר קשה לוותר על הראש הגאון שלו ולכן הוא ממשיך לנהל שם.
 

מור יוסף

משתמש פעיל
מתלבט אם לענות לך, היות ובתחילת ההשתתפות שלך כאן ניסית לשוות סוג של נייטרליות בנידון דידן, בעוד מחמשת העמודים האחרונים ניכר שיש לך אינטרס מאוד חזק נגד, ולכן חבל להשחית מילים.
התביעה נגד הקופה (שכפי שציינתי לעיל מעולם לא הגיעה לידי הקופה ומשכך לא ראו לנכון להגיב עליה, בפרט שמגיש התביעה יש לו היסטוריה של תביעות יצוגיות ולא יצוגיות נגד מוסדות תורה בניסיון לעשות כסף) היא תרתי דסתרי.
מצד אחד הוא/אתה אומרים שמדובר בחברת ביטוח לכל דבר ועניין ומשכך אמור להיות חוזה מסודר ומוסדר חוקית עם רגולציה, ומצד שני ערבים עושים ככל העולה על רוחם (לדבריך/לדברי התביעה) בניגוד לכל התנהלות רצויה של חברה מסחרית.
וזה מזכיר את השאלה איך נח נכנס לתיבה והלא היה עיוור, והתשובה היא שהוא לא היה עיוור...
אתה מניח כל העת שמדובר בסוג של ביטוח ומעלה תמיהות מדוע אין חוזה מחייב וכו'.
התשובה פשוטה.
ערבים אינה חברת ביטוח ולא התיימרה מעולם להיות חברת ביטוח, פעילותה, כמו הפעילות של קופת העיר בכלל, מתבססת על אמון הציבור, אמון שקיים ברמות גבוהות כפי שניתן לראות בשטח.
קופת העיר הקימה פרויקט בגיבוי גדולי ישראל שאף קבעו את הכללים והציבור (40000 בתי אב) הביע בו אמון מוחלט, עם חוזה ובלי חוזה.
בהצטרפות לפרויקט חתם כל אחד על תקנון ועל כך שהוא מודע לכך שגדולי ישראל קובעים את הכללים והם או המוסמך לכך מטעמם יכולים לשנות כראות עיניהם.
אף אחד לא חייב להישאר אם משהו לא נראה לו, ובאופן כללי קשה לי להאמין שהציבור הצטרף לפרויקט מדין ביטוח בלבד. אולי אחוזים בודדים. יש כאן צדקה טהורה מהסוג המעולה ביותר ובו מוקמים ליתומים בשקט ובנצעא קרנות בדרך כבוד.
כחלק מהשמירה על כספי צדקה וכדי לשמר את אמון הציבור, הנהלת ערבים מקפידה על הכללים גם כשלפעמים הדברים מעוררים תרעומת, בדרך כלל אצל מי שלא מודע לפרטי המקרה במלואם.
היות ואני חוזר על עצמי יותר מדי פעמים, אני עוצר כאן ומזמין את כל מי שיש לו שאלה לדפדף באשכול ולבדוק אם לא עניתי עליה כבר 5 פעמים.
השחתת מילים,בזבוז דיו.
תגובה ארוכה על לא דבר!
חבל מאוד מאוד שלא קראתם את השרשור ולמה באה התגובה שלי.
אני מסביר כל הזמן שאין ביטוח ואין חוזה, אין זכאות, יש אולי דיבורים שלא מחייבים אף אחד.
לא לבוא בטענות לאחר מעשה, על ערבים, אכלו לי שתו לי.
אני לחלוטין לא תומך בתביעה נגד "ערבים", וחבל שאתם משחילים בתגובות שלי דברים שלא אמרתי
אני טוען ואומר:
מי שרוצה עסקים שיחתום עם חברה ביטוחית, בערך באותו מחיר עם חוזה מסודר, מעוגן משפטית.
כל השאלות על זכאות לא קיים ב"ערבים" כי זה לפי ראות עיני גבאי הקופה.
מי שרוצה צדקה נטו, זה המקום המתאים, אם הקופה או המטרה קרובה לליבו.
 
נערך לאחרונה ב:

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
הכניסה לחיים אישיים של אנשים היא מכוערת
מדובר באנשים נקיי כפיים לכל הדעות
מי שמכיר אותם ואת אורח חייהם יודע שהם לא נגעו מעולם בשקל שלא שלהם
לא אחוזים ולא כלום (למרות שהיו יכולים לעשות את זה...)
הם מונו ע"י גדולי ישראל לתפקיד הזה ויש בהם אמון מוחלט.

הטענה לשקיפות על מקבלי המשכורות בארגון היא הזויה
יש שם המון טלפניות מגייסים, גובים וכו'
מה מעניין אתכם כמה משכורת מקבל כל אחד. הם ודאי לא נוהגים של ג'יפ מכספי הקופה.

לגבי כמות הפרסום - באמת חידה היא בעיני איך קופת צדקה מרשה לעצמה לשפוך הון על פרסום בסדר גודל שמשאיר מאחור את ענקיות הפרסום בשוק...
אבל לגבי זה - ערבים לפחות לא נגועים - כי אין להם כמעט פרסום והכסף עובר בשלמות ליתומים..
רק לקופה הכללית.

הטענה שלי היא אחרת לגמרי-
כל הפרסום של הקרן בנוי על זה שאם יקרה אסון הילדים יהיו מכוסים
התחושה שכל אחד זכאי בלי תנאים היא הטעיה של הציבור.

אם יש קריטריונים שיתכבדו בבקשה בקרן וכל אחד שרוצה להצטרף יודיעו לא מראש באופן ברור (ולא באותיות קטנות) שהוא לא יהיה זכאי בבוא העת, ואלי בכלל ישללו ממנו את האפשרות להצטרף כי הוא לא מתאים לתכנית.
לא יכול להיות שפעם אחרי פעם אנשים פונים לקרן ונדהמים לגלות שהם לא זכאים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה