Vray למאיה מדריכים ועוד

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
תודה.

אכפת לי עדיין מאוד ממנטל ריי כי אני מרנדר כעת סצנה של בית כנסת הדמית פנים וכיון שאני עדיין לא יודע טוב את וירי אני עושה זאת במנטל ריי, אין לי ברירה הזמן קצר והעבודה במנטל ריי מרובה ואני חייב לסיים, אחרי שאעשה הרבה טסטים על וירי אני בע"ה ירנדר עם ויריי
 

דודי

משתמש צעיר
נכתב ע"י ip6;641439:
זאת התמונה הראשונה שרינדרתי בוירי, זה היה רק ניסיון בכלל לא ידעתי איך משתמשים בוירי יש פה תאורה בסיסית של כמה פוינטים והדלקתי את ה GI בוירי וזהו וזה מה שיצא, הטקסטורה של העץ לא יצא טוב בגלל שיש מדי הרבה ספקולר קולור בחומר של העץ.

עוד דבר ששמתי לב, מנטל ריי מרנדר אוטומטי מצב 3 במאיה ובוירי צריך לסמן משהו כדי שזה יקרה, אם תשימו לב בעמוד של החזן העמודים המסולסלים לא נראים טוב כי זה לא רינדר מצב 3.

אתם מוזמנים להעלות נסיונות

מדהים ביופיו
 

EB3D

משתמש רשום
הנה טסט שלי, זו סצינה ממש דרמטית מבחינת תאורה, אז חשבתי שיהיה לי מעניין לשחק איתה. ואין פה לקוחות לרצות, רק את עצמי, אז מותר לי לעשות שטויות.

אני מעלה את המקור, ואת הניסיון שלי בוי ריי, אשמח לשמוע ביקורות, תגובות והצעות לשיפור.
 

קבצים מצורפים

  • chairNoir.jpg
    KB 224.5 · צפיות: 61
  • chairWindow.jpg
    KB 285.4 · צפיות: 63

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
ואהו, איך את מגיעה לכזו דרמטיות, זה ממש נראה טוב.

המקור זו התמונה השניה, נכון? זה נראה שיש פה רק אור שמש, האם אני צודק? אם אפשר שיתוף בתאורה ובחומרים.

אני בנתיים מרנדר סצנה במנטל ריי ובלילה חולם על פוטונים קטנים כאלה שמתחברים ממש יפה ועל נקודות מגושמות של פיינל גאדר שהופכים בסוף ליופי ריאליסטי, הסיבה היא שאני חייב היום לסיים את הסצנה ומדובר בבית כנסת עם כ 950 מקומות ישיבה והרבה עיטורים מסביב, בקיצור מלא פוליגונים ואין לי זמן לעשות זאת בוירי כי אני לא כ"כ יודע, בע"ה בחג בין טיול לטיול (מי צריך בכלל טיולים כשיש וירי? לך תסביר זאת לילדים) אני ישב על וירי.
 

EB3D

משתמש רשום
תודה!
האמת שוי ריי יותר מהירה ויותר יציבה בסצינות מאד מורכבות, אבל אתה ממש צודק בדרך המחשבה והעבודה שלך. לי היה עכשיו פרוייקט (שמסתיים, אני מקווה) שהתחיל במנטל ריי. אבל תוך כדי המשחקים שלי בוי ריי, בפרץ של התלהבות וטיפשות שלחתי ללקוח טסטים שעשיתי בוי ריי, והוא היה כל כך מרוצה, שהייתי חייבת להמשיך לעבוד עם המנוע הזה.

החומרים פה עוד צריכים המון עבודה, בעיקר הזכוכית, לא הצלחתי להגיע לחספוס הזה שיש במקור.
בכלל טקסטורות ושיידרים כמעט אין כאן, לא יצרתי עדיין את הטפט הזה שיש מתחת למדף, והכל צריך עוד לכלוך ועוד עבודה.

לגבי התאורה - יש פה סאן אנד סקי, וכדי ליצור את הצללים הרכים, הגדלתי את מקור האור מאד (Multiply). יש פה גם rectlight shape בגודל של החלון, עם טינט כחלחל, ושיחקתי עם התאורה של הסביבה (GI) כדי לתת את האווירה כהה הזו.

איך באמת מסבירים למשפחה את האובססיה הזו? אני צריכה קצת טיפים.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אני לא חושב שיש סיכוי להסביר למשפחה מה קורה לנו כשאנחנו על המחשב, ניסיתי הרבה פעמים וזה לא הולך, אין ברירה וצריך לנסות להתמודד עם זה.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
איך עושים שה rectlight יהיה אלפא? כשאני שם אותו הוא מפריע לשמש לעבור ויש לו רקע לבן.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
זאת הבעיה השמש נכנסת רק קצת כי ה rectlight קצת רחוק מהחלון.

שוב אי אפשר להעלות תמונות, אעלה את הבעיה בתמונה כשיתאפשר.
 

EB3D

משתמש רשום
הי ראיתי את התמונה, אני מגיבה כאן כי זה משהו שגם אני הסתבכתי עליו -
צריך ב attribute editor של האור ללכת לoptions
ולסמן שם וי על האופציה של Invisible
 

נתנאלה

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
שלום לאדית ולכולם
כל הכבוד! את עובדת מקסים!
אני אישית לא אוהבת את החושך הגדול הזה, אבל זאת הסצינה ואת עושה את זה מצוין!
נראה לי שהאור המוקרן על הקיר קצת יותר מידי מטושטש, וממילא גם הצללים של הכיסא, מה שנראה לי לא הכי תואם את המציאות. במציאות הצללים בדר"כ יותר ברורים - תקני אותי אם אני טועה

כבר שבועיים שאני עוקבת אחריכם בקנאה, אבל אין ברירה - אני עם משהו על הפרק ורק אחרי סוכות אוכל לבלות עם ה"אובססיה הזאת", בעז"ה

הצלחה בהמשך! ישר כח!
וגמר חתימה טובה
 

EB3D

משתמש רשום
בעיקר כל הכבוד לישראל שמדרבן פה את כולנו!

את צודקת לגמרי, אבל אם תראי בתמונת המקור הצללים כן מאד מרוככים.
אני חוששת שזה קורה כי האור עובר סוג של פילטר בגלל השיידר המלוכלך והמיוחד של החלון בתמונת המקור, והיות ולא הצלחתי להגיע אליו, אני מרמה בשיטות נלוזות, וזה גורם לעיוות כלשהו בתמונה.

אני אמשיך לנסות...
 

maor700

משתמש רשום
נכתב ע"י EB3D;647267:
בעיקר כל הכבוד לישראל שמדרבן פה את כולנו!

את צודקת לגמרי, אבל אם תראי בתמונת המקור הצללים כן מאד מרוככים.
אני חוששת שזה קורה כי האור עובר סוג של פילטר בגלל השיידר המלוכלך והמיוחד של החלון בתמונת המקור, והיות ולא הצלחתי להגיע אליו, אני מרמה בשיטות נלוזות, וזה גורם לעיוות כלשהו בתמונה.

אני אמשיך לנסות...

לדעתי המקור לא מקורי. נגעו בו בפוטושופ המעבר החד מבהיר לכהה הוא לא מציאותי הקיר אמור להחזיר אור לסביבה שלו.
כשאת מנסה לחכות מציאות תקחי תמונות מהמציאות. אבל בכל מקרה את עובדת יפה ומגיעה לתוצאות יפות.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
קורא ועוד קורא...
עבודות מדהימות!, אבל עדיין צופה מרחוק, לא יכול להצטרף לחגיגה עדיין...
שיהיה לכולם בהצלחה!!!
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
http://www.digitaltutors.com/11/training.php?vid=29143&autoplay=1

מישהו יכול להסביר לי מדוע הוא מגדיל את הסצנה ל 270? האם זה 270 ס"מ כשהכוונה היא ל 2.7 מטר שזה גובה סטנדרטי של חדר והמאיה מכוון על ס"מ או מה בדיוק קורה פה? ואם אני בסצנה של אולם גדול וגבוה לאיזה גודל בדיוק לעשות והאם גם בתאורה מכוונים מה גובה הסצנה?
 

EB3D

משתמש רשום
בדיוק, הדיפולט של מאיה זה שכל יחידה בסצינה על הגריד היא בגודל סנטימטר אחד, ולכן יש להגדיל את הסצינות באופן משמעותי.
אם יש לך אפשרות לבדוק מה המידות של האולם, זה הכי פשוט.
אם אין - עשה כמוהו, תגדיל את הכל באופן אחיד, אבל תיקבע את כמות ההגדלה לפי הגובה, גובה של 2.70 הוא גובה סטנדרטי לחדר, באולם זה יכול להגיע גם ל3.5 או 4 מטרים, כמדומני.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
ואם אני עובד במאיה על מטרים אז לעשות 2.7 מטר? והאם מכוונים בתאורה גם משהו בקשר לגובה הסצנה?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
הורדתי מדריך לוירי ראיתי אותו, פעלתי לפי מה שראיתי שם זה התוצאה שאני אוחז בה וזה לקח לי שעתיים בערך להגיע לזה תוך כדי שאני צופה מדי פעם במדריך מה ואיך לעשות, זה ממש אבל ממש באמצע העבודה אז צפו לתוצאה סופית, במנטר ריי אפילו שאני יודע מה צריך לעשות זה לא היה יוצא לי בצורה כזאת בשעתיים, בקיצור הדמיה פנימית הבאה שיש לי אני בע"ה מרנדר בוירי.

מה אתם אומרים, אני בכיוון?
 

קבצים מצורפים

  • ויריי2.jpg
    KB 55.3 · צפיות: 38

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
עדכון

כעת נשאר לי לטפל בפוטונים שלא נראים טוב, בשמש מהחלון שמדי חזקה ולהוסיף כמה אלמנטים כדי שהסצנה תהיה יותר מלאה.

כמה שאלות:

האם צריך להעלות סמפלים בתאורות, והאם גם בחומר צריך להגדיר משהו לגבי האיכות.
איך צריך לטפל בפוטונים.
איך אני עושה שהשמש תהיה יותר חלש והצל שלה יהיה יותר רך.
האם אפשר לשמור פוטון מאפ כמו במנטל ריי? ואיך עושים זאת?

בכללי אני יכול להגיד לכם שממש מומלץ לרנדר עם ויריי הדמיות פנים כי זה לוקח די מהר והעבודה בחלק מהדברים נעשית מעצמה בניגוד למנטל ריי שצריך לשבת הרבה זמן כדי להוציא רנדר יפה, גם החומרים יותר קלים לעריכה אחרי שלומדים להשתמש בהם כמו שצריך.
 

קבצים מצורפים

  • ויריי4.jpg
    KB 173.2 · צפיות: 36

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
תביא איזה קיצור למדריך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה