Vray למאיה מדריכים ועוד

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אם יש בפורום עוד המעוניינים ללמוד יחד וירי למאיה שהוא מנוע רינדור שמתאים מאוד להדמיות, כיון שאפשר להגיע איתו לתוצאות יותר, מהר פה זה המקום, מי שיש לו לינקים למדריכים או רוצה להכין מדריכים שיגיב כאן בבקשה, כמו"כ נקיים פה דיונים איך מגיעים לתוצאות טובות וריאליסטיות.

על ההתחלה אשים כאן לינק למדריך בסיסי לוירי יש כאן 12 סרטונים.
http://www.youtube.com/watch?v=FzPtT7wM1Gg&feature=player_embedded

עוד לינק באדיבות מנהל הפורום פופקו
http://chaosgroup.com/en/2/vray_maya_features.html

בהצלחה לכולם
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
כתבתי וירי למאיה כי רוב המשתמשים פה בפורום הם במאיה אבל בהחלט מתאים גם בלנדר כי בסך הכל זה אותו מנוע ואותם הגדרות ויכול לעזור כל אחד עם כל תוכנת תלת.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
כתבתי וירי למאיה כי רוב המשתמשים פה בפורום הם במאיה אבל בהחלט מתאים גם בלנדר כי בסך הכל זה אותו מנוע ואותם הגדרות ויכול לעזור כל אחד עם כל תוכנת תלת.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
תודה על כל הלינקים!!!
אם זכור לי נכון, כדי לעבוד עם vRay בבלנדר צריך להתקין מאיה?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
זאת התמונה הראשונה שרינדרתי בוירי, זה היה רק ניסיון בכלל לא ידעתי איך משתמשים בוירי יש פה תאורה בסיסית של כמה פוינטים והדלקתי את ה GI בוירי וזהו וזה מה שיצא, הטקסטורה של העץ לא יצא טוב בגלל שיש מדי הרבה ספקולר קולור בחומר של העץ.

עוד דבר ששמתי לב, מנטל ריי מרנדר אוטומטי מצב 3 במאיה ובוירי צריך לסמן משהו כדי שזה יקרה, אם תשימו לב בעמוד של החזן העמודים המסולסלים לא נראים טוב כי זה לא רינדר מצב 3.

אתם מוזמנים להעלות נסיונות
 

קבצים מצורפים

  • koma A_vray_001.jpg
    KB 205.8 · צפיות: 86

נתנאלה

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
תודה וכל הכבוד על היוזמה
בסוף כולם מגיעים לאותה מסקנה :)
באמת עושה רושם שיותר קל להנפיק תמונות ארכיטקטוניות עם תאורה מוצלחת על ידי vray.
ננסה למצוא זמן (חגים) להתאמן על זה.

ושאלה לותיקי פרוג: למה קורה לפעמים שאני רואה אשכולות רק יממה לאחר שהם נוצרו? (כמו האשכול הזה, למשל)
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י יניב;641387:
תודה על כל הלינקים!!!
אם זכור לי נכון, כדי לעבוד עם vRay בבלנדר צריך להתקין מאיה?
תראה את הלינק שנתתי ממש לא צריך מאיה בשביל זה
יש תוסף שעושה את העבודה 100%
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ויריי הוא מנוע רינדור חיצוני? א"כ איך אני משיגה אותו?
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י נחמי ווייס;642286:
ויריי הוא מנוע רינדור חיצוני? א"כ איך אני משיגה אותו?
איך באמת משיגים את המנוע הזה ללא בגרסת Standalone?
 

EB3D

משתמש רשום
צריך לקנות או להוריד (אהמ אהמ) -

vray for maya גרסא 1.5 או 2.0.

צריך להתקין לפי ההוראות, ולהפעיל את מאיה, ואז לסמן את הפלאג אין הנכון ב Plug in manager.

יופי של יוזמה, לי יש כמה טיפים למי שמעוניין, כי עבדתי בצורה מאד אינטנסיבית עם המנוע הזה בחודשיים האחרונים -

1. המנוע מאד מתייחס לגודלה של הסצינה, אז כדאי לעבוד ביחידות מידה אמיתיות. כלומר, ממש להגדיל את הסצינות שלכם, חברים! אם ממדלים ספה, כדאי שהיא תהיה בגודל של 1.5 מטר, בתוך היחידות של מאיה. (כתבו לי אם זה לא ברור, אסביר איך משנים את זה במאיה).

2. יש פונקציה נהדרת, שחלמנו עליה בהקיץ במנטל ריי ובמאיה, שפשוט בלחיצת כפתור אפשר לעשות אור שמש ושמים. זה נמצא בתוך
render settings -
vRay
v-ray sun and sky
פשוט ללחוץ create ולראות קסם קורה...

3. כדאי לשנות את הסטינגס של ה vRay Rect light shape
כך שה Units שלו יהיו על watts.
וממש כדאי לא להגדיל (scale) פיזית את האור הזה, אלא רק דרך ה
u size
v size

אני מקווה שזה ברור למי שכבר התקין והתחיל להשתעשע, אבל אם לא, אני אכין בטח עוד טוטוריאל בקרוב לתלמידים שלי, ואעלה אותו לשימושכם.

אז קדימה, נתחיל להעלות רינדורים? אני אחכה שיסיים פה משהו מעיק במיוחד ואעלה טסטים.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
ואהו ממש תודה, חכיתי שיעלה פה מישהו שכבר התנסה ויכול לתת ולהסביר את הבסיס של וירי את סעיף 1 הבנתי (עד כמה שנראה לי גם במנטל ריי עדיף לעבוד ביחידות מידה אמיתיות).

סעיף 2 לא כ"כ מובן גם במנטל ריי יש את sun and sky והוא עובד די טוב, חוץ מזה שהוא קצת מוריד קונטרסט אבל יש לזה פיתרון.

סעיף 3 לא הבנתי אבל אני יפתח את התוכנה ויראה בפנים אני מקוה שאני יבין.

אני מאוד מחכה לטוטריאל שתעלי ותודה, מה שיותר מעניין אותי במנוע רנדר הזה זה רינדור להדמיה פנימית שבמנטל ריי זה פשוט קשה להגיע לריאליסטיות ואני מקוה שבוירי ה GI עובד בצורה קצת יותר אוטומטית.

שאלה נוספת, מי יודע איפה מוסיפים פיינל גאדר בויירי? אני לא מצאתי את זה.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נסיון ראשון להשתמש ב v-ray sun and sky האם נראה לכם שזה יצא טוב? אני לא יודע עדיין לשחק בהגדרות של השמש בוירי או ב GI, מי שיכול להאיר את עיני, מוזמן.
 

קבצים מצורפים

  • וירי בניין2.jpg
    KB 240 · צפיות: 0

EB3D

משתמש רשום
אתה כמובן צודק, אבל יש משהו הרבה יותר קל ואינטואטיבי בוי ריי סאן אנד סקיי, לדעתי.
אולי כי עד שלמדתי איך להתעסק עם הזה של מנטל ריי, הוא איבד את כל הקסם?

לגבי הFG, אין בוי ריי כפתור נפרד לזה, יש רק GI שזה גם הFG וגם הפוטונים יחד.
נראה שיש אצלך שם GI, זה עובד אוטומטית בוי ריי, צריך אולי לעדן קצת את הסטינגס.
גם הצללים מאד חדים, כדאי לרכך אותם (על הסאן, יש לך shadow subdivs תעלה..)

עוד כמה הערות שלא קשורות לוי ריי -
1. תבדוק אותי, אבל נראה כאילו התאורה על העצים היא בדיוק הפוכה מזו של הסצינה.
כלומר שהבניין מואר משמאל לימין, והחלק הבהיר בעצים הוא דווקא מימין, והכהה יותר משמאל. לא?
2. ההערה הרגילה שלי על הסקייל - נראה שהפנסים קצת מדי גדולים, הייתי מצפה שהם יהיו באותו גובה של הכניסה לבניין, או אפילו טיפה נמוכים ממנה.
3.והבאמפ של הכל כמעט גבוה מדי, תוריד אותו כי זה מאד מושך את העין.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
תודה.

תוכלי אולי לכתוב פה בערך איך מאירים סצנה של הדמיה פנימית איזה תאורה לשים האם להשתמש בתאורות של מאיה או של וירי שאין לי מושג איך משתמשים איתם, כמו"כ אין לי מושג על החומרים של וירי, וירי מגיע למאיה עם מעט חומרים שאין לי מושג איך משתמשים איתם, ברחבי הנט אפשר להוריד מלא חומרים מוכנים לוירי (מה שלמנטל ריי כמעט ואין) האם זה מתאים רק למקס או גם למאיה ואיך מכניסים זאת שיוכלו להשתמש?

לגבי הסצנה של הדמית פנים אני מביא תמונה (שרונדרה במנטל ריי) שתביני לאיזה סוג של הדמיה אני מתכוון איך עושים את תאורת השמש ואיזה תאורות לשים ומה בערך לכוון ב GI, כמו"כ אם יש לי כזו סצנה מוכנה, האם אני צריך להפוך במאיה למטרים ולהגדיל את הסצנה? האם זה חובה לעשות זאת בוירי כמו שכתבת, והאם יותר קל להגיע לריאליסטיות בכזו סצנה בוירי ממנטל ריי?.

תודה מראש
 

קבצים מצורפים

  • 66_2.jpg
    KB 188.1 · צפיות: 52

EB3D

משתמש רשום
אני גם עדיין לומדת את המנוע הזה, לא להפוך אותי לאיזו מומחית :)
אבל נראה לי שכדאי, אם צוללים - אז עד הסוף. כלומר, להשתמש רק בתאורה של וי ריי, וכן, כמה שיותר רק בחומרים...
החומרים זה די פשוט, בטח לעומת מה שהתמודדת אתו במנטל ריי. כמעט להכל אני שמה וי ריי מטריאל, מחברת מפות דיפיוז, באמפ וספק, ומשחקת עם ההגדרות קצת עד שזה נראה טוב. כדאי לעשות את החומרים בסצינה נפרדת, אבל זה תמיד נכון (תעשה טסטים על כדור עגול, כדי לא להיסחב לזמני רינדור ארוכים).
לגבי סצינה כזו, הייתי שמה וי ריי סאן אנד סקיי, כדי לתת את הכיווניות והצל. הסאן הוא למעשה הופך להיות הKEY של הסצינה.
הייתי מוסיפה v ray light rect shape שזה כמו area light שלנו. הייתי מגדילה אותו (כמו שכתבתי למעלה, דרך הUV לא דרך הסקייל) לגודל של החלון, ומפנה אותו לכיוון פנים החדר. הייתי נותנת לו טינט כחלחל וזה יהיה הwindow bounce שלך.
עכשיו הייתי מפזרת עוד שניים שלושה אורות rect גדולים, ללא ספק, ללא צל, ורכים מאד (אינטנסיטי נמוך נמוך) בחדר, שיעשו באונס לאור שכאילו מוחזר מהרצפה, מהקירות והתקרה.
הייתי שמה אורות בתוך המנורת קריאה, ואורות בנברשת, ונראה לי שזהו...
לגבי ההגדרות הסטינגס, אולי כדאי להתחיל בשלב ראשון רק עם gi כי אתה לא באמת צריך פה caustics ולראות איך זה מתלבש לך.

בכל מקרה, תנסה להתחיל בקטן קטן, ולאט לאט להוסיף, זה תמיד כדאי.

אשמח לראות ולהגיב על הטסטים שלך, ולעזור אם אפשר. אני מנועה כרגע מלהעלות דוגמאות שלי פה, כי זה פרוייקט בתשלום שעדיין לא יצא ללקוח, אבל אולי יותר מאוחר היום יהיה לי זמן להעלות טסטים פרטיים.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
במנטל ריי ידוע שלא משתמשים בהדמיה פנימית בסאן אנד סקיי האם בוירי כן משתמשים בו בהדמיית פנים? ראיתי שבוירי זה מחולק לשמש ושמים האם תמיד עדיף לשים את שניהם? אם השמש מאוד קטנה ביחס לסצנה ויותר נח להגדיל אותה כדי לראות אותה טוב האם להגדיל עם סקייל או שיש גם בשמש UV כמו שכתבת לגבי ה rect?
 

EB3D

משתמש רשום
במנטל ריי זה מסובך, אבל פה בוי ריי זו תאורה ממש נחמדה ועובדת, אז למה לא להשתמש?
אפשר כמובן להשתמש בHDRI אבל זה בגדול אותו דבר.

כן, תמיד יחד לעשות גם סאן וגם סקיי.
לדעתי אין מה לעשות סקייל, זה כמו directional light במאיה, אין משמעות לגודל, רק לכיוון (לזווית), שקובעת את הצללים.
 

EB3D

משתמש רשום
עוד דבר ששמתי לב, מנטל ריי מרנדר אוטומטי מצב 3 במאיה ובוירי צריך לסמן משהו כדי שזה יקרה, אם תשימו לב בעמוד של החזן העמודים המסולסלים לא נראים טוב כי זה לא רינדר מצב 3.

אתם מוזמנים להעלות נסיונות[/QUOTE]


זה לא לגמרי מדוייק לגבי מנטל ריי, וכמו שבטח שמת לב כשרוצים לשים דיספלייסמנט, הכל מתחרבש, צריך לבנות approximation shader ולעשות כל מיני תיקונים. אבל למי איכפת ממנטל ריי כשיש לנו וי ריי.

בוי ריי, כדי לעשות שהוא ירנדר את האובייקטים במצב שבו הם מופיעים בסצינה הכפתור הוא בתוך
render settings - vray (tab)
global options -
render viewport subdivision​
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה