Vray למאיה מדריכים ועוד

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
http://www.spot3d.com/vray/help/maya/150R1/

זה לינק קטלני ביותר בשביל משתמשי ויריי במאיה, (יתכן וזה נמצא בעזרה של ויריי, לא בדקתי) יש פה הסבר על כל דבר על כל שיידר על תאורה השמש ועל כל תאורה שיש בויריי, צריך רק לתרגם את האתר (למי שלא מבין אנגלית) ומקבלים הסבר על כל פרמטר בויריי.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;663560:
http://www.spot3d.com/vray/help/maya/150R1/

זה לינק קטלני ביותר בשביל משתמשי ויריי במאיה, (יתכן וזה נמצא בעזרה של ויריי, לא בדקתי) יש פה הסבר על כל דבר על כל שיידר על תאורה השמש ועל כל תאורה שיש בויריי, צריך רק לתרגם את האתר (למי שלא מבין אנגלית) ומקבלים הסבר על כל פרמטר בויריי.
אפשר לתרגם בקלות דרך "תרגם" בדף הבית של גוגל
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
האם משהו יודע להדריך אותי איך להוריד/לקבל ויריי המתאים למחשב לווינדוס7 / 32 ביט?
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
שלום וברכה
יש כאן ניקים שיש ברשותם מדריכים נוספים? עוד כמה טיפים?

תודה מראש
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י EB3D;646270:


בוי ריי, כדי לעשות שהוא ירנדר את האובייקטים במצב שבו הם מופיעים בסצינה הכפתור הוא בתוך
render settings - vray (tab)
global options -
render viewport subdivision​
[/COLOR]


האם זה משנה לי את כל הסצינה למצב 3 או רק מה שהפכתי למצב 3?
ומה ההבדל בין הנ"ל לבין לרשום לו באטריביוט אדיטור-
EXTRA VRAY ATTRIBUTE-
Render subdevision surfase?
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
כזכור לי, זה הופך הכל למצב 3, באטריביוט אדיטור את יכולה לקבוע שרק אוביקטים מסוימים יהיו במצב 3.
וכן כזכור לי, לא מומלץ להפעיל ב- render settings את האופציה הנ"ל כאשר הסצינה גדולה.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
חברים, אל תשתמשו באופציות האלו למצב 3 הם מאיטות את הרינדור עד כדי כך שלא ירנדר כלל, האפשרות היחידה היא לעשות לכל מודל סמוז, נראה לי שכבר כתבתי את זה פה בעבר, אני כיום ממעט להשתמש במצב 3 אני משתמש הרבה ב BEVEL ובמצב 3 רק כשבאמת צריך.
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
כזכור לי, דברנו ש - BEVEL, גם כן יכול לתקוע את התוכנה, אם מרבים לעבוד איתו?
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אם עושים סמוס אז אין צורך להשתמש בשום אופציה מהנ"ל?
(מה קורה אם התחרטתי ואני רוצה לשנות את האובייקט?)
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
GI הינו צל סביבתי? א"כ במה הוא שונה מאמבייט אקלוז'ן?
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;663270:
http://dryzen.com/scripts_shLib.html

לינק להורדת חומרים מוכנים לויריי למאיה, יש מכל הסוגים עץ זכוכית פלסטיק וכו' בדקתי כמה חומרים וזה פשוט כייף כי לא צריך לעבוד קשה על החומר אלא הוא פשוט מוכן, יש חומרים שהזמן רנדר שלהם ארוך, אז לא רק למשתמשי מקס יש חומרים מוכנים אלא גם למשתמשי מאיה.

יש באתר גם כל מיני עזרים לוירי למאיה למשל יש איזה סקריפט שלוקח חומר של מאיה וממיר אותו לחומר של ויריי, לא בדקתי את זה עדיין אבל זה נשמע מעניין.

לנתיבים אשתדל להעלות זאת לגמבו מייל.

לא כ"כ נעים לי לבקש, אבל............ לא הביישן למד...

לא ברור לי למה, אבל נתיב לא פותחים את אפשרות של בחירת החומרים

יש אפשרות להעלות בג'מבו וכדו'?

תודה רבה ברה על כל העזרה וההכוונה!
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
מצאתי מה שכתבתי למישהו במייל בזמנו, הסבר על מצב 3 בויריי.

כעת אני יסביר לגבי רינדור מצב 3 בויריי איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, אם מסמנים לויריי שירנדר מצב 3 הויריי משתגע בפרט אם יש הרבה פוליגונים הוא בכלל לא יודע מה נעשה עם עצמו, ואני גיליתי שהכי טוב זה ללכת לתפריט מודיפיי ולעשות קונברט - smooth Mesh Preview to poligons וזה הופך את זה לעגול כמו מצב 3, כעת בהיסטוריה ב divisions זה עומד על מספר 2 אם המודל לא קרוב אפשר לעשות על מספר 1 וזה נראה טוב מאוד, אם המודל קרוב ואין הרבה מאוד מודלים אפשר להשאיר על מס' 2, מס' 0 זה כמו מצב 1, כך אני עשיתי ורינדרתי בית מדרש מלא בשולחנות וספסלים וזה רינדר מצויין וכשניסיתי בצורות אחרות להגדיר לויריי לרנדר מצב 3 או בצורה אחרת הויריי השתגע לגמר.

לגבי מה ששאלת אם התחרטת ואת רוצה לחזור ולשנות משהו במודל, אני עובד בצורה שאם אני רוצה לעשות סמוז למודל מסויים אני משכפל אותו ושם בצד כך שתמיד יש לי אותו במצב רגיל, אם לא מוחקים היסטוריה אפשר ב divisions לשנות ל 0 וזה חוזר לקדמותו אבל היות ובמאיה צריך כל הזמן למחוק היסטוריה כי אם לא מוחקים היסטוריה נהיה היסטרייה עדיף לשכפל את המודל.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י גיל קוליוק;850919:
כזכור לי, דברנו ש - BEVEL, גם כן יכול לתקוע את התוכנה, אם מרבים לעבוד איתו?

זה נכון אבל התוכנה תיתקע ברינדור לגמרי ולא תרנדר, עדיף כבר להשתמש ב BEVEL למרות שלפעמים התוכנה קורסת מזה, שים לב מה כתבתי בהודעה קודמת על בית כנסת שרינדרתי וזה לא רינדר בכלל.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י נחמי ווייס;851192:
לא כ"כ נעים לי לבקש, אבל............ לא הביישן למד...

לא ברור לי למה, אבל נתיב לא פותחים את אפשרות של בחירת החומרים

יש אפשרות להעלות בג'מבו וכדו'?

תודה רבה ברה על כל העזרה וההכוונה!

היה לי את זה בדרובוקס, אני ישים שוב ויתן פה לינק, אגב אני כיום לא משתמש בזה כלל כיוון שמאוד קל להכין חומרים בויריי אחרי שלומדים טוב איך לייצר חומרים, החומרים המוכנים לפעמים יקרים ברינדור, לא תמיד אפשר בקלות לדעת איזה הגדרות נתנו שם, כשאני מייצר לבד את החומר אני מייצר אותו מלכתחילה שיהיה יפה אבל לא יקר מדי ברינדור, אבל לפעמים זה בהחלט יכול לעזור.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;851642:
נתיב צריכים לחטוף בראש שלא פתחו את זה, למה לי פתחו את זה בזמנו?
אם כך, אולי נדבר איתם בטלפון והם יסכימו.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;851637:
מצאתי מה שכתבתי למישהו במייל בזמנו, הסבר על מצב 3 בויריי.

כעת אני יסביר לגבי רינדור מצב 3 בויריי איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, אם מסמנים לויריי שירנדר מצב 3 הויריי משתגע בפרט אם יש הרבה פוליגונים הוא בכלל לא יודע מה נעשה עם עצמו, ואני גיליתי שהכי טוב זה ללכת לתפריט מודיפיי ולעשות קונברט - smooth Mesh Preview to poligons וזה הופך את זה לעגול כמו מצב 3, כעת בהיסטוריה ב divisions זה עומד על מספר 2 אם המודל לא קרוב אפשר לעשות על מספר 1 וזה נראה טוב מאוד, אם המודל קרוב ואין הרבה מאוד מודלים אפשר להשאיר על מס' 2, מס' 0 זה כמו מצב 1, כך אני עשיתי ורינדרתי בית מדרש מלא בשולחנות וספסלים וזה רינדר מצויין וכשניסיתי בצורות אחרות להגדיר לויריי לרנדר מצב 3 או בצורה אחרת הויריי השתגע לגמר.

זה בעצם כמו פרוקסי.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;851637:
מצאתי מה שכתבתי למישהו במייל בזמנו, הסבר על מצב 3 בויריי.

כעת אני יסביר לגבי רינדור מצב 3 בויריי איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, אם מסמנים לויריי שירנדר מצב 3 הויריי משתגע בפרט אם יש הרבה פוליגונים הוא בכלל לא יודע מה נעשה עם עצמו, ואני גיליתי שהכי טוב זה ללכת לתפריט מודיפיי ולעשות קונברט - smooth Mesh Preview to poligons וזה הופך את זה לעגול כמו מצב 3, כעת בהיסטוריה ב divisions זה עומד על מספר 2 אם המודל לא קרוב אפשר לעשות על מספר 1 וזה נראה טוב מאוד, אם המודל קרוב ואין הרבה מאוד מודלים אפשר להשאיר על מס' 2, מס' 0 זה כמו מצב 1, כך אני עשיתי ורינדרתי בית מדרש מלא בשולחנות וספסלים וזה רינדר מצויין וכשניסיתי בצורות אחרות להגדיר לויריי לרנדר מצב 3 או בצורה אחרת הויריי השתגע לגמר.

זה כמו סמוס רגיל ?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
זה לא כמו סמוס רגיל, אני לא יודע בדיוק מה ההבדל כי לא התעמקתי בזה, בתכלס' זה עובד יותר טוב מסמוס, אולי גיל יסביר פה אם הוא שמע משהו במדריכים על זה.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אז ככה, קונברט - smooth Mesh Preview to poligons מתאים בדיוק למצב 3 והוא עובד רק עם המודל הוא במצב 3 סמוס רגיל זה משהו אחר וגם עם המודל הוא מרובע הוא מעגל אותו, קונברט - smooth Mesh Preview to poligons זורם יותר טוב.
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
מצלמת ווירי ו - VFB

נשאלתי באישי, אך מכיון שאני חושב שיהיה תועלת לכך לאחרים, אני מעלה זאת בפורום.
השאלות -
א. איפה נמצאת מצלמת פיזיקל של ווירי?
ב. אם הבנתי נכון את השאלה - היכן נמצא חלונית הרנדור של ווירי ?
תשובות -
א. בוחרים במצלמה הרגילה ומפעילים את הפיזיקל שבמסגרת האדומה. אם עובדים עם תאורת DOME צריכים להפעיל את מה שבסגרת הצהובה. אם משתמשים בתאורה זו ובפיזיקל, לא ניתן לראות את התאורה, כמו-כן צריך להפעיל את פונקצית המצלמה (מסגרת כתומה) שנמצאת בטאבים (המסגרת הכחולה). לפעמים לא ניתן לראות טאב זה, אלא א"כ לוחצים על מה שבמסגרת הירוקה. אכן יש אפשרות בלי זה, אך לעיתים זה יותר נוח.
עוד דבר, ה - Focal length אינו נשלט ע"י נתוני המצלמה הרגילים אלא, ע"י מה שבמסגרת החומה. (בלנ"ד בעז"ה אולי בהמשך אכתוב על נתוני המצלמה).
ב. במסגרת הסגולה ניתן להפעיל את ה - VFB, ובמסגרת הלבנה ניתן לקבוע אם במקביל תעלם מסך הרנדור הרגיל.
מקווה שעזרתי, בהצלחה.
 

קבצים מצורפים

  • camera.png
    KB 441.4 · צפיות: 31

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה