תוכנית הכשרת גברים להייטק "מיגו"

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שום הוצאת שם רע,
חלק ניכר מנשות האברכים הצעירות כיום שעובדות בהייטק (או בהנהלת חשבונות / רו"ח / יעוץ מס / גרפיקה / מזכירות) עובדות עם אינטרקציה כזאת או אחר עם גברים, משתדלות אומנם לשבת בנפרד עם בנות וכדו' ועדיין הבוס / ראש צוות / הקולגה הוא גבר,
וזה בהחלט מצוי ומקובל.
זה בדיוק הנקודה, אי אפשר להשוות את האתגרים ההלכתיים בין קבוצת נשים שעובדות באינטרקציה כזאת או אחר עם גברים ומשתדלות אומנם לשבת בנפרד עם בנות, לעבודה של גברים בודדים בחברה חילונית עם נשים חילוניות שלא מתלבשות בצניעות.
אצל נשים סך הכל הרב צריך צריך להסביר שצריך שהשיח ישאר ענייני על ענייני עבודה ולא לדבר על נושאים אחרים, אצל דברים זה לא מספיק להסתכל/לראות אשה בפרט כשהיא לא צנועה זה שאלה הלכתית מורכבת.
אני התראיינתי לעבודה בסטארטאפ שהציעו עבודה היברידית אבל עם ישיבת צוות פעם בשבועיים כשיש שם נשים חילוניות, באותה תקופה הייתי דחוק קצת כלכלית וחיפשתי איך להתיר את זה, פתחתי שותי"ם ולמדתי קצת את הנושא, הנושא קצת מורכב כי יש כמה נושאים שמתערבבים, לא דומה ראיה של תמונה לא צנועה לשיחה איתה, ולא דומה הסתכלות באשה לא צנועה לעבודה קבועה עם אשה צנועה, בכל אופן לעצמי לא מצאתי היתר אם כי אני רואה מקום להתיר לאחרים בתנאי שהם יודעים את ההלכות.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אצל גברים יש שני נושאים.
- גם הישיבה של גברים ונשים ביחד, שזה נשמע לי הרבה יותר קל, כי ברוב המקומות שאני ראיתי גם בלי להתאמץ מדי אפשר למצוא צוות שמורכב רק מגברים, או לבקש חדר רק עם גברים.
- יש גם עבודה "מעורבת" של חילונים וחרדים, ופה לנשים יש יתרון שהן תמיד יושבות ביחד. לגברים לעומת זאת זה יהיה משמעותית הרבה יותר קשה בגלל שאין הרבה גברים חרדים בהייטק, בטח ובטח לא בכמויות של נשים, ונשים גם מגיעות מהסמינר עם מודעות הרבה יותר גבוהה לצורת עבודה עם חילונים, לגברים שלמדו בישיבות אין את זה.

אז מה ששומעים מהנשים שעובדות בעבודות מעורבות זה לא נכון עבור שני הנושאים האלה, וגם החוסן שלהן מפני החברה החילונית בנוי יותר.
אם אני מבין אותך נכון,
אז לדעתך,
מצד עבודה מעורבת גברים נשים, דווקא אפשר יחסית בקלות להסתדר - "ברוב המקומות שאני ראיתי גם בלי להתאמץ מדי אפשר למצוא צוות שמורכב רק מגברים, או לבקש חדר רק עם גברים".

התלונה היא על עבודה עם חילונים, שגברים בוגרי החינוך החרדי יוצאים ממנו חלושי אופי - רוחנית - להתמודדות עם עבודה עם גברים חילונים.

ועל כן נדרש גילוי נאות מצד "מיגו" שהעבודה עומדת להיות עם גברים חילונים.


יישר כח על ההסבר וההבהרה.
 
נערך לאחרונה ב:

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
חלושי אופי
וואו איך הוצאת את זה הרבה יותר רע ממה שהתכוונתי.
חוסר היכרות עם ההתמודדות הופכת אותך לחלוש אופי?

אבל לא הבנתי עם מה אתה מתכווח, שיש פה שאלה לרב? אתה חושב שאין פה אפילו שאלה ועל זה אתה מתכווח?
יש מספיק אנשים שלא יעבדו במקום מעורב עם נשים, וזה לא אומר שזה לא ניסיון, ויש אנשים שבכלל לא יכניסו את עצמם לניסיון כזה וילכו ללמוד משהו אחר.
יש אנשים שבכלל לא מכירים את ההתמודדות עם מקום עבודה חילוני, אם היו מדריכים אותם לפני מה הסיכונים ומהן דרכי ההתמודדות אז מצויין, אבל אין משהו כזה במהלך הישיבתי.

אתה מנסה לצבוע בצבעים יפים את מיגו שמנסים לשכנע על חשבון המועמדים? כי אני מבין שגם יענקף רואה בכך חיסרון ובכל זאת הוא לא חושב שזאת אחריות של מיגו. אתה הופך את זה איכשהו למצווה להוציא את האברכים התמימים מהאיצטגנינויות שלהם (כלומר שישווקו בדווקא לאברכים הכי טיפוסיים), אני מבין נכון?
 

י. הגרשוני

משתמש רשום
עריכה תורנית
אני חושב שהסכנות הרוחניות הטמונות בסיכון זה לובנו די הצורך.
אשמח לשמוע מהעוסקים ומתפרנסים מתחום התכנות על מוסד לימודים חרדי בעל השמה גבוהה.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אשמח לשמוע מהעוסקים ומתפרנסים מתחום התכנות על מוסד לימודים חרדי בעל השמה גבוהה.
רק שים לב שאי אפשר ללמוד מהצלחות בהשמה בתקופות של ביקוש ולהניח שגם עכשיו יהיה להם השמה באותה רמה.
 

יענקף

משתמש פעיל
אפשר עדכון לגבי התכנית? האם סיימו מחזור ראשון? איך ההשמה מתנהלת?
תודה רבה
מחזור ראשון הסתיים בסוף השבוע שעבר.
המצב בשוק קשה מאד.
נכון להיום שלושה בוגרים מתוך המחזור הראשון בבני ברק קיבלו עבודה.
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

י. הגרשוני

משתמש רשום
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה