חשבתי כך מסברא. בדקתי מקופיא בפרויקט השו"ת ומצאתי בודדים שמביאים אותה, לא מקורות קדומים, וודאי לא חז"ל.עושאתו
[עוֹשָׂאַתּוֹ]
ודאי שלא. יש צורה חז"לית של עֲשָׂאַנִי במקום עָשָׂנִי, עֲשָׂאוֹ במקום עָשָׂהוּ וכדומה, אבל כל זה שייך לעבר. בהווה הנכון הוא עוֹשָׂתוֹ. וגם צורה זו לא כ"כ מקובלת, והעדיפו לומר "עושָה אותו" אפילו כשבסמוך נמצאת הצורה הגברית. וע"ע פה שהטור כתב 'נושאתו', והעלו שצ"ל נוֹשֵׂאתוֹ, אבל זה שייך רק במילה שאות השורש האחרונה היא א'.עושאתו
[עוֹשָׂאַתּוֹ]
יש איזו דוגמא לשימוש בצורה זו?בהווה הנכון הוא עוֹשָׂתוֹ. וגם צורה זו לא כ"כ מקובלת, והעדיפו לומר "עושָה אותו" אפילו כשבסמוך נמצאת הצורה הגברית.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הִנֵּה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה כָּל עַבְדֵי יְהוָה הָעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בַּלֵּילוֹת:ב שְׂאוּ יְדֵכֶם קֹדֶשׁ וּבָרְכוּ אֶת יְהוָה:ג יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: